elämä on (dna tilitys)
Valvoja: ffp jäsenet
elämä on (dna tilitys)
Vuosi dna:n kanssa meni lähes ongelmitta, okei, osoitteeni olivat kirjanneet jo alussa väärin. Samassa osoitteessa asuvan avovaimoni osoitteen olivat saaneet kirjattua oikein. Hassuinta oli että liittymät avattiin samassa tilanteessa, saman henkilön toimesta. Näppäilyvirhe varmaankin. Eihän se virhe kovin suuri ollut, numero 31 tai 30, yhden numeron heitto siis.
Aika oli loppukesästä 2005 ja asuttiin ihkaomassa kerrostalokaksiossa. Asunnon numero 30 hivenen skitsohtava naisihminen ei kyllä pitänyt saamistaan ylimääräisistä laskuista. Postinjakaja ei jostain syystä osannut pudottaa dna laskuani avovaimoni laskun kanssa samaan luukkuun. Nimet ovessa ja kuoressa kyllä täsmäsivät. Numerot, ne numerot. Tai jonkin sortin lukihäiriö? Muutaman naapurin käsin rustaaman valituksen jälkeen soitto dna:lle ja muutos osoitteeseen. Asia hoidettu. Asunnon numero laskussa ei kylläkään ikinä vaihtunut ja laskut putoilivat edelleen naapurille - oltiin tässä vaiheessa muuttamassa omakotitaloon ja ajateltiin antaa asian olla kun parin kuukauden päästä ollaan jo muualla. Tulevat laskut ainakin oikeaan osoitteeseen kun tulee kunnon osoitteenmuutos. Laskut olivat yleensä vitosen tai kympin luokkaa silloin kuin saapuivat perille, joten ei niitä kai sitten niin usein edes lähetelty.
Uudessa osoitteessa jouduttiin jonkinsortin dna-katveeseen. Puhelin kuului keskellä pihaa jotenkuten ja varmaan olisi kuulunut katollakin. Naapuri osasi kertoa että radiolinjan verkko toimii, jopa sisätiloissa, joten liittymä vaihtui elisaan. Ikävä jäi dna:ta, laskut olivat olleet pieniä. Harmi että kuuluvuus oli huono.
Olin jo unohtanut olleeni dna:n asiakas kun puolen vuoden päästä laatikkoon kolahti vitosen lasku. Lasku oli viimeiseltä kuukaudelta kun olin käyttänyt kyseistä liittymää: 22sekuntia puheluita ja joku tekstiviesti- yhteensä 0.08e + muistutuslisä 5e. Kyllä sitä pöntöllä lukiessa nauratti, kerroin asiasta jopa muutamalle kaverille. Asia jäi hetkeksi, olisin maksanut laskun pois ellei morsmaikku olisi kieltänyt - asia pitää selvittää! Oikeutta kansalle! Neuvontanumeron jukeboksissa sai hyräillä hissimusaa tovin ennenkuin asiaa pääsi tiedustelemaan ensimmäiseltä vapaalta henkilöltä. Onneksi työpuhelinta voi käyttää tämän tyyppisiin puheluihin.
Laskutuksen alaraja on 8,40e, neuvontahenkilö ei osannut kertoa miksi kyseinen 5,08e lasku on ylipäätään lähetetty kyseisen seikan johdosta. Yllättäen paljastui että laskuja oli auki useampikin. Asia kerrottin hieman ylimieliseen sävyyn, josta karisi hitusen särmää kysyttäessä laskujen saldoja; yhteensä vajaa pari kymppiä kahden laskun muodossa. Miksei näitä laskuja oltu ikinä saatu toimitettua perille asti? Myös hämärään jäi miksei niitä oltu yhdistetty tähän kahdeksan sentin, eli ilmeisen loppulaskun yhteyteen johon päälle oli kyllä muistettu laittaa kummallinen 5e maksamattomuuslisää laskusta jota ei varmasti ikinä oltu edes toimitettu. Kyllähän tuolle 0,08e laskulle olisi muistanut nauraneensa vatsansa kipeäksi. Puhelimen kautta sai sitten tilattua laskut toimitettavaksi uudestaan.
Laskut tulivat tulostettuna A4:lle. Asia jäi pariksi päiväksi ja maksoin ne sitten pois muitten laskujen yhteydessä. Myös tämän vitosen laskun. Meinasin ensin maksaa vain 20senttiä, jossa olisi jo ollut ruhtinaallinen yli 100% korko, mutta päätin antaa asian olla. Ei nyt parin euron takia kannata alkaa peistä taittamaan. Homma siis hoidettu loppuun.
No ei todellakaan, ilmeisenä ongelmatapauksena asia olikin siirretty perintään. Onneksi kyseinen perintälasku ei sentään ehtinyt pilaamaan viikonloppua. Puhelinrumban jälkeen selvisi että siirto perintätoimisto Intrumille oli tapahtunut samana päivänä kun olin laskut maksanut. Tästä omatoimisesta laskujen tilaamisesta ei tietenkään ollut mitään hidastetta perintäprosessille. Intrum tietenkin haluaa myös maksun laskun lähettämisestä: 21e.
Pieniä rahoja, paljon vaivaa, esille tullut mahdollinen luottotietomerkintä ja iso kiitos DNA-finlandille todella mallikkaasti hoidetusta menettelystä. Jos puhut vähän, niin näköjään saat maksaakin vähän enemmän.
Aika oli loppukesästä 2005 ja asuttiin ihkaomassa kerrostalokaksiossa. Asunnon numero 30 hivenen skitsohtava naisihminen ei kyllä pitänyt saamistaan ylimääräisistä laskuista. Postinjakaja ei jostain syystä osannut pudottaa dna laskuani avovaimoni laskun kanssa samaan luukkuun. Nimet ovessa ja kuoressa kyllä täsmäsivät. Numerot, ne numerot. Tai jonkin sortin lukihäiriö? Muutaman naapurin käsin rustaaman valituksen jälkeen soitto dna:lle ja muutos osoitteeseen. Asia hoidettu. Asunnon numero laskussa ei kylläkään ikinä vaihtunut ja laskut putoilivat edelleen naapurille - oltiin tässä vaiheessa muuttamassa omakotitaloon ja ajateltiin antaa asian olla kun parin kuukauden päästä ollaan jo muualla. Tulevat laskut ainakin oikeaan osoitteeseen kun tulee kunnon osoitteenmuutos. Laskut olivat yleensä vitosen tai kympin luokkaa silloin kuin saapuivat perille, joten ei niitä kai sitten niin usein edes lähetelty.
Uudessa osoitteessa jouduttiin jonkinsortin dna-katveeseen. Puhelin kuului keskellä pihaa jotenkuten ja varmaan olisi kuulunut katollakin. Naapuri osasi kertoa että radiolinjan verkko toimii, jopa sisätiloissa, joten liittymä vaihtui elisaan. Ikävä jäi dna:ta, laskut olivat olleet pieniä. Harmi että kuuluvuus oli huono.
Olin jo unohtanut olleeni dna:n asiakas kun puolen vuoden päästä laatikkoon kolahti vitosen lasku. Lasku oli viimeiseltä kuukaudelta kun olin käyttänyt kyseistä liittymää: 22sekuntia puheluita ja joku tekstiviesti- yhteensä 0.08e + muistutuslisä 5e. Kyllä sitä pöntöllä lukiessa nauratti, kerroin asiasta jopa muutamalle kaverille. Asia jäi hetkeksi, olisin maksanut laskun pois ellei morsmaikku olisi kieltänyt - asia pitää selvittää! Oikeutta kansalle! Neuvontanumeron jukeboksissa sai hyräillä hissimusaa tovin ennenkuin asiaa pääsi tiedustelemaan ensimmäiseltä vapaalta henkilöltä. Onneksi työpuhelinta voi käyttää tämän tyyppisiin puheluihin.
Laskutuksen alaraja on 8,40e, neuvontahenkilö ei osannut kertoa miksi kyseinen 5,08e lasku on ylipäätään lähetetty kyseisen seikan johdosta. Yllättäen paljastui että laskuja oli auki useampikin. Asia kerrottin hieman ylimieliseen sävyyn, josta karisi hitusen särmää kysyttäessä laskujen saldoja; yhteensä vajaa pari kymppiä kahden laskun muodossa. Miksei näitä laskuja oltu ikinä saatu toimitettua perille asti? Myös hämärään jäi miksei niitä oltu yhdistetty tähän kahdeksan sentin, eli ilmeisen loppulaskun yhteyteen johon päälle oli kyllä muistettu laittaa kummallinen 5e maksamattomuuslisää laskusta jota ei varmasti ikinä oltu edes toimitettu. Kyllähän tuolle 0,08e laskulle olisi muistanut nauraneensa vatsansa kipeäksi. Puhelimen kautta sai sitten tilattua laskut toimitettavaksi uudestaan.
Laskut tulivat tulostettuna A4:lle. Asia jäi pariksi päiväksi ja maksoin ne sitten pois muitten laskujen yhteydessä. Myös tämän vitosen laskun. Meinasin ensin maksaa vain 20senttiä, jossa olisi jo ollut ruhtinaallinen yli 100% korko, mutta päätin antaa asian olla. Ei nyt parin euron takia kannata alkaa peistä taittamaan. Homma siis hoidettu loppuun.
No ei todellakaan, ilmeisenä ongelmatapauksena asia olikin siirretty perintään. Onneksi kyseinen perintälasku ei sentään ehtinyt pilaamaan viikonloppua. Puhelinrumban jälkeen selvisi että siirto perintätoimisto Intrumille oli tapahtunut samana päivänä kun olin laskut maksanut. Tästä omatoimisesta laskujen tilaamisesta ei tietenkään ollut mitään hidastetta perintäprosessille. Intrum tietenkin haluaa myös maksun laskun lähettämisestä: 21e.
Pieniä rahoja, paljon vaivaa, esille tullut mahdollinen luottotietomerkintä ja iso kiitos DNA-finlandille todella mallikkaasti hoidetusta menettelystä. Jos puhut vähän, niin näköjään saat maksaakin vähän enemmän.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tietääkseni ei perintätoimistolle tarvi maksaa mitään jos alkuperäinen lasku on maksettu ennen kun perintätoimisto ilmoittaa mitään.
Ja lähes poikkeuksetta perittävät pikkusummat laitetaan jossain vaiheessa luottotappioiksi koska niitä ei kannata oikeusteitse lähteä perimään ihan sen riskin takia että tulee oikeudenkäyntikulut jos perittävä onkin varaton.
Nimim. kesätöissä aikanaan reskontraa hoitanut :)
Ja lähes poikkeuksetta perittävät pikkusummat laitetaan jossain vaiheessa luottotappioiksi koska niitä ei kannata oikeusteitse lähteä perimään ihan sen riskin takia että tulee oikeudenkäyntikulut jos perittävä onkin varaton.
Nimim. kesätöissä aikanaan reskontraa hoitanut :)
Itse joskus Intrumin kanssa tapelleena voin sanoa että paska firma ja paska asenne.
Tosin ei sinulla ole mitään hätää. Koska lasku on maksettu niinkuin DNA on sinulle ohjeistanut ei perintätoimistolla ole perustetta perinnälle. Kerrot heille että alkuperäinen lasku on maksettu ennen perintää DNA:n ohjeiden mukaan niin se siitä sitten. Paitsi jos kyseessä on Intrum. Itse jouduin heille kertomaan että jos vielä soitatte niin teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Loppui soittelut ja kirjeet siihen sitten.
Tosin ei sinulla ole mitään hätää. Koska lasku on maksettu niinkuin DNA on sinulle ohjeistanut ei perintätoimistolla ole perustetta perinnälle. Kerrot heille että alkuperäinen lasku on maksettu ennen perintää DNA:n ohjeiden mukaan niin se siitä sitten. Paitsi jos kyseessä on Intrum. Itse jouduin heille kertomaan että jos vielä soitatte niin teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Loppui soittelut ja kirjeet siihen sitten.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
kyllä tulee oikein hyvä mieli kun kyseisen firman tytäryhtiössä töissä ja siis tavallaan pystyisin myymään DNAn liittymiä :D eipä sillä, jouduin kans vaihtaan DNAn pois kun ei kuulunu kotona sisällä ollenkaan, ja pihalla/katolla on kieltämättä ikävä hoitaa puheluita.. ilmeisesti suomen huonoin verkko on DNAlla..
DNA on hieno mesta. Itse en ko. lafkaan koske pitkällä tikullakaan. Tuossa melkein vuosi sitten postilaatikkoon kolahti puh. lasku perintätoimiston perimänä. Lasku oli lähes 3vuotta vanha, minkä mielestäni olen maksanut.. Joten asia on kuluttaja-asiamiehen avustamana viety eteenpäin.
Eniten tökkii asenne, "meillä ei näy maksuasi, - joten olet väärässä ja maksa-asenne". No, onneksi suomessa on muitakin puhelin & internet operaattoreita. Asiakkaan kunnioittaminen tuntuu olevan nykyisin ns. hakusessa yllättävän monella yrityksellä.
Eniten tökkii asenne, "meillä ei näy maksuasi, - joten olet väärässä ja maksa-asenne". No, onneksi suomessa on muitakin puhelin & internet operaattoreita. Asiakkaan kunnioittaminen tuntuu olevan nykyisin ns. hakusessa yllättävän monella yrityksellä.
Puhelinoperaattorit ylipäätään ovat aivan liina keskittyneitä haalimaan uusia asiakkaita eivätkä hoida millään tavalla olemassaolevia asiakassuhteita. Varsinkin elisa on omalla kohdalla ollut se hankalin kaikista. Kyseiseen lafkaan on lähes mahdotonta saada yhteyttä muun kuin uuden liittymän tms asian nimissä. Lankaliittymän siirtoa joskus jonottanut yli kaksi viikkoa joka päivä monta tuntia
Menee vähän offtopic mutta taistelin kuusi viikkoa elisan kanssa että saisin nettiliittymän heiltä...ja sehän tässä vielä hauskaa onkin että oikeesti vielä halusin sen liittymän sieltä...no kuusi viikkoa oli mun makuun se raja että sen pitempään en enää jaksanut odottaa (puhumattakaan kuinka helvetin monta kertaa sain kuunnella sitä samaa helvetin renkutusta, enkä tajunnut kertaakaan pyytää kenenkään suoraa numeroa kun aina sanottiin että nyt asia on kunnossa)
Vikalla kerralla soitin ja ilmoitin että ehkä on parempi että käyn hakemassa sen liittymän jostain muualta, jonka täti toisessa päässä kyllä uskomaton kyllä ymmärsi ja sano että ei hätää, hän kyllä irtisanoo tämän liitymän...
otin noh erään toisen liittymän, siinä meni se tunnin verran ja johan oli netti päällä.
mutta ei se elisa tähän lopettanut, viikko sitten sain txt. viestin jossa onniteltiin mua siitä että mun elisan liittymä on nyt seitsemän viikon jälkeen kytketty...
siinä vaiheessa en ollut enää oma iloinen itseni kun elisaan soitin. (taas sama pimpelipom musiikki)
se oli mun makuun osoitus siitä kun asiat tehdään vaikeesti ja vähemmän vaikeesti.
Ilmeisesti aihe herättää aikamoisia tunteita itse kussakin.... =)
Vikalla kerralla soitin ja ilmoitin että ehkä on parempi että käyn hakemassa sen liittymän jostain muualta, jonka täti toisessa päässä kyllä uskomaton kyllä ymmärsi ja sano että ei hätää, hän kyllä irtisanoo tämän liitymän...
otin noh erään toisen liittymän, siinä meni se tunnin verran ja johan oli netti päällä.
mutta ei se elisa tähän lopettanut, viikko sitten sain txt. viestin jossa onniteltiin mua siitä että mun elisan liittymä on nyt seitsemän viikon jälkeen kytketty...
siinä vaiheessa en ollut enää oma iloinen itseni kun elisaan soitin. (taas sama pimpelipom musiikki)
se oli mun makuun osoitus siitä kun asiat tehdään vaikeesti ja vähemmän vaikeesti.
Ilmeisesti aihe herättää aikamoisia tunteita itse kussakin.... =)
Itselläkin hieman ulosteen maku suussa kyseisestä "operaattorista". Laskutus oli suunnilleen sinnepäin ja muutenkää oikein toiminut missään. Lopetuksen jälkeen laskua puskee vielä parin vuoden jälkeenkin. Tosin Rätinälinjastakaan sen paremmat kokemukset, hekin muistivat laskulla vielä pari-kolme vuotta liittymän lopettamisen jälkeen. Ihme ku kuitenkin perille tuli kun he eivät päivitä osoitetta väestörekisteristä. Tuli sekin todettua että köyhällä ei kannata ottaa halpaa.
Nimim: ongelmatonta yhteistyötä tele-sonera-teliasoneran kans jo vuodesta -97
Nimim: ongelmatonta yhteistyötä tele-sonera-teliasoneran kans jo vuodesta -97
Minä olen ollut pitkän linjan Soneran asiakas eikä sen kans ole ollu oikeastaan koskaan mitään ihmeellistä. Mulla oli aikoinaan myös Jippii jonkun aikaa ja sen laskutus pelas kans miten sattui... Ensin tuli harvakseltaan jotain 50mk laskuja pitkän aikaa, mutta sitten rupeski tulemaan parin viikon välein 400mk jobinpostia eikä niistä puhutuista minuuteista ja muista ottanu oikeen koskaan selvää. Vihelsin pelin poikki. Nyttemmin on jäänyt nuo kännykkälaskut vähiin työpuhelimen vuoksi.
Itse vaihdoin dnaan pois pari vuotta sitten syystä,että en saanut laskuja.Säännöllisesti sain soitella ja kysellä perään. En voi ymmärtää mihin laskut olisivat menneet,koska niitä ei perille tullut.Samaan osoitteeseen kuitenkin emännän laskut tulivat aina ongelmitta.
Hyvin pystyi aina päättelemään,koska laskua ei tule,kun laskut yleensä tuli samaan aikaan.Odottelin viikon pari aina ja sitten soitto. En sitten tiedä kenessä vika on,mutta kun vaihdoin liittymää on laskutkin tulleet ajallaan.
vaikea sitten sanoa,mistä päästä tuo on kiinni.
Hyvin pystyi aina päättelemään,koska laskua ei tule,kun laskut yleensä tuli samaan aikaan.Odottelin viikon pari aina ja sitten soitto. En sitten tiedä kenessä vika on,mutta kun vaihdoin liittymää on laskutkin tulleet ajallaan.
vaikea sitten sanoa,mistä päästä tuo on kiinni.
Kuullostipa tutulta!! Itse avasin noin 2 kuukautta sitten DNA:n liittymän, viikko avuksen jälkeen tuli kirje että emme voi jatkaa liittymän siirtokäsittelyä maksamattoman laskun takia joka oli 18,88 euroa.
No soitto DNA:lle ja selvisi että laskuja olikin kaksi jotka siis yhteensä 18,88 ja eräpäivät alku vuodesta 2002.
Puhelu meni suurin piirtein näin:
Minä: Mitenkä on mahdollista ettei laskuista ole tullut karhuja?
DNA: Kyllä näistä on huomautuslaskut meidän tietojen mukaan lähtenyt
Minä: Jos olisi tullut niin olisin kyllä maksanut, kun ei ton suuremmasta rahasta
ole kyse. Ja miksi ne ei ole mennyt perintään?
DNA: No kun nää on niin pieniä niin ei näitä voida periä.
Minä: Eli siis kannattaa tehdä vain pieni laskuja ja jättää maksamatta niin saa
puhua ilmaiseksi.
DNA: Ei se nyt ihan niin mene
Minä: Voiko sen summan liittää seuraavaan laskuun? Koska ei ole mun vika ettei
niitä ole maksettu.
DNA: Ei se kyllä onnistu kun ei me voida tietää että oletko vain jättänyt ne
maksamatta.
Minä: Justhan mä sanoin etten ole koskaan mitään laskuja saanut.
DNA: Maksat vaan sen summan niin saadaan asia eteenpäin.
Eikä ne ongelmat sitten siihen loppunut että maksoin laskun ja sain liittymän auki 3 viikon odottamisella. Samana päivänä kun sain liittymän auki oli lähtö Thaimaaseen. No soitto DNA:lle (hissimusiikkia 13 min.) että saan varmasti kaikki asetukset puhelimeen että voi reissusta lähettää kuvia. Asetukset tuli heti. Siinä lähtökiireessä en muistanut kokeilla....niin eihän ne toiminut alkuunkaan kun päästiin Thaikkulaan. Suomeen päästyä lähti DNA vaihtoon eikä varmasti tulen sen firman tuotteita enään ikinä.
No soitto DNA:lle ja selvisi että laskuja olikin kaksi jotka siis yhteensä 18,88 ja eräpäivät alku vuodesta 2002.
Puhelu meni suurin piirtein näin:
Minä: Mitenkä on mahdollista ettei laskuista ole tullut karhuja?
DNA: Kyllä näistä on huomautuslaskut meidän tietojen mukaan lähtenyt
Minä: Jos olisi tullut niin olisin kyllä maksanut, kun ei ton suuremmasta rahasta
ole kyse. Ja miksi ne ei ole mennyt perintään?
DNA: No kun nää on niin pieniä niin ei näitä voida periä.
Minä: Eli siis kannattaa tehdä vain pieni laskuja ja jättää maksamatta niin saa
puhua ilmaiseksi.
DNA: Ei se nyt ihan niin mene
Minä: Voiko sen summan liittää seuraavaan laskuun? Koska ei ole mun vika ettei
niitä ole maksettu.
DNA: Ei se kyllä onnistu kun ei me voida tietää että oletko vain jättänyt ne
maksamatta.
Minä: Justhan mä sanoin etten ole koskaan mitään laskuja saanut.
DNA: Maksat vaan sen summan niin saadaan asia eteenpäin.
Eikä ne ongelmat sitten siihen loppunut että maksoin laskun ja sain liittymän auki 3 viikon odottamisella. Samana päivänä kun sain liittymän auki oli lähtö Thaimaaseen. No soitto DNA:lle (hissimusiikkia 13 min.) että saan varmasti kaikki asetukset puhelimeen että voi reissusta lähettää kuvia. Asetukset tuli heti. Siinä lähtökiireessä en muistanut kokeilla....niin eihän ne toiminut alkuunkaan kun päästiin Thaikkulaan. Suomeen päästyä lähti DNA vaihtoon eikä varmasti tulen sen firman tuotteita enään ikinä.
Samoja ongelmia, tosin ei dna:n kanssa -> laskut tulivat sieltä niin kuin pitääkin.
Tapaus 1) (se hauskempi)
Joskus aikoinaan hommasin modeemi liittymän soneralta. Noh, tämän vuoden alussa sanoin irti modeemiliittymän koska sitä ei tarvittu pariin vuoteen, kk-maksut rullasi kuitenkin. Siitäpä sitten kesäkuulle tulee 6kk-maksu taas vaihteeksi, sen jälkeen oli kysymys merkkejä ilmassa ja soittelimpa suoraan asiakaspalveluun. Jo tunnin odottamisen jälkeen pääsin läpi ja kyselin asiasta. Oli kuulemma liittymä irtisanottu mutta sitten laskutusta ei oltukkaan irtisanottu :( koska kyseessä oli erijärjestelmät.. No itselleni ei tullut kuluja, soneralta pahoiteltiin kovasti.
Tapaus 2) (se ei niin hauska)
Vuonna 2001 käytössäni oli telian liittymä. Sanoin sen irti saman vuoden marraskuussa tarpeettomuuden vuoksi.
Sitten parin vuoden päästä 2003 kesäkuussa tulee perintätoimistosta kirje että ette ole maksanut 2001-joulukuun laskua. Kyseessä oli kuukausimaksu (parilla puhelulla) sekä viivästysmaksu + perintäkulut. Siinäpä sitten soittelemaan ensin perintötoimistoon että mistä kyse, sanoivat että laskuja maksamatta (ne normaalit fraasit), pyysimpä sitten selvitystä laskuista koska niitä ei ole tullut kotiosoitteeseeni. Ja tässä välissä täytyy mainita että sim-kortti oli katkaistu kuten asiaan kuuluu ja vielä poltettu pesässä jäänteet. Mitenköhän sillä olisi vielä onnistunut soitella.
Asia meni perintätoimiston osalta jäihin, viikon kuluttua soittelin uudelleen kun tuli uusi perintäkirje (ette ole maksanut ensimmäistä karhua). Summaa oli lisätty 20 eurolla. No eiku uudestaan soittelemaan perintätoimistolle ja kysellä että eikö tämä asia ollut jäissä kunnes minäkin saisin jotain tietoa asiasta. Kuulemma selvitys oli tullut heille (eilispäivänä) mutta minä en sitä saisi lukea. Kunnes selvitys oli tullut, asia oli otettu jäistä ja saman tein lähetetty lasku viivästyskorkoineen.
Annoin kyllä tulla puhelimen läpi ns. täydeltä laidalta tämän asian tiimoilta. Ja kyllä pyysin vielä kertaalleen niitä telian tositteita itselleni nähtäväksi. Vieläkään niitä ei ole kuulunut.
Kuitenkin maksoin sen laskun myöhemmin illalla kun totesin parin huurteisen jälkeen että 41 euroa on pieni raha jos pääsen teliasta eroon lopullisesti. Ja tuostahan on pääteltävissä että se perittäväkulu oli itsessään 1euron.
Nimim. Soneraan tapausta 1 lukuunottamatta tyytyväinen jo vuodesta -97
Tapaus 1) (se hauskempi)
Joskus aikoinaan hommasin modeemi liittymän soneralta. Noh, tämän vuoden alussa sanoin irti modeemiliittymän koska sitä ei tarvittu pariin vuoteen, kk-maksut rullasi kuitenkin. Siitäpä sitten kesäkuulle tulee 6kk-maksu taas vaihteeksi, sen jälkeen oli kysymys merkkejä ilmassa ja soittelimpa suoraan asiakaspalveluun. Jo tunnin odottamisen jälkeen pääsin läpi ja kyselin asiasta. Oli kuulemma liittymä irtisanottu mutta sitten laskutusta ei oltukkaan irtisanottu :( koska kyseessä oli erijärjestelmät.. No itselleni ei tullut kuluja, soneralta pahoiteltiin kovasti.
Tapaus 2) (se ei niin hauska)
Vuonna 2001 käytössäni oli telian liittymä. Sanoin sen irti saman vuoden marraskuussa tarpeettomuuden vuoksi.
Sitten parin vuoden päästä 2003 kesäkuussa tulee perintätoimistosta kirje että ette ole maksanut 2001-joulukuun laskua. Kyseessä oli kuukausimaksu (parilla puhelulla) sekä viivästysmaksu + perintäkulut. Siinäpä sitten soittelemaan ensin perintötoimistoon että mistä kyse, sanoivat että laskuja maksamatta (ne normaalit fraasit), pyysimpä sitten selvitystä laskuista koska niitä ei ole tullut kotiosoitteeseeni. Ja tässä välissä täytyy mainita että sim-kortti oli katkaistu kuten asiaan kuuluu ja vielä poltettu pesässä jäänteet. Mitenköhän sillä olisi vielä onnistunut soitella.
Asia meni perintätoimiston osalta jäihin, viikon kuluttua soittelin uudelleen kun tuli uusi perintäkirje (ette ole maksanut ensimmäistä karhua). Summaa oli lisätty 20 eurolla. No eiku uudestaan soittelemaan perintätoimistolle ja kysellä että eikö tämä asia ollut jäissä kunnes minäkin saisin jotain tietoa asiasta. Kuulemma selvitys oli tullut heille (eilispäivänä) mutta minä en sitä saisi lukea. Kunnes selvitys oli tullut, asia oli otettu jäistä ja saman tein lähetetty lasku viivästyskorkoineen.
Annoin kyllä tulla puhelimen läpi ns. täydeltä laidalta tämän asian tiimoilta. Ja kyllä pyysin vielä kertaalleen niitä telian tositteita itselleni nähtäväksi. Vieläkään niitä ei ole kuulunut.
Kuitenkin maksoin sen laskun myöhemmin illalla kun totesin parin huurteisen jälkeen että 41 euroa on pieni raha jos pääsen teliasta eroon lopullisesti. Ja tuostahan on pääteltävissä että se perittäväkulu oli itsessään 1euron.
Nimim. Soneraan tapausta 1 lukuunottamatta tyytyväinen jo vuodesta -97
Sonera nettiyhteys pitäisi irtisanoa onnettoman asiakaspalvelun vuoksi. Sinne ei saa puhelimitse yhteyttä aamulla, päivällä eikä illalla alle puolen tunnin. Nyt on vaan se ongelma, että tuo täytyy varmaan hoitaa jollakin jälleenmyyjälle, koska ei jaksa taas jonottaa. Elisalle minä olen päässyt yleensä aina alle 10 minuutin...
Näin se onni vaihtelee
Näin se onni vaihtelee
En jaksa tähän runoilla, omista kokemuksista, mutta hyvä konsti välttää nuo parin vuoden päästä tulevat laskut on se, kun pyytää AINA liittymää irtisanoessaan kirjallisen vahvistuksen kotiin. Itse toimin aina näin ja ongelmia ei enää ole ollut. Pitää tietenkin muistaa arkistoida noi paperit, niin niistä on jotain hyötyäkin jos kuitenkin tulee jotain.
Muistaakseni tuo Kirjallinen irtisanomis ilmoitus on operaattorien pakko antaa ilmaiseksi. Viimeksi ihmettelivät Elisassa miksi haluan sen, vaikka mulla oli ollut kaksi kotiportti liittymää päällekkäin yhden sijasta...
Itse uskon, että kilpailu kun on kovaa, niin tietyt operaattorit kokeilevat kepillä jäätä, että maksaako jätkä tällaisen ihmelaskun parin vuoden takaa. Tuollaista kun ainakin itse on hankala lähteä selvittämään vaikka tietäisi ettei ole soittanut. Ja tekniikka ei varmasti ole aukotonta, niin kai sekin on osasyy tällaiseen.
Muistaakseni tuo Kirjallinen irtisanomis ilmoitus on operaattorien pakko antaa ilmaiseksi. Viimeksi ihmettelivät Elisassa miksi haluan sen, vaikka mulla oli ollut kaksi kotiportti liittymää päällekkäin yhden sijasta...
Itse uskon, että kilpailu kun on kovaa, niin tietyt operaattorit kokeilevat kepillä jäätä, että maksaako jätkä tällaisen ihmelaskun parin vuoden takaa. Tuollaista kun ainakin itse on hankala lähteä selvittämään vaikka tietäisi ettei ole soittanut. Ja tekniikka ei varmasti ole aukotonta, niin kai sekin on osasyy tällaiseen.
DNA:n työntekijä on kertonut, että yrityksen tapoihin kuuluu lähettää laskuja useampaan kertaan jne.
Meillä oli DNA-liittymät, käyttö melko normaalia, laskut noin 30€ luokkaa. Maksoimme laskun normaalisti, ihmeteltiin kun lasku oli 80€ luokkaa. Myöhemmin luukusta tipahti lasku 10 pvän ajalta, 60€. Kuulemma näin paljon on käytetty, vaikka olimme takuuvarmoja ettei voi, ei millään ilveellä voi olla noin suurta laskua.
Otimme helpoimman tien ja maksoimme, kun väittivät että liittymää on käytetty, laskutiedot on meille lähetetty. Pakko maksaa, totesivat. Irtisanoin kaikki neljä DNA-liittymää ja haistatin pitkät koko lafkalle.
Myöhemmin meille on soiteltu ja tarjoiltu DNA:ta, samoin kauppakeskuksissa. Joka kerta on kerrottu "juuri nyt on laskutusjärjestelmä muutettu, enää ei ole ongelmia". Ovat siis myöntäneet "ongelmia" olevan, mutta kun se laskutusjärjestelmä on muutaman vuoden aikana "juuri muutettu", niin haiskahtaa pahemman luokan kusetus.
Meillä oli DNA-liittymät, käyttö melko normaalia, laskut noin 30€ luokkaa. Maksoimme laskun normaalisti, ihmeteltiin kun lasku oli 80€ luokkaa. Myöhemmin luukusta tipahti lasku 10 pvän ajalta, 60€. Kuulemma näin paljon on käytetty, vaikka olimme takuuvarmoja ettei voi, ei millään ilveellä voi olla noin suurta laskua.
Otimme helpoimman tien ja maksoimme, kun väittivät että liittymää on käytetty, laskutiedot on meille lähetetty. Pakko maksaa, totesivat. Irtisanoin kaikki neljä DNA-liittymää ja haistatin pitkät koko lafkalle.
Myöhemmin meille on soiteltu ja tarjoiltu DNA:ta, samoin kauppakeskuksissa. Joka kerta on kerrottu "juuri nyt on laskutusjärjestelmä muutettu, enää ei ole ongelmia". Ovat siis myöntäneet "ongelmia" olevan, mutta kun se laskutusjärjestelmä on muutaman vuoden aikana "juuri muutettu", niin haiskahtaa pahemman luokan kusetus.
Sitä en ymmärrä miten Elisan kokoisella lafkalla on niin uskomattoman vaikeata vaihtaa asiakkaan osoitetiedot järjestelmään.
Avovaimoni on useamman muuttamisemme yhteydessä soittanut Elisalle vaihtaakseen osoitetiedot laskun tullessa väärällä osoitteella postin käännyttämänä. Soito Elisan asiakaspalveluun jossa osoite on kirjattu oikein. Noh, seuraava lasku edelleen väärällä osoitteella, soitto Elisalle ja osoitetiedot oikeiksi. Seuraava lasku edelleen väärin, jolloi hieman äänenpainoa kohottamalla on seuraava lasku saatukin jo oikealla osoitteella kotiin. Näitä tapauksia on takana kolme. Opetus: Elisalla käytetään lapsityövoimaa, koska komentaminen auttaa!
Avovaimoni on useamman muuttamisemme yhteydessä soittanut Elisalle vaihtaakseen osoitetiedot laskun tullessa väärällä osoitteella postin käännyttämänä. Soito Elisan asiakaspalveluun jossa osoite on kirjattu oikein. Noh, seuraava lasku edelleen väärällä osoitteella, soitto Elisalle ja osoitetiedot oikeiksi. Seuraava lasku edelleen väärin, jolloi hieman äänenpainoa kohottamalla on seuraava lasku saatukin jo oikealla osoitteella kotiin. Näitä tapauksia on takana kolme. Opetus: Elisalla käytetään lapsityövoimaa, koska komentaminen auttaa!
Kävipä joskus Fortumin kanssa. Eli olivat kirjanneet osoitteekseni tietokantaansa plaaplaa 27 vaikka oikea olis ollut plaaplaa 29. Noh, laskua tuli kuitenkin kotiin oikeaoppisesti ja maksoin ajallaan. Sitten kuukauden-parin päästä menee sähköt pimeäksi. Tutkiskelin hetken et jos sulake palanut tms. kun muissa asunnoissa virtasta löytyi. Tutkin sähkölaskua ja huomasin et mun osoitteena on siinä viereisen kämpän osoite. Soitin sit fortumille ja siel alko hirvee pään aukominen siitä ku en oo maksanut yhtäkään arviolaskua yms. Ihmettelin että miten voi olla moinen mahdollista kun jokaisen laskun oon ajallani kuitannut. Selkes sit et niillä on käyny siel jollain harjoittelijalla pieni typo ja olenkin tietämättäni maksanut asunnon nro. 27 sähköjä. Ihmettelin että miten helvetissä tämä on mahdollista ja miksiköhän asunnon 27 asukas ei ole ihmetellyt vaikka yhtään laskua ei ole tullut ja ilmeisesti on tullut myös uhkailukirjeet sähkön katkaisemisesta sinne. Sekin ihmetyttää että miksi postimies ei ole epäillyt mitään vaikka mun nimi lukee viereisessä ovessa ja hemmo silti vie laskut ihan eri nimiseen luukkuun. No, fortum hoiti asian oikein hyvin kotiin, sain ilmaisen kk:n sähköä sekä virta palasi hyvinkin nopeasti. Rupesivat sitten 27:ssa asuvan duden kanssa selvittelemään hommeleita.
DNA:n liittymässä ei GPRS pelannut, mutta laskutus pelasi (kk-maksut). No sain sitten hyvitykset kun vähän komensin asiakaspalvelua. Eräällä toisella (pienemmällä) operaattorilla ei toimi kaikki (pankkien jne) tekstiviestipalvelut, mutta vaihtaminen on vähän vaikeaa, kun on työliittymä. Sitä varten on DNA varalla että voi käyttää niitä palveluita, jotka toisessa ei toimi.
Elisan xDSL-liittymien asennus muutamien tuttujen kokemuksien mukaan todella hidasta...nopeudetkin on joskus puolet siitä myydystä.
Elisan xDSL-liittymien asennus muutamien tuttujen kokemuksien mukaan todella hidasta...nopeudetkin on joskus puolet siitä myydystä.
^yhdyn täysin kaverin sanoihin,kännyliittymä ollut samoista vuosista ja kaikki samalla yhtiöllä nettiliittymiä myöten,enkä vaiha vaikka joskus aina soittelevat pilipalifirmoista.
Viimeksi muokannut Jone, 7.10.2006 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla on ollut saunalahti tekstari muutaman vuoden ja viesti ennätys kuussa 1803 viestiä (tyttökaverin kanssa) asui kauempana ja taisi olla riita siinä kuussa.. offtopic mut piti selittää.. :)
mutta canaldigitalin kanssa meinaa olla ongelmia... mulla oli aluksi se kallein paketti, jotain 42e kuukausi, sit vaihdoin siihen halvempaan 29e kuukausi. mut lähettää laskun joka toinen kuukausi, eli tupla+muistutusmaksu! olen ollut kaksi kertaa yhteydessä sinne ja aina luvataan hoitaa. no seuraava soitto on irtisanominen. pitää netistä imasta leffat sitten...
mutta canaldigitalin kanssa meinaa olla ongelmia... mulla oli aluksi se kallein paketti, jotain 42e kuukausi, sit vaihdoin siihen halvempaan 29e kuukausi. mut lähettää laskun joka toinen kuukausi, eli tupla+muistutusmaksu! olen ollut kaksi kertaa yhteydessä sinne ja aina luvataan hoitaa. no seuraava soitto on irtisanominen. pitää netistä imasta leffat sitten...
^canalilla aika nopea se laskutusrytmi, ei pysty montaa päivää myöhässä maksaa koska uusi lasku menee jo lähetykseen jolloin siihen kirjataan myös se "maksamaton" lasku minkä olet mahdollisesti juuri maksanut. Itsellekin tuli monesti kahden kuun kuukausimaksu ja muistutusmaksu. maksoin vain sitte sen normalin kuukausimaksun siitäkin laskusta niin ei sieltä ikinä mitää ole kuulunut. eli jätin sen muistutusmaksun ja sen "jo maksetun" kuukausimaksun maksamatta.
Tosin pari kuukautta sitten laskutusrytmi ilmeisesti muuttui ja laskut tulee nyt ihan normaalisti.
Tosin pari kuukautta sitten laskutusrytmi ilmeisesti muuttui ja laskut tulee nyt ihan normaalisti.
ei sellasta kuluttajapalveluita tarjoavaa firmaa olekkaan jolla ei ole joskus ollut ongelmia asiakkaan kanssa, eikä myöskään varmaan sellaista ihmistä jolla ei olisi ollut ongelmia jonkun firman kanssa.
mitä kännykkäliittymiin tulee niin Saunalahden kanssa mulla ei ole ollut pienintäkään ongelmaa, asiakaspalvelukin pelannut tarvittaessa hyvin. tosin silloin muutosaikoihin oli pientä viivettä mutta ei sen kummempaa.
mitä kännykkäliittymiin tulee niin Saunalahden kanssa mulla ei ole ollut pienintäkään ongelmaa, asiakaspalvelukin pelannut tarvittaessa hyvin. tosin silloin muutosaikoihin oli pientä viivettä mutta ei sen kummempaa.
ihmetyttää vain kun canal digitalin 42e maksavan paketin kanssa ollut mitään ongelmaa viiteen vuoteen. ja kun sieltä ei ole tullut ainoatakaa 29e laskua...
edit: tosiaan saunalahden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. toimii ku se kuuluisa junan vessa.
edit: tosiaan saunalahden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. toimii ku se kuuluisa junan vessa.
Viimeksi muokannut trp.freak, 8.10.2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa