Jarrua ja kaasua samaan aikaan.
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrua ja kaasua samaan aikaan.
Saksalainen insinööri on suuressa viisaudessaan päättänyt, ettei noin saa tehdä.
Tuo moottorin "sammutus" toiminto täytyisi kuitenkin saada kytkettyä pois ennen talven tuloa.
Mitenköhän tuo mahtaisi onnistua? Autohan on Tdi passat 1z koneella.
Tuo moottorin "sammutus" toiminto täytyisi kuitenkin saada kytkettyä pois ennen talven tuloa.
Mitenköhän tuo mahtaisi onnistua? Autohan on Tdi passat 1z koneella.
ns. jarruvalokatkaisimessa on muutama kärkipari, ja yhdestä niistä tieto saadaan poikki. oikea johto vain poikki.
Alunperin tuo on tehty vakionopuden säätimelle ja elektroniselle kaasupoljimelle "hätätieksi" vikatilanteissa.
Mutta asiaan, tuota ei tarvitse poistaa välttämättä, sillä ns. tuplaklikki kaasupolkimelle, ja kaasu toimii jarru päällä. Vaatii hivenen opettelua, mutta onnistuu helposti.
Jarru päälle ja pumppaa kaasua, niin se on siinä.
Alunperin tuo on tehty vakionopuden säätimelle ja elektroniselle kaasupoljimelle "hätätieksi" vikatilanteissa.
Mutta asiaan, tuota ei tarvitse poistaa välttämättä, sillä ns. tuplaklikki kaasupolkimelle, ja kaasu toimii jarru päällä. Vaatii hivenen opettelua, mutta onnistuu helposti.
Jarru päälle ja pumppaa kaasua, niin se on siinä.
itsellänihän tuo antaa kierroksia samanaikaisesti jarrun kanssa,sitä en ihmettele lainkaan kun noita sähköjä katsoo mutta sen sijaan eilen ihmettelin isän passatin myös sallivan tämän toiminnan,sen ei pitäis ees olla mikään swappijuttu. no saapahan isäntäki tulla vasurilla talven. säästyinpä siltäkin kytkimen ohitustutkinnalta...:)
^ OT mutta eikös se mersulta poistunut kokonaan juurikin siksi kun nykyään samat hommat voidaan hoitaa normaaleilla jarrujärjestelmilläkin. Siis tuo levyjen kuivaus yms. Käsittääkseni tuota ei mersuihin enään saa. Tarvii miettiä itsekin tuota jarruhommelia, autohan on etuvetoinen mutta kun siitä ei taka/nelivetoista voi tehdä niin olis mukava että sillä voisi talventullen pitää niin hauskaa kuin vain etuvedolla on ylipäätään mahdollista. Käsijarruhan on tunnetusti vain pysäköimistä varten.
Jarruvalo katkaisija on siis kaksi piirinen. Jarruvalo piiri: Kytkeytyvä + ja ECU piiri katkeava maa. Kun siis painaa jarrupoljinta niin katkaisija yhdistää plussan jarruvalolle ja katkaisee maa tiedon ECU:lle.
Jos menee katkaisemaan tämän johdon niin ECU luulee että
jarrua painetaan koko ajan.
Modaus kannattaa tehdä katkaisijalla, jonka kautta yhdistää "ohi" jarrukatkaisijan kun haluaa vasurijarrutuksia tehdä.
Joissain autoissa on ilmennyt seuraava vikakoodi: Jarrupaine liian suuri.
Ja cruise ei toimi oikein jos piirin vaan yhdistää... eli ei mene pois päältä jarrua painettaessa.
Jos menee katkaisemaan tämän johdon niin ECU luulee että
jarrua painetaan koko ajan.
Modaus kannattaa tehdä katkaisijalla, jonka kautta yhdistää "ohi" jarrukatkaisijan kun haluaa vasurijarrutuksia tehdä.
Joissain autoissa on ilmennyt seuraava vikakoodi: Jarrupaine liian suuri.
Ja cruise ei toimi oikein jos piirin vaan yhdistää... eli ei mene pois päältä jarrua painettaessa.
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 780&page=2
Ei siihen taida olla muuta järkevää ratkaisua kuin tuo kaasupolkimen "klikkailu".
Tulee jaloille kiire.
Ilmoitelkaahan, jos keksitte jotain.
Ei siihen taida olla muuta järkevää ratkaisua kuin tuo kaasupolkimen "klikkailu".
Tulee jaloille kiire.
Ilmoitelkaahan, jos keksitte jotain.
JAD kirjoitti:Jarruvalo katkaisija on siis kaksi piirinen. Jarruvalo piiri: Kytkeytyvä + ja ECU piiri katkeava maa. Kun siis painaa jarrupoljinta niin katkaisija yhdistää plussan jarruvalolle ja katkaisee maa tiedon ECU:lle.
paaton kirjoitti:Kyselin itsekkin tuota, ja tosiaan alkaa hälytyksiä tulemaan jos katkaisee tuon johdon.
Onnistuisikohan tuo toisesta päästä, eli voisikohan ecua ohjelmoida millään tapaa?
Niin?, katkasee johdon ja maattaa sen pysyvästi, ei nää ecu mitään enää. UGH!
Eipä siinä mitään klikkailuja tarvita kun tuo jarrupolkimen painallushan pudottaa moottorin kierrokset alas kun siina moottorissa on niitä kierroksia (enempi ku tyhjäkäynnillä), eli ecu saa tiedon vain kun poljin liikahtaa ei sen jälkeen eli pidettäessä. Yksinkertaisesti ennen jarrutusta päästää kaasupolkimen ylös, painaa jarrua ja lisää kaasua. Eli koko homma kestää n. 0.2 sek eikä siinä rataaikaa tuhlaannu juurikaan.
Mitäs / minkäs purkin ohjelmaa pystyy tuolta osin ja kuka/missä muuttamaan?
Päteekö myös 4Motioniin jossa vikakoodi jää sekä moottorinohjauksen että haldexin ohjauksen muistiin?
Tommoiset kaksoispoljennat on varmaan ihan jees kuivalla asfaltilla, mutta jos lumella, loskassa tai vetisellä jäällä rupeat tommoista pelleilemään niin kyllä siinä poppelit kutsuvat tai sitten ei ole vielä menty pidon rajoilla..
Itselläni on ollut koko auton ajan ensimmäistä paria viikkoa lukuunottamatta katkaisija välissä ja myös abs:n välissä , mutta ainahan se parempi olisi jos saisi hoidettua tuon "siististi" ja ilman piippaavia engine workshop varoituksia, vikakoodeista ja vilkkuvaloista nyt puhumattakaan..
Päteekö myös 4Motioniin jossa vikakoodi jää sekä moottorinohjauksen että haldexin ohjauksen muistiin?
Tommoiset kaksoispoljennat on varmaan ihan jees kuivalla asfaltilla, mutta jos lumella, loskassa tai vetisellä jäällä rupeat tommoista pelleilemään niin kyllä siinä poppelit kutsuvat tai sitten ei ole vielä menty pidon rajoilla..
Itselläni on ollut koko auton ajan ensimmäistä paria viikkoa lukuunottamatta katkaisija välissä ja myös abs:n välissä , mutta ainahan se parempi olisi jos saisi hoidettua tuon "siististi" ja ilman piippaavia engine workshop varoituksia, vikakoodeista ja vilkkuvaloista nyt puhumattakaan..
no minkäs ihmeen takia tollasella kelillä tarvii edes kyseistä "ajotyyliä"
Eiköhän tuo nyt kerro ihan kaiken tarpeellisen, mutta ettei tunnu turhalta vinoilulta niin mihin kuivalla asfaltilla tarvitsee vasemmanjalanjarrua? Eiköhän se ole kuitenkin huonomman pidon omaavilla pinnoilla joilla sitomisesta on enemmän hyötyä..
Mutta toki tuon ohjelmallisen puolen muutos kyllä kiinnostaa, pari vuotta sitten törmäsin ammattilaiseen, joka ilmoitti että kyllä onnistuu, mutta se ei kyllä useista yrityksistä huolimatta tuottanut tulosta sillä kertaa.
Kun tuota jarrua pumpataan koko ajan mutkaisella tiellä talviaikaan, niin menee hankalaksi siinä vielä joka välissä pumppaila kaasuakin.
Tuossa 1z on onneksi aivan normaali jarruvaloanturi, eli taitaa olla ainut keino laittaa siihen vaan katkaisija väliin. Hurjalta tuntuu, mutta minkäs teet...
edit: eli kizmou tarkoitit että pitäisi jalkaa sen verran jarrulla, että valo palaa. Noinhan se varmaan myös toimii, mutta hankalaa tuokin.
Tuossa 1z on onneksi aivan normaali jarruvaloanturi, eli taitaa olla ainut keino laittaa siihen vaan katkaisija väliin. Hurjalta tuntuu, mutta minkäs teet...
edit: eli kizmou tarkoitit että pitäisi jalkaa sen verran jarrulla, että valo palaa. Noinhan se varmaan myös toimii, mutta hankalaa tuokin.
Anteeksi kun sotken aihetta. Mutta voiko sekoileva jarruvalokytkin aiheuttaa tuon syötön katkaisemisen? 3 kertaa nyt muutaman kuukauden aikana vaihdettu tuo kytkin ja viimeisen oireilun aikana (jarruvalot siis joko ei palaneet tai paloivat auton ollessa sammutettuna) ilmeni aamuisin tuota hyytymistä josta täällä kyselinkin toisaalla. Eli ihan kuin syöttö katkeaisi yllättäen kesken vedon, palautuu kun päästää kaasun ja painaa uudestaan.
Muutaman päivän jouduin ajelemaan ilman jarruvalojen sulaketta kun valot paloivat jatkuvasti, tuona aikana tuota hyytymistä en havainnut, onkohan siis yhteyttä?
YV:näkin voi vastata niin ei sotketa oikeaa aihetta.
Muutaman päivän jouduin ajelemaan ilman jarruvalojen sulaketta kun valot paloivat jatkuvasti, tuona aikana tuota hyytymistä en havainnut, onkohan siis yhteyttä?
YV:näkin voi vastata niin ei sotketa oikeaa aihetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa