Boran tehot kateissa... mikä vikana?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JaSo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.8.2006 21:39

Boran tehot kateissa... mikä vikana?

ViestiKirjoittaja JaSo » 23.8.2006 22:16

Pari viikkoa sitten näyttöön tuli teksti "ABGAS WERKSTATT" ja moottorivalo paloi keltaisena koealaudassa ja meni ilmeisesti vikatilaan koska tehot hävis tyystin. Pääsin hädintuskin 120 km/h. Kävin korjaamolla ja poistivat vikakoodin sekä epäilivät maffia mutta sanoivat "tule takaisin jos vika ilmenee uudelleen".
Moottori toimi hyvin reilun viikon kunnes tuli sama ilmoitus näyttöön ja tehot hävis taas. Oli viikonloppu joten en päässyt heti korjaamolle ja ihme kyllä seuraavana päivänä vikailmoitus ei enää tullutkaan näyttöön mutta tehoja en saanut kuitenkaan takaisin.
Nyt on MAF, ilmansuodatin sekä naftasuodatin vaihdettu mutta mutta... tehot edelleen ainakin osittain kateissa.
Kun antaa hieman reilummin kakkua parhaalla vetoalueella 2000-3000rpm niin normaalisti se reagoi kaasuun välittömästi lähtee kuin nappi paidasta:) mutta nyt empii kunnes nostaa kaasua hieman ja lähtee vasta sitten.
Olen siis käynyt ja kaksi kertaa korjaamolla ja tämä lysti on maksanut jo 300€. Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?
En välttämättä haluaisi viedä korjaamolle viestillä "kattokaa mitä löydätte ja korjatkaa" koska luottamus heidän ammattitaitoon ei ole tällä hetkellä kovinkaan korkealla.
Veljet ja sisaret, auttakaa!

Auto on siis TDI 96kw ASZ Bora -03

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 23.8.2006 23:07

Epäilivät maffia?? On tosiaankin ammattitaito kys. putkassa korkealla mikäli ei tuosta osata sanoa onko se rikki vai ei. Taitaa olla ajatusmaailma "et vaihdetaan varmuuden vuoksi", saahan siitä ainakin extra rahukkaa.
Nokeaako normaalia enemmän lähtiessään kiihtymään ja paljon höylätty? Kertoivatko mistä oli ollut vikakoodi? Ootko lueskellut näistä dieseleiden perusongelmista eli esim se perinteinen egr tms. joista on ollut juttua pilvin pimein? Vastaako yksikään vikakuvaus omaasi?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.8.2006 23:59

egr, n75, vnt siivet, ahtovuoto... ?

Mikä vikakoodi siellä oli?

JaSo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.8.2006 21:39

ViestiKirjoittaja JaSo » 5.9.2006 14:58

Vw-huolto väittää että turbon siivet olisi jumissa ja ainoa lääke tähän on turbon vaihto:(

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 5.9.2006 15:59

Koodi: Valitse kaikki

Vw-huolto väittää että turbon siivet olisi jumissa ja ainoa lääke tähän on turbon vaihto:(


Merkkihuolto rulettaa taas. Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 5.9.2006 16:04

Code:
Vw-huolto väittää että turbon siivet olisi jumissa ja ainoa lääke tähän on turbon vaihto:(


Merkkihuolto rulettaa taas. Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)


ja jos tuntuu ettei itse osaa/viitsi puuhastella niin tuolla autetaan

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 5.9.2006 16:21

Asiantunteva korjaaja putsaa turbon ja laittaa siivet liikkumaan, merkkihuolto vaihtaa turbon ja laskuttaa... :)


Eipä ole merkkihuollon korjaajan asiantuntemuksesta kiinni... koska.
1. tuntitaksa on niin iso että muutaman tunnin siipienpuhdistus maksaa saman verran kun uus puhallin.
2. korjaukselle myönnetään takuu, eli ei siis riitä et "eiköhän toi puhdistus riitä"
3. siitä mustasta paskasta menee korjaajan kädet likaiseks..
4. Varaosalla on parempi myyntikate, verrattuna putsaustyöhän. jää siis enemmän euroja firmalle.
5. onhan se varmasti korjattu jos jokin fyysinen osa on vaihdettu..


Kerran olen merkkihuoltoa käyttäny.. en käytä enää.

JaSo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.8.2006 21:39

ViestiKirjoittaja JaSo » 6.9.2006 11:34

Nyt on kyllä pakko nostaa hattua VW-huollolle!

Homma mennee sillei että maahantuoja maksaa 100% osista ja omalle kontolle jää työt. Tämä selvis yhdessä vuorokaudessa ja olen erittäin tyytyväinen Espoon VW-huollon nopeaan toimintaan.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 6.9.2006 15:15

Hatunnosto Espoon putiikille!

Näin käynyt kaverille: melko turhaa oli maksaa aikaisemmin siipien jumituksen takia huollosta - kun puolenvuoden jälkeen rupesi siipien kulumisen takia ahtamaan liikaa.
Eli ensin huolto ja päälle uusi turbo - melko halpaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa