Nykii nykii...
Valvoja: ffp jäsenet
Nykii nykii...
Eli nykimistä ja outoa käymistä 85kw -00 golfissa. Kylmällä koneella käynnistettäessä moottori "rykii" kun on käynyt käynnistyksen jälkeen joutokäyntiä vähän aikaa (n.10sek) ja oire häviää kun kone lämpenee, kaupunkiajossa taas nykii esim. risteyksestä lähdettäessä 2 vaihteelle vauhdettaessa, ja samaa pientä nykimistä esiintyy myös maantieajossa satunnaisesti. Eli ei ole riippuvainen siitä millä vaihteella ajaa, riittää kun hieman kiihdyttää niin silloin ongelma yleensä ilmaantuu. Autoon on äskettäin vaihdettu vw:n oma lastu viriviri lastun tilalle eli vakio on. Alipaineletkut olen tarkistellut päällisin puolin joissa ei näyttänyt vikaa olevan. Ahtopainesäätöventtiilin vaihdoin myös, sekä ilmamäärämittarin. Missä vika vois olla? On meinaan ärsyttävä vika...hulluksi tässä tulee pikkuhiljaa.
omassa 85 kW pasuunassa oli samanlaista nykimistä. Nykiminen tuli aina pintakaasulla kiihdytettäessä - täyskaasulla sitä ei esiintynyt. Otin egr:ään tulevan alipaineletkun irti ja nykimiset hävisi. Johtopäätös oli se, että egron niin nokeentunut/pikeentynyt ettei se liiku enää kunnolla vaan takertelee.
Ei ole löytynyt ratkaisua, samaista nykimistä os esiintynyt pintakaasulla ajettaessa, etenkin 2 vaihteella esim liikennevaloista lähdettäessä. Muutamia kertoja tätä outoa "rykimistä" on ilmaantunut myös kun on käynnistänyt moottorin ollessa lämmin. Merkkihuolto ei asiaan ottanut muuta kantaa kuin että "tuoppa auto meille niin katsellaan". Jätän ainakin toistaiseksi viemättä. Pitänee kokeilla tuota egr:n letkun tukkimista jos se auttaisi asiaan. Näin "taviksena" pitää vielä kysyä että mihin se egr nyt sit vaikuttaa ja mistä sen helpoiten löytää/tunnistaa jos kokeilisin sitä letkun tukkimista. Myös pakokaasujen kierrätyksen tukkimista olen harkinnut koska se kuulemmaa tukkii imusarjan ajan myötä. Valaiskaapas asiaa.
Egr:n tukkiminen = pakokaasujen kierrätyksen estäminen
Omassa kiesissä en eroa huomannut muussa kuin savupöllayksen pienenemisessä ja toivottavasti siinä että paikat pysyy puhtaana.
Jotenkin suhtaudun varauksella siihen pelkän EGR:n alipaineletkun tukkimiseen kuulalla, alumiini levystä tms on kuitenkin helppo tehdä umpilaippa kierrätysputkelle.
Omassa kiesissä en eroa huomannut muussa kuin savupöllayksen pienenemisessä ja toivottavasti siinä että paikat pysyy puhtaana.
Jotenkin suhtaudun varauksella siihen pelkän EGR:n alipaineletkun tukkimiseen kuulalla, alumiini levystä tms on kuitenkin helppo tehdä umpilaippa kierrätysputkelle.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 23.7.2003 12:31
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10.9.2006 12:23
Omaan 1.9TD golffiin kun laitatin korjaamolla uuden koneen ja turbon, niin sen EGR:än kierrätysputken tukkivat heti pellinpalalla. Sanovat että kun on nyt uus ja puhdas kone&turbo, niin pysyvätkin puhtaina kun ei kierrä pakokaasut takasin.
Näin TD-mallissa, TDi malliin korjaajan mukaan samaa ei pystykkään tehdä, kuulemma.
Näin TD-mallissa, TDi malliin korjaajan mukaan samaa ei pystykkään tehdä, kuulemma.
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Itellä borassa viime reissulla havaitsin pientä nykimistä kiihdyttäessä normaalisti matkavauhtiin. Tapahtui useamman kerran matkan aikana.
Eilen vaihdoin polttoainesuodattimen, joka oli volkkarin omalla logolla oleva hapettumista päätellen melko vanha. Lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen.
Nykimistä ei enää havaittavissa.
EDIT:
Ja aijemmin polttoaine letkussa virtasi reilusti myös ilmaa. Nyt sekin on loppunut olemattomiin/kokonaan.
Eilen vaihdoin polttoainesuodattimen, joka oli volkkarin omalla logolla oleva hapettumista päätellen melko vanha. Lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen.
Nykimistä ei enää havaittavissa.
EDIT:
Ja aijemmin polttoaine letkussa virtasi reilusti myös ilmaa. Nyt sekin on loppunut olemattomiin/kokonaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa