Ei vag konsernia; mb sprinter 210d -98

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

Ei vag konsernia; mb sprinter 210d -98

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.10.2006 9:58

Pyydän heti anteeksi, että tulen tänne kyselemään eri merkistä.

Mutta kyselin asiaa mersuforumilla ja en ole saanut vastausta kysymykseen...

Täällä olen saanut niin hyvin vastauksia näihin vag-konsernin autoihin, että ajattelin kysyä hiukka muustakin;

Eli, pystyyköhän tähän värkkäämään ns. evry modin? Tämähän on siis 2.9 sähköisesti ohjatulla jakajapumpulla, turbolla ja välijäähdyttimellä.

Tehoboksiahan tähän saa, mutta käsittääksenihän sillä vastuksella saisi aikaan saman vaikutuksen?

Ja kun vielä tietäisi, että mihin anturiin sitä koittaisi.

Tai eikös volkkariin ymmärtääkseni huijata polttoaineen lämpötilaa? Eli pitäisi siis tietää, että onko tällaisessa koko anturia, ja missä se sijaitsee?

Eli jos joku vastaa, niin kiitän jo etukäteen, meinaa tuntuu olevan niin kiven alla!

McBonehill
-
Viestit: 25
Liittynyt: 23.7.2003 12:31

ViestiKirjoittaja McBonehill » 13.10.2006 11:16

Pumppareissa näpelöidään löpön lämpötilatietoa, jakajapumpullisissa määrätietoa.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.10.2006 12:25

Olisikos kenelläkään tietoa, että mistä tuota määrätietoa osaisi ruveta ettimään?

Olisi mielenkiintoa kokeilla, että miten sprintteristä saa tolla jipolla löyläkkätä....

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.10.2006 13:52

Tai olisiko muita ideoita, mitä kannattaa ruveta kokeilemaan?

Kokemus osoittaa, että jos imuilman lämpötila-anturi on rikki, niin ei ole kyllä vetojakaan =)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.10.2006 16:23

Siinä on luultavasti lucaksen jakajapumppu, jos on niin suosittelen jättämään rauhaan jos vain toimii, jos hajoaa niin koko paska uusittava koska varaosia saa huonosti.
Appiukko noita korjaa työkseen ja ongelmia niissä on ollut.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 13.10.2006 18:22

Täytyypäs katsoa, että onko se lucas.

Mutta onkos tuohon niitä konsteja olemassakaan, se kiinnostaa...Kokeilla vain ajattelin.

Olen kyllä kuullut että nuissa syöttöpumput tosiaan leviää, mut en tiedä todenperäisyydestä sitten..

euro
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.10.2003 21:40

ViestiKirjoittaja euro » 13.10.2006 21:49

Boschin pumppu siellä on. Pumpun pistokkeen navat 7 ja 8 vastaa samoista toimista, kuin VAG autoissa 2 ja 3. Loput ohjeet löytyvätkin tältä palstalta.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 15.10.2006 15:56

Jeps, täytyypä siis kokeilla. Rajattomat kiitokset tästä tiedosta, raportoin lisää, kun saan evryn kiinni !

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.10.2006 12:01

minkäslaisen kokosella vastuksella uskaltas lähtee kokeilemaan.. kyseessä olis 412d mutta sama kone ja pumppu kuitenkin

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 28.10.2006 13:32

Mutta kyselin asiaa mersuforumilla ja en ole saanut vastausta kysymykseen...

Oletko kysynyt myös

www.mese.fi

Tervetuloa sinnekin, mersumiehet ja -naiset :)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 28.10.2006 20:09

No searchilla en vielä löytänyt mese.fi:stä mittään, mutta koitellaan nyt ensin=)

Hain 300 ohmisen kiinteän vastuksen ja 0-1kohm potikan. Katkaisija tietenkin väliin. Ainu vain, että kiireet ei ole sallinut tuon kokeilemista :D

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 12.12.2006 21:11

Noniin, nyt olisi siis sprinteriin evry rakennettuna. Vielä ei ole ajamaan päässyt sen kanssa, kun teen pikku fiksausta sille.

Vastuksena on siis kiinteä 300ohm+ 3kohm trimmi sarjassa ja katkaisija välissä.

Alunperin kaasuun vastaaminen oli nihkeää paikallaan polkaistaessa ja savua ei tullut yhtään(no okei, ihan vähän).

Nyt kun laitoin tuon evryn paikalleen, niin vastaa kaasuun nopeammin ja on herkempi, sekä savuakin tulee jo jonkin verran. Taidan kokeilla vielä 200ohm ja 500 ohmisella että mitä tapahtuu...

Niin ja raportoin kulutuksesta jossain joulun tienoilla, kun auto lähtee pitempään reissuun.

Suuri kiitos kaikille avittaneille.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 15.12.2006 14:19

Nonni, nyt on käyty ajelemassa.

Tuli eri auto:D Liikkuu kuin tauti vakioon nähden ja savuakaan ei paljon vielä tule.

Kulutuslukemia tulee joskus joulun jälkeen....

Mersufoorumilla totaalisempi selvitys asiasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa