G2 syncro vs. normi G2 alustan erot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

G2 syncro vs. normi G2 alustan erot

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.10.2006 12:50

Mitenkä eroaa normi G2 tuosta Syncrosta? Eli jos tekis swapin, niin mitä pitää vaihtaa? Onko iskarit erilaiset? Mitenkäs tuossa syncrossa, kun en ole vielä ehtinyt katsomaan, niin onko siinä jonkinlainen kardaanitunneli, joka eroaa perus G2:sta. Ajattelin vaan, että tarviiko vaihtaa pohjasta pala, jos tuollaista vaihtoa ajattelee?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.10.2006 12:55

Ei onnistu ilman peltihommia; kardaanitunnelin ja tavaratilan pohjan joutuu vaihtamaan.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.10.2006 12:58

Mitenkäs tuo iskarihomma? Onko samanlaiset vai vaihtuuko nekin?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 2.10.2006 13:22

Sen verran yhteistä että molemmat alkaa I:llä.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.10.2006 13:34

Eli osia jota tuosta syncrosta tarvii on:

loota, kardaani, kardaanitunneli + tavaratilan pohja, taka-akseli, iskarit.

Vieläkö jotain puuttuu?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.10.2006 13:45

Tankki.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 2.10.2006 16:24

Pakoputken voisi kuvitella eroavan.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 3.10.2006 11:14

Taka-akselille tulee myös moottorista alipaineputki sekä sähköpiuhoja. Käsittääkseni pakille vaihdettaessa sähköllä ohjataan jotain alipainetoimista zydeemiä perässä. En ole perehtynyt tarkemmin mistä on kyse. Toivottavasti joku muu osaisi kertoa asiasta paremmin.

Pakoputkisto on ainakin uudemmissa katalysaattorimalleissa kokonaan erilainen pakosarjasta lähtien kaksvetosiin verrattuna. Myös jarruputket eroavat.

Kardaanitunnelin eron johdosta sisällä ainakin keskikonsoli taitaa olla erilainen.

Mielenkiintoista olis myös tietää mitä kontorilla tuumaavat etuvetoisen muuttamisesta syncroksi. Saako siihen lupia. Vai tarvitaanko niitä edes. Ehkä pelkkä muutoskatsastus riittää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.10.2006 11:51

kolmisen nelisen vuotta asiaa tiedustelin ja työhön mitä joutuu tekemään nähden täysin kannattamaton homma.

Toinen on että silloin katsastusviranomaiset antoiva jyrkän ei vastauksen, auton katsastamiseen liittyen muuta kuin erikoisluvalla. Erikoislupaa varten olisikin joutunut raapustamaan kunnon 300sivuisen romaanin melkein. (Sama kuin 2.8 vr6 koneenkin muuttamiseksi)

Pohjalevyn vaihtamisessa napisivat jotain että vahvuudet pitäisi laskettaa jollain tyyliin VTT tyypeillä ja hintahan olisi ollut aivan kaamea. Nämä ovat vain pieniä juttuja mitä siitä muistan.

Usko minua että helpommalla pääset hommaamalla syncron vaikka saksasta ja halvemmallakin selviää.
Tiedä sitten ovatko nyt lakipykälät niin paljoa muuttuneet että tuon saisi tehtyä. Kysymään konttorilta tai AKE:lle tiedustelua niin olet viisampi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.10.2006 11:57

Sähközydeemi taisi olla nelivedon poiskytkentä pakittaessa?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.10.2006 12:30

Joo en ole itse tuota projektia tekemässäkään. Itsellä on tosin tuollainen syncro ja olin laittanut siitä myynti-ilmoituksen joko niin, että auto puretaan tai sitten koko raato. Tuossa vaan yksi tyyppi kysyi tuota syncrotekniikkaa pelkästään.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.10.2006 12:42

Sähközydeemi taisi olla nelivedon poiskytkentä pakittaessa?
OT: Eihän nelivedolla mitään virkaa ole pahassa paikassa, jos se ei peruutettaessa toimi. Eikös tuo ole pikemminkin niin, että neliveto kytkeytyy peruutettaessa päälle sähköisesti ohjattuna?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 3.10.2006 12:50

Syncron teknisten tietojen mukaan "takavetopyörästössä käyttöjarruihin kytketty vapaakytkin". Eli ei mitään tekemistä pakin kanssa…

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.10.2006 13:03

Enpä sitten paljoa muistanut väärin, eli jarrutettaessa vapaakytkin vapauttaa nelivedon, mutta kun pakitetaan sähközydeemi lukitsee vapaakytkimen, eli neliveto toimii pakittaessa, löytyy searchilla juttua asiasta.

Pääsimpäs taas pätemään mutu tiedolla :D

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 3.10.2006 13:18

Ei sillä kyllä mun mielestä mitään tekoa ole jarrujenkaan kanssa.....

Tasauspyörästöön tulee vaihdevalitsimelta pari johtoa ja moottorista alipaineletku. Niillä ohjataan jotain Freewheel-lukkoa ainakin eräiden VW:n brosareiden mukaan. Näyttäisi siltä, että pakilla tuo lukko kytkeytyy päälle. Eli, olisikohan tuossa nyt pakilla tasauspyörästön lukko. Se olis aika loogista....

Jos joku haluaa noi kuvat tai keksii mihin voin laittaa ne yleiseen jakoon, PM:ää mulle. Mä en enää muista mistä oon ne joskus imuroinut.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.10.2006 20:21

Tässä näita Timon lupaamia kuvia :

Golf_Syncro_1-2stitch.jpg
Golf_Syncro_4-5stitch.jpg
Golf_Syncro_6-7stitch.jpg
Golf_syncro3.jpg
Page10_viscous_coupling.jpg
syncro-quattro-4motion_compare.jpg

Huom. Saunalahdella on ollut käyttökatkoksia tänään, toivottavasti kuvat näkyvät.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa