Ovipahvin maalaus

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Jumbbane
-

Ovipahvin maalaus

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 1.10.2006 20:20

Elikkä olen tehnyt ovipahviin lasikuidusta 5½" elementille paikan ja nyt pitäisi sitten maalata koko ovipahvi eli millä maalaan ovipahvin kun siinä on lasikuitua/keinonahkan tapaista verhousta?
käykö molempien materiaalien maalaukseen vht vinyylimaali? paitsi et lasikuitu vissiin vaatii hiontamaalin tai jotain? :/ voisko joku ystävällisesti jelpata..

heh, kun en tiennyt miten muutenkaan vastata tuohon tuomaksen kirjoitukseen niin editoin tätä alkup. (englantini on tod. huono)
eli kun olen jo kiinnittänyt tuon lasikuituboksin ja kitannut/silotellut sen ovipahviin niin en millään enään tahtois sitä irrottaa.. :) vieläkin odottelen sitä vastausta et käykö vht vinyylimaalil maalata myös toi lasikuitu?
Viimeksi muokannut Jumbbane, 1.10.2006 20:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tuomas
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 1.10.2006 20:40

öö.. Ota ne lasikuidut mielellään irti ovipahveista ja käsittele omana kokonaisuutena. Lasikuidun päälle pakkelia ja/tai paksusti hiontaväriä niin, että pinta on täydellinen. Sitten vaan automaalia pintaan, jos siis sileäksi haluat.

Tuossa jotain aihetta liippaavaa: http://ffp-motorsport.com/tuning/audio/index.php?id=14

Donitsi
-

ViestiKirjoittaja Donitsi » 2.10.2006 10:31

Voi sitten olla että maalaus onnistuu hyvin tai hyvin huonosti. Riippuen kuinka paljon siihen vinyyliin on imeytynyt silikonia pölyjen pyyhkimisen jälkeen.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.10.2006 8:39

Veikkaan, että verhoilu on jonkintapaista muovia l. keinonahkaa. Aikanaan halusin värjätä ykkösgolffin kermanvärisen niskatuen mustaksi.
Koetin ensin nahkavärillä, mutta se ei pysynyt hetkeäkään. Putsattuani pinnan huolella, vedin päälle mustaa spraymaalia. Kesti useamman vuoden, eli ainakin sen ajan, kun auto oli minulla. Tuossa kohteessahan on jonkin verran kulutustakin.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”