Bora TDi 81kw vm.00 Sammunut kaksikertaa vauhd. -Ratkaistu-
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Bora TDi 81kw vm.00 Sammunut kaksikertaa vauhd. -Ratkaistu-
Otsikon mukainen ongelma.
Ensin nykäisi 70km/h ja väläytti hehkua.
Sitten sammui tasavauhdista 110km/h varoittelematta mittari välkyttää punaista öljykannua ja piipittää. (on öljyä)
Toisenkerran sammui taas varoittelematta kun vekslasin autoa parkkiin. Mittari ei välkytä mitään eikä piippaa. Ei jätä vikakoodia.
käynnistyy 5min päästä normaalisti. Heti jos yrittää niin ei lähde (ei pala hehku).
Noilla sammumisten/nykäyksen välillä on n.1000km (3vko)
Muuten toimii oireilematta ja normaalisti. Osia vaihdettu, lämpötila-anturi vw-huollossa, ilmamäärämittari, moottorinohjainlaite rele.
Tätä vikaa varten ei ole vaihdettu kun tuo moottorinohjanlaiterele. Ja siitä että auttoiko ei ole vielä tietoa. Pitää yrittää ajella varovasti.
Ja sanomattakin selvää että apuva kaivataan.
t.loiri
EDIT ratkaistu: Omalla ja foorumilaisten avulla 4000km takana ilman sammumisia/nykisyjä !
Ensin nykäisi 70km/h ja väläytti hehkua.
Sitten sammui tasavauhdista 110km/h varoittelematta mittari välkyttää punaista öljykannua ja piipittää. (on öljyä)
Toisenkerran sammui taas varoittelematta kun vekslasin autoa parkkiin. Mittari ei välkytä mitään eikä piippaa. Ei jätä vikakoodia.
käynnistyy 5min päästä normaalisti. Heti jos yrittää niin ei lähde (ei pala hehku).
Noilla sammumisten/nykäyksen välillä on n.1000km (3vko)
Muuten toimii oireilematta ja normaalisti. Osia vaihdettu, lämpötila-anturi vw-huollossa, ilmamäärämittari, moottorinohjainlaite rele.
Tätä vikaa varten ei ole vaihdettu kun tuo moottorinohjanlaiterele. Ja siitä että auttoiko ei ole vielä tietoa. Pitää yrittää ajella varovasti.
Ja sanomattakin selvää että apuva kaivataan.
t.loiri
EDIT ratkaistu: Omalla ja foorumilaisten avulla 4000km takana ilman sammumisia/nykisyjä !
Viimeksi muokannut Loirottaja, 11.10.2006 17:27. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Minulla vastaava vika oli kylläkin vanhemmassa ja bensiinikäyttöisessä vehkeessä, mutta tässä nyt sen vika ja korjaus.
Eli omassa löytyi vika polttoainepumpun releestä joka heitti kesken ajon virrat pois. Autoa oli turha yrittää käynnistää 1,5 minuuttiin, mutta sen jälkeen käynnistyi kuin ei mitään olisi koskaan ollutkaan! Niin ja tosiaan se sammui suoraan vauhdista useimmiten.
Eli omassa löytyi vika polttoainepumpun releestä joka heitti kesken ajon virrat pois. Autoa oli turha yrittää käynnistää 1,5 minuuttiin, mutta sen jälkeen käynnistyi kuin ei mitään olisi koskaan ollutkaan! Niin ja tosiaan se sammui suoraan vauhdista useimmiten.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Löytyyköhän borasta tuo polttoainepumpunrele tuolta samaisesta paikasta missä muutkin releet? Onko dieselissä tuollaista pumppua? mikä on toiminta periaate...
Liitokset hyviä autossa, mutta liitosten väli saattaa olla hankalampi paikallistaa, mutta autosähkökorjaamo vois olla parempi vian etsiä kuin minä. Toisaalta ei viittis arvailtavaks viiä. Sitten kun ei käynnisty ollenkaan helpompi löytää vika.
Liitokset hyviä autossa, mutta liitosten väli saattaa olla hankalampi paikallistaa, mutta autosähkökorjaamo vois olla parempi vian etsiä kuin minä. Toisaalta ei viittis arvailtavaks viiä. Sitten kun ei käynnisty ollenkaan helpompi löytää vika.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Täällä taas auto starttasi kerran, kävi pari sekuntia ja sammui eikä sen jälkeen enää lähtenyt käymään. Vikana oli rele 109 ja koneena AGR.
Lisää ongelmasta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65391
Lisää ongelmasta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65391
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa