T3 työn alla

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

T3 työn alla

ViestiKirjoittaja härdelli » 4.4.2006 22:58

Laitetaanpas tännekin projekti esille. Auto on todella karussa kunnossa ja syystä koska se on firmallani työajossa. Lisäilen tänne sitten kun tulee jotain sille tehtyä. Ulkomuoto tulee muuttumaan rajusti koko auton kattavan kunnostuksen myötä keväällä tai loppukesästä. Korisarja otetaan irti ja kunnostetaan sisäpuolelta uusilla kerroksilla kuitua sekä päällipuolelta kittaamalla ja hiomalla. Auto maalataan todennäköisesti mattamustaksi kaikkialta ulkopuolelta kyljen raitaa lukuunottamatta joka palaa alkuperäiseen kultaiseen sävyynsä ja mahdollisesti kiiltävämmän lakan alle kuin muu auto. Spoileriakin olen suunnitellut jatkavani hieman korkeammaksi korisarjan kunnostuksen yhteydessä mutta katsoo nyt sitä sitten.. Musapuoli ei tule muuttumaan kuin korkeintaan lisäkajareilla takatilaan ja basson paikanvaihdolla. Työautoon täysin riittävä setti kun autokaan ei kestä soittaa kauhean kovalla kun rupeaa resonoimaan niin saatanasti. Tekniikkaan ei tulla koskemaan kuin korjausmielessä. Tiedän että tuosta koneesta on golffeissa ym otettu 150 hevosta mutta en viitsi vaivautua sellaiseen projektiin kun se ei vakiona kestä edes ahtojen pientä nostamista.

Vakiovarusteita:
-autossa ei ole edes ohjaustehostinta

Lisävarusteet tällä hetkellä :
-keskuslukitus
-sähköikkunat
-madallusjouset
-talvi- ja kesärenkaat kullanvärisillä 15" aluilla
-huomiovalot
-sumuvalot
-sisätilanvaloja 2kpl takatilassa
-vaihdekepin krominuppi
-kattoluukku
-vanerointi osittain
-täysi korisarja ja spoileri
-lisäjarruvalo
-"hiukan" isompi (105ah,vakio 62ah Confused ) akku kaikkia leluja pyörittämään
-mustat takavalot

ICE:
-Pioneer DEH-5700MP
-Jensen 8" kolmitie-erillissarja
-Alpine 350? 700w huiput antava monovahvari
-Cerwin-Vega joku 15" subi kotelossaan

Asennusta odottaa tällä hetkellä:
-4kpl siriuksen kantikkaita lisäpitkiä jotka olisi tarkoitus sijoittaa tuulilasin yläpuolelle lipalle
-2kpl työvaloa(majakkaa) kattotelineeseen tai johonkin
-Punaiset neonit jalkatiloissa odottaa vaan sähköjä, lamput ovat jo paikallaan
-Keskuslukituksen kaukosäätö
-lämpö/äänieristeet takatilan seiniin ja kattoon

Kuva
Viimeksi muokannut härdelli, 29.9.2008 17:52. Yhteensä muokattu 31 kertaa.


P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 5.4.2006 4:05

on se vaan härski laite!

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.4.2006 7:09

Hyvännäköstä! Heh hee, levikkeet silppuna ja liukuovenkahva poikki. Eli justiin niiku mun ex-pakussa. :)
Onhan tuossa olemattomien vakiovarusteiden lisäksi tollanen erikoisvaruste-valopanellihässäkkä alemmassa etumaskissa. Varmaankii kuulunut tuohon levikesarjaan. Löytyykös tuosta setistä oettingerin merkit vai lieneekö joku muu "bodykit"? :D
Kyllä tuo moottori pientä ruuvausta kestää, kunhan käyttää järjen kanssa, jähyttelee huolella jne. Kulkua tulee lisää yllättävänkin pienellä. No vakio tai viritetty, kannattais jokatapauksessa pidentää koneen kestoikää siten että parantaa konetilan ilman saantia/poistoa jollain rei'ityksellä. Mikäli se ulkonäkösuunitelmiin sopii.

Ai niin, '88 TD caravelle löytyy vielä pihasta, jos jotai osia tarviit...

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 5.4.2006 8:00

On muuten ihan normaalia että liukuovenkahva on poikki. Niissä 3kpl:ssa mitä vastaavia on ollu niin kaikissa kahva poikki. Kestävää tekoa ;)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 5.4.2006 8:43

No ei se nyt noin pahan näköinen ole livenä. Make on vaan ottanut paskat kuvat..

Ja onhan tässä mukavasti aikaa, eihän tässä minkään projektin kanssa kiire tule
kesän rientoihin. ;)
varsinkin kun tää ilma pysyy näin talvisen kauniina niin parkkipaikka rempat voi unohtaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 5.4.2006 9:25

On se vaan uskomattoman ruma :)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 5.4.2006 11:07

Olen kanssa kuullut että toi liukuovenkahva on aika monella poikki. Tilasin jo itse asiassa tuollaisen kahvan uuden..Oettingeriksi me ollaan sitä korisarjaa veikkailtu mutta enpä mihinkään merkkiin ole törmännyt. Täytyy katsoa kun saan purettua tuon korisarjan.

Juhakin löysi tän välittömästi :D Kuvatkin vois olla parempia kun sen vahais ennen shoottia ja jos vielä arska paistais. Halusin vaan siitä pari kuvaa räpsästä niin tässä tulos

JariN, mitä meinaat tolla reijittämisellä? Kone on vähän heikossa hapessa niin kaikki niksipirkka-avut on tervetulleita.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 5.4.2006 11:22

Mahtavaa että joku viittii tölkkejäkin laitella! Mulla olis kans suunnilleen läpilaho -88 Caravelle romunkuskausautona ja monesti on mielessä käynyt että tuota alkais rakenteleen. Katotaanpa jos tästä sais inspiraation aikaan. :) Jos näin käy, niin pitänee alkaa etsimään jos löytäis coachin tai vastaavan muovihilppeet koria "komistamaan" tai sitten muuta kivuutta. Ai niin, onhan mulla jo Jetan ratti siinä entisen tilalla.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.4.2006 12:02

Oettingerin korisarjan merkit näkyy ihan päälisin puolin. Esimerkiksi näin
Mun varaosapaskassa on muuten ehjä kahva...

Moottoritilan ilmankierto toimii lähinnä takaikkunan vieressä olevista säleiköistä sekä puskurin alta. Ei ehkä maailman paras systeemi... Puskurin yläpuolelle takakylkiin jos tekis säleiköt haukkaamaan ilmaa sisään ja valojen väliin jotain poistoritilää, niin luulis helpottavan. Coolerille sais hyvän paikan siihen ilmareiän viereen kun nakkaa putsarikotelon mäjelle ja korvaa pienemmällä (tai vapaavirtausfilsulla). Esim. corradon kenno menis siihen paikkaan (sellanenkin löytyis joutilaana hyllystä :D ).
Siinä ny jotain ajatelmia alkupaloiksi...

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 5.4.2006 12:42

Mitä noihin sarjoihin tulee niin luultavasti kuituset kopiot.

Takapuskuri oli mielestäni ainakin erillainen oetteringillä sekä ei noista olla löydetty mitään merkintöjä, eli todennäköisesti otettu muoteista.

Ja mielestäni tuollaiset "ruma" puheeet voidaan samantien unohtaa,
Bx on ruma, Berlingo on ruma, tämä on volkkari, tämän on yksilö =)

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 5.4.2006 13:54

Niin, tuosta korisarjasta vielä. Mulla ainakin tuli mieleen projektzwo tuosta, joskin onhan T3:sta saanut jo tehtaalta lähtiessä vaikka millaisilla muoveilla ja härpättimillä varustettuna. Esim Caravelle Carat/WhiteStar/BlueStar jne. No, mitäpä sitä tästä sen enempää jauhamaan, ei tuollaisia kuitenkaan joka kadunkulmassa vastaan tule. :)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 5.4.2006 16:24

Joo se Oettingerin sarja mistä Juissi tuossa puhuu on muuten ihan samanlainen mutta takapuskuri on erilainen. Myöskään tuota "lisävalopatteria" maskin alapuolella ei Oettingerin kuvista löytynyt. Oettingerin merkintöjä ei kyllä missään ole nähtävillä eli kopio tämä siis varmaan on. Ei kuitenkaan kuidulta mielestäni vaikuttanut tuossa takapuskurin lovessa.. Eipä tuolla väliä mitä se on, korjata sen voi kuitenkin kuidulla. Olisko stadissa/lähialueilla tämä kahvan luovuttajapaku? Mä lupasin sen jo ostaa muualta mutta se (keneltä tarjouduin ostamaan) joutuu pistämään sen osan tänne postissa ja siitä tulee taas lisää kuluja ja tekemistä ja ja ja..

Mitäs muuten porukat täällä mieltä noista lisävalojen asennuksista? Olin suunnitellut laittavani ne tuohon aurinkolipalle mutta moni on sittemmin sanonut että se halkeaa jos ne laittaa siihen suoraan kiinni. Kannattaisiko niille tehdä oma teline jonka laittaisi sitten vaikka kiinni noihin lippaa korissa pitäviin pultteihin?

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 5.4.2006 18:53

Onpa karussa kunnossa toi sun portteri, mutta kyllä siitäkin ihan siistin saa kun näkee vaivaa. Itse en laittaisi lisävaloja enää yhtään enempää vaan ottaisin nuo jo kiinni olevatkin pois. Faijalla noita T3:a on ollut useampi ja tällä hetkellä löytyy yksi bussi ja tämä Reissaaja...
Kuva

Melko...kaunis...:)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 5.4.2006 19:07

Niin no ne lisävalot nyt ei mikään kaunistus ole tarkoituskaan olla vaan ideana olisi nähdä paremmin tarvittaessa ;) Ja katolle on myös kesäksi tulossa tuollaset majakat vielä autoa rumentamaan (kylläkin väliaikaisesti vaan) että ei näistä valoista luopumassa olla

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 18.4.2006 13:52

Uusia kuvia projektista:

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 356197.jpg

Kesärenkaat otettiin suosiolla pois vanteilta koska olivat lähestulkoon sakkokunnossa. Samalla päätin että vien nuokin hiekkapuhallettavaksi ja uudelleen maalattaviksi ennen uusien renkaiden päällelaittoa. Uusi väri tulee olemaan aivan toisenlainen..

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 356245.jpg

Kaasupoljin on "lenksunut" jo pitkään ja nyt kun asiaa jopa vaivauduttiin tutkimaan selvisi että ruuvien kiinnityskohdat olivat ruostuneet aivan rikki. Ensimmäinen ruosteen aiheuttama reikä tässä autossa.. Koskapa käytössä ei ollut hitsauslaitteita niin päädyimme näinkin originelliin ratkaisuun. Pysyypähän kantapääkin hyvin lattiassa

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 356301.jpg

Eli takapuskurin suunnaton aukko (kiitos kanssa-autoilijan ) on alustavasti paikattu. Halusin tehdä siihen edes jonkinlaisen työstöpinnan ennen kuin rupean kunnolla noita laittamaan. Joitakin isompia halkeamia myös liimattiin kuumaliimalla kiinni väliaikaisesti etteivät ihan matkan varrelle jää ennen varsinaista korjausta. Ideahan on edelleen että otan korisarjat kokonaisuudessaan pois ja kuidutan kaikkiin halkeamakohtiin sisäpuolelle kerroksen tai pari uutta kuitua jonka jälkeen pintapuolen kittaamisesta voisi olla jotain hyötyäkin

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 18.4.2006 18:01

Pientä mallailua miltä se voisi myöhemmin näyttää. Paskoja kuvia mutta ainakin itselle antaa vähän enemmän kuvaa kuin pelkästään päässä pyörittely

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 371667.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 371705.jpg

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 20.4.2006 14:14

6 levyä 2mm bitumimattoa tuli eilen liimailtua. Auto soi huomattavasti paremmin jo nyt eikä resonoi enää kuin kymmenen kertaa normaalin henkilöauton verran :)
Käytin apuna myös kuumaliimaa koska olin kuullut villiä huhua että bitumit tippuu muuten pois mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan olisi tarvinnut tehdä. Seuraavaksi pitäisi leikellä solumuovia jota liimaan mahdollisimman moneen piiloon jäävään paikkaan (vanerointi tms verhoilu tulossa päälle) jonka jälkeen auton soisi olevan jo vähän inhimillisempi. Korisarjan osia varmaan rupean sen jälkeen pikkuhiljaa irrottelemaan ja laittamaan kuntoon suunnitelman mukaan. Rahatilanne on vielä ainakin kuukauden sen verran huono että mitään radikaalimpaa ei ole tapahtumassa ennen kesää.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 21.4.2006 17:02

Kolme purkkia bilteman kontaktiliimaa ja n. 4,5 neliötä solumuovia taittui tänään pakun seinille ja kattoon. Saa nähdä pysyykö katossa tuolla liimalla vai tippuuko samantien pois. Pitää testata illemmalla miltä äänentoisto nyt kuulostaa kun liimat vähän kuivuu. Avoimen pellin määrä alkaa ainakin olemaan aika vähäistä.
Pitää ostaa vielä muutama bitumimattolevy ja pari neliötä solumuovia lisää että saa homman loppuun. Tällä hetkellä olen jo vuorannut koko takatilan katon sekä suurimman osan seinistä näillä. Jäljellä on ainakin takaluukku, sivuoven alaosa sekä "hytin" katto ja mahdollisesti ovet. Ja taidanpa kokeilla laittaa muutamat bitumimatot myös moottoritilan ympärille jos moottorin äänetkin saisi hiljaisemmiksi.
Joutuu kyllä vähän aikaa nyt tämä homma seisoa koska on sekä materiaalit että rahat loppu. Jos säät sallivat niin aloitan purkamaan korisarjaa huomenna koska lasikuituahan meillä löytyy nurkista enemmän ja vähemmän..

TuomoL
-
Viestit: 204
Liittynyt: 24.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja TuomoL » 21.4.2006 20:12

Seurataan mitä tästä tulee. Itselläni 1988 T3 ja vähän suunnitelmia sen laittamiseen tässä kevään aikana syntynyt. Tuollaista korisarjaa - aitoa tai kopiota - tekisi mieli laittaa. Työkaluna palvelevan auton tavaratilan suhteen suunnitelmat ovat toteuttamista ja vapaata viikonloppua vaille valmiina.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 21.4.2006 21:08

Aika hintavia tuntuu noi korisarjat olevan. Oon tässä miettinyt maksaisiko vaivaa ottaa muotteja noista korinosista samantien kun ne kerran irroitan. Markkinoita ei hirveästi taida olla..

Mitäs muuten tän koneen sisuskalut kestää tehoja? Eli jos ahtimen vaihtaa parempaan niin missä kohtaa motti sanoo poks? Muutuvasiipinen on ilmeisestikin paras vaihtoehto? Tuolla muualla suositeltiin Garret GT1749 tähän koneeseen.. Minkä hintasia tuollaiset on uutena? Tai missä hintahaarukassa uusissa turboissa ylipäätään pyöritään? Eli mitä niistä kannattaa maksaa

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 22.4.2006 16:13

Jepjep, tänään katos kesken ajon jarrut kokonaan. Oli aika mielenkiintoinen kokemus ajaa puotilasta bilteman kautta himaan ilman jarruja. Moottorilla jarruteltiin ja turvavälit pidettiin kunnossa. Juissikin sanoi että ihan kuin vähän jännittäisi olla kyydissä :)

Syypää löytyi kuskin penkin alta eli vasemmasta etujarrusta. Ilmeisesti siellä on palat loppuneet kokonaan tai jotain koska puskee jarrunesteet sieltä pihalle.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.4.2006 20:13

mäntä paskana

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 22.4.2006 22:10

Täytyy ens viikolla purkaa toi jarru kun saa vähän hiluja joilla ostaa osia. Meinasin ensin että laitan sen vaan faijan kaverille korjattavaksi mutta taidankin perehtyä tuohon ihan itse. Lieköhän kova homma purkaa tuota? En ole tuota ikinä purkanut, takarumpuja kyllä muutamaan kertaan.. Mitenkäs ilmaus, eikös mun tartte nyt ilmata kaikki kulmat kun nesteet kerran pääsi loppumaan!?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.4.2006 23:56

etujarru ei ole paha homma purkaa.

TuomoL
-
Viestit: 204
Liittynyt: 24.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja TuomoL » 23.4.2006 10:44

Kuinka ollakaan, itselläni alkoi torstai-iltana apukuskinpuolelta kuulumaan kummaa rahinaa. Palat ja levykin melkolailla finaalissa, mutta kummasti oireilee nyt ettei meinaa palauttaa. Onkohan normaalia vaiko jotain vikaa tullut vielä sylinteriinkin?

Anteeksi että lainaan projektiasi tässä, mutta kun samanlaista vikaa tosiaan itsellänikin.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 23.4.2006 20:26

En viitsinyt jarruja vielä purkaa kun en saa uusia osia vasta kuin loppuviikosta.
Rahat on loppu mutta kuitua löytyy kaapeista.. Tätä se tyhmyys teettää, uutta projektia. Saas nähdä jos tosta sais maskin aikaiseksi

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 812844.jpg

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 30.4.2006 15:33

Jeps, purin jarrun lauantaina. Yksi jarrupala oli jäljellä, mäntä ulkona ja männän tiiviste kadoksissa. Eipä siinä mitään, kävin hakemassa moponetistä uudet jarrupalat, tiivistesarjan sekä uudet levyt. Kahta eri tiivistesarjaa oli tarjolla ja tuo on kyllä se oikea mutta männäntiivisteen halkaisija on jotain aivan muuta kuin oikea.. paikalleen kun laitoin niin 1-1,5 senttiä jää ylimääräistä löysää männän ympärille, jotenka ensi viikolla jatkuu sen kanssa sotiminen. Täytyypä käydä katsomassa jos AD:sta tai jostain löytyisi oikean kokoisia osia.
Levytkin tosiaan ostin mutta faija tuomitsi heti koko homman että ei kannata vaihtaa jos ei ole vikaa, eli vissiin nekin sitten kauppaan takas koskemattomina. Toisen tänne kuulumattoman automme parissa meneekin sitten tämä viikonloppu ruosteen kanssa sotiessa..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2006 16:47

Levytkin tosiaan ostin mutta faija tuomitsi heti koko homman että ei kannata vaihtaa jos ei ole vikaa, eli vissiin nekin sitten kauppaan takas koskemattomina.
Kaipa ne kumminkin voi vaihtaa, luulisi vanhojen levyjen olevan melkolailla ohuempia ja urilla?

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 30.4.2006 20:40

Vanhat levyt eivät ole mitenkään kamalan ohuessa kunnossa että siksi suositteli olemaan vaihtamatta. Jotain tuo selitti että pyörän laakerit joutuu ottamaan irti ja jos laittaa vanhat takaisin irroittamisen jälkeen niin ne on kuukauden päästä paskana. Eli jos välttämättä haluan levyt vaihtaa, mikä ei ole tarpeellista, kannattaisi myös laakerit ostaa samalla uudet

TuomoL
-
Viestit: 204
Liittynyt: 24.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja TuomoL » 30.4.2006 21:27

Sisempiä laakereita ei saa irti rikkomatta sitä stefaa, tai sitten laakerin "ulkokehää" joka sinne jarrulevyn sisään kuuluu. On nimittäin projekti laittaa se kehä paikalleen uusien osienkin kanssa. Itse juurikin tein etujarruremontin ja kun oli pakko, niin levyt ja laakerit meni uusiksi. Kelpo tavaraa tuntui olevan Motonetin levyt - 35,99eur/kpl eli 71,98 pari kuten ne myydään. Edullisemmat laakerit samassa paikassa 24,90eur/puoli eli 49,80 molemmille puolille. Lisäksi sitten palat, jotka Motonetissa olisi ollut n. 25eur 4kpl sarja, mutta itse hain ne jo aiemmin toisesta paikasta parempaan hintaan. ;)

Tämä ei ollut mainos!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2006 22:19

Tämä ei ollut mainos!
Ilmeisesti olet noilla useamman kymppitonnin ajellut kun olet jo huomannut osien kestävyyden ;) Täytyy olla hieman skeptinen, sillä mulla ei ole Motonetin osista ihan noin hyviä kokemuksia :(

Tosiaan en tietänyt, että Transporterissa laakeri on suoraan levyssä kiinni. Siinä tapauksessa vaihto ei olisikaan ihan niin helppo nakki kuin oletin.

TuomoL
-
Viestit: 204
Liittynyt: 24.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja TuomoL » 1.5.2006 13:13

No esim putkiston osia en tuolta ostaisi, mutta nuo nyt hakemani osat olivat samaa tavaraa kuin "kunnon" varaosaliikkeen myymät merkkiä, mallia ja valmistajaa sekä valmistusmaata myöden. Hinnoissa vaan oli eroa tällä kertaa Motonetin kautta 20eur/jarrulevy minun edukseni. Kannattaa ensin tsekata millaista osatarjontaa on ja mihin hintaan. Kymmenien eurojen säästön vuoksi kannattanee jo vähän kysellä. Ainakin itselläni tuota rahaa ei ole liikaa ostaa osia kalliimmalla. ;)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 8.5.2006 12:23

Kylläpäs näiden jarrujen kanssa saa sotia. Ostin moponetistä jarrun tiivistesarjan mutta se ei sopinutkaan. Männän tiivisterengas on aivan liian iso. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia portterijarrujen kanssa? Kävin vertaamassa myös ad:ssa ja niillä oli ihan sama juttu. VV-autosta ei löytynyt tavaraa hyllystä ja tietokoneet oli sökönä joten vertailu oli siellä mahdotonta -> romikselta koko satula uusiksi. En vaihda myöskään levyjä kun ei ole pakko ja rahaa ei ole liikaa -> levyt ja laakerit moponettiin takas tiivistesarjan kera. Alkuperäiset jarrut on mallia ATE mutta toi romiksen hankinta ilmeisestikin girling, koskapa se ei ihan samalainen ole. Ei varmaan väliä vaikka on väärä satula kun jarruteho on kuitenkin sama ja toimivat samassa järjestelmässä samoilla levyillä ja paloilla joka tapauksessa!?

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.5.2006 9:37

Dodii, jarrut on kasassa ja odottaa ilmausta jonka suoritamme tänään kun saan "apuvoimia" paikalle.

Tässä vierekkäin ATE:n ja Girlingin jarrut jos joku muukin joskus tarvitsee sellaista tietoa. Missään niissä ei taida lukea kumpi on kumpi mutta osia ostaessa on hyvä tietää kumpaan ostaa osia. Näitähän on laitettu T2 ja T3 pakuihin ihan randomina eikä voi näkemättä tietää kumpi on kyseessä. Oikeanpuoleinen, eli tuo missä on tekstiä, on Girling mallin jarrusatula.
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 156067.jpg

Yhden putken jouduin ostamaan romiksen satulaan kun onnistuin sen hajottamaan molemmista satuloista.
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 156114.jpg

Siinä "väärä" jarru asennettuna uusien jarrupalojen kera odottamassa ilmausta.
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 156150.jpg

Saas nähdä jos sais tänään jo kesänakitkin alle..
Viimeksi muokannut härdelli, 9.5.2006 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.5.2006 21:05

Pari uutta kuvaa. Kommenttia saa laittaa väristä ja muustakin..

Ekassa kesävanne&rengas lähikuvassa juuri alle laitettuna. Huomaa hienosti kiiltävä kumi XD Lidlin tuotteilla..
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 197413.jpg

Kokonaiskuva autosta, samalla kertaa otettu
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 197345.jpg

//edit Aika tumma tää kakkoskuva näemmä.. Pitää laittaa parempi tilalle kun jaksaa taas filmata
Viimeksi muokannut härdelli, 9.5.2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.5.2006 21:14

Sekin vielä pitää mainita ( kun kaikki kuitenkin kihelmöi jännityksestä tätä tietoa odottaessa ;) ) että punnasin vanteet ilman renkaita ja tuloksena kolmen desimaalin tarkkudella 8,250kg, eli sopii hyvin tällaiseen raaseriin :D

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 10.5.2006 14:15

Pientä osviittaa auton alkuperästä http://www.demec.fi/
Ainakin kyseisen firman entinen nimi, Design Mecklin, löytyi monestakin paikkaa teipattuna silloin joskus kun isoisäni auton osti 90-luvun alussa. Kesävanteessa luki Design Mecklin vielä siihen asti kunnes vähän aikaa sitten hiekkapuhallutin ja maalautin vanteet kuntoon..

Kiitos ja kumarrus Juissille googlen käytöstä ;)

//edit
Markku Mecklin DEMECiltä vastasi sähköpostiini että on hänen tekemänsä auto. Nykyiset kesäkiekot olivat hänellä aikoinaan talvirenkailla ja kesäkumien kanssa olivat käytössä pykälää isommat eli 16", jotka ovat jääneet ilmeisestikin välittäjänä toimineeseen autoliikkeeseen ennenkuin vaarini sen silloin joskus osti.
muistuu mieleeni että ko. korisarja oli 80-90 lukujen taitteessa hankittu
saksalaisen D&W edustuksen kautta.

^Jotenkin kuvittelisin että se olisi aito Oettinger kun firmoja on mukana useampi..

Notta näin tällä kertaa. Oma jatkojalostus jatkuu taas kun rahaa tippuu taivaalta ;) ..Eli varmaan viikon päästä

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 18.5.2006 14:51

Paas lämää tähän hommaan. Haluan tuloksiakin. =)

Tästä Demecistä on myös juttua tuolla "netistä bongatut kuvat" tms. osiossa.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 18.5.2006 18:53

Viikon päästä puran korisarjan landella ja aloitan sen kunnostamisen. Sitä ennen tuskin tulee suurempia mullistuksia..

Nyt lähden tästä hinaamaan erään tietyn raatoa..

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 29.5.2006 16:13

Korisarjat on yhtä osaa lukuunottamatta irroitettu ja mitään isompia yllätyksiä ei löytynyt. Ainoastaan takarenkaan takana muovilärpäkkeen alta löytyi varsinaista mätää. Kaikenkaikkiaan pohjat oli tehty todella huolella ennen korisarjan kiinnitystä.
Kuvaa sivusta ilman korisarjaa:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 844867.jpg
Mätä kohta:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 844778.jpg

Edit// Aiemmin oli ilmassa veikkailuja korisarjan alkuperästä. Sen verran on uutta tietoa että se ei ole kuitukopio vaan muovista tehty.

Viime viikolla tuli myös päiviteltyä poppien parissa ja sain vihdoin siirrettyä subin vähän fiksumpaan paikkaan. Eli osoittamaan taaksepäin heti penkkien takana. Aiemmin se siis oli sivuseinää vasten ja osoitti sivuovea.. Lisäksi mukaan heitettiin halvimmat 6,5 kolmitiekajarit mitä löytyy, eli straight from hong kong tavaratalot; aston 350w :D (kiitokset juissille asennuksista). Jos konttiin joskus haluaa parempaa sointia niin eipä luulisi olevan vaikeaa etsiä 6,5 paikkoihin korvaajia..
Pari kuvaa kontista :
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 844673.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 844727.jpg

Eipä taida valokuvaajaa saada tekemälläkään :roll: Voi taas olla ylpeä tuotoksistaan :D
Viimeksi muokannut härdelli, 29.5.2006 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 29.5.2006 16:13

Heh, meitsin kuva löyty netistä:
http://i23.photobucket.com/albums/b394/ ... IMG026.jpg
Olen siis se hyypiö punaisissa vaatteissa siellä taustalla ;)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 29.5.2006 16:40

"Kontin asennuksiin käytettiin useita työtunteja" :D
On se mahtava että näitä turtlesbussejakin laitellaan :)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 29.5.2006 16:45

"Kontin asennuksiin käytettiin useita työtunteja" :D

Menee vähän ohi..Missä noin luki? Mutta joo, menihän siihenkin aikaa kun laskee siivouksen mukaan. Autoon oli jotenkin hassusti päässyt kertymään enemmän ja vähemmän työkaluja, paukkupulloja yms sälää joiden organisointi uuteen paikkaan vei aikaa. Itse tuon hyllyn tekoon ja laatikoiden tekoon 6,5 tuumaisille ei mennyt kauaa kun sähkösahan kanssa vähän sinnepäin hosui. Ei siis todellakaan mitään viimesen päälle tehtyä ainakaan tässä vaiheessa
On se mahtava että näitä turtlesbussejakin laitellaan :)

On se sen verran porno ilmestys että pakkohan sitä on laitella X)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 29.5.2006 17:38

^Ei missään, kunhan vitsailin vain :D

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 29.5.2006 19:08

hämärästi muistelisin että "turtles bussi" olisi pallokeula eikä tölkki?? ;)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 11.6.2006 21:12

Korisarja alkaa taas olemaan kuosissaan, mitä nyt ~viitisen litraa polyesterihartsia siihen kuluttaneena voisi jo pitää toivottavana. Lasikuitukittiäkin on kulunut isompiin paikkauksiin ja muovikittiäkin jo jonkun verran. Kyllä tämä tästä. Oettinger-merkkien puuttumisesta oli aiemmin puhetta ja saatanpa tietää sille selityksen. Mikäli Oettinger tekstin tulisi lukea kuskin puolen oven alle jäävässä osassa, on syynä sen puuttumiseen auton aiempi kolarointi, jonka johdosta osa korisarjaa on korjattu pellillä(!). Kyseisestä osasta puuttuu isohko pala, lähes puolet, johon joku taitavampi peltiseppä on taitellut uudestaan muodot pellistä. Uusia projektikuvia en nyt jaksa laittaa, ei siinä mitään ihmeempää nähtävää nyt ole. Projekti jää nyt parin viikon (okei, ainakin kolmen) tauolle kesälomajärjestelyjen vuoksi

edit// Ehdinpä vielä kadetti projektin lisäksi laittamaan vihdoin sivuoveen "uuden" kahvan. Kiitokset vaan mikkeliin siitä, juhannuksena palaillaan

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 27.6.2006 21:30

Kauan kaivattu viisilovinen vaihdelaatikko on vihdoin saapunut. Tai siis itsehän sen hain mikkelistä juhannusreissun yhteydessä, kiitoksia vaan ;) . En tiedä jaksaako laatikkoa laittaa kiinni tähän moottoriin kun moottorinvaihtoa vielä kovasti suunnitellaan. Ostin lootan nyt kuitenkin jo valmiiksi sillä sen pitäisi käydä myös uuteen mottiin mikäli muiden puheita on uskominen. Sivuoven kahvakin tuli vaihdettua ehjään kun avokki siitä tarpeeksi valitti. Ei muka saanut auki kahvatonta ovea..
Motti alkaakin sitten kilpailemaan ostoslistan ykköspaikasta uuden kompuran kanssa. Periaatteessa haluaisin ensin tekniikan kuntoon ennen uutta maalia ettei kenenkään tarvitse valittaa mistään "all show"-meiningeistä. Vaikka eipä se uusikaan motti tuota juuri kovempaa kuljeta vakiokunnossa. Uudet ahtimet ym pelit ja vehkeet alkaakin olemaan sitten ensi vuoden juttuja. Cooleria mulle tuossa jo tarjottiinkin 50€ huippukalliiseen (heh) hintaan. En viitsinyt kuitenkaan ostaa kun en sillä juuri nyt oikein mitään tekisi kun ei tuota vakiomottia jaksaisi alkaa piristämään. Kattoo jos jaksais laittaa vielä kuviakin illemmalla uudesta lootasta, vaikka eipä siinä mitään näkemistä juurikaan ole. Helvetin iso ja painava mötikkä joka näyttää ja haisee pahalle (vähän pyörinyt tuolla auton takana ja öljyt haisee). Joka pojan unelma ;)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 28.6.2006 15:14

Yhtiömme onnittelee hienosta ostosta. isot paskalle haisevat möhkäleet ovat aina olleet kovassa suosiossa meillä päin.

Mutta vielä enemmän meinasin tipahtaa tuolilta ----> siis olet venynyt vaihtamaan ovenkahvan??!!?? mistä nyt tuulee, tyhmempi voisi luulla ihan insipiraatio hyttysen sua pistäneen! =)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 28.6.2006 18:24

Pakko se oli vaihtaa kun tuli niin paljon palautetta ;)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 28.6.2006 21:17

heh, pikkuhiljaa mun varaosaraato tulee hyödynnettyä. vie enskerralla koko loppuraato =)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 4.7.2006 20:08

Tuli vihdoinkin laitettua koneelle jotain "parempia" kuvia autosta ilman korisarjaa. Tääkin on taas jostain syystä vähän tumma, deal with it. Näkyy siinä nyt kuitenkin vähän perusmuotoja. Ja nuo hienot tukipehmusteet puskureissa jotka ovat olleet korisarjaa tukemassa. Olisko pitänyt ottaa ne pois siksi aikaa kun korisarja ei ole paikallaan? Ehdottomasti. Mutta karukin on kaunista :D . Kuva on otettu jussina vuokatin urheiluopiston parkkipaikalla
Kuva

Edit// Moottoriprojektikin on vähän taas edistynyt (tietoa lisää, kiitos Juissille), mutta siitä enemmän kun jotain konkreettista tapahtuu

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 31.7.2006 19:58

Korisarja alkaa olemaan kunnossa, pientä fiksausta vielä. Kävinpä tuossa ostamassa kompuran ynnä muuta hilpettä joilla aletaan puhaltelemaan hiekkaa ja sen jälkeen uutta väriä pintaan. Varsinaista aikataulua ei ole mutta olettaisin että elokuun loppuun mennessä pitäisi autoa komistaa uusi väri. Väri jääköön vielä yllätykseksi. Tässä pari kuvaa mitä saatiin kaverin säksään tehytä viikonloppuna hiomisen kylkiäisenä:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 281158.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 281213.jpg
Eli 200sx nipponiin alettiin päivittämään poppeja ja minut kutsuttiin hätiin subikoteloa varten. Kolme kerrosta vaan laminoin, saas nähdä kestääkö. Ei siihen mitään ihmehifejä ole tulossa (kuten ensimmäisestä kuvasta huomaa, 6x9 ;) ) mutta jonkun sortin 12" subi olis tarkoitus asennella vahvarin kera valepohjan alle ja alkuperäinen matto päälle. Ei nyt varsinaisesti liity tähän mutta pitäähän sitä nyt vähän mainostaa että "hei, mä osaan sekottaa hartsii ja silleen ja lätkiä sitä lasikuidun päälle" :D

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 31.7.2006 21:39

Sano ettette oo tosissanne noiden kuusysien kanssa...

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 31.7.2006 21:53

mul tuli vähä sama fiilis noista kuusyseist, että onkohan toi nyt ihan hyvä ratkasu.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 1.8.2006 8:05

Nyt on kyllä menty kundit metsään ja oikein ryminällä. Siis se että meistä kolmesta joku saa paskan idean autojen suhteen ei ole mitenkää uutta, mutta noi 6x9 ovissa on kyllä kategoriassa paskat ideat top5.

Ne vakio vehkeet oli ihan tarpeeks siihen että basso jatkeeks ja kovaa ajoa, olis sitten vaihtanut erillisarjan sinne eteen sitten kun olis saanut muut hommat kuntoon. Mutta en itse laittais 6x9 kyllä varsinkaan eteen ja en ilman että joku ois "back in da days " (lue villinä -90 lukuna) reijittänyt hattuhyllyä 6x9 muotoon.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 1.8.2006 18:26

Heh heh, rankkaa palautetta. En mäkään olis omaan autooni kuusysejä laittanut, mutta kaverilla nyt sattui sellaiset ylimääräisenä olemaan ja kyllä ne paremmin kuitenkin soi kuin originaalit kun ei sitä erkkasarjaakaan tähän hätään ollut laittaa

Edit// Tässä vielä vertailun vuoksi kuva noista kajareista vierekkäin. Tuo vanha nyt oli tuollainen pahvi eikä se tosiaan soinut yhtään niin hyvin kuin uusi..
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 446704.jpg

Mauno
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.12.2005 8:06

ViestiKirjoittaja Mauno » 1.8.2006 21:52

Ei siinä mitään, jos itse on tyytyväinen.. Mutta että 6x9 etuoviin tai ylipäätään autoon.. Tai edes minnekkään.. Ei hemmetti, minä lähden äkkiä pois täältä.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 1.8.2006 23:31

Ite laittasin taakse 6x9 ja etee joku erillissarja.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 2.8.2006 8:16

Joo en tod. tarkoittanut että avaudun nyt sulle (sun autosta olisin noi tullut jo kirkuen repimäänn irti) Kaikki tekee omille autoilleen mitä haluaa.

Mun mielestä on vaan turha laittaa noita 6x9 siihen autoon kun siinä ei ole valmiita paikkoja niille ja ne ei toimi ovissa (huom. ihan ihka oma mielipide) tossa on kumminkin hyvä sisusta ja ruuvit aiheuttaa vaan ylimääräisiä reikiä. olis käynyt vaikka ostamassa honkkarista 20€ deuzer erkkasarjan jos kerran oli pakko saada lisää meteliä.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 2.8.2006 16:18

Sitä mäkin vähän mietin noiden kanssa kun nyt siinä tosiaan on 4 reikää ovipahvissa noiden takia.. Noh, ainakin ville itse oli tyytyväinen :) Katotaas vaan kuinka kauan menee ennen kuin se saa sinne subin aikaseks

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 3.8.2006 19:02

En viitsi tehdä aiheesta topiccia jos vaikka saisin vastauksen tätäkin kautta. Aaz moottori käy autooni, selvä. Onko 1z aivan erilainen? Niitä näyttäisi olevan paljon enemmän tarjolla joten olisi vähän helpompi hankittava. Toki jos joltain löytyy ylimääräinen 1,9 td aaz niin tarjoa ihmeessä

vege
-
Viestit: 23
Liittynyt: 17.5.2006 10:00

ViestiKirjoittaja vege » 5.8.2006 19:28

Kyllähän tuo 1z menee, mulla ainakin ja on 1.9 tdi mekaanisella ruiskulla ( suorasuihku,ei esikammio). Yksi paikallinen "guru" on noita rakennellut 31 kpl, tehdasuusi turbo yms. Ainoastaan kaasuvaijerin kiinnitys pitää muistaakseni Golfista ottaa ettei ota T3:ssa kansiluukkuun kiinni. On tuolla Tampereen tienolla yksi 1.9 intercoolerillakin, kai Omegasta otettu...cooleri siis. Omassani ei vielä ole, mutta.. oletkomuuten jo äänieristysmatot hommannut, saattaisi olla jäänyt jokunen neliö.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 7.8.2006 19:14

Startti meni paskaksi->huomenna romikselta toivottavasti uusi. Hyvä syy lainata kaverilta säxää työmatkalle :D

Kokemuksia hiekkapuhalluksesta:
Ensimmäisen tunnin jälkeen: Kyllä nää kamat kohta on jo kasassa että pääsee kokeilemaan
Toisen tunnin jälkeen: Mitä mä olenkaan menettänyt! Hiekkapuhallus on ruosteenvihaajan paras ystävä. Ikinä en ole millään työvälineellä saanut näin hyvää jälkeä näin helposti. Loistavaa, tätä lisää
Kolmannen tunnin jälkeen: Prkl, joko se nyt hajos. Eikä varaosaa mistään koko viikonloppuna. Eipä vituta yhtään ajaa 400 kilometriä tunnin työn takia >(

Joo, kaikenkaikkiaan positiivinen fiilis kompuran käytöstä. Pitää vaan ostaa teräksinen (pakettiin kuului messinkinen :roll: ) hana siihen suuttimen eteen jos vaikka se kestäisi vähän kauemmin :) Kromikaarien takaa löytyi muutama ruostepaikka lisää, mutta eipä hätiä mitiä, ensi viikonloppuna opetellaan sitten hitsaamaan :D
Jos jollain on tarjota ehjiä, virheettömiä kromikaaria tölkkiin niin privaa vaan

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 7.8.2006 19:42

Kyllähän tuo 1z menee, mulla ainakin ja on 1.9 tdi mekaanisella ruiskulla ( suorasuihku,ei esikammio). Yksi paikallinen "guru" on noita rakennellut 31 kpl, tehdasuusi turbo yms. Ainoastaan kaasuvaijerin kiinnitys pitää muistaakseni Golfista ottaa ettei ota T3:ssa kansiluukkuun kiinni. On tuolla Tampereen tienolla yksi 1.9 intercoolerillakin, kai Omegasta otettu...cooleri siis. Omassani ei vielä ole, mutta.. oletkomuuten jo äänieristysmatot hommannut, saattaisi olla jäänyt jokunen neliö.

Onko tuo fiksumpi homma istuttaa tuo 1z kuin aaz? Tehojen hakuhan tässä on ensi vuonna tulossa projektiksi ja se on pääasiallinen kriteeri millä konetta haetaan. i-kirjain tuossa perässä herätti kummasti kiinnostuksen. Td:ssä ei ilmeisesti voi ajatellakaan mitään jälkiasennusruiskua, vai? Vai onko jälkiasennuksen kanssa ihan sama mitä löytyy alkuperäisestä kokoonpanosta? Läppärillä ohjattava softa kummittelee jossain takaraivossa mutta se tuskin on ihan ensi vuodenkaan projektilistalla. Sen optiosta olisi kuitenkin kiva tietää vaikkei sitä koskaan tulisikaan toteutettua. Kaasuvaijerin kiinnitykset ei ole mikään iso asia, sen paikallaanolo on nykyisessäkin vähän "siellä päin". Bitumimattoa löytyy vielä jokunen neliö tallista mitä en ole ehtinyt paikalleen laittaa vaikka sitäkin on jo jonkin verran kulunut..

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.8.2006 19:12

Nyt kun tänne on saatu sujuvaa keskustelua eri dieselmoottoreista (?) niin kysynpä samaan syssyyn mikä on tuon transporterin keskiön suuruus ja pulttijako? Entä ET? Uusia vanteita vaan katselin ja mietin että minkälainen sauma on löytää jotain kivaa. Ainakaan uudemman transporterin (t4) alut eivät sopineet liian pienen keskiöreiän takia. ET:stäkään ei ole mitään hajua eikä oikein ole mittausvehkeitä millä pulttijakoakaan saisi selville.. Jako kuitenkin sama kuin T4:ssä, sen tiedän

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.8.2006 22:09

Kyselyikä päällä:
Tuon starttimoottorin laitto ei nyt sitten ollutkaan yhtään niin helppo juttu kuin mitä olin kuvitellut. Olen nyt ainakin kolme kertaa jo ruuvannut sen irti ja auki enkä saa sitä toimimaan. Ongelma alkaa; startti vain naksahtaa mutta ei pyöri, jolloin otin sen irti ja hain uuden romikselta. Startti testattiin ja se näytti toimivan. Kun olin saanut sen kiinni koneeseen tuli esiin seuraava ongelma. Startti pyöri ilman rasitusta ihan hyvin mutta ilmeisesti uuden startin bendix (?) oli rikki ja se ei pitänyt niinkuin sen kuuluisi. Seurauksena se että pelkkä startti pyöri yksinään kun koneen pyörittämiseen ei löytynyt pitoa. Noh, romiksen herrat lupasivat vaihtaa bendixin koska olivat laitteen minulle ehjänä myyneet. Juissi kävi sen puolestani tänään hakemassa (kiitos jälleen kerran) ja laitoin tuossa vähän aikaa sitten paikalleen. Ensimmäisen kerran asennuksen jälkeen kun starttasin, kaikki tuntui hetken toimivan juuri niinkuin pitää. Moottori pyörähti mutta ei heti käynnistynyt. Ja se tosiaan pyörähti ehkä yhden kerran, sen jälkeen ei taas mitään. Nyt avaimesta vääntämällä ei enää tapahdu mitään startissa, ei naksahdusta, ei mitään. Onko tuolla startilla mitään toivoa olla ehjä vai vienkö sen suosiolla takaisin ja haen hirmuhintaisen vastaavan kaupasta? Kaikki johdot olen mielestäni tarkistanut ettei mitään ole irti mutta ei vaan puhu eikä pukahda..
Kävi miten kävi, paku lähtee viikonlopuksi maalaiselämää viettämään ja jääkin sinne sitten seisomaan niin pitkäksi aikaa että on uusissa väreissä. Turha sitä on edestakaisin kiikuttaa kun kittaukset ynnä muut ovat kesken, menee vaan hyvää (!) työtä hukkaan kun alkaa vielä ruostumaan ennen maalausta uudestaan. Mikäli sää sallii niin elokuun loppuun mennessä pitäisi uusi väri olla pinnassa

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.8.2006 23:57

Missä kunnossa sun kaapelit on? Jos virta jää vajaaaksi niin ei jaksa muuta kuin solenoidia naputtaa. Tölkin sähköt kokeneena voin suositella asiaan perehtymistä....
Toki on myös mahdollista että romarin vehkeet on loppunajettuja.
(mulla ois muuten yks startti tuossa ylimääräsenä ;) )

Jos funtsit konetta I:llä niin huomioi että tarviit ko vehkeen piuhat ja ohjainlaitteen myös. Noita T3:sia on rakenneltu tdi:nä myös mutta tosiaan vaatii enempi kuin perinteisen esikammioTD:n istuttamisen. Joskin TDI:ssä on potentiaalia enempi jos ajatellaan kokonaisuutta ja rahaa ohjelmoimiseen löytyy, mutta tokihan TD:stäkin saa jotain voimaa irti....

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 11.8.2006 18:27

Maadoituskaapelistahan (startin omasta) tuossa ensin oli kyse mutta korjaus oli piskuisen hankalaa kun olisi joutunut purkamaan koko startin että olisi voinut laittaa uuden maadoituksen kunnolla. Sen takia hain romikselta uuden. Kävin tänään taas kiikuttamassa startin sinne samaan mestaan ja totesivat kiinnikkeissä olevan vian. Saan sen taas ensi viikolla jahka jaksan/ehdin sen noutaa. Paku jää seisomaan nyt viikonloppuna että saa rauhassa tehdä pakkelointeja ym ym maalausta edeltävää hommaa. Paineilmatyökaluja tuli tuossa haettua mukaan, kuin myös uusia venttiileitä hiekkapuhalluslaitteeseen ;) ja neljäsatasta hiomapaperia laikkaan. Faijalta vielä mig mukaan ja menoksi ->

Tuosta konehommasta, jos tdi sinne vaan istuu niin sehän sinne laitetaan. Tuo voimansiirron ynnä muiden istuminen askarruttaa. Onko kokemuksia tuollaisen laitosta? Pakoputkiston joutuu tekemään varmaan kokonaan uusiksi? Näin ainakin olettaisin..

vege
-
Viestit: 23
Liittynyt: 17.5.2006 10:00

VW 1.9tdi

ViestiKirjoittaja vege » 12.8.2006 9:52

1Z menee ihan heittämällä, kun ottaa 1.6TD:stä öljypohjan,pakosarjan,putkiston, näyttää ainakin minun padassani näin olevan tehty.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 13.8.2006 21:31

Ok, hienoa jos näin vaan onnistuu. Täytyykin hoputtaa meidän rallisankaria että maksaa mun palkkani niin pääsee moottoriostoksille :D

Rojekti edistyy. Uusia kuvia olisin laittanut nyt mutta menin unohtamaan matkatavarat faijan autoon kun heitti mut himaan bussilta. Paku jäi siis nyt landelle seisomaan pressun alle. Hiekkapuhallusta on nyt tehty vähän alle 50kg edestä ja jälki alkaa olemaan aika kohtullista. Paikkailin muutaman ruostereiän ja kittasinkin ne jo siistimmäksi. Faija saa "vähän" kokeneempana hitsarina tehdä uusiksi noi "astinlaudat" kun jäävät niin esille etten viitsi omaa röpelöä sinne sotkea. Lähemmäs 20 tuntia tuli auton parissa hikoiltua tänä viikonloppuna, mutta ei sitä vielä kahden viikon päästä uuteen maaliin saada. Tai pohjamaalin ehkä kerkeää suihkuttamaan jos säät sallivat. Oli suunnitelmissa että olisin jo kerennyt hiomaan koko maalipinnan tänä viikonloppuna ja jopa teippailemaan mutta hitsaukset ja hiekkapuhallusten aiheuttamat jäljet vaativat suunniteltua enemmän huomiota. Yritän huomiseksi saada muutamat uudet kuvat näytille niin kirjoitan sitten vähän paremmin muustakin puuhastelusta

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 15.8.2006 23:01

Niitä kuvia taas vaihteeksi..

Se "paha" mätäpaikka. Leikkasin palan irti ja hitsasin uuden tilalle niinkuin kaikkiin muihinkin reikiin. Sen verran reippaasti ympäriltä pois että varmasti osuu terveeseen peltiin hitsaukset. Hitsauksen jälkeen hioin rälläkällä röpelöt pois ja hiekkapuhalsin paikan ja iskin ruostesuoja pohjamaalit päälle. Sitten lasikuitukittiä ja avot, kukaan ei edes tiedä siinä koskaan mitään reikää olleen ;)
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 670627.jpg

Aurinkolipan kiinnikkeiden alta paljastui luonnollisesti pientä kukkaa. Tässä kuva hiekkapuhalluksen jälkeen. Nyt noissa on jo ruostesuojat ja kitit päällä odottamassa ensi kertaa kun pääsee jynssäämään eli kahden viikon päästä
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 670763.jpg

Kuvasarja astinlaudan ruostekamppailusta. Jätän tuon hitsaamisen faijalle kun sitä on vähän paha hioa ja se saa kuitenkin "hieman" parempaa jälkeä migillä kuin allekirjoittanut :D
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 670838.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 670881.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 670938.jpg

Ja tuolta se näyttää nyt..
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 671152.jpg

Kahden viikon päästä taas lisää. Saas nähdä jos silloin kerkeäisi jo ruiskuttamaan pohjamaalinkin 8)


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=866836
^tuollanen haettiin kaverin kanssa pakun sijaiseksi seisomisen ajaksi :D Ihan huippu :D :D

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 20.8.2006 23:00

Ei liity varsinaisesti pakuprojektiin mutta kun tyhmä haluaa näyttää..
Kuvien auto siis pakun sijaiskärsijänä työautona. Pimppasimme raidin X)

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 102860.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 102908.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 102970.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 103011.jpg

Huumorimielellä, tottakai X)

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 20.8.2006 23:47

Uijui! Oikeen veeniinkuvoima peli.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 21.8.2006 12:15

Mä olen edelleen samaa mieltä kuin eilen. teillä on liikaa energiaa, liian vähän hyödyllistä tekemistä.. etkö vois alkaa vaikka rakentaa pienoismalleja kun näyttää et tarviit jotain näpräämistä... ja eihän (taaskaan) laiteta sitä futista sinne sieraimeen =)

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 3.9.2006 20:39

Jeps, nyt se on vihdoin pohjamaalissa. Ai että kun näyttää hienolta hieman sinertävän harmaa mattapinta :) Ilmeisesti kahden viikon päästä päästään vihdoinkin saamaan pintamaalia. Auto menee, poiketen ennakkosuunnitelmista, maalaukseen automaalarille. Tehtiin pohjat tuohon pohjaväriin saakka itse niin maalautuksen hinnaksi tulee noin 65€ enemmän kuin mitä itse joutuisin maksamaan pelkistä maaleista. Ehkä mä sen verran olen valmis panostamaan tuohon vielä tässä vaiheessa. Uunissa maalattu on kuitenkin uunissa maalattu ja mitä vähemmän siitepölyä, roskia ja pikkulintuja maalipinnasta löytyy sen mukavampihan se loppupeleissä on ;) Kameraa ei nyt tullut tällä kertaa otettua mukaan mutta eiköhän se ole jo kaikille tullut selväksi miltä auto näyttää :D

Uutta moottoria etsimään ->

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.9.2006 22:06

onnistuuko tuohon koriin saada 1.9tdi?

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 4.9.2006 16:41

onnistuuko tuohon koriin saada 1.9tdi?

Näin mä ainakin olen ymmärtänyt tämän foorumin asiantuntijoiden puheista..

Eli 1z (1,9tdi siis) konetta ainakin itse lähden nyt etsimään sopuhintaan, saa tarjotakin. Mitään 1500€ tarjouksia kyllä sitten ihan turha antaa ;) Niin paljon en siitä maksa. Haluan kyllä itsekin vielä nähdä koneen ennen ostopäätöstä varmistuakseni että se tosiaan sitten näyttää edes samanmuotoiselta ja on sen puolesta tuonne sopiva..

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 21.9.2006 17:30

Eilen vein auton kaverin kanssa maalarille ja tänään kävin sopimassa lopulliset värit ynnä muut jutut mitä sen tarttee tehdä. Kyseisen maalarin tuotokisa on ainakin kertaalleen nähty getarissa, muistaakseni viime vuonna eräs tummansininen a4 runsailla kromilisukkeilla. Noteerattu myös ainakin saksalaisessa lehdessä..

Kuvia kun olisi laittaa niin olisi hieno juttu. Oman kameran laturi on kuitenkin tehnyt houdinit (hävinnyt) ja faija ei jostain syystä ihan onnistunut lähettämään sen kameralla ottamiani kuvia minulle. Sain sähköpostina pikakuvakkeen kansioon jossa ne kuvat on sen koneella :) puolentoista viikon päästä kuitenkin lopputulos nähtävillä. Sen jälkeen alkaa sisustasavotta unohtamatta uutta tekniikkaa. Jos nyt pari viikkoa välissä ajelisikin


Edit// Tänään maalarille mennessä sattui silmään mielenkiintoinen T3 korinen Sporter-takaluukun tekstillä varustettu Transporter. Kuka tunnistaa itsensä? Ensin rupesin ihmettelemään kun ulostulo on väärällä puolella ja pönttökin joku isompi krominen aftermarketpömpeli. Sitten huomio kiinnittyi ilmeiseen syyhyn miksi putki ei mennytkään takaa poikittain moottorin ohi vaan ulostulo oli kuten oli. Helvetin leveä cooleri siinä auton perseessä moottorin takana. Onko jollain tietoa tuosta autosta? Mikä moottori? Tehoja? Takaikkunoissa peilaavat kalvot ja etuovi sponsoritarroja täynnä. Ei ole tuo ennen sattunut missään silmään niin pakko vähän kysellä perään

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 27.9.2006 19:27

Vihdoin pari uutta kuvaa pakusta. Nämä otettu maalaamon pihalla tänään kun kävin siellä. Ensi viikolla sitten saa noutaa..
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373456.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373390.jpg

Pari uutta otosta civicistä :
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373605.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373703.jpg

Tällainen se oli silloin joskus:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373752.jpg

Ja kadett rumine vanteineen kun ei siitäkään ole kuvia tullut nappailtua:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 373259.jpg
^ Muksukin pääsi taas kuvaan :)

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 27.9.2006 22:36

Bussi näyttää hyvälle jo,mutta et kai ole tuon Civicin kanssa tosissasi :D

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 27.9.2006 22:42

Civarihan on ihan läppä, se vaan oli halvin sinä päivänä kun sen ostin joka on kilvissä tarpeeksi pitkään. Kaverin kanssa sitten laitettiin siihen tuollaset kahdenkympin thyyningit. Kohta mä sen myyn jollekin pois jos ketään se enää kiinnostaa. Paku tässä projektina on, mutta tyhmä kun on niin pitää sitten mainostaa näitä amistelujakin vähän samalla

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 27.9.2006 22:45

Haha,niin vähän luulinkin.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 7.10.2006 19:16

Pari räpsyä uudesta maalipinnasta. Startti on taasen paskana, sisusta irti kauttaaltaan ja ulkopuoli vähintäänkin korisarjaa vailla. <-Ei jaksa ottaa parempia kuvia. Tarkoitus olis viikon päästä päästä vihdoin maalaamaan myös korisarja ja laittamaan se vihdoin kiinni. Uudet kromikaaret lähti tilaukseen..

http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 237192.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 237295.jpg

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 16.10.2006 22:24

Pari väliräpsyä lisää. Auto vielä pahasti kesken mutta tässä vähän vinkkiä mitä siitä on tulossa
Kuva
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 025972.jpg
^öljytahrat , heh
Korisarja vaiheessa:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 026111.jpg
Oikeaoppinen maalaus- ja rakentelupaja autonlaittoon 8I Faija siinä ruiskuttamassa kittiä vissiin etupuskimeen:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 026245.jpg

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 20.10.2006 15:00

Plääh, piti tänään lähteä taas mummolaan autoa hinkkaamaan muttei jaksakaan. Tarttee pitää välillä "aivot narikkaan"-viikonloppu kun alkaa jo kaikki pikkuasiatkin v*tuttamaan liikaa. Uusi kone on nyt vihdoin tilattu (AAZ 1,9TD), rovaniemeltä tulee. Mukana tulee pientä piristysvälinettä, katsotaan mitä näistä saadaan joskus aikaiseksi. Korisarja on vielä kesken, piti tänä viikonloppuna saada se muottikuntoon (totesin että siinä on niin paljon nyt jo kittiä että parempi ottaa varmuuden vuoksi muotti koko sarjasta että saa sitten parempaa osaa tilalle jos/kun kittaukset alkavat näyttämään hirveiltä) mutta se siirtyy nyt sitten ainakin viikolla. Jos sitten ensi viikonloppuna taas jaksaisi..

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 2.11.2006 9:30

Kävin tuossa äsken hakemassa uuden moottorini UPK:lta. Saas nähdä milloin sitä pääsee paikalleen asentelemaan kun on vielä osissakin. Pääseepähän perehtymään siihenkin sitten enemmän kun joutuu ensin kasaamaan :) Tarkoitus olisi laittaa se nykykunnossa autoon kiinni ja varmaan muutoskatsastaa jossain käänteessä. Tehothan eivät vakiokunnossa vielä paljon nouse nykyisestä joten katsastus ei tuottane ongelmia!? Täytyy varmaan jokatapauksessa kysellä lisää AKEsta ennen leimalle viemistä. Tänään käyn hakemassa myös packemista muottivahaa sekä gelcoattia mikäli nyt vaan löydän koko firmaa. Tarkoitus olisi saada ensi viikonloppuna otettua muotit korisarjasta. Tarkoitus.. Saa nähdä miten saan sinne asennustelttaani tarpeeksi lämpöjä että pystyy tekemään yhtään mitään

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 2.11.2006 16:21

tuota tuota, kuka niitä kyselee jos laitatkin sen 1.9td ,itse en ainakaan muutoskatsastais... tosin tämä vain minun mielipiteeni.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 2.11.2006 17:52

Onhan tuokin käynyt mielessä ettei muutoskatsastaisi ollenkaan kun tuskin tuonne kukaan puhtaasta innosta katselee. Tehonhaku kuitenkin tulevaisuuden suunnitelmissa ja sen huomaa sitten inssi ajaessaankin jolloin tekniikka voi tulla puheeksi. Siksi haluaisin ensin muutostaa auton 1,9td vakiotehoilla tai esimerkiksi coolerin tuoman tehonlisäyksen kera jolloin inssi ei välttämättä niin takertuisi tehoihin kun on näyttää että ei olekaan vakiopeli. Autoonhan on nyt uuden tekniikan myötä tulossa myös uusi viisilovinen vaihdelaatikko vanhan nelilovisen tilalle jonka muutoskatsastusta olen myös miettinyt puolin ja toisin

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.11.2006 9:45

Pari kuvaa kaverin b-manta projektista. Oltiin sen oviaukkoja eilen maalaamassa niin tuli pari kuvaakin räpsittyä. Jälleen kerran yhtiömme pahoittelee kuvien laatua :roll:

Edestä:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 057349.jpg

Takaa:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 057381.jpg

Oviaukkojen maalausta:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 057459.jpg

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 21.11.2006 21:30

Jepjep, tuli tänään käytyä hakemassa uusi tuulilasi. 78% valonläpäisy eli lähes maksimi mitä tuulilasissa saa tummennusta olla ja sen lisäksi tumma yläreuna. Eipä sitä kyllä äkkiseltään mitenkään normilasista erottaisi, ei ole yhtään sen tummempi mun mielestä. Bitumia ja solumuovia on taas tullut liimailtua. Laskeskelin tuossa että bitumimattoa on autoon uponnut jo 150-200€:n edestä :shock: Noh, onhan siinä pinta-alaakin mitä peittää :roll: Sisustan rakennus alkaa nyt kovemmalla teholla. Käyn lähiaikoina hakemassa uudet seinävanerit joka paikkaan ja sen jälkeen aloitetaan verhoilusavotta. Tummia värejä tulossa ja todennäköisesti myös nahkaa. Enpä paljasta enempää tässä vaiheessa kuitenkaan. Uusi moottori on osina odottamassa rakentamistaan landella. Taisi nyt kuitenkin käydä niin ettei sitä lähdetä tekemään ennen kevättä, on sen verran vilpoisaa tuolla meidän mummolan tallissa. Talven aikana olisi tarkoitus saada sinne kyllä eristyksiä aikaiseksi mutta äkkiäkös sellainen urakka kevääseen vierähtää. Pari kuvaa mitä on tullut otettua:

Oma ja faijan paku vierekkäin:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 134800.jpg

Moottori, tai mitä siitä nyt voi sanoa Kuva Huomaa cumminsin 12mm nestepää kasan päällimmäisenä :D :
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 134989.jpg

Ja "yhteisposeeraus" kun hinataan pakulla civicciä. Kansipahvi kärtsäsi, elämä on:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 134633.jpg

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.11.2006 21:38

tuo pakun kuskinpuolenvinkkari on aika hienosti...

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 21.11.2006 22:22

Huomasithan parahin sekamelska että tuolla oli tolpat myynnissä tölkkiin.. olivat siis jotkut madaltavat tms...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.11.2006 22:28

Kannattaa hieman kiristää pyyhkijöiden varsien kiinnitysmuttereita ennen kuin kaikki boorit kuluvat pois, tyyppivika.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 22.11.2006 16:38

Varmaan kuluivat jo aika loppuun, kun pääsivät muutamaan kertaan lipeämään. Kiristettiin kyllä jo, ei enää lipsu mutta pari kertaa pääsi lipsumaan

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 23.11.2006 10:02

Ei ne ihan heti kulu ainakaan jos on yhtään samanlaiset kun -89 polossa.. 100km matka ajettiin niin että pyyhkijät kokoajan päällä ja kuskin puoleinen pyyhkijä just liikku mutte kiristyksen jälkeen pelitti taas oikeen hyvin.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 23.11.2006 13:23

Mites muuten Pex| sun ransu/kuplat voi???

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.12.2006 21:31

Pitkästä aikaa pikku parannuksia projektiin. Sisustan laitto on nyt alkanut lämpimämpiä kelejä odotellessa että pääsee tekniikan kimppuun. Ilmastointikin tuli hankittua kuin myös nuo codeledin alustavalot. Auto pitäisi viedä leimalle niin en heti viitsinyt pistää valoja alle, niistä kuvia myöhemmin kun saan tuon katsastettua.
Takatilan sisustuksen päätin sitten aloittaa siitä vittumaisimmasta osasta eli katosta. Kattoon tuli 2 kpl 2x8w loisteputkia perusvaloiksi sekä pari blacklite tuubia tunnelmaa tuomaan sikäli kun siihen on tarvetta. Itse tein ja säästin, mikä näkyy sähkötöissä jossain kuvassa . Kaveri otti videollekin mun viimeisiä asennuksia eli noiden valojen katkaisijoiden asennuksista. Vähän löi kipinää aina käsille mutta hyvin ne toimii, en polttanut mitään rikki.
Aiemmasta tyylistä poiketen tästä lähin kaikki tullaan tekemään huomattavasti siistimmin joten kaikenmaailman johdot pitää saada pois näkyvistä. Onneksi tällaisessa autossa on paljon tilaa vuorausten välissä jonne piilottaa ylimääräisiä


Ensin ostettiin tuollaista kangasta eurokankaasta:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 689782.jpg
ja värjättiin se tuollaiseksi:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 689813.jpg

Kangas nidottiin tiukasti valmiiksi leikeltyyn vaneriin:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 689859.jpg
Välissä ohut solumuovikerros

Viimeistely ja lamppujen sijoitus:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 689889.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 691253.jpg

Paskamaisin homma ikinä auton parissa;
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 689920.jpg
Auton katon kokoisen vetelän palan ruuvaaminen kiinni kattoon, yksin. Onneksi oli jotain apuvälineitä käytössä kuten duuniautoon kuuluu.

Illemmalla tuli sitten kaverikin auttamaan ja saatiin homma kunnolla (tai niin hyvin kuin vaan saatiin) tehtyä:
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 691357.jpg

Ja blacklitet päällä (aika turha kuva kun salama vetää sen ihan vituiksi):
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 691453.jpg

Viimeisissä kuvissa näkyvä työvalo vasemmassa reunassa saa myös häädön lähitulevaisuudessa. Etuosan katto sekä kaikki ovet ja seinät ovat sitten seuraava etappi. Pistän ensi kerralla vähän vähemmän turhia kuvia

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 10.12.2006 12:06

Ensimmäinen ovipahvi kuidutettu. Jos vaan kerkeän niin teen toisenkin vielä tänään. Ovipahvit tullaan verhoilemaan kankaalla joten kuitupinta tullaan jättämään sellaisekseen mikäli kuidut eivät jää paistamaan kankaan läpi kuten oletan. Nyt kun on tullut ajeltua ilman ovipahveja olen huomannut että oveni kärsivät melkoisista vesiongelmista (sivulaseja pitkin valuu vettä ihan v*tusti oven sisään) ja tulen todennäköisesti ihan kaiuttimia ajatellen tekemään niille omat kopat noihin pahveisin että niistä tulee vesitiiviit sellaisenaan. Ei pitäisi olla paha homma tehdä pari kuppia ottamalla kaiuttimista muotit ja kuiduttaa ne sitten kaiuttimien paikkaan kiinni toiselle puolelle. Saas nähdä
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/ ... 744720.jpg
Viimeksi muokannut härdelli, 11.12.2006 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 11.12.2006 9:19

Harottavatko silmäni vai onko nuo lamput ihan suorassa?

Ja itsehän olin koko viikonlopun kaivamassa nenää himassa, että voi sitä soittaakin jos sitä apua tarvii =)

Ja laitat sen verran paksumpaa kangasta päälle niin ei tuo kuitu paista läpi..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa