Auttakaa taas tunaria tietokoneen takana!
Tyttöystävän nettiliittymässä on häikkää, on kokeiltu eri koneilla, monella modeemilla ja piuhalla. Tehty kaikki "teknisen tuen" sähköpostilla antamat vinkit. Hauska että linja toimii aina silloin tällöin pari minuuttia OK ja sitten päivätolkulla jumissa, palvelun tarjoaja on sitä jotenkin testaillut ja tietenkin väittää toimivan.
Nyt he haluavat MAC-soitteen koneesta ja modeemista, milläs helskutilla moinen pengotaan esiin?
MAC-osoite?
Valvoja: ffp jäsenet
Tässä jottain
Mene dos tilaan ja kirjoita "ipconfig/all niin sen pitäs sit näkyä siinä
Asiaa ei auta, että kaikki tuppaa olee päälliköitä tai asiantuntijoita ;)
Yleensä noi teleoperaattorin helpparit näkee linjan tilat ihan sen perusteella kun sanoo katuosoitteen. Tosin jos reititykset on operaattorilta vituillaan, niin siinä ei auta vaikka linja olis kunnossa, bitti ei vaan liiku.
Kuullostaa aika mystiseltä vialta, etenki jos on useempaa adsl modeemia kokeiltu. Tosin esim. A-Linkin kaikki modeemit ei toimi automaattiasetuksilla Soneran linjoilla ja vastaavia kombinaatioita on ennenkin nähty. Oothan kokeillu eri modeemeja?
Tai voidan olla, että tyttöystäväsi koneella on vaan roskapostimato joka pistää linjat tukkoon, kun linja nousee :)
Yleensä noi teleoperaattorin helpparit näkee linjan tilat ihan sen perusteella kun sanoo katuosoitteen. Tosin jos reititykset on operaattorilta vituillaan, niin siinä ei auta vaikka linja olis kunnossa, bitti ei vaan liiku.
Kuullostaa aika mystiseltä vialta, etenki jos on useempaa adsl modeemia kokeiltu. Tosin esim. A-Linkin kaikki modeemit ei toimi automaattiasetuksilla Soneran linjoilla ja vastaavia kombinaatioita on ennenkin nähty. Oothan kokeillu eri modeemeja?
Tai voidan olla, että tyttöystäväsi koneella on vaan roskapostimato joka pistää linjat tukkoon, kun linja nousee :)
Juu, katuosoitteen perusteella se onkin näyttänyt olevan OK. Tökkiminen alkoi kyllä "lyhyestä huoltokatkoksesta" josta oli ilmoitettu etukäteen.
Sitten lähettelin sähköpostia, koitettiin jonottaa puhelimella, mutta palveluntarjoajaan ei saanut mitään yhteyttä. Myyntipisteessä sanottiin ettei heilläkään mitään parempaa konstia tekniselle puolelle ole. Lopulta piti marssia pääkonttorin aulaan jossa olivat vähintäänkin hämmästyneitä. Siellä löivät muitta mutkitta uuden modeemin kouraan, sen kanssa on toiminut pätkittäin.
Kokeiltu on kahta siviili läppäriä ja kahta työkannettavaa. Modeemina muistaakseni TW EA-501, ei WLANia, jatkettua puhelinpiuhaa, tai puhelinta kiinni samassa töpselissä, huoneistossakin vain yksi puhelintöpseli.
Mutta mutta, asiat tuppaavat monesti ratketa luonnostaan. Niinpä tänä viikonloppuna päätettiin muuttaa yhteen joten tuo liittymä taitaa mennä muutenkin parin kuukauden päästä poikki :)
Sitten lähettelin sähköpostia, koitettiin jonottaa puhelimella, mutta palveluntarjoajaan ei saanut mitään yhteyttä. Myyntipisteessä sanottiin ettei heilläkään mitään parempaa konstia tekniselle puolelle ole. Lopulta piti marssia pääkonttorin aulaan jossa olivat vähintäänkin hämmästyneitä. Siellä löivät muitta mutkitta uuden modeemin kouraan, sen kanssa on toiminut pätkittäin.
Kokeiltu on kahta siviili läppäriä ja kahta työkannettavaa. Modeemina muistaakseni TW EA-501, ei WLANia, jatkettua puhelinpiuhaa, tai puhelinta kiinni samassa töpselissä, huoneistossakin vain yksi puhelintöpseli.
Mutta mutta, asiat tuppaavat monesti ratketa luonnostaan. Niinpä tänä viikonloppuna päätettiin muuttaa yhteen joten tuo liittymä taitaa mennä muutenkin parin kuukauden päästä poikki :)
Onko operaattorin asentaja käynyt paikalla tutkimassa yhteyttä?
Kun itselläni DSL-valo sammui ja yhteys katkesi, muistaakseni seuraavana päivänä asentaja kävi keskuksessa tutkimassa tilanteen ja sen jälkeen tuli kotiin vaihtamaan uuden modeemin (vuokralaite) :)
Tosin tämä olikin aika selkeä tapaus, motukka pimahtanut.
Edit: Miten toimimattomuus ilmenee, eikö bitti vaan yksinkertaisesti kulje vai sammuuko modeemista myös DSL-valo? Saako kone IP-osoitteen?
Kun itselläni DSL-valo sammui ja yhteys katkesi, muistaakseni seuraavana päivänä asentaja kävi keskuksessa tutkimassa tilanteen ja sen jälkeen tuli kotiin vaihtamaan uuden modeemin (vuokralaite) :)
Tosin tämä olikin aika selkeä tapaus, motukka pimahtanut.
Edit: Miten toimimattomuus ilmenee, eikö bitti vaan yksinkertaisesti kulje vai sammuuko modeemista myös DSL-valo? Saako kone IP-osoitteen?
Ja boksin mac löytyy lähes aina laatikon pohjasta tarrasta... Palveluntarjoaja näkee kyllä koneenkin macin, tai oikeastaan IP:n joka kyseiselle macille on yhdistetty.
Ei välttämättä ja voisin melkein sanoa, että ei edes yleensä. Jos yhteys on NATattu niin ei näy kuin ADSL-purkin MAC ja IP palveluntarjoajalle.
Ei NATin läpi luonnollisestikaan näy yhtään mitään ulkomaailmaan, eikä ole mitään syytä näkyäkään. NATatun verkon takana olevat ongelmat eivät voi liittyä palveluntarjoajan yhteyteen...
Juuri näin, sisäverkko on sisäverkko.
En ole tuttu tuon kyseessä olevan purkin kanssa, mutta omassa SMC:ssä pääsee operaattorille näkyvän MAC:n valitsemaan ihan itse. Käyttöohjeesta / purkin käyttöliittymästä selvinnee tuo MAC, jos operaattori sitä vaatii.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa