Onko olemassa adaptereita 5x100 -> 4x100?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko olemassa adaptereita 5x100 -> 4x100?
Eli onko tuollaisia adaptereita olemassa joilla sais 4x100 vanteet 5x100 jaolla olevaan autoon?
Teetä uusi jako napaan ja jarrulevyyn. Muutama reikä tulee aika lähelle toisiaan mutta kaiketi onnistuu.
Kts. http://pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=22
Kts. http://pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=22
kuten tuolta linkin kuvasta näkee niin osa reijistä tulee tosi lähelle toisiaan, eli adaptereiden teko ei taida onnistua.
adaptereissa toisista reijistä menee pultti läpi jolla se kiinnitetään napaan ja toisista reijistä tulee palaan prässätty pultti toiseen suuntaan jolloin vanne kiinnitetään mutterilla. toinen vaihtoehto on että adapterissa on jengat eli siihen on upotettu mutteri ja vanne kiinnitetään noku pulteilla, mutta kummassakin tapauksessa tarvitaan tilaa reijän ympärille joten taitaa olla mahdotonta tehdä tollasta.
eli toi yllä mainittu muutos lienee oikea ratkaisu
adaptereissa toisista reijistä menee pultti läpi jolla se kiinnitetään napaan ja toisista reijistä tulee palaan prässätty pultti toiseen suuntaan jolloin vanne kiinnitetään mutterilla. toinen vaihtoehto on että adapterissa on jengat eli siihen on upotettu mutteri ja vanne kiinnitetään noku pulteilla, mutta kummassakin tapauksessa tarvitaan tilaa reijän ympärille joten taitaa olla mahdotonta tehdä tollasta.
eli toi yllä mainittu muutos lienee oikea ratkaisu
Wille: Siis sellasia et viispulttiset vanteet nelipulttiseen autoon. ebays on ollu ja esim. ATP inox5:sta ei saa nelipulttisena ni myydään 5x100 ja 20mm adapterit. Tuolla tyylillä et adapteri kolmella pultilla autoon kiinni ja vanne neljällä adapteriin ja yks pultti menee vaan sen adapterin läpi suoraa autoon kiinni.
jeps eli tarkoitus olisi vaihtaa pulttijako 4x100 -> 5x100 tuohon TDI golffiin..
Siinä on levyt joka nurkassa jotka olisi vaihdon tarpeessa niin mietin et tarviiko vaihtaa muuta kuin taakse levyt ja eteen navat/levyt vai onko vain helpompi/halvempi porata tuplajako etunapoihin ja ostaa 5x100 levyt joka nurkkaan?
Siinä on levyt joka nurkassa jotka olisi vaihdon tarpeessa niin mietin et tarviiko vaihtaa muuta kuin taakse levyt ja eteen navat/levyt vai onko vain helpompi/halvempi porata tuplajako etunapoihin ja ostaa 5x100 levyt joka nurkkaan?
niin ei tule kaksia erilaisia pultteja.
Mitäs toi nyt tarkotti ?
Mulla on vähän sama juttu kuin Mikko82:lla, eli levyt joka nurkassa ja 4*100 jako. Eteen pitää ilmeisesti vaihtaa napa+levyt, taakse riittäisi pelkkä levyn vaihto.
Onko tuossa etunavassa tilaa tehdä 5*100 jako ?
EDIT. Onko muuten eteen 256*22 jäähdytettyjä levyjä olemassa, missä olisi 5*100 jako ?
Jos tekee vanhoihin napoihin 4->5 muutoksen kannattaa käyttää 12mm pultteja ja jos sitten taakse ostaa 5-pulttiset levyt, niissä on 14mm pultit. Jos taas ostaa eteen VR6 navat, niissä on eri spooritus vetonivelelle ja vaativat muistaakseni vetoakselin mikä on tarkoitettu muutenkin isoille nivelille. (Spooritus pidempi)
4x100 jakoisissa on M12-pultit kun taas 5x100 jakoisissa on M14 pultit. Ja toi tuplajako onnistui vain M12 pulttien kanssa kun muuten menee reiät liian vierekkäin.
Meikäläisen Mk2:een tehtiin 5x100-jako M14:lla ja loput reiät 4x100-jaosta jätettiin M12:ksi = Navassa on 5kpl M14 reikiä ja 3 kpl M12 reikiä.
Ihan riittävästi jäi materiaalia reikien väliin noinkin.
Jos taas ostaa eteen VR6 navat, niissä on eri spooritus vetonivelelle ja vaativat muistaakseni vetoakselin mikä on tarkoitettu muutenkin isoille nivelille.
Mitenkäs kun samalla tekniikalla olevaa TDI golffia on myös 5x100 jaolla niin käykö sen etunavat vai onko kaikki 5 pulttiset navat keskenään samanlaiset?
Olen tekemässä tuohon kakkosgolffiini tuplajakoa ja muutama kysymys siitä. Oletteko irrottaneet pyörännavan irti? Sain toisen irti,mutta toinen ei aukea kuin 10mmeikä liiku enää sen jälkeen. Onko toi 14x1.5mm kierre ihan yleisestikäytetty kierre, siis voiko sen tehdä tavallisella kierretappisarjasta löytyvällä tapilla?
Mua kiinnostas se että kun tulee nuo 5x100 levyyn tehdyt 4x100 jaon reiät lähelle toisiaan niin kuinka laitonta yleensäkki on jälkeenpäin porailla napaan omia jakoja ja käyttää niitä?
Mietin että jos ja kun teetän toisen jaon nuihin ja jos sattuu joku onnettomuus niin niin..
Paljos koneistamot muuten perii tuommosesta suunnilleen?
Mietin että jos ja kun teetän toisen jaon nuihin ja jos sattuu joku onnettomuus niin niin..
Paljos koneistamot muuten perii tuommosesta suunnilleen?
Ok. no tuota kun Zemial ehdotti nuita napojen vaihtoa niin onnistuuko tuohon VR6:seen minkälaisella vaivalla laittaa normigolffin (4x100) navat?
Kaikki tarvittavat osat saa 4x100 -jakoisesta III Golfista.
Jotta homma on laillinen, pitää jarrut kuitenkin olla vastaavat tai paremmat kuin VR6:ssa.
Eli joutuu tekemään 4x100 navoille adapterit VR6-jarruja varten.
Helpommalla pääsee kun vaihtaa suosioilla vanteet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa