Portteri taas niputettu.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

Portteri taas niputettu.

ViestiKirjoittaja valonviejä » 15.10.2006 22:17

Taas olis käyntikuntoinen. Kilometri sähköjä uusittu, suojattu, parannettu ja päävirtakatkaisija asennettu. Käy ainakin paikallaan.

Tähän aikaan en viitsi lähteä koeajolenkille, kun pimeässä on v*ttumainen kävellä. :D

Jokohan nyt pääsis Karalaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.10.2006 22:21

Kannattaa otta puhelin mukaan kun et kumminkaan malta olla koittamatta ;)

Leinonen
-
Viestit: 60
Liittynyt: 24.7.2003 16:12

ViestiKirjoittaja Leinonen » 16.10.2006 18:43

Mielenkiinnolla ainakin täällä odotetaan miten äijän käy.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 16.10.2006 23:06

Toimii!!

Äkkiä Karalaan ennenkun se laukee...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 17.10.2006 6:11

Tämä on kyllä niitä projekteja jonka tuloksia odotellaan varmasti innolla. Mahtaa se vaan olla melko hurja paku :D

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 17.10.2006 9:38

Äh, Karala lomailee. No täytyypi koettaa pitää pelit ehjinä.

Konehan tuossa on makea, mutta ajo-ominaisuudet surkeat + painoa tonni liikaa. Jossain Caddyssä tuo olisi varmaan melko kiheä...

Varmaankin ajopuolen parannuksiin täytyy keskittyä tästälähin. Ei taida kestää enempää rääkkiä tuo konepuoli. Tosin paremman nokan sinne vielä jostain kehitän.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 18.10.2006 3:41

penkkiin penkkiin, kyllä se sieltä ylös tulee =)

Mää täälä oulussa odottelen kärsimättömänä, että milloin sulla "kone porsii" lopullisesti (=mielenkiinto loppuu), että pääsen sanomaan... =)

Parin varttimiehen kanssa oli viimeksi tänään puhetta sun autosta, valitettavasti tiesivät tapauksen =)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.10.2006 18:38

Eihän toi voi porsia, lujaa nahkapöksy laatua...

No nyt kun sain ahtoputket kunnolla kiinni, niin ahdot nousee tonne noin 1,8 kiloon, eikä puutumisesta (=pakopaineista) ole tietoakaan. Täytyy koettaa vielä tänään hieman rukata noita ylemmäs tonne parin kilon tietämille. Eiköhän se raja jostain löydy. :D

Kovin laiskalta vaikuttaa. Kyllä tuolle nokalle on varmaan vielä jotain keksittävä. Toisaalta ahtimen siipien max. asentoa täytyy säätää vielä, että muuttuisi herkemmäksi ja saisin myös alakierroksille tehoa.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 18.10.2006 19:04

Minkäs kokoisella ahtimella ja pumpulla tämä kulkee nykyään?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 18.10.2006 19:06

.
Minkälainen ahdin on valonviejällä.
Onko siinä garrettia enää nimessäkään.
Oma pitäisi saada lisäpainetta ulostamaan.
Vaikkapa sinne kahteen kiloon.
.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.10.2006 20:56

Gt23v:n AMG-versio tälläkertaa. Kiitokset Friikille. Tuo riittää varmasti siihen mihin pyrinkin ja tuntuu pitävän paineista. :)

Pumppu isonnetulla (12mm) nestepäällä ja Volvon nokkalevyllä. Ruokakin on mitattu ja riittää tavoitteeseen. Katotaan riittääkö kansi tai oikeammin nokka. Kannesta on paha tehdä enää parempaa ilman täyttämistä.

Koneen heilumiselle täytyy tehdä jotain.

Kytkin tuntuu pelittävän mainiosti.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 19.10.2006 10:19

Minkäs kokoisia siipiä siellä ahtimessa on ?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 22.10.2006 0:47

Tuossa on vain pakosiipi 4mm suurempi kuin tavallisessa gt23:ssa. Tuntuu tykkäävän tosiaan ahdoista. :D

Konehan on alkujaan tehty 2,5bar ahtoja silmälläpitäen, joten vasta tällä ahtimella päästään edes sinnepäin, mitä aluksi ajateltiin.

Teen vielä putkiston kokonaan uusiksi, kun pari asiaa vaivaa minua siinä.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 22.10.2006 19:33

Kysytään vielä kerran minkä kokoinen siipi siellä on :-)

eli A + 4 mm = X

paljonko X tai A ?

entäs kompressorisiipi ?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 22.10.2006 21:33

Enpä tiedä, kun en ole koskaan noita nähnyt tarpeelliseksi mitata. Muistan joskus lukeneeni, että vakion pako 48mm. Olisko omani sitten 52mm? No tuntuis riittävältä ainakin. Heräysherkkyys on suht huono ainakin toistaiseksi. Täytyy hieman säätää noiden siipien aloitusasentoa...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.10.2006 21:58

AMG:n pakosiipi on luokkaa 48 mm. Tavan gt23v:ssä noin millin pienempi. Noin ne suunnilleen meni, siitä on jo aikaa kun noita mittaillut.

Kyllä se pitäisi portterissa saada heräämään ihan hyvin, riippuu tietysti kompurasiivestäkin, mikähän siellä lienee?

Tietysti nokka ja kansi vaikuttaa heräämiseen tai oikeastaan tehontuottoon. Paineita voi olla mittarissa paljonkin mutta virtausta ei välttämättä olekaan. Semmoinen seisova aalto vaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.10.2006 22:38

Tuossa vasemmalla 20/25 hybridi joka on mulla 1.9tdi:ssä http://i2.photobucket.com/albums/y15/pu ... G_1884.jpg

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 23.10.2006 9:46

Kompura on gt23v:n vakio. Yllättävän suuri ero paineensiedossa tuntuu olevan tuolla millin erolla. Ahtoputket kun vielä pysyisivät kiinni.

Tuotto pitäisi kyllä riittää, mikäli ahdot saadaan heilumatta jäämään jonnekkin kahden kilon tietämille. Saatan koettaa tuota Apexia uudestaan ahdonohjaukseen, kun johtosarjakin on autossa jo valmiina.

Sen verran tuli varovaisesti koetettua vanhalle kiihdytysmerkille, ettei se ainakaan huonommin kulje kuin ennen. :)

Leinonen
-
Viestit: 60
Liittynyt: 24.7.2003 16:12

ViestiKirjoittaja Leinonen » 8.11.2006 21:35

Eikö ole vieläkään mitään uutta kerrottavaa?

No eipä sinänsä, niin se omakin Transporter projekti etenee rauhallisesti, hyvin rauhallisesti. Toivotaan että se sitten etenisi ei niin rauhallisesti kun ajon aika koittaa.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 14.11.2006 16:35

Valonviejän PÅRTTERI ei muuten tuota mitään voimasavua, vaan silkkaa VOIMARAPAA =)
Saa siellä hämeessä taas kohta tyypit pestä tuulilasejaan, kun on niin täys naftaa ettei eteensä näe... =)
(kateellisten panettelua)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa