Paljon 1.6td kestää..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15.9.2006 0:02
Paljon 1.6td kestää..
Joo olen uusi turbo dieselin omistaja ja kiinnostaisi ,että paljon tuo 1.6td kone kestää painetta? Tällä hetkellä on 2.5" tuumanen putkisto,välijäähdytin sekä vapaavirtaus suodatin. auto caddy tietenkin.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No konehan itsessään kestää vaikka mitä kunhan vain on ehjä ja kunnossa, kuten tuossa on jo mainittukin.
Pitää kuitenkin muistaa, ettei se ahtopaine itsessään ketään sen autuaammaksi tee. Ei se teho kuumasta ilmasta tule. Ruokaa sen koneen pitää saada, ja tietysti riittävästi sitä ilmaa . . .
Mutta vielä kerran : rusinan kokoinen vakioturbo on sen luokan pakokaasujarru, että yli 1bar paineita ei kannata sillä edes suunnitella. Nousee pakopaineet ja -lämmöt sellaiseen kategoriaan, että vauriot ovat tosiasia.
Jos turbon vaihtaa kunnolliseen, esim paljon puhuttuun VNT:hen, laittaa kunnollisen coolerin, pakoputken poikkileikkauspinta-alan ja pakovastuksen asianmukaiselle tasolle, syöttöpumppuun riittävä nestepää ja pumppu muutenkin kuntoon, niin aivan "asiallisia tehoja" se ykskuutonen järkevällä käytöllä tuottaa. 100kW pitäisi irrota sen kummemmin pyllistelemättä, onpa kuulunut puhetta yli 150kW:n 1.6-koneistakin.
Pakolämpö- ja painemittarit ovat aika halpa henkivakuutus viritetylle dieselikoneelle. Ahtomittari on pakkovaruste.
Seuraavaksi porsii sitten kytkin ja vaihdelaatikko ;)
Tällä foorumilla yksi kovakulkuinen ykskuutonen on "Jetman":illa
Pitää kuitenkin muistaa, ettei se ahtopaine itsessään ketään sen autuaammaksi tee. Ei se teho kuumasta ilmasta tule. Ruokaa sen koneen pitää saada, ja tietysti riittävästi sitä ilmaa . . .
Mutta vielä kerran : rusinan kokoinen vakioturbo on sen luokan pakokaasujarru, että yli 1bar paineita ei kannata sillä edes suunnitella. Nousee pakopaineet ja -lämmöt sellaiseen kategoriaan, että vauriot ovat tosiasia.
Jos turbon vaihtaa kunnolliseen, esim paljon puhuttuun VNT:hen, laittaa kunnollisen coolerin, pakoputken poikkileikkauspinta-alan ja pakovastuksen asianmukaiselle tasolle, syöttöpumppuun riittävä nestepää ja pumppu muutenkin kuntoon, niin aivan "asiallisia tehoja" se ykskuutonen järkevällä käytöllä tuottaa. 100kW pitäisi irrota sen kummemmin pyllistelemättä, onpa kuulunut puhetta yli 150kW:n 1.6-koneistakin.
Pakolämpö- ja painemittarit ovat aika halpa henkivakuutus viritetylle dieselikoneelle. Ahtomittari on pakkovaruste.
Seuraavaksi porsii sitten kytkin ja vaihdelaatikko ;)
Tällä foorumilla yksi kovakulkuinen ykskuutonen on "Jetman":illa
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No konehan itsessään kestää vaikka mitä kunhan vain on ehjä ja kunnossa, kuten tuossa on jo mainittukin.
Pitää kuitenkin muistaa, ettei se ahtopaine itsessään ketään sen autuaammaksi tee. Ei se teho kuumasta ilmasta tule. Ruokaa sen koneen pitää saada, ja tietysti riittävästi sitä ilmaa . . .
Mutta vielä kerran : rusinan kokoinen vakioturbo on sen luokan pakokaasujarru, että yli 1bar paineita ei kannata sillä edes suunnitella. Nousee pakopaineet ja -lämmöt sellaiseen kategoriaan, että vauriot ovat tosiasia.
Jos turbon vaihtaa kunnolliseen, esim paljon puhuttuun VNT:hen, laittaa kunnollisen coolerin, pakoputken poikkileikkauspinta-alan ja pakovastuksen asianmukaiselle tasolle, syöttöpumppuun riittävä nestepää ja pumppu muutenkin kuntoon, niin aivan "asiallisia tehoja" se ykskuutonen järkevällä käytöllä tuottaa. 100kW pitäisi irrota sen kummemmin pyllistelemättä.
Aamen!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa