Otsikon mukainen auto lastulla. Jotenkin tuntuu, että tehoa uupuu. Vag-comilla pikaiseen koitin katella ja pitääkin huomenna vielä tarkemmin logittaa.
Eli maf pyynnöt ei lastutuksella ole muuttunut miksikään 850:tä, ja mitatut pyörivät 900- vajaa 1000. Ahdot pyynti max. 2142 ja toteutuneet noin 2200 hutikoilla.
Onko lukemat ihan ok vai mitä luokkaa pitäisi maffin/ahtojen tms olla lastutettuna? Jotenkin tuntuu, että lukemat eivät ole juurikaan muuttuneet lastutuksen myötä (ahtojen pyyntikin vain vaivaiset 0.05 bar).
Passat AJM tehot hukassa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Parhaiten homman ratkaiset kun ajat sen auton penkkiin ja otat tehot paperille...
Niinhän tuo varmasti olisi, mutta eipä täällä takametsillä noita penkkejäkään hirveästi ole...
Maffin (pierpurg) kävin hakemassa kaupasta, lukemat nousivat jonkin verran -> 2000rpm noin 1000mg/R, maksimit reilulla kolmella tuhannella kierroksella 1190mg/R... Eipä tuolla juurikaan tuntunut olevan kulkuun vaikutusta...
Pistän logit tähän, jos näistä joku saisi jotain tulkittua. Maffin mittaukset loppuvat, koska suljettu restirata kävi lyhyeksi :)
Sekavan viestin loppuun vielä tyhmä kysymys. Mikä tuo D.cycle MAP on?
Edittiä vielä, logitin muutaman kiihdytyksen ja laskin niistä osaväliaikoja eri vaihteella, pistän nekin tähän, jos joku voisi kommentoida onko kovin alakantissa...
3. vaihde 60-120km/h 8.75
3. vaihde 60-100km/h 5.05
3. vaihde 80-120km/h 6.67
4. vaihde 60-120km/h 10.13
4. vaihde 60-100km/h 6.39
4. vaihde 80-120km/h 7.12
5. vaihde 80-120km/h 8.55
Maffin (pierpurg) kävin hakemassa kaupasta, lukemat nousivat jonkin verran -> 2000rpm noin 1000mg/R, maksimit reilulla kolmella tuhannella kierroksella 1190mg/R... Eipä tuolla juurikaan tuntunut olevan kulkuun vaikutusta...
Pistän logit tähän, jos näistä joku saisi jotain tulkittua. Maffin mittaukset loppuvat, koska suljettu restirata kävi lyhyeksi :)
Sekavan viestin loppuun vielä tyhmä kysymys. Mikä tuo D.cycle MAP on?
Edittiä vielä, logitin muutaman kiihdytyksen ja laskin niistä osaväliaikoja eri vaihteella, pistän nekin tähän, jos joku voisi kommentoida onko kovin alakantissa...
3. vaihde 60-120km/h 8.75
3. vaihde 60-100km/h 5.05
3. vaihde 80-120km/h 6.67
4. vaihde 60-120km/h 10.13
4. vaihde 60-100km/h 6.39
4. vaihde 80-120km/h 7.12
5. vaihde 80-120km/h 8.55
Koodi: Valitse kaikki
Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
rpm mg/R mg/R %
1260 260.0 240.1 57.4
1302 850.0 504.7 4.8
1344 850.0 548.8 4.8
1407 850.0 622.3 4.8
1491 850.0 784.0 4.8
1575 850.0 955.5 4.8
1701 850.0 989.8 4.8
1827 850.0 940.8 4.8
1953 850.0 1038.8 4.8
2100 850.0 1131.9 4.8
2247 850.0 1048.6 4.8
2394 850.0 1078.0 4.8
2541 850.0 1092.7 4.8
2667 850.0 1102.5 4.8
2793 850.0 1112.3 4.8
2919 850.0 1117.2 4.8
3045 850.0 1117.2 4.8
3192 850.0 1131.9 4.8
3297 850.0 1190.7 4.8
3381 850.0 1190.7 4.8
3507 850.0 1156.4 4.8
Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
/min mbar mbar %
1470 2142.0 1285.2 23.9
1533 2142.0 1499.4 29.9
1638 2142.0 1815.6 45.4
1785 2142.0 2019.6 55.4
1911 2142.0 1989.0 54.2
2016 2142.0 2101.2 60.2
2163 2142.0 2223.6 65.3
2289 2142.0 2172.6 63.0
2436 2142.0 2182.8 65.3
2562 2142.0 2182.8 66.1
2688 2142.0 2182.8 66.9
2814 2142.0 2182.8 67.3
2961, 2142.0 2182.8 68.1
3045 2142.0 2193.0 69.7
3171 2142.0 2203.2 71.3
3276 2142.0 2254.2 73.3
3402 2142.0 2274.6 74.9
3486 2142.0 2264.4 75.7
3591 2142.0 2254.2 78.1
3696 2142.0 2244.0 78.5
3759 2142.0 2244.0 79.7
3864 2142.0 2254.2 81.3
3927 2142.0 2254.2 82.1
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Maffi ja ahdot ainakin näyttävät ihan hyviltä...!
^ Ei ole.
Jos maf on kunnossa näyttää se max. ~1280 tai ainakin yli 1210. Tähän päätelmään olen tullut testaillessa näitä.. Onko varmasti oikea maf?
Yleensä kun vertaa vakiota ja hyvää viriohjelmaa on ero kuin yöllä ja päivällä..
Läpötila-anturin voisit tarkistaa myös ja noita maffeja ei kannata ihan summamutikassa vaihtaa muihin kun siellä on ollut.
Jos maf on kunnossa näyttää se max. ~1280 tai ainakin yli 1210. Tähän päätelmään olen tullut testaillessa näitä.. Onko varmasti oikea maf?
Yleensä kun vertaa vakiota ja hyvää viriohjelmaa on ero kuin yöllä ja päivällä..
Läpötila-anturin voisit tarkistaa myös ja noita maffeja ei kannata ihan summamutikassa vaihtaa muihin kun siellä on ollut.
Viimeksi muokannut LTR, 23.10.2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulppasin aamulla ennen töihin menoa egr:n (tai tukin sen alipaineletkun), ja meno kyllä parani selvästi. Kuuluuko asiaan, että ahtimen ääni "kovenee"? Aikaisemmin ei sisälle ole kuulunut mitään ahtimen ääniä, nyt kun ohitti 4:lla 100km/h nopeudesta, kuului ahtimen(?) ääni selvästi sisälle.
Pitää viikonloppuna ottaa auki egr-venttiili ja putsata. Voihan olla, että törkyä on niin paljon, ettei venttiili pääse kokonaan kiinni ollenkaan.
Vielä lopuksi tyhmä kysymys: kuinka suuri alipaine systeemissä pitää olla? Kun nykäisin egr:n alipaineletkun irti, ja koitin sormella putken päästä, oli imu aika heikon oloista (meni sekunti-pari ennenkuin "imaisi" sormeen kunnolla kiinni).
Pitää viikonloppuna ottaa auki egr-venttiili ja putsata. Voihan olla, että törkyä on niin paljon, ettei venttiili pääse kokonaan kiinni ollenkaan.
Vielä lopuksi tyhmä kysymys: kuinka suuri alipaine systeemissä pitää olla? Kun nykäisin egr:n alipaineletkun irti, ja koitin sormella putken päästä, oli imu aika heikon oloista (meni sekunti-pari ennenkuin "imaisi" sormeen kunnolla kiinni).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa