aaz ja vapaavirtaus putsari....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
aaz ja vapaavirtaus putsari....
aaz vento, pistin kartiosuodattimen paikalleen, ja nyt ei toimi niin hyvin kuin vakiolla.....ääntä yms. tuli kyllä, mutta kulku huononi! missä vika vai enkö osaa säätää oikein? onko muilla samoja kokemuksia?
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
.
No, kyllä Taajuus kuulu niihin "alan harrastajiin", joilla perusteet omaan mielipiteeseen on ko. asiaan liittyen vankasti hallussa.
Ehken siksi kysymys ärsytti niin kovin.
Jotta vaparista olisi mitään hyötyä, siis mitään, niin moottoriin täytyy tehdä paaaljon muitakin ilmankulkuun liittyviä parannuksia.
Kaikki foorumilla kirjoittelevat, parisataa horsea, tai yli, rakennelleet heput taitaa kuitenkin vieläkin ajella vakioputsareilla.
Oliko vapari öljyttävää mallia.
Jos öljyä menee ilmamassamittarin lankaan -> kaputt.
Pitikö joitain johtoja irroittaa.
Volkkarisssa ohjelma säätelee polttoaineen ruiskutuksen määrää ilmamassamittarin antaman tiedon perusteella.
Jos mittari on rikki, tai sen tieto ei pääse auton boxiin, ei se toimikkaan valmistajan tarkoittamalla tavalla.
Sitä en tiedä, voiko esim. vapari ja egr,n tukkiminen + bleedaus aiheuttaa tilan, jossa ilmaa menisikin moottoriin niin paljon ohjelmoitua enemmän, että se aiheuttaisi ongelmia.
Siis toteutuma liian paljon yli pyynnin.
.
No, kyllä Taajuus kuulu niihin "alan harrastajiin", joilla perusteet omaan mielipiteeseen on ko. asiaan liittyen vankasti hallussa.
Ehken siksi kysymys ärsytti niin kovin.
Jotta vaparista olisi mitään hyötyä, siis mitään, niin moottoriin täytyy tehdä paaaljon muitakin ilmankulkuun liittyviä parannuksia.
Kaikki foorumilla kirjoittelevat, parisataa horsea, tai yli, rakennelleet heput taitaa kuitenkin vieläkin ajella vakioputsareilla.
Oliko vapari öljyttävää mallia.
Jos öljyä menee ilmamassamittarin lankaan -> kaputt.
Pitikö joitain johtoja irroittaa.
Volkkarisssa ohjelma säätelee polttoaineen ruiskutuksen määrää ilmamassamittarin antaman tiedon perusteella.
Jos mittari on rikki, tai sen tieto ei pääse auton boxiin, ei se toimikkaan valmistajan tarkoittamalla tavalla.
Sitä en tiedä, voiko esim. vapari ja egr,n tukkiminen + bleedaus aiheuttaa tilan, jossa ilmaa menisikin moottoriin niin paljon ohjelmoitua enemmän, että se aiheuttaisi ongelmia.
Siis toteutuma liian paljon yli pyynnin.
.
Onko vaparin ilmanotto konehuoneesta?
Jos vaparilla imetään kuumaa ilmaa koneeseen, niin onhan se selvä että kulku huononee. (Kun vakioilmanottoon tulee viileää ilmaa ulkoa)
Mutta jos olit asianmukaisesti koteloinut vaparisuodattimen, ja vetänyt putket ulkoa asti, niin sitten en kyllä ymmärrä mistä tehon pudotus johtuu. Ahtaat putket?
Miksi joillakin on sitten noissa valtavissa turbovehkeissä vapari suoraan kiinni turbossa? Heillä on ISO välijäähdytin jolla saadaan pienennettyä kuuman imuilman vaikutusta.
Jos vaparilla imetään kuumaa ilmaa koneeseen, niin onhan se selvä että kulku huononee. (Kun vakioilmanottoon tulee viileää ilmaa ulkoa)
Mutta jos olit asianmukaisesti koteloinut vaparisuodattimen, ja vetänyt putket ulkoa asti, niin sitten en kyllä ymmärrä mistä tehon pudotus johtuu. Ahtaat putket?
Miksi joillakin on sitten noissa valtavissa turbovehkeissä vapari suoraan kiinni turbossa? Heillä on ISO välijäähdytin jolla saadaan pienennettyä kuuman imuilman vaikutusta.
eikös se ole näin että jos rupeaa saamaan ilmaa "liikaa" suhteessä naftaan niin vaikutus on juurikin ei toivottu.omat kokeilut aikanaan selvitti et vaparikokeilussa piti syöttöä lisätä että vaparista oli mitään iloa muutenkuin lisääntyneessä vihellyksessä.nykyisin sopivasti(liian vähän) virkistettynä on paikallaan alkup. putsari mistä poistettu kuristimet eikä vaparia tule varmaan koskaan vaikka hyllyssä onkin greenin vapariputsari,odottelee sopivaa kampetta...
syöttöä vaan lisää ja kun rupeaa tuprauttelee liikaa niin sit painetta lisää mikä johtaa usein siihen et alkaa loputon kierre(turboa,n-päätä,putkistoa,cooleria jne).
tervetuloa joukkoon "tummaan"
syöttöä vaan lisää ja kun rupeaa tuprauttelee liikaa niin sit painetta lisää mikä johtaa usein siihen et alkaa loputon kierre(turboa,n-päätä,putkistoa,cooleria jne).
tervetuloa joukkoon "tummaan"
mikki hiiri kirjoitti:taajuus taitaakin olla "asiantuntija"?
Korkeintaan harrastaja, mutta sen tiedän ettei AAZin ilmapuoli ole ensimmäinen ongelma. Vaparista ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljonkin haittaa - muun muassa kirjaimellisesti "siipeensä saava" turbo jota pääset sitten kohtapuoleen vaihtamaan.
tottakai mulla on vakio takaisin paikallaan, kysyinkin että mikä on kun vapari ei toimi? ja jos et tiedä, niin älä vastaa mitään?
Todennäköisesti ilmaa on tarjolla liikaakin vaparisuotimen kanssa, jos syöttöpuolelle et ole tehnyt mitään.
Parempi ratkaisu on aloittaa syöttöpuolella ja poistaa vain orkkiskotelosta turhat kuristimet ja röörit. Minulla pelkkä "imuputken" (sellainen ylimääräinen mutka kotelon imupuolella) poistaminen sai jo aikaan melkoisen miehekkäät pörinät - ja joo, kyllä se mandariinihyrrän vihellyskin selvemmin sieltä kuuluu.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Nyt kun ollaan melkein asian ytimessä/vieressä, niin onko kellään mitään ideaa noiten kartioiden yms. suodatustehon paremmuudesta?
Tilannehan on siis se, että oman Audini konehuoneeseen ei enää vakio puhdistinkotelot yms. sovi, joten kartio on välttämätön paha. Netistä katselin jotain japsien vertailuja, missä Apexin dual funnel kehuttiin maasta taivaaseen. Tällä hetkellä itsellä onkin kiinni sellainen.
Olisi kiinnostavaa nähdä muitakin testejä/tuloksia jos jollekin on tullut vastaan.
Tilannehan on siis se, että oman Audini konehuoneeseen ei enää vakio puhdistinkotelot yms. sovi, joten kartio on välttämätön paha. Netistä katselin jotain japsien vertailuja, missä Apexin dual funnel kehuttiin maasta taivaaseen. Tällä hetkellä itsellä onkin kiinni sellainen.
Olisi kiinnostavaa nähdä muitakin testejä/tuloksia jos jollekin on tullut vastaan.
Samaa mieltä kun taajuuskin ^. olen nähnyt miten vaparilla saadaan hiekka menemään koneeseen ja olettaisin ettei se ole kovin terveellistä.
Asian vierestä sen verta, että itsekin kokeilin tuon ylimääräisen kuristimen ottamista pois tuon putsarikotelon etupäästä (imuilman äänenvaimennin tms.)
mutta melu auton sisällä moottoritienopeuksissa kasvoi huomattavasti.Oiskohan ko. ongelmaan mitään ratkaisua, siis muuta kuin laittaa tuo härpäke takaisin?
Käykö 1.6 td,hen esim joku laatikko jossa olisi pidemmät välitykset?
Asian vierestä sen verta, että itsekin kokeilin tuon ylimääräisen kuristimen ottamista pois tuon putsarikotelon etupäästä (imuilman äänenvaimennin tms.)
mutta melu auton sisällä moottoritienopeuksissa kasvoi huomattavasti.Oiskohan ko. ongelmaan mitään ratkaisua, siis muuta kuin laittaa tuo härpäke takaisin?
Käykö 1.6 td,hen esim joku laatikko jossa olisi pidemmät välitykset?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa