VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Tuli nyt sitte VR6 hankittua, vuosmallia 92 ja ajettu n. 256tkm. Ulkoisesti loistavakuntoinen, ei edes ruostetta takaikkunan alla ja muutenkin täysin ruosteeton. Muutama pikku vika on kuin onkin. Eli kattoikkuna ei toimi, moottori toimii ja alkaa avaa ikkunaa, mutta ottaa vasemmalta puolelta jumiin ja ei aukee. Eli ilmeisesti pitää vasen "lista" vaihtaa sinne. Onko iso homma?
Toinen on että kuskin ikkuna ei aukea. Kuskin ovesta kyllä saa apparin ikkunan auki muttei omaa. Veikkaisin että nostaja rikki kun painaa nappia niin sisältä kuuluu naps ääni (sen napin napsahduksen lisäksi) eli tietoja miten tällänen korjataan? Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, tyhjäkäynti on tasanen, mutta tasan 500rpm, eli onko liian matala ja mitä asialle voisi tehä?
Kiitos jo etukäteen!
Toinen on että kuskin ikkuna ei aukea. Kuskin ovesta kyllä saa apparin ikkunan auki muttei omaa. Veikkaisin että nostaja rikki kun painaa nappia niin sisältä kuuluu naps ääni (sen napin napsahduksen lisäksi) eli tietoja miten tällänen korjataan? Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, tyhjäkäynti on tasanen, mutta tasan 500rpm, eli onko liian matala ja mitä asialle voisi tehä?
Kiitos jo etukäteen!
Ei se nyt sen ihmeellisempi oo kun että otat koko kattoverhoilun pois, irrotat luukun moottorin veks ja sen jälkeen koko luukku mekanismeineen ja kiskoineen irti. Sit vanhat vaijerit pois ja uudet tilalle. Hieman säätöä ja kilkkeet takas kiinni. Ja toimii!
Ikkunan suhteen sanoo jotain ne jotka niistä jotain tietää...
Mulla lämmin kone hyrisee tyhjäkäyntiä siinä 600-700 rpm...
Ikkunan suhteen sanoo jotain ne jotka niistä jotain tietää...
Mulla lämmin kone hyrisee tyhjäkäyntiä siinä 600-700 rpm...
Toimiiko Joni88:lla kattoluukussa kumpikaan asento? Mulla itsellä ei mennyt kattoluukku sisään koska jumittui sellaiseen pikku rullaosaan siinä takaosassa kattoluukkua. Se osa kulkee sellasella pikku rullalla ja se vie sitä kattoluukkua sisään päin. Se on sellaisessa pikkukolossa ja ei jaksanut nousta sieltä ylös. Uus osa ja pikkusen säätöä ni toimii taas. Osalla hintaa parikymmentä eskoa.
Sairas kaupunkikulutus
Nyt ei oikein enää omat ideat riitä. Autona on siis -94 Passat VR6 koneella. Mikään ei vaikuttaisi olevan suoranaisesti hajalla, auto käynnistyy hyvin, käy erittäin tasaisesti ja maantieajossa kulutus on automaatilla ja ilmastoinnilla varustetulle vanhalle isolle autolle erittäin kohtuullinen 8,5-9 litraa sataselle ( keskinopeus 85-95 km/h ajotietokoneen mukaan )
Mutta helvata sentään, kun kaupunkiajossa hurahtaa 20 litraa. Ei hillittömiä kiihdyttelyjä, ihan normaalia ajoa. Olisiko kellään gurulla tietoa mitä kannattaisi tsekata?
Seuraavat on jo vaihdettu uusiin syttäpuolelta: Coilpack, tulpat, tulpanjohdot. Samoin KAIKKI auton nesteet ja suodattimet. Jarrut eivät laahaa. Vikakoodeja ei näy testerillä mitään.
Automaatti on hieman tahmean tuntuinen, toimii ja vaihtaa, mutta liikkeelle lähtö tapahtuu yleensä vasta kun painaa kaasua, ei välttämättä lähde ryömittämään sillä tavalla napakasti kun kuuluisi kun löysää jarrun. KickDown toimii kuten kuuluu ja maantiellä lootassa ei huomaa mitään erikoista. Voisiko automaatissa ( tai sen antureissa tms ) olla jotain vikaa joka vetää bensansyönnin noin hillittömäksi?
Mutta helvata sentään, kun kaupunkiajossa hurahtaa 20 litraa. Ei hillittömiä kiihdyttelyjä, ihan normaalia ajoa. Olisiko kellään gurulla tietoa mitä kannattaisi tsekata?
Seuraavat on jo vaihdettu uusiin syttäpuolelta: Coilpack, tulpat, tulpanjohdot. Samoin KAIKKI auton nesteet ja suodattimet. Jarrut eivät laahaa. Vikakoodeja ei näy testerillä mitään.
Automaatti on hieman tahmean tuntuinen, toimii ja vaihtaa, mutta liikkeelle lähtö tapahtuu yleensä vasta kun painaa kaasua, ei välttämättä lähde ryömittämään sillä tavalla napakasti kun kuuluisi kun löysää jarrun. KickDown toimii kuten kuuluu ja maantiellä lootassa ei huomaa mitään erikoista. Voisiko automaatissa ( tai sen antureissa tms ) olla jotain vikaa joka vetää bensansyönnin noin hillittömäksi?
Takakontissa, oikealla takanurkassa. Heti luukun avattuasi näät semmosen "mötikän" johon menee toiseen päähän liittimeen piuhat ja päälle (?) paineletku.
On kiinni nippusiteen tapasella avattavalla muovirensselillä. Uuden hinnat on marmoritiskillä niin paljon että en oo edes herenny kysyä, käytettyjä vois vaikka tuolta tai sit tuolta koittaa kysästä. Ja jos noista kumpikaan ei tärppää ni sit soitat tonne. Muistat vaan katsoa sieltä pumpun pohjasta merkin ja varaosanumeron, nuita on useampaa sorttia. Käytetyt lienee siinä 60-80 juuroa tietämillä. Eikä tosiaankaan oo hankala vaihtaa, viiden minuutin homma...
On kiinni nippusiteen tapasella avattavalla muovirensselillä. Uuden hinnat on marmoritiskillä niin paljon että en oo edes herenny kysyä, käytettyjä vois vaikka tuolta tai sit tuolta koittaa kysästä. Ja jos noista kumpikaan ei tärppää ni sit soitat tonne. Muistat vaan katsoa sieltä pumpun pohjasta merkin ja varaosanumeron, nuita on useampaa sorttia. Käytetyt lienee siinä 60-80 juuroa tietämillä. Eikä tosiaankaan oo hankala vaihtaa, viiden minuutin homma...
Eli jouluna olis tarkoitus tuommoisen -92 VR6:n kone avata ja piristellä hieman samalla. Tässä työn ohessa laskin koneen laakerit,pultit ja tiivisteet:
Nimi Määrä Hinta
Jakopään ketju 1 43
Jakopään ketjun kiristin 1 47
Jakopään ketjun ohjain 1 87
Kiertokangen laakeri 1 60
Männän rengassarja 1 syl 6 129
Runkolaakeri 1 142
Runkolaakerin pukin pultti 2 4
Runkolaakerin välilevy 1 16
Sylinterikannen pulttisarja 1 50
Tiivistesarja, Alapää 1 66
Tiivistesarja, Yläpää 1 153
Yhteensä: 800e
Unohtuiko jotain? Vesipumppu ainakin, joka on 60e orggis ?
Nimi Määrä Hinta
Jakopään ketju 1 43
Jakopään ketjun kiristin 1 47
Jakopään ketjun ohjain 1 87
Kiertokangen laakeri 1 60
Männän rengassarja 1 syl 6 129
Runkolaakeri 1 142
Runkolaakerin pukin pultti 2 4
Runkolaakerin välilevy 1 16
Sylinterikannen pulttisarja 1 50
Tiivistesarja, Alapää 1 66
Tiivistesarja, Yläpää 1 153
Yhteensä: 800e
Unohtuiko jotain? Vesipumppu ainakin, joka on 60e orggis ?
kyl siel on kaks rivinen ketju mut siel on kaks ketjuu ylhääl ja alhaal. http://www.agthompsonfamily.com/vw/TimingChain17.jpg
nyt tuli sitte vr6 golffi omaan pihaan. Pari juttuu laittaa silmään heti. Flekti vai mikä nyt oikeelta nimeltä onkaan, se joka siellä koneen ihan etuosassa tuulettaa, pyörii ja humisee, niin mulla se pitää suhteellisen kovaa ääntä. Ei oo laakerit menny ku ei ulise, vaan kuulostaa siltä että puhaltaa ilmaa niin prkl kovaa että ilma humisee perhanasti. Eli onko toi normia ja jos ei nii mitä tehä?
Sit toinen on, että jarrut vinku tosi paljon. Kuuluu taka jarruista jarruttaessa. Oliskohan palat kulunu?
Ja kolmas vielä nii ajaessa vinkuu takana joku. en tiiä onko jarrut mutta ei vingu kovaa....
Näihin ku sais vastausta nii olis aivan mahtavaa...
Sit toinen on, että jarrut vinku tosi paljon. Kuuluu taka jarruista jarruttaessa. Oliskohan palat kulunu?
Ja kolmas vielä nii ajaessa vinkuu takana joku. en tiiä onko jarrut mutta ei vingu kovaa....
Näihin ku sais vastausta nii olis aivan mahtavaa...
VR6 Taka jarrulevyt & ABS
Pojan '92 VR6 Golffiin hankittiin uudet levyt joka kulmaan. takalevyt ovat ovat jotkin Brasilialais valmisteiset tarvike kiekot.Pisti silmään ettei levyissä ole mitään systeemiä mistä ABS sensori saisi signaalinsa.Edessähän on tarvittavat kilkkeet navassa kiinni. Tukiessani Zimmermanin levygatalogia pisti silmään se, että ABS jarruilla varustettuihin vehkeisiin on oma levynsä.
Emme ole vielä vaihtaneet takalevyjä, emmekä vaihdakkaan, ennenkuin on varmuus siitä, että meillä on oikeat levyt.
Eli saako sen ritilän jota ABS sensori haistelee siirrettyä vanhoista levyistä uusiin?
Emme ole vielä vaihtaneet takalevyjä, emmekä vaihdakkaan, ennenkuin on varmuus siitä, että meillä on oikeat levyt.
Eli saako sen ritilän jota ABS sensori haistelee siirrettyä vanhoista levyistä uusiin?
jeps, tais toi vinkuna olla kans tuolta takajarruista kiinni. Vinkuu ajaessa ja sit ku ajaa käsijarru hiukan päällä nii loppuu vinkuminen. Eli taitaa mennä palat vaihtoo... levytkään ei kalliita oo että jos vaikka laittais ne samalla. Onko muuten kellään antaa mitään hyvää/halpaa paikkaa josta sais talvirenkaat vanteineen todella halvalla. Voi olla käytetytkin?
Kiertovesipumppu
Onko kellään tietoa, käykö esim. Transportterin kiertovesipumppu VR6:een vai onko letkulähdöt tms. väärän kokoset?
Säästäis vain pitkän pennin kun hakee hajottamolta tollasen pumpun eikä paikallisen VW jälleenmyyjän varaosatiskiltä hintaan â 150€.
Säästäis vain pitkän pennin kun hakee hajottamolta tollasen pumpun eikä paikallisen VW jälleenmyyjän varaosatiskiltä hintaan â 150€.
VR6 ongelmat jatkuvat
Pojan '92 Golf toimikin sitten noin kuukauden suhteellisen moitteettomasti.Olimme eilen Nokialla toisen firman tuotteiden slalom tapahtumassa ja kotimatkalla motarilla alkoi ongelmat.
Vauhtia noin 110 km/h ja ohitustilanne päällä kun auto yhtäkkiä sammui. Pääsimme rullaamaan noin 2km vapaalla ja siinä sitten tutkailtuamme tilannetta totesimme, että ei tule kipinää lainkaan.
Viimeksi sama ongelma poistui puolan vaihdolla.Jos puola on taas mennyt, niin mikä ihme voi aiheuttaa moisen vaivan?
Autoon on vaihdettu todella paljon osia (kts. edelliset viestit) eikä huvittaisi alkaa taas samaan rumbaan; tulee turhan kalliiksi (oli myös aika arvokasta tulla Sunnuntai iltana hinurilla Valkeakoskelta Keravalle) .
Taitaa käydä niin, että kun kottero saadaan taas iskuun pistämme sen markkinoille ja poika hommaa sen toisen saksalais merkkisen auton jota kaavaili alunalkujaankin.
Vauhtia noin 110 km/h ja ohitustilanne päällä kun auto yhtäkkiä sammui. Pääsimme rullaamaan noin 2km vapaalla ja siinä sitten tutkailtuamme tilannetta totesimme, että ei tule kipinää lainkaan.
Viimeksi sama ongelma poistui puolan vaihdolla.Jos puola on taas mennyt, niin mikä ihme voi aiheuttaa moisen vaivan?
Autoon on vaihdettu todella paljon osia (kts. edelliset viestit) eikä huvittaisi alkaa taas samaan rumbaan; tulee turhan kalliiksi (oli myös aika arvokasta tulla Sunnuntai iltana hinurilla Valkeakoskelta Keravalle) .
Taitaa käydä niin, että kun kottero saadaan taas iskuun pistämme sen markkinoille ja poika hommaa sen toisen saksalais merkkisen auton jota kaavaili alunalkujaankin.
öö, olisko siinä lastun laitossa menny jotain pieleen?
Mikä siinä nyt voisi mennä pieleen? Auto toimi paljon paremmin lastun vaihdon jälkeen (useita viikkoja).Olen lastuttanut 24 kpl Porsche merkkisiä autoja, joten ei tämä ollut ihan eka lastutus, vaikka poika tekikin, niin valvoin vierestä.
Jos puola on hajonnut, niin tuskin sillä mitään takuuta on, käytettynä kun hankittiin. Kiinnostavinta on tietää mikä ongelman aiheuttaa jos puola on mennyt. Käytännössä kaikki muut anturit on vaihdettu paitsi virranjakaja.Taidamme hommaa jostain käytetyn jakajan; uusi yli 200€ hintainen ei oikein innosta.
Pistin yhden VR6 puolan osiksi ja yllätys oli suuri kun löysin perinteisen Boschin sytyksenohjausyksikön sen sisältä.En tiennytkään, että Motronic autoissa moista edes onkaan; ainakaan omassa Porschesa sitä ei ole. Kyseinen osa on käsittääkseni enempi ja vähempi kulutus tavaraa ja niitä on tullut vaihdettua muun merkkisiin autoihin.Täytyykin lähteä hakemaan moinen kapistus tarvikeliikkeestä.
Itse taisin kerran vaihtaa puolan ilman syytä (yksi puola/pääteaste oli jo hajonnut "oikeasti"), perinteinen virtalukonpohja paljastui todelliseksi syyksi. Toimii ajoittain OK, mutta vian ollessa päällä sen huomaa jos startatessa ei mikään varoitusvalo mittaristossa pala. Kerran sähköt katosivat kesken ajon - ei muuta kuin muovit irti virtalukon ymäriltä ja johtoja heilutellen löytyi sopiva kohta missä virtalukonpohja yhdisti. Toiseksi, jos puola hajoaa saattaa kannattaa ostaa tarvikepuola, taisi maksaa vähän päälle 100€. Ja tämä ihan valtuutetusta Bosch-korjaamosta.
Edit
Puolan kestosta vielä, ainakin tuo tarvikepuola oli katalogin mukaan tarkoitettu 1,8-2,0 koneille. Jospa boschin jolpit ovat tehneet saman eli syyllistyneet (saksalaiselle insinöörille) anteeksiantamattomaan alimitoitukseen. Vähän kuin jakopään kestävyyden kanssa... Oppirahoja sano.
Edit
Puolan kestosta vielä, ainakin tuo tarvikepuola oli katalogin mukaan tarkoitettu 1,8-2,0 koneille. Jospa boschin jolpit ovat tehneet saman eli syyllistyneet (saksalaiselle insinöörille) anteeksiantamattomaan alimitoitukseen. Vähän kuin jakopään kestävyyden kanssa... Oppirahoja sano.
Varastetun vr6sen tilalle meinaan ostaa toisen vr6 golffin. Mieleen juolahti että voisi sellasen 3.0l koneella olevan ostaa. Yhden bongasin kel.pörssistä ja mieleen tuli että onko noita vakona 3l koneella vaiko ite jotenki tehty? ja että mites tollasessa osat (mm. jakopää jne...) kestää? onko kellään tietoa?
Täytyypä tsekata toi virtalukko hommakin.
Auto on nyt kuitenkin pukeilla, koska teemme parhaillaan eteen ja taakse täyttä jarru remonttia.Kaikki osat on nyt puhallettu puhtaaksi ja satuloihin on ostettu korjaussarjat.Väri tulee olemaan raflaavan sininen, tyyliin R32.
Etupään satuloiksi tulee talven ajaksi originaalit, koska autoon tulevat Porsche satulat ei mahdu juuri hankittujen originaali BBS 15" vanteiden sisään. Autoon saatiin muutaman mutkan kautta hankittua 4 kpl 17x7"Porsche CUP II vanteita, jotka laitetaan alle ensi keväänä. Näiden vanteiden kanssa huomasimme kuinka surkuhupaisan pienet taka levyt ovat.Levyjä ei juurikaan näy Porsche vanteiden puolien takaa. Tästä tulikin ajatus päivittää taakse hieman isompaa levyä.Mitä vaihtoehtoja meillä on? Mitä VAG levy/satula kombinaatiota vosi käyttää? Jos noissa halvatun originaali satuloissa ei olisi käsijarrumekanismia laittaisimme takasatulaksi Porsche 944 Turbon takasatulat.
Jonille vastaisin tuosta 3.0 koneesta, että käsittääkseni suurin tehtaalta tullut oli 2,9 litrainen nelivedon yhteydessä.Asiantuntijat korjannevat, jos olen väärässä.
Auto on nyt kuitenkin pukeilla, koska teemme parhaillaan eteen ja taakse täyttä jarru remonttia.Kaikki osat on nyt puhallettu puhtaaksi ja satuloihin on ostettu korjaussarjat.Väri tulee olemaan raflaavan sininen, tyyliin R32.
Etupään satuloiksi tulee talven ajaksi originaalit, koska autoon tulevat Porsche satulat ei mahdu juuri hankittujen originaali BBS 15" vanteiden sisään. Autoon saatiin muutaman mutkan kautta hankittua 4 kpl 17x7"Porsche CUP II vanteita, jotka laitetaan alle ensi keväänä. Näiden vanteiden kanssa huomasimme kuinka surkuhupaisan pienet taka levyt ovat.Levyjä ei juurikaan näy Porsche vanteiden puolien takaa. Tästä tulikin ajatus päivittää taakse hieman isompaa levyä.Mitä vaihtoehtoja meillä on? Mitä VAG levy/satula kombinaatiota vosi käyttää? Jos noissa halvatun originaali satuloissa ei olisi käsijarrumekanismia laittaisimme takasatulaksi Porsche 944 Turbon takasatulat.
Jonille vastaisin tuosta 3.0 koneesta, että käsittääkseni suurin tehtaalta tullut oli 2,9 litrainen nelivedon yhteydessä.Asiantuntijat korjannevat, jos olen väärässä.
venttiileistä kuuluu ainakin... menee kaikki nostimet vaihtoon... mutta kun noi vaihtaa nii pitääkö avata niin paljon että tekeekö siihen samaan vaivaan ja rahan menoon jakopäänki rempan? ja niin... viimeisenä... onko kellään mitään 2.8 verkun konetta pyörimässä jaloissa? ei väliä vaikka olisi joku vikakin... voisin olla kiinnostunut ostamaan jos hinnasta sopuun pääsee... niin ja missä se pistoke löytyy mihin saa koneen kiinni että näkis niitä vikakoodeja tai jotain?
vr6, kierrokset hyppii?
Mikähn on vikana kun esimerkiksi risteyksiin tultaessa "tyhjäkäynti-kierrokset" alkavat hyppimään? Välillä tuntuu että sammuu kokonaan. Mut kuitenkin normaalisti käy tyhjäkäyntiä paikallaan. Voisikohan vika olla joku pyörimis nopeus anturi (hall)? Vai millai sen rikkoontuminen ilmenee?
LMK -mulla oli tollasta vikaa kans ja huomasin että mun huohotin letkussa oli pieni reikä... kannattaa tarkistaa... jos se on rikki niin kannattaa ettiä jostain muualta ku volkkarin tiskiltä koska siellä se n.20-30 sentin pätkä maksaa saman euroissa...
Mistäköhän huohotinletkusta on kymysys kun omassakin on samalaista vikaa. Tämän huomaa varsinkin silloin kun ajaa maantieajoa ja sit pysähtyy risteykseen ja siitä kun sitten koittaa lähtee liikkeelle niin potkii ja nykii ihan stanasti. Vaikka lämän iskee tiskiin niin vetoa ei oo ja tuntuu että ois enempikin hyppypensaa tankissa. Tyhjäkäynti kierrokset seilailee siellä 600-1100 välissä. Ilmastoinnin kanssa kierrokset on 600 pinnassa ja liikkeelle lähtö vaatii reippaasti kaasua ettei sammu. Ennen onnistui niin, että kytkimen nostoilla lähdettiin kiltisti liikkeelle.
Nyt sitten alkoi temppuilemaan oikeen kunnolla!! Nyki kiihdyttäessä ja yritti sammuilla lähes joka risteykseen. Ei mun mielestä niillä huohotin letkuilla pitäs olla mitään vaikutusta tuohon asiaan. Pikemminkin joku voisi olla tukossa. Ja vieläpä ajon päätteeksi kun jätin käymään niin sammui kohta itsekseen. Kohta vihti ajaa tuollaisella ollenkaan =) Muuten kulkee ja kukkuu ja tehot kyllä on tallessa ja vauhtia löytyy kun alkuun päästään=)!!
Kertokaa nyt viisaat mikä tuo vika on. Uskoisin että näitäkin vikoja on joku jo korjannut.
Kertokaa nyt viisaat mikä tuo vika on. Uskoisin että näitäkin vikoja on joku jo korjannut.
^Mulla teki tommoista valoista ei meinannut päästä liikkelle ollenkaan ja tyhjäkäynti seilasi, mutta suuremmilla kierroksilla toimi paremmin (kävi kyllä kierroksilla laihalla). Jos joku letku on halki ilmanmäärämittarin ja palotilan välistä niin moottori saa enemmän ilmaa kuin on mitannut ilmanmäärä mittarista ja silloin on seokset sekaisin. Vuoto voi olla ihan yhtähyvin tyhjäkäyntisäätimen letkuissa tai imuputkessa tulos on sama. Vaihdoin ite myös tyhjäkäyntisäätimen ja sen letkut toisiin kun sattui olemaan hyllyssä.
Do dii. Nyt on sitten letku putsattu ja voi herramunjee että voikin olla paljon paskaa paksussa letkussa. Eli letku on tämä. Se menee siitä venttiilikopalta siihen ilmaletkuun ennen kaasuläppää. Koputtelin ja testasin että magnettiventtili toimii tuossa bensahöyryjen takaisinkierrätys tsydemissä eli tässä. Samalla myös kiristelin tyhjäkäytisäätimen lemmareita. Ja eikun motti tulille ja samantien virne naamalle :-)) Perskeles sehän toimaa niin kuin ennenkin. Kierrokset eivät enään souda ja ilmastoinnin kytkeminen pudottaa kierrokset noin sekunniksi alas ja sitten ne taas nousevat tuohon 800 hujakoille ja liikkeelle lähtee kunhan vähän kytkintä nostaa. Tosin mitään pitempää lenkkiä en ole heittänyt, kunhan tossa pihalla vaan vähän kokeillut mutta kohtahan se selviää kun lähtee koettamaan tonne isommalle tielle.
Voiskos joku selventää mikä merkitys tossa ekassa kuvassa olevalla liittimellä on kun vastakappaleessa ei ole mitään piikkejä jotka ottaisivat kiinni tuohon liittimeen, pelkkä tyhjä muovinen kolo vaan?? Käyntiin ei sillä ollut mitään merkitystä oli se sitten kiinni tai ei. Mut nyt kokeilemaan :-DDDD
Voiskos joku selventää mikä merkitys tossa ekassa kuvassa olevalla liittimellä on kun vastakappaleessa ei ole mitään piikkejä jotka ottaisivat kiinni tuohon liittimeen, pelkkä tyhjä muovinen kolo vaan?? Käyntiin ei sillä ollut mitään merkitystä oli se sitten kiinni tai ei. Mut nyt kokeilemaan :-DDDD
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Hei Jappelo,
Toi on se letku joka menee venttiilikoppaan? Mulla on kyllä kyseisessä liittimessä piikit, kyseessä on vissiin tuon lyhyen letkun lämmitys, siis ettei letku jäädy pakkasilla tukkoon ja kone ruuttaa moottoriöljyjä jostain tiivisteen juuresta pellolle. Itsekin tutkin ja siivoilin kaikkia noita imupuolen letkuja. Toi lämmitin on teholtaan jotakin hieman yli 12W luokkaa, vastusmittarilla mitaten 12ohm. Auto siis GolfIII VR6 -95 ja Suomiauto.
Poistin mm. tyhjäkäyntimotikan putkien välissä olevan pöntön kun sillä ei tunnu olevan mitään erityistä virkaa. Pöntöstä oli lähtenyt vaahtomuovin murua liikkeelle, mennyt imisarjaan sisälle, joten päätin poistaa epämääräisenä.
Toi on se letku joka menee venttiilikoppaan? Mulla on kyllä kyseisessä liittimessä piikit, kyseessä on vissiin tuon lyhyen letkun lämmitys, siis ettei letku jäädy pakkasilla tukkoon ja kone ruuttaa moottoriöljyjä jostain tiivisteen juuresta pellolle. Itsekin tutkin ja siivoilin kaikkia noita imupuolen letkuja. Toi lämmitin on teholtaan jotakin hieman yli 12W luokkaa, vastusmittarilla mitaten 12ohm. Auto siis GolfIII VR6 -95 ja Suomiauto.
Poistin mm. tyhjäkäyntimotikan putkien välissä olevan pöntön kun sillä ei tunnu olevan mitään erityistä virkaa. Pöntöstä oli lähtenyt vaahtomuovin murua liikkeelle, mennyt imisarjaan sisälle, joten päätin poistaa epämääräisenä.
No eihän se auttanut hittojakaan. Maantieajoa jotain 3-4 kilsaa ja sit rampista pois ja risteykseen niin sama juttu. Kiekat jossain 600 tietämissä ja liikkeelle lähtö ku kuminauha-autolla stana. Mut nyt ei sentäs nykinyt ku iskin pedaalin lattiaan et jotain hyvää siinäkin :-DDDD
Voiskos tuo tollanen johtua esim rikkoontuneesta ilmamassamittarista?? Voikos sitä mitata jotenkin, vai pitääkö summamutikassa ostaa uus? 615 euroo alan liikeestä :-) halvalla lähtee.
No jospas tuossa viiikonlppuna viellä koittas liottaa sitä tyhjäkäyntimoottoria jossain lipeessä että lähtis kaikki ylimääräset varmasti pois sieltä. Milläs jännitteellä se oiken toimaa?? Jotta joskos heittäs 12v tasasähköö niihin liittimiin ja kattos että liikkuuko se kara siellä mihinkään vai jumittaako jossain.
Voiskos tuo tollanen johtua esim rikkoontuneesta ilmamassamittarista?? Voikos sitä mitata jotenkin, vai pitääkö summamutikassa ostaa uus? 615 euroo alan liikeestä :-) halvalla lähtee.
No jospas tuossa viiikonlppuna viellä koittas liottaa sitä tyhjäkäyntimoottoria jossain lipeessä että lähtis kaikki ylimääräset varmasti pois sieltä. Milläs jännitteellä se oiken toimaa?? Jotta joskos heittäs 12v tasasähköö niihin liittimiin ja kattos että liikkuuko se kara siellä mihinkään vai jumittaako jossain.
Jeps. Nyt selves vika meikäläisen autosta, siis tyhjäkäyntivika. Elikkä pölyä ym. paskaa oli siellä "kaasuläpässä." Bensalla liotin sen hammasharjaa apuna käyttäen ja hyvä tuli! Nyt käy oikeen nätisti eikä kierokset enää souda yhtään.
Jos jollain on samaa vikaa niin kannattaa katsoa ensimmäisenä kaasuläppä, siellä ei kärsi paljoo olla pölyä=)!!
Vielä pitäs tyhjäkäyntiä pikkasen säätää isommalle kun näyttäis olevan alle 650/rpm ja kirja suosittelee 650-750/rpm.
Jappelo: Tuo ilmamäärämittari maksaa motonetissä 99,90€ että itse ainakin ostaisin sieltä ennen kuin merkkiliikkeestä 615€.lla. Onhan tuossa niin suuri hintaero. Ja tuskinpa ne aivan kertakäyttösiä sielläkään myy..
Jos jollain on samaa vikaa niin kannattaa katsoa ensimmäisenä kaasuläppä, siellä ei kärsi paljoo olla pölyä=)!!
Vielä pitäs tyhjäkäyntiä pikkasen säätää isommalle kun näyttäis olevan alle 650/rpm ja kirja suosittelee 650-750/rpm.
Jappelo: Tuo ilmamäärämittari maksaa motonetissä 99,90€ että itse ainakin ostaisin sieltä ennen kuin merkkiliikkeestä 615€.lla. Onhan tuossa niin suuri hintaero. Ja tuskinpa ne aivan kertakäyttösiä sielläkään myy..
^ Lueppas tämä läpi http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... s%E4ili%F6
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Huh, minä ainakin luetuttaisin moottorin vikakoodit ensin ennekuin summanmutikassa alkaisin vaihtaan ilmamäärämittaria.
Ja tuskin sitä tyhjäkäyntimotikkaa kannattaa lipeeseen laittaa... Alumiini tms kevytvalu syöpyy siinä nopeaan, minä putsailin kyseistä bräkleenillä, bensakin on varmaan riittävän kovaa ainetta. Motikka varmaan aukeaa täysin kun sille antaa 12V sähköä, tosin tuskin kannattaa antaa sitä pitkiä aikoja, voi kärähtää. Yleensähän tyhjäkäynninsäädintä ohjataan pulssinleveyssäädöllä joten em. motikasta kuuluu tyhjäkäynnillä surinaa.
Ja tuskin sitä tyhjäkäyntimotikkaa kannattaa lipeeseen laittaa... Alumiini tms kevytvalu syöpyy siinä nopeaan, minä putsailin kyseistä bräkleenillä, bensakin on varmaan riittävän kovaa ainetta. Motikka varmaan aukeaa täysin kun sille antaa 12V sähköä, tosin tuskin kannattaa antaa sitä pitkiä aikoja, voi kärähtää. Yleensähän tyhjäkäynninsäädintä ohjataan pulssinleveyssäädöllä joten em. motikasta kuuluu tyhjäkäynnillä surinaa.
On alkanut oireilla aika pahasti VR6 golf kuume ja koeajolle en ole vielä uskaltanut mennä, kun sitten se on varmasti ostettava. Ainut mikä tässä on hieman jarrutellut on näiden vikojen lukeminen.
Mihin muuhun kuin siihen jakopäähän kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kyseistä autoa ostaessa ja onko tuollainen miten herkkä ruosteelle?
Onko reilut 200tkm ajettu paljon vai vähän tuolle koneelle.
Onko Saksan tuontiautoissa mitään muuta eroa, kuin useasti paremmat varusteet.
Kiinnostava malli olisi 92-97 ja 5-ov.
Mihin muuhun kuin siihen jakopäähän kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kyseistä autoa ostaessa ja onko tuollainen miten herkkä ruosteelle?
Onko reilut 200tkm ajettu paljon vai vähän tuolle koneelle.
Onko Saksan tuontiautoissa mitään muuta eroa, kuin useasti paremmat varusteet.
Kiinnostava malli olisi 92-97 ja 5-ov.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Kyllähän se tietty arveluttaa, mutta huomaa, että luet VR6:n vikaviestiketjua... Menepä vaikka vastapainoksi lukemaan jollekin ooppelifoorumille, mitä kivaa kivaa vikaa vikaa siellä on;)
Päätelmät, mitä olen tehnyt: jakopääremontti on edessä joka tapauksessa, tod.näk. sun tavoittelemassa ikähaarukassa on (todellisia) kilometrejä lähellä se 200tkm jolloin ketjut on syytä vaihtaa, ettei rysähdä. Ehjästä jakopäästä ei kuulu mitään ääntä. Luullakseni moottori on muuten sitten perus VAG-tasoa. Ja itse en ostais automaattilaatikollista. Manuaaliloota on tietääkseni sama kuin joissain TDI:ssä, ei perusbensagolfin loota.
Ei ehkä kannata tavoitella 92 tehtyjä, ainahan alkupään autoissa on lastentauteja, ilmeisesti kansipahvivaikeuksia on etupäässä näissä ekoissa.
Suomeen ei noita kait ole ihan älyttömästi virallisesti tuotu joten paras valikoima Saksassa tai Saksasta jobatuissa. Onhan näihin moni todennut, että samoihin teholukemiin päästään fiksummillakin VW:n koneilla pienellä hinkkauksella, mutta VR6 on ihan hauska tuttavuus.
Omallani olen ajanut jotakin 30tkm, nyt lukema 205tkm.
Vikoja: Ihan aluksi ABS valo,paloi: syy huono liitinkontakti. 190tkm:ssä paukahti bensapumppu, muutaman tuhannen päästä tehtiin jakopääremontti, samalla kytkin uusiksi (kytkimessä ei ollut kyllä vikaa). Ilmastointia täytetty.
ovien sähköjohtoja ja ikkunanliikuttimia olen korjaillut, katalysaattorissa oli ratkeama, hitsasin. Jonkin ajan päästä mulla on varmaan jarruhommia, iskarihommia ja takapyöräin laakerien vaihtoa, mutta se on ihan kilometrilukemaperustaista... Lisäksi olen purkanut kaikenmaailman katkun ja kärynkierrätysputkia pois, mikä voi olla vähän arveluttavaakin?
Muita huomioita:
Minä en arvosta myyntivalttina täydellistä huoltokirjaa enää, kannattaa katsoa, mitä autolle on oikeasti tehty.
Ekaa öljynvaihtoa tehdessäni huomasin, että koneessa väärä öljynputsari ts. rasva oli virrannut kaiken aikaa putsarin ohi. Ja ennen mua öv. tehty VW merkkiliikkeessä. Jarrunesteitä ei oltu vaihdettu ikinä, eikä raitisilmasuodatinta. Ilmanputsari oli kyllä vaihdettu merkkihuollossa ja puhkaistu siihenkin reikä (voi perkele, ja soraa läppärungossa). Ilmastointi oli vajaa, sen huolloista ei tosin ollut mitään merkintöjäkään.
Ruoste: kai perus 3-golffikamaa, mulla on alustassa vähän, kun tunkilla nosteltu miten sattuu ja on tietty myös kiveniskemiä, kiveniskemät on kai hyvä paikkailla kynällä heti, vesi kulkee huokoisessa pohjamaalissa ja ruostuminen alkaa. Edessä etupyörän takapuolella muovisen sisälokarin ja pellin kätkössä on kurajemma joka kannattaa inventoida joskus irrottamalla sisälokarit, sinne ei pesurilla pääse. Sama tankinreiän ympäristössä.
Lisävarusteiden tsekkaus kannattaa tehdä huolella, varsinkin jos itsellä ei ole kiinnostusta solmia johtoja ja esim. ilmastointihan on kallis remontoitava.
Osa varaosista on kalliita, paljon osia saa mm. Motonetistä, vertailu alkup. osan kanssa kannattaa aina tehdä, joskus alkup. osa on merkkiliikkeessä halvempi (Kokemukset Tampere, Laakkonen ja Motonet).
Päätelmät, mitä olen tehnyt: jakopääremontti on edessä joka tapauksessa, tod.näk. sun tavoittelemassa ikähaarukassa on (todellisia) kilometrejä lähellä se 200tkm jolloin ketjut on syytä vaihtaa, ettei rysähdä. Ehjästä jakopäästä ei kuulu mitään ääntä. Luullakseni moottori on muuten sitten perus VAG-tasoa. Ja itse en ostais automaattilaatikollista. Manuaaliloota on tietääkseni sama kuin joissain TDI:ssä, ei perusbensagolfin loota.
Ei ehkä kannata tavoitella 92 tehtyjä, ainahan alkupään autoissa on lastentauteja, ilmeisesti kansipahvivaikeuksia on etupäässä näissä ekoissa.
Suomeen ei noita kait ole ihan älyttömästi virallisesti tuotu joten paras valikoima Saksassa tai Saksasta jobatuissa. Onhan näihin moni todennut, että samoihin teholukemiin päästään fiksummillakin VW:n koneilla pienellä hinkkauksella, mutta VR6 on ihan hauska tuttavuus.
Omallani olen ajanut jotakin 30tkm, nyt lukema 205tkm.
Vikoja: Ihan aluksi ABS valo,paloi: syy huono liitinkontakti. 190tkm:ssä paukahti bensapumppu, muutaman tuhannen päästä tehtiin jakopääremontti, samalla kytkin uusiksi (kytkimessä ei ollut kyllä vikaa). Ilmastointia täytetty.
ovien sähköjohtoja ja ikkunanliikuttimia olen korjaillut, katalysaattorissa oli ratkeama, hitsasin. Jonkin ajan päästä mulla on varmaan jarruhommia, iskarihommia ja takapyöräin laakerien vaihtoa, mutta se on ihan kilometrilukemaperustaista... Lisäksi olen purkanut kaikenmaailman katkun ja kärynkierrätysputkia pois, mikä voi olla vähän arveluttavaakin?
Muita huomioita:
Minä en arvosta myyntivalttina täydellistä huoltokirjaa enää, kannattaa katsoa, mitä autolle on oikeasti tehty.
Ekaa öljynvaihtoa tehdessäni huomasin, että koneessa väärä öljynputsari ts. rasva oli virrannut kaiken aikaa putsarin ohi. Ja ennen mua öv. tehty VW merkkiliikkeessä. Jarrunesteitä ei oltu vaihdettu ikinä, eikä raitisilmasuodatinta. Ilmanputsari oli kyllä vaihdettu merkkihuollossa ja puhkaistu siihenkin reikä (voi perkele, ja soraa läppärungossa). Ilmastointi oli vajaa, sen huolloista ei tosin ollut mitään merkintöjäkään.
Ruoste: kai perus 3-golffikamaa, mulla on alustassa vähän, kun tunkilla nosteltu miten sattuu ja on tietty myös kiveniskemiä, kiveniskemät on kai hyvä paikkailla kynällä heti, vesi kulkee huokoisessa pohjamaalissa ja ruostuminen alkaa. Edessä etupyörän takapuolella muovisen sisälokarin ja pellin kätkössä on kurajemma joka kannattaa inventoida joskus irrottamalla sisälokarit, sinne ei pesurilla pääse. Sama tankinreiän ympäristössä.
Lisävarusteiden tsekkaus kannattaa tehdä huolella, varsinkin jos itsellä ei ole kiinnostusta solmia johtoja ja esim. ilmastointihan on kallis remontoitava.
Osa varaosista on kalliita, paljon osia saa mm. Motonetistä, vertailu alkup. osan kanssa kannattaa aina tehdä, joskus alkup. osa on merkkiliikkeessä halvempi (Kokemukset Tampere, Laakkonen ja Motonet).
Viimeksi muokannut Rynnäkköpäärynä, 17.10.2006 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vr6 vm.94 Passat
Kiinnostaa sen kyseisen auton automaatti, onko sillä tapana vuotaa jonkin verran
Olen korjauttanut maatin 2 kertaa ensin vw.huollossa ja tämän jälkeen koko
laatikko korjattiin kuitenkin niin, että turbiinin kaula koneistettiin ei uusittu
hinta em. tarvikkeelle oli kallis. korjausten jälkeen vuotamattomuus kesti
ensin n. 1 viikon ja toisen kerran jälkeen n. 1kk. Jos tekstini alan ammattilaisten
lukemana on huvittava jostain kohdista ( siis ei ammatillinen ) niin todettakoon
, että en ole korjaillut autoja muutamaan vuoteen ja maatista ei ole omaa
omistuskokemusta kuin tämän auton verran. Aion laitattaa tämän talven aikana
kyseisen vuotovammaisen maattini vielä uudestaan, mutta asia alkoi kiinnostamaan näin yleisellä tasolla, kun nuo vaipat kastuu. Muuten maatti toimii
mielestäni ihan mukavasti ( kunhan lisään öljyä aina silloin tällöin ).
Olen korjauttanut maatin 2 kertaa ensin vw.huollossa ja tämän jälkeen koko
laatikko korjattiin kuitenkin niin, että turbiinin kaula koneistettiin ei uusittu
hinta em. tarvikkeelle oli kallis. korjausten jälkeen vuotamattomuus kesti
ensin n. 1 viikon ja toisen kerran jälkeen n. 1kk. Jos tekstini alan ammattilaisten
lukemana on huvittava jostain kohdista ( siis ei ammatillinen ) niin todettakoon
, että en ole korjaillut autoja muutamaan vuoteen ja maatista ei ole omaa
omistuskokemusta kuin tämän auton verran. Aion laitattaa tämän talven aikana
kyseisen vuotovammaisen maattini vielä uudestaan, mutta asia alkoi kiinnostamaan näin yleisellä tasolla, kun nuo vaipat kastuu. Muuten maatti toimii
mielestäni ihan mukavasti ( kunhan lisään öljyä aina silloin tällöin ).
Rynnäkköpäärynälle suuret kiitokset hyvistä neuvoista.
Unohdin laittaa tuohon edelliseen viestiin vielä sen, että todellakin sen auton pitäisi olla manuaali laatikkolla.
-92 vuosimallin lastentauti vinkki oli todellakin hyvä neuvo.
Vielä voisi antaa tarkempaa neuvoa niistä ruoste jutuista, kun minulla ei ole vielä kokemusta mistään volkkarista.
Olen lukenut tuon jakopään remontin hintojen olevan noin 700-1500€.
Paljonko tulee hintaa pelkille jakopään osille?
Sen jakopään remontti taitaa edellyttää vaihdelaatikon irroittamisen ja mitä muuta?
Vielä kaipaisin lisää muitakin hyviä neuvoja VR6 golfista.
Unohdin laittaa tuohon edelliseen viestiin vielä sen, että todellakin sen auton pitäisi olla manuaali laatikkolla.
-92 vuosimallin lastentauti vinkki oli todellakin hyvä neuvo.
Vielä voisi antaa tarkempaa neuvoa niistä ruoste jutuista, kun minulla ei ole vielä kokemusta mistään volkkarista.
Olen lukenut tuon jakopään remontin hintojen olevan noin 700-1500€.
Paljonko tulee hintaa pelkille jakopään osille?
Sen jakopään remontti taitaa edellyttää vaihdelaatikon irroittamisen ja mitä muuta?
Vielä kaipaisin lisää muitakin hyviä neuvoja VR6 golfista.
vr6 vm.94 passat
Itse vein ja hain auton eli avaimet käteen automaatin turbiinin kaula koneistettiin,
muistaaksieni onko kyseiselle maatille jokin kit setti, joka sisälsi nähtävästi jonkinlaisen kulutusosien korjaussarjan. tiivisteet ja turbiinin stefa mitä siihen nyt mennee. Mutta koska en itse korjaile ja olen huono arvioimaan käytännössä tässä
tapauksessa osien tarvetta ja menekkiä niin en pysty arvioimaan oliko remontti
halpa vai ei mutta reilu tonni. työn suoritti henkilö jota suositteli täältä meidän
suunnalta eräs jenkkiautomaatti laatikoiden kanssa enemmänkin peuhannut henkilö ( lue päijät häme ). Minua kuitenkin enemmän kiinnostaa onko kyseisessä
laatikossa noin ylipäänsä jotain vuoto-ongelmia tms. Yleensä remontti tuntui kalliilta ja, koska nyt kuitenkin joudun vielä kerran autoni kyseisen asian tiimoilta
korjauttamaan niin onhan tuo harmittavaa. Kuitenkin autoni on ollut ihan mukava
ajettava ja ostaessani en maksanut mielestäni kovin korkeata hintaa, niin korjautus kokonaiskustannuksissani on ihan ok. VW yleensä ei ole minulle antanut
ihan kovin korkeata laadullista kokonaiskuvaa, vaikka merkkinä se onkin mielestäni hinnoiteltu omien kokoluokkiensa kärkipäähän. Varsinkin vaihdelaatikot/ voimansiirto ovat merkistä antaneet varsin heiveröisen kuvan kokoluokkaan katsomatta. Samoin tuollaiset kiusalliset pienet sähköviat johdinten katkeamisten johdosta ovat erinomaisen hyviä nakertamaan merkin laadullista kuvaa. Em. asioista on minulla voisi sanoa jonkinlainen kokemus. En varmaan olisi
kyseistä automerkkiä ostanut , mutta ostohinta oli houkutteleva. Tuohon polttoaine kulutukseen voisin kommentoida , että omani kuluttaa tien päällä n. 90 km nopeudessa siinä 8,5 l , mutta kyllä jalka siinä puutuu.
muistaaksieni onko kyseiselle maatille jokin kit setti, joka sisälsi nähtävästi jonkinlaisen kulutusosien korjaussarjan. tiivisteet ja turbiinin stefa mitä siihen nyt mennee. Mutta koska en itse korjaile ja olen huono arvioimaan käytännössä tässä
tapauksessa osien tarvetta ja menekkiä niin en pysty arvioimaan oliko remontti
halpa vai ei mutta reilu tonni. työn suoritti henkilö jota suositteli täältä meidän
suunnalta eräs jenkkiautomaatti laatikoiden kanssa enemmänkin peuhannut henkilö ( lue päijät häme ). Minua kuitenkin enemmän kiinnostaa onko kyseisessä
laatikossa noin ylipäänsä jotain vuoto-ongelmia tms. Yleensä remontti tuntui kalliilta ja, koska nyt kuitenkin joudun vielä kerran autoni kyseisen asian tiimoilta
korjauttamaan niin onhan tuo harmittavaa. Kuitenkin autoni on ollut ihan mukava
ajettava ja ostaessani en maksanut mielestäni kovin korkeata hintaa, niin korjautus kokonaiskustannuksissani on ihan ok. VW yleensä ei ole minulle antanut
ihan kovin korkeata laadullista kokonaiskuvaa, vaikka merkkinä se onkin mielestäni hinnoiteltu omien kokoluokkiensa kärkipäähän. Varsinkin vaihdelaatikot/ voimansiirto ovat merkistä antaneet varsin heiveröisen kuvan kokoluokkaan katsomatta. Samoin tuollaiset kiusalliset pienet sähköviat johdinten katkeamisten johdosta ovat erinomaisen hyviä nakertamaan merkin laadullista kuvaa. Em. asioista on minulla voisi sanoa jonkinlainen kokemus. En varmaan olisi
kyseistä automerkkiä ostanut , mutta ostohinta oli houkutteleva. Tuohon polttoaine kulutukseen voisin kommentoida , että omani kuluttaa tien päällä n. 90 km nopeudessa siinä 8,5 l , mutta kyllä jalka siinä puutuu.
Pikkuvioista täytyy olla samaa mieltä. OK, onhan auto jo pian yläasteiässä, mutta on siinä vaan helkkaristi ollut kaikkea askartelua. Vaimokin jo kysyi yksi ilta nukkumaan mennessä, että miksi et osta jotain Corollaa, niin ei menisi kaikki aika noiden volkkarien kanssa?.....
Aika outoa, että tuota lootaa on jo pariin otteeseen laitettu ihan isohkolla rahalla, eikä ole vielä kuntoutunut? Toivottavasti tulee komppiin. Paljonko muuten kaupungissa kuluttaa tuo sinun automaattipasuuna?
Aika outoa, että tuota lootaa on jo pariin otteeseen laitettu ihan isohkolla rahalla, eikä ole vielä kuntoutunut? Toivottavasti tulee komppiin. Paljonko muuten kaupungissa kuluttaa tuo sinun automaattipasuuna?
vr6 94 passat
No, tuota kulutusta kaupunkiajossa on vaikea määrittää, mutta juuri tulin tuolta
asiakkaalta viereisestä kaupungista ( n. 35 km matkaa ) niin laskurin 2 osion mukaan sekaajossa kulutus näytti olevan jotain 12-13 l satasta kohti mutta
enpä huomannut katsoa keskinopeutta. Sen verran vielä VW:stä vaikkakin
eipä taida tämä juttu kuulua tähän foorumiin, kerron kuitenkin vuosiluku oli jotain
80-90 vaihdetta vaimoni, hänen siskonsa ja ystävättärensä lähtivät läheisen kunnan jokavuotiseen tapahtumaan ystävättären kuplalla, joka oli aivan kiva katseltava siis tuo kupla. vaimoni kertoi , kun he olivat matkustaneet noin
20 km tuli vastaan asfalttityömaa ja niinkuin tiedätte nuo vanhan asfaltin ja
uuden rajapinnat ovat varsin jyrkkiä. No kaveri ajoi aika voimakkaasti töyssyn yli
ja vähän ajan päästä vaimon sisko alkaa takapenkiltä valittaa, että istuin kuumenee. matka jatkuu vielä hetken, kunnes sisko ilmoittaa jättävänsä kuplan
ystävätär pysäyttää Vw:n ja kaikki poistuvat autosta syystä, että liekit paistoivat
konehuoneesta. siinä sitten katsellessa pohtivat mitä tehdä, vaimoni päätyi
kuvaamaan liekehtivän Vw:n. Kuvakin on taitaa olla jossain vielä tallessa.
asiakkaalta viereisestä kaupungista ( n. 35 km matkaa ) niin laskurin 2 osion mukaan sekaajossa kulutus näytti olevan jotain 12-13 l satasta kohti mutta
enpä huomannut katsoa keskinopeutta. Sen verran vielä VW:stä vaikkakin
eipä taida tämä juttu kuulua tähän foorumiin, kerron kuitenkin vuosiluku oli jotain
80-90 vaihdetta vaimoni, hänen siskonsa ja ystävättärensä lähtivät läheisen kunnan jokavuotiseen tapahtumaan ystävättären kuplalla, joka oli aivan kiva katseltava siis tuo kupla. vaimoni kertoi , kun he olivat matkustaneet noin
20 km tuli vastaan asfalttityömaa ja niinkuin tiedätte nuo vanhan asfaltin ja
uuden rajapinnat ovat varsin jyrkkiä. No kaveri ajoi aika voimakkaasti töyssyn yli
ja vähän ajan päästä vaimon sisko alkaa takapenkiltä valittaa, että istuin kuumenee. matka jatkuu vielä hetken, kunnes sisko ilmoittaa jättävänsä kuplan
ystävätär pysäyttää Vw:n ja kaikki poistuvat autosta syystä, että liekit paistoivat
konehuoneesta. siinä sitten katsellessa pohtivat mitä tehdä, vaimoni päätyi
kuvaamaan liekehtivän Vw:n. Kuvakin on taitaa olla jossain vielä tallessa.
Talvi tulee.
Joo aihelle löytyy varmaankin parempi paikka mutta tässä topicissa ainakin pitäisi olla kolmoskoppailaisia.
Talvirenkaita hakusessa 17 tuumasille, mielellään kitkat!
Rengasliikkeessä tyrkyttivät. (Toisinsanoen eivät löytäneet muita renkaita tuolle koolle) Pirellin W 210 Sottozero 205/40 R17 84H XL. Ja rengas on suht hintahtava. Niin ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa, kun pirellejä ei itsellä ole ikuna ollut. Eli onko kokemusta kenelläkään?
Ja ylipäätänsä ehdotuksia 205/40/17 talvirenkaiksi. kun tuntuvat olevan kiven alla tuo koko.
Ja toiseksi: Kuskin ikkunasta napsahti toinen ikkunannostimen vaijereista poikki. Löytyykö Marmoritiskiltä pelkkää vaijeria vai joutuuko ostamaan koko nostimen?
Talvirenkaita hakusessa 17 tuumasille, mielellään kitkat!
Rengasliikkeessä tyrkyttivät. (Toisinsanoen eivät löytäneet muita renkaita tuolle koolle) Pirellin W 210 Sottozero 205/40 R17 84H XL. Ja rengas on suht hintahtava. Niin ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa, kun pirellejä ei itsellä ole ikuna ollut. Eli onko kokemusta kenelläkään?
Ja ylipäätänsä ehdotuksia 205/40/17 talvirenkaiksi. kun tuntuvat olevan kiven alla tuo koko.
Ja toiseksi: Kuskin ikkunasta napsahti toinen ikkunannostimen vaijereista poikki. Löytyykö Marmoritiskiltä pelkkää vaijeria vai joutuuko ostamaan koko nostimen?
nakutus antureista kyssäri.
foorumilla varmasti joku joka on tutkaillut nakutus antureita.kokeilin omasta mittailla niitä mutta en saanut mitään lukemia yleismittarilla,ei vastusta jne.millaisia lukemia sieltä pitäisi saada?oireena on siis laimea veto ja kohonnut kulutus,luokkaa 10-12 l maantiellä siistillä ajolla.lambdakin tuli mitattuu ja sieltä tuli aivan oikeita arvoja.muita vaihtoehtoja?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Muistaakseni service manuaali (Bentley publishers) käskee mitata nakutussensoria siten, että yleismittari millivolttialueella, ja anturia kopistellaan, jolloin mittarin pitäis reagoida. Tosin edellisessä autossani testasin tällä ohjeella eikä, tulos kertonut mitään, VAG-comilla vikakoodi ja uusi anturi ja alkoi pelata. Mulla oireet oli nykimistä, siis edellinen auto G3 GTI 2,0, siis 2E kone.
Itse anturi on pietsoelementti, ts. siis kun moottori nakuttaa, anturi tuottaa nakutuksen taajuuden ja voimakkuuden mukaan vaihtojännitteen. Pietsoelementin muodonmuutos siis aikaansaa jännitteenmuutoksen. Vastusalueella anturin mittaus ei kerro muuta kuin sen, että onko piuhat oikosulussa, käsittääkseni vastusalueella mitaten ohmilukema pitänee olla megaohmeja tai sinnepäin.
Eli lyhyemmin: Vikakoodien nollaus ->ajoa->vikakoodien luku.
Ja muistaakseni VR6:ssa näitä nakuja on kaksi.
Ja kommentoidaan mun edellistä viestiä, että tottahan varmaan ns. lastentautiviat on korjailtu pääosin, muuta vaikka tän viestiketjun perusteella kuitenkin -92 omistajilla tuntuu noita esim. kansipaffivikoja olevan.
Ja pari juttua vielä lisään edelliseeni:
-Tuntuu kahden yksilön kokemuksella olevan kolmoskoppasten heikko lenkki noi ovien lukot, ennen kolmosia mulla oli kakkoskolffi jossa lukot pelas hyvin... Ainoastaan pari virtalukon pohjaa paloi.
Pari kehua VR6:sta
-vaihteet pelaa tosi livakasti verrattuna edelliseen GTI:hini (VR6:ssa vaijerilla)
-äänieristys karvan verran karvalakkimalleja parempi
-alustan toiminta edellistä jämäkämpi, tosin aluksi GTIhin verraten tuntui kurveissa "omaa tahtoa" eli aliohjautuvuutta olevan
-mun kohdalle osuneessa yksilössä ensimmäinen VAG-vaihdelaatikko joka ei vuoda öljyä mistään.
Ja lisätään kyssäri: Sakal, oletko siis avannut oven ja todennut että vaijeri on irtipoikki? Mulla oli ittellä takalasi velttona ts. ei mennyt kiinni ja oven purettuani huomasin, että vaijerissa oli muistaakseni muovinen kiinnike joka oli pettänyt, uudelleenkiinnitys onnistui muistaakseni sellaisella pinnisokalla, näin siis sähkölasi. Osien saatavuutta en osaa sanoa.
Ja se vielä Tuomas K, jakopään osien hinnat ja muuta ihan hyvää vinkkiä ja linkkiä löytyy tästä threadista, kannattaa silmäillä läpi. Jossakin kohtaa on linkki sivuille jossa on tuo jakopäähomma kuvina vaiheittain (jos sivut vielä pelaa).
Itse anturi on pietsoelementti, ts. siis kun moottori nakuttaa, anturi tuottaa nakutuksen taajuuden ja voimakkuuden mukaan vaihtojännitteen. Pietsoelementin muodonmuutos siis aikaansaa jännitteenmuutoksen. Vastusalueella anturin mittaus ei kerro muuta kuin sen, että onko piuhat oikosulussa, käsittääkseni vastusalueella mitaten ohmilukema pitänee olla megaohmeja tai sinnepäin.
Eli lyhyemmin: Vikakoodien nollaus ->ajoa->vikakoodien luku.
Ja muistaakseni VR6:ssa näitä nakuja on kaksi.
Ja kommentoidaan mun edellistä viestiä, että tottahan varmaan ns. lastentautiviat on korjailtu pääosin, muuta vaikka tän viestiketjun perusteella kuitenkin -92 omistajilla tuntuu noita esim. kansipaffivikoja olevan.
Ja pari juttua vielä lisään edelliseeni:
-Tuntuu kahden yksilön kokemuksella olevan kolmoskoppasten heikko lenkki noi ovien lukot, ennen kolmosia mulla oli kakkoskolffi jossa lukot pelas hyvin... Ainoastaan pari virtalukon pohjaa paloi.
Pari kehua VR6:sta
-vaihteet pelaa tosi livakasti verrattuna edelliseen GTI:hini (VR6:ssa vaijerilla)
-äänieristys karvan verran karvalakkimalleja parempi
-alustan toiminta edellistä jämäkämpi, tosin aluksi GTIhin verraten tuntui kurveissa "omaa tahtoa" eli aliohjautuvuutta olevan
-mun kohdalle osuneessa yksilössä ensimmäinen VAG-vaihdelaatikko joka ei vuoda öljyä mistään.
Ja lisätään kyssäri: Sakal, oletko siis avannut oven ja todennut että vaijeri on irtipoikki? Mulla oli ittellä takalasi velttona ts. ei mennyt kiinni ja oven purettuani huomasin, että vaijerissa oli muistaakseni muovinen kiinnike joka oli pettänyt, uudelleenkiinnitys onnistui muistaakseni sellaisella pinnisokalla, näin siis sähkölasi. Osien saatavuutta en osaa sanoa.
Ja se vielä Tuomas K, jakopään osien hinnat ja muuta ihan hyvää vinkkiä ja linkkiä löytyy tästä threadista, kannattaa silmäillä läpi. Jossakin kohtaa on linkki sivuille jossa on tuo jakopäähomma kuvina vaiheittain (jos sivut vielä pelaa).
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409 tossa. muuten meneeks golffin vr6:sen takajarru palat corradoon?
Rynnäkköpäärynä: Poikki mikä poikki, mulla oli kädessä se koko rulla missä on ne 2 vaijeria toinen nostaa toinen laskee. Onneks sentään sain ikkunan ylös kun poisti sen rispaantuneen alasmenovaijerin, että pysyy sentään lämpö kopis =)
Mutta kun Ei tarvitsisi muuta kun sen yhden vaijerin jonka sitten kieputtais sinne, niin ei tarvitsisi ostaa hela hoitoa.
Ja laitetaanpa nyt vielä kerran kymysys: 205/40/17 talvirenkaista kokemuksia kenelläkään? Mikä pyörä? Mistä? hinta? jne...
Mutta kun Ei tarvitsisi muuta kun sen yhden vaijerin jonka sitten kieputtais sinne, niin ei tarvitsisi ostaa hela hoitoa.
Ja laitetaanpa nyt vielä kerran kymysys: 205/40/17 talvirenkaista kokemuksia kenelläkään? Mikä pyörä? Mistä? hinta? jne...
figel: Vaiha sinne alkuperänen 80 asteinen termari. Niissä on semmonen ilmauskuula joten luulisi paineitten laskevan. Eikä sille 87 termarille ole mitään tarvetta. Mutta yleensä syy ylävesuletkun halkeemiseen on moottorin reilu liikkuminen huonoilla kiinnikkeillä ja hapertuneet letkut. Varskin jo jatkat sitä vanhaa letkua niin sen pituuden kanssa saa olla tarkkana juurikin tuon koneen heilumisen takia.
Kävin tänään koeajamassa -92 VR6 golffia ja mittarissa oli 209000km, sekä hintaa sillä oli 4400€.
Kyseinen auto ei varmasti ollut ihan parhaimpia yksilöitä.
Käsijarru ei pitänyt lainkaan ja takajarrulevyt oli aivan ruosteessa
Auto oli väriltään musta, mutta takapuskuri oli näköjään lähtöisin punaisesta, kun ei näyttänyt se musta maali pinnassa pysyvän.
Takaluukkussa lasin alapuolella oli merkkejä maalailusta ja maalipinta oli silti halkeillut, yms.
Kyseinen auto oli näköjään hylätty useasta katsastuksesta ja tuntui olevan myös
ongelmaa ABS jarrujen kanssa.
Kuitteja oli vaihdetusta vesipunmpusta, öljyistä & suodattimista, tulpista ja forte jäähdytinneste järjestelmän paikka aineesta, eli ei hyvä juttu.
Koneesta kuului mielestäni hieman ylimääräinen ääni ja se ääni oli mielestäni hieman vinkuva.
Mistää kytkin tai jakopään remonteista ei ollut mitään tietoa.
Kattoluukku ja sähkölasit kyllä toimivat.
Kyseisestä yksilöstä ei jäänyt kovinkaan hyvä "maku", mutta pitänee käydä huomenna käydä ajamassa toista vastaavaa autoa.
Kyseinen auto ei varmasti ollut ihan parhaimpia yksilöitä.
Käsijarru ei pitänyt lainkaan ja takajarrulevyt oli aivan ruosteessa
Auto oli väriltään musta, mutta takapuskuri oli näköjään lähtöisin punaisesta, kun ei näyttänyt se musta maali pinnassa pysyvän.
Takaluukkussa lasin alapuolella oli merkkejä maalailusta ja maalipinta oli silti halkeillut, yms.
Kyseinen auto oli näköjään hylätty useasta katsastuksesta ja tuntui olevan myös
ongelmaa ABS jarrujen kanssa.
Kuitteja oli vaihdetusta vesipunmpusta, öljyistä & suodattimista, tulpista ja forte jäähdytinneste järjestelmän paikka aineesta, eli ei hyvä juttu.
Koneesta kuului mielestäni hieman ylimääräinen ääni ja se ääni oli mielestäni hieman vinkuva.
Mistää kytkin tai jakopään remonteista ei ollut mitään tietoa.
Kattoluukku ja sähkölasit kyllä toimivat.
Kyseisestä yksilöstä ei jäänyt kovinkaan hyvä "maku", mutta pitänee käydä huomenna käydä ajamassa toista vastaavaa autoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa