pd 150 ei vedä aina kunnolla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

pd 150 ei vedä aina kunnolla

ViestiKirjoittaja ppp » 18.10.2006 20:45

ahl koneella oleva seat aina joskus kiihdyttäessä hyytyy 3000rpm paikkeilla ja nykii ja kun vähän kaasua pumppaamalla härnää niin taas pelittää.. pari kertaa menny ilmeisesti vikatilaan kun vauhti tippu 110, mutta se korjaantu sammuttamalla auto. Kulutus on noussu n.6,3l. Vika ilmeisesti maffissa tai n75? tai ainaki näyttäs mitä nyt olen nuita samankaltasia viestejä lukenu Vai voisko olla jotain vakavempaakin?
Missä paikkaa tuo n75 sielä konehuoneessa on? ja onko vmäinen vaihtaa jos se on rikki? vai ehkä turbo hajoamssa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.10.2006 20:56

ahl on 66kw eli 90hp

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 18.10.2006 21:01

sori, vasta alkaja, siis kone on 1.9 tdi pd 110Kw .. =)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.10.2006 21:09

AHL on 1600:nen, putko varmaan tarkoitti ALH:ta.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 18.10.2006 21:33

Eli kyseessä on siis ARL moottori. Paljonko on koneella ajettu? Onkos MAF anturi vaihdettu milloin? Entäs suodattimet? Vikakoodit luettu? Oikeat öljyt aina koneessa (eli PD öljyt). Onko vika kylmänä tai lämpimällä koneella? Vika ei ole helposti N75 venttiilissä.

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 18.10.2006 21:39

ajettu 200tkm, maffin vaihdosta en tiedä, suodattimet vasta vaihdettu ajettu aina ns. pd öljyillä. Vika on paremminki kylmällä koneella tai oikestaan käynnistyksen jälkeen ensimmäinen kunnon kiihdys, osa kaasulla kuitenki vetää lähes aina hyvin

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 18.10.2006 21:41

niin ja vikakoodeja ei le luettu ko ei ole ihan lähellä paikkaa missä luetuttaa, ehkä ens viikolla ois mahdollista

JPL
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.10.2005 8:17

ViestiKirjoittaja JPL » 18.10.2006 21:46

Käyppä kattoo Tekniikka ja Vapaaehtoiset VagCom- auttajat. LÖytyiskö sieltä apua?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 18.10.2006 21:50

Minulla teki saman tänään. Auto seisoi kolme päivää ja kylmällä koneella risteyksestä lähdettäessä meinasi sammua. Tämän jälkeen täristi ja voimaa ei löytynyt ollenkaan. Lämpimänä ei sitten mitään oireita. Vaihdoin tänään uuden MAF anturin, joten saas nähdä, että miten huomenna pelaa. Kyseessä lastutettu auto.

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 18.10.2006 21:53

Kiitti vinkistä mutta ei sattunu, ei sattunu yhtään lähemmäksi tuo vagcom..

JPL
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.10.2005 8:17

ViestiKirjoittaja JPL » 18.10.2006 21:57

Pistä ppp privana maili osotteees. Saat kuvan missä venttiili sijaitsee. Vaihtamisessa en kyl osaa auttaa.

Edit: Jaa hetkinen. Löyty ARL Golffiin. Venttiilin napojen välinen vastus pitäis olla 14-20ohm. Eiköhän tuo pätene Leoniin kans?

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 21.10.2006 19:47

Mittasin sen ahtopainneensäätöventtiilin, vastus oli 16 ohm, eli taitaa olla kunnossa. samalla putsasin maffin ja pelas illan ilman ongelmia, seuraavana päivänä taas nyki kiihdyttäessä.. Mites Oltzulla alko leon toimimaan maffin vaihdon jälkeen?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 22.10.2006 0:57

Vaihdoin MAF anturin uuteen ja ongelmat poistuivat. Vanha MAF antoi kyllä lukemia yli 1200, mutta alakierroksilla lukemat olivat liian pieniä. Nyt uudella anturilla ei enää ravista ja alkaa vetämään hyvin jo alakierroksilla.

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 22.10.2006 8:50

Minkähintanen oli maf ja mistäs ostit?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 22.10.2006 13:20

Ostin anturin Lappeenrannan varaosamaailmasta ja maksoi 60€. Rungon kanssa sama anturi olisi ollut 130€.

ppp
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.10.2006 20:23

ViestiKirjoittaja ppp » 22.10.2006 20:04

tyhmä kysymys, mutta mikä osa se tuosta maffista on runkoa ja onko se jotenki purettavissa? :)

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 22.10.2006 21:01

Tässähän se sitten selviää:

Alla on pelkkä anturi

Kuva

Tässä on kuva koko rungosta:

Kuva

Anturi on siis kiinni kahdella ruuvilla

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.10.2006 19:56

Missähän autoissa tuota "glass thermistor" juttua käytetään ja mitähän se tekee? Varaosaliikkeen anturissa oli vain paikka tuolle komponentille.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 23.10.2006 21:32

Termistorissa resistanssi muuttuu ilmeisesti lämpötilan mukaan..
Itse myös joskus miettinyt samaa, oiskohan ilmamassan mittaus tarkempaa kun maffi "tietää" ilman lämpötilan...? Ilman massahan riippuu myös sen lämpötilasta.
Ei munkaan golfissa ole tuota osaa maffissa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 24.10.2006 10:30

Minulla on sellainen käsitys että vw:n turbodieselissä ei käytetä maffissa olevaa/ ei olevaa lämpöanturia ollenkaan, vaan ainoastaan sitä mikä löytyy mapista ja näyttää lämmön välijäähdyttimen jälkeen.

Korjatkaa jos meni metsään=)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.10.2006 10:35

Entäs SDi? Onkos niissä Map/lämpöanturi anturi? Vai käytetään kö niissä tota versiota?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 24.10.2006 15:39

Joissakin Mersun MAF antureissa on tuo termistori. En ole nähnyt VW:n antureissa vastaavaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.10.2006 17:39

SDI:ssä erillinen anturi, samanlainen kuin esim: AHU:ssa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa