G2 syncro vs. normi G2 alustan erot
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
G2 syncro vs. normi G2 alustan erot
Mitenkä eroaa normi G2 tuosta Syncrosta? Eli jos tekis swapin, niin mitä pitää vaihtaa? Onko iskarit erilaiset? Mitenkäs tuossa syncrossa, kun en ole vielä ehtinyt katsomaan, niin onko siinä jonkinlainen kardaanitunneli, joka eroaa perus G2:sta. Ajattelin vaan, että tarviiko vaihtaa pohjasta pala, jos tuollaista vaihtoa ajattelee?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Taka-akselille tulee myös moottorista alipaineputki sekä sähköpiuhoja. Käsittääkseni pakille vaihdettaessa sähköllä ohjataan jotain alipainetoimista zydeemiä perässä. En ole perehtynyt tarkemmin mistä on kyse. Toivottavasti joku muu osaisi kertoa asiasta paremmin.
Pakoputkisto on ainakin uudemmissa katalysaattorimalleissa kokonaan erilainen pakosarjasta lähtien kaksvetosiin verrattuna. Myös jarruputket eroavat.
Kardaanitunnelin eron johdosta sisällä ainakin keskikonsoli taitaa olla erilainen.
Mielenkiintoista olis myös tietää mitä kontorilla tuumaavat etuvetoisen muuttamisesta syncroksi. Saako siihen lupia. Vai tarvitaanko niitä edes. Ehkä pelkkä muutoskatsastus riittää.
Pakoputkisto on ainakin uudemmissa katalysaattorimalleissa kokonaan erilainen pakosarjasta lähtien kaksvetosiin verrattuna. Myös jarruputket eroavat.
Kardaanitunnelin eron johdosta sisällä ainakin keskikonsoli taitaa olla erilainen.
Mielenkiintoista olis myös tietää mitä kontorilla tuumaavat etuvetoisen muuttamisesta syncroksi. Saako siihen lupia. Vai tarvitaanko niitä edes. Ehkä pelkkä muutoskatsastus riittää.
kolmisen nelisen vuotta asiaa tiedustelin ja työhön mitä joutuu tekemään nähden täysin kannattamaton homma.
Toinen on että silloin katsastusviranomaiset antoiva jyrkän ei vastauksen, auton katsastamiseen liittyen muuta kuin erikoisluvalla. Erikoislupaa varten olisikin joutunut raapustamaan kunnon 300sivuisen romaanin melkein. (Sama kuin 2.8 vr6 koneenkin muuttamiseksi)
Pohjalevyn vaihtamisessa napisivat jotain että vahvuudet pitäisi laskettaa jollain tyyliin VTT tyypeillä ja hintahan olisi ollut aivan kaamea. Nämä ovat vain pieniä juttuja mitä siitä muistan.
Usko minua että helpommalla pääset hommaamalla syncron vaikka saksasta ja halvemmallakin selviää.
Tiedä sitten ovatko nyt lakipykälät niin paljoa muuttuneet että tuon saisi tehtyä. Kysymään konttorilta tai AKE:lle tiedustelua niin olet viisampi.
Toinen on että silloin katsastusviranomaiset antoiva jyrkän ei vastauksen, auton katsastamiseen liittyen muuta kuin erikoisluvalla. Erikoislupaa varten olisikin joutunut raapustamaan kunnon 300sivuisen romaanin melkein. (Sama kuin 2.8 vr6 koneenkin muuttamiseksi)
Pohjalevyn vaihtamisessa napisivat jotain että vahvuudet pitäisi laskettaa jollain tyyliin VTT tyypeillä ja hintahan olisi ollut aivan kaamea. Nämä ovat vain pieniä juttuja mitä siitä muistan.
Usko minua että helpommalla pääset hommaamalla syncron vaikka saksasta ja halvemmallakin selviää.
Tiedä sitten ovatko nyt lakipykälät niin paljoa muuttuneet että tuon saisi tehtyä. Kysymään konttorilta tai AKE:lle tiedustelua niin olet viisampi.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ei sillä kyllä mun mielestä mitään tekoa ole jarrujenkaan kanssa.....
Tasauspyörästöön tulee vaihdevalitsimelta pari johtoa ja moottorista alipaineletku. Niillä ohjataan jotain Freewheel-lukkoa ainakin eräiden VW:n brosareiden mukaan. Näyttäisi siltä, että pakilla tuo lukko kytkeytyy päälle. Eli, olisikohan tuossa nyt pakilla tasauspyörästön lukko. Se olis aika loogista....
Jos joku haluaa noi kuvat tai keksii mihin voin laittaa ne yleiseen jakoon, PM:ää mulle. Mä en enää muista mistä oon ne joskus imuroinut.
Tasauspyörästöön tulee vaihdevalitsimelta pari johtoa ja moottorista alipaineletku. Niillä ohjataan jotain Freewheel-lukkoa ainakin eräiden VW:n brosareiden mukaan. Näyttäisi siltä, että pakilla tuo lukko kytkeytyy päälle. Eli, olisikohan tuossa nyt pakilla tasauspyörästön lukko. Se olis aika loogista....
Jos joku haluaa noi kuvat tai keksii mihin voin laittaa ne yleiseen jakoon, PM:ää mulle. Mä en enää muista mistä oon ne joskus imuroinut.
Tässä näita Timon lupaamia kuvia :
Golf_Syncro_1-2stitch.jpg
Golf_Syncro_4-5stitch.jpg
Golf_Syncro_6-7stitch.jpg
Golf_syncro3.jpg
Page10_viscous_coupling.jpg
syncro-quattro-4motion_compare.jpg
Huom. Saunalahdella on ollut käyttökatkoksia tänään, toivottavasti kuvat näkyvät.
Golf_Syncro_1-2stitch.jpg
Golf_Syncro_4-5stitch.jpg
Golf_Syncro_6-7stitch.jpg
Golf_syncro3.jpg
Page10_viscous_coupling.jpg
syncro-quattro-4motion_compare.jpg
Huom. Saunalahdella on ollut käyttökatkoksia tänään, toivottavasti kuvat näkyvät.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa