bora 1,9tdi 66kw voima kateissa VIKA SELVITETTY

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

bora 1,9tdi 66kw voima kateissa VIKA SELVITETTY

ViestiKirjoittaja whitedawg » 1.9.2006 22:23

eli tehoa hukassa...kulkee just 120km/h. tää bora on mun eka diisseli enkä tiedä mistä hakis vikaa...
vikakoodit varmaan kannattais lukea ensin
onko jollain kokemuksia vastaavasta?
n.3000r/min vetää ihan ok mut sitten hyytyy
Viimeksi muokannut whitedawg, 12.9.2006 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.9.2006 22:28

Vikakoodit tosiaan lukuun.

Veikkaisin, että ahtaa liikaa ja vetää sen seurauksena vikatilaan. Minkälaisessa tilanteessa tuo hyytyminen tapahtuu? Muita kohteita MAF, ahtopaineen säätösolenoidi(N75), ahtovuoto jne.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 1.9.2006 22:34

hyytyy kun kiihdyttää täyskaasulla... kierrokset kyllä nousee mutta hitaasti

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 1.9.2006 23:22

Jos se vaan hyytyy, eikä mee vikatilaan, niin maffilta kuulostaisi..
Ota maffin johto irti ja kato miten kulkee.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 4.9.2006 11:57

lisäystä tohon vian kuvaukseen että aina kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen niin tehot on tallella mutta kun vedättää kunnolla niin sitten hiipuu tehot. ahtopainemittaria mulla ei ole ainakaan vielä et siitäkään ei nää miten ahdot käyttäytyy... et voisko se olla se n75 mikä on rikki?
Huomenna vikakoodit lukuun...

Vezques
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.2.2006 14:28

ViestiKirjoittaja Vezques » 4.9.2006 15:09

Mulla oli katti paskana välillä ei auto kulkenut edes kaasupohjassa yli 120km/h. Sen huomasi välillä helisevänä äänenä.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.9.2006 5:22

Jos tota esiintyy vaan täykaasukiihdytyksissä ja vedätettäessä, sanoisin, että muuttuvasiipisestä on tullu juuttuvasiipinen ahdin. Luetutahan ne koodit ensin.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 5.9.2006 7:12

onko tossa 66kw mallissa muuttuvasiipinen turbo?
mistä voi kattoa moottorin tyypin?

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 5.9.2006 7:37

Takakontin maton alla on tarra jossa varustetiedot ym. Sama tarra löytyy huoltokirjasta.

Paljonko ajettu?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.9.2006 11:20

Sulla tuskin on siinä juuttuvasiipistä. n75 / letkut tukossa / ahtopaineanturi -vikaa..

Onko vikakoodeja luettu?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 5.9.2006 15:27

ALH ja AHH: Garrett VNT-15 tai GT1749V, muuttuvageom.


Ovat kai vähän harvinaisempia pannuja kuin ne kaks muuta (Oliko ne nyt AGR ja AHU). Ne kaks muuta on hukkaportillisia.
Ootellaan nyt kuitenki ne vika koodit. Siitä se homma lähtee jokatapauksessa..

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 5.9.2006 15:37

pitää tsekata sieltä takakontista, kiitti.
Ajettu 274tkm mut virallista huoltokirjaa ei ole.

Vikakoodit luetaan vasta huomenna. tänään ei ehtinyt.
Palaan asiaan kun jotain selviää ja miten vikakoodeja tulkitaan...

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 5.9.2006 16:38

eli koneen koodi on AGR... onko toi nyt sitten hukkaportillinen vai se muuttuva/juuttuvasiipinen?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 5.9.2006 16:46

90 hp
-1Z, AHU ja AGR: Garrett GT15 tai KKK K03, hukkap.
-ALH ja AHH: Garrett VNT-15 tai GT1749V, muuttuvageom.

Hukkiksella pitäisi oleman.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 5.9.2006 16:48

mulla kun meni maffi tuosta niin se just jakso nostaa kierrokset 2700rpm ja voima oli ihan kateissa..

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 5.9.2006 18:47

Lainaan vähän topickia ku ei kehtaa uuttakaan alottaa onko AVB 74KW PD moottorissa muuttuvasiipinen turbo?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 5.9.2006 18:51

Eikös nuo kaikki uudemmat ole juuttuvasiipisiä, AFN:stä eteenpäin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.9.2006 18:57

AGR on "uusi" ja hukkaportilla. AGR:t on yleensä n. 2000 ja uudempia. Sitä aikaisemmat 90hp:t on 1z tai Ahua.

edit. Mielestäni kaikki 1.9tdi:t yli 66kw on sitten jo varmasti muuttuvalla siivellä.

vallu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.2.2004 11:26

ViestiKirjoittaja vallu » 5.9.2006 19:28

Vaimon -98 kolpero on ainaski agr..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.9.2006 19:31

Ilmamassamittarivika 90 pros todennäköisyydellä. Ei aiheuta vikakoodia. Haulla aiheesta löytyy tekstiä tuhansia rivejä.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 5.9.2006 22:25

Mulla ollu Passatissa samaa ongelmaa tänään käytin maffia irti ja pesin jarrujen puhdistus aineella alko paljon paremmin vetämään, mutta uutta se varmasti huutaa joku Bosch siellä oli. Mutta ei hävinny se 80 tuleva puutuminen varmaan magneetti venttiiliki sökö.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 6.9.2006 14:57

Nyt on vikakoodit luettu.
eli löytyi seuraava...

Ohjainlaitediagnoosi VW Diesel EDC 15V-5.x vikamuisti huomautus 4626 ahtopaine säätöero.
Eli mitä tästä vois päätellä. Ahtopaineanturi rikki? Se kuuluisa n75 taimikäsenytvirallisestiolikaan venttiili?... olisko ilmamäärämittari poisluettu vika?
En vielä käynyt ajamassa autoa et tuleeko vika uudelleen mut se selviää vähän myöhemmin.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.9.2006 15:06

n75 tai jotain muuta ahtopaineensäätöön liittyvää..

Ette sitten käynyt testerin kanssa koeajolla, niin olisi voinut sen maffin tarkistaa?

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 6.9.2006 15:46

eikös maffin virhetoiminnasta tuu vikakoodi...
ei käyty testerin kanssa kun se ei mahtunut autoon... ei ollu mikään kannettava malli.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.9.2006 21:57

Ei tuu maffista vika koodia.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 7.9.2006 16:54

tänään testailin autoa ajossa ja kun enemmän revitti niin 3500r/min ja kas...tehot hukkui taas jonnekin.
Pitää huomenna käydä kyselemässä porin merkkihuollosta josko ne testais sen ja antais korjausreseptin...

Ei viitsis ihan sokkona ostaa maffia ja sitä ihmeen ahtopaineventtiilesolenoidi juttua vai mikä se olikaan...

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 7.9.2006 20:21

velipojan borassa oli just samaa ongelmaa että tehot hävis eikä vetäny mihkää...niin siitä oli se ilmamassamittari rikki..

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 8.9.2006 11:54

tosta n75 jutusta piti kysyä sen verran että pitäiskö sen napsuttaa tai jotain? napsuuko jo tyhjäkäynnillä ja jos niin kuuleeko sen selvästi?

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 8.9.2006 15:38

nyt on tilattu uus ahtopaineen säätöventtiili... maanantaina paikalleen ja sit näkee auttoiko, jos ei niin testeriin kiinni ja maf:n arvot lukuun...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa