2.4 Transporterin kestävyys?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

2.4 Transporterin kestävyys?

ViestiKirjoittaja vwfani » 30.8.2006 10:08

Mikäs tällasen tekniikan kestävyys on? Mikä sieltä yleensä hajoo ekana?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.8.2006 10:15

Ensinnäkin 2.4 konetta on kahta eri mallia...

Mutta siitä vanhemmasta:
- Nivelet (veto, pallo)
- Kansipahvi
- Pellit

Siinä pahimmat. Sitten on tietty erilaista jännää yksilöstä riippuen, kuten ruiskupumpun ennakon muuttumista yms.

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

ViestiKirjoittaja vwfani » 30.8.2006 13:01

Auto on vm-95. Missä se kone vaihtuu?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.8.2006 14:40

Olikohan -97. Vanhempi on joka tapauksessa malliltaan AAB. Siinä on jonkun verran enemmän tehoa ja vääntöä kuin uudemmassa. Ja tämä ei tarkoita, että sitä olisi paljon :-D

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 30.8.2006 20:09

Tässä AAB koneessa on 2kw enemän kuin AJA koneessa... Mulla meni omasta AAB:stä 2 pytyn esikammion palanen pyttyyn hitonmoisen kolinan kera ja pistin uutta: kiertokanki+mäntä ja kansi mihin 2 uutta venaa. Samalla tuli huomattua ettei minkäänlaista pykälää pytyissä vaikka onkin 205tkm saksalaista suurimmaksi osaksi... Mitä koriin tulee on se ikuinen sauma ongelma mikä on kaikissa pakuissa ja kuskin kynnys ottaa aikalailla itteensä...

ikkunapaku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2006 20:44

2.4 d Caravelle

ViestiKirjoittaja ikkunapaku » 15.9.2006 20:59

Joo nyt löyty uudelle palstalaiselle mielenkiintoinen keskustelu....
Eli omistan itse tuollaisen -92 vuosmallisen caravellen.

Ajossa savu on kamala mutta katsastuksessa arvot hyvät.Kansi tehty edellisellä omistajalla kokonaan parikymmentätuhatta sitten.
Alakerralle eivätten tehneet mitään.Vahva epäily on että vuotanee männänrenkaiden välistä öljyä koska sitä menee aikalailla.
Mutta kyssäri kuuluu että mistä esim männät ym muut sällät jos tuon alakerran korjaan?

Seuraava kohde olis toi puuttuva vitosvaihde....Joo vakiovika mutta mulla meniki akselista spoorit sieltä laatikon päästä eli ratas pyörii tyhjää mutta onpi muuten ehyt eli laatikko olis tarpeen jostain etullisesti myös....

Löydänkö täältä apuja?

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 15.9.2006 23:02

Kuskin kynnys ruostuu sisältäpäin, miksi?

Kuskin jalkatilasta valuu kaikki vesi ja sonta oviaukon muovikotelon raosta suoraan kynnykseen sisään. Suunnittelun kukkanen oikeen.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 16.9.2006 8:46

Jostain ihme sivustolta joskus luin, että oli menny tuo vitosvaihde kans ni oli jätkä hitsannu sen rattaan kiinni akseliin ja väitti vielä sen kestäneen. En sitte tiedä, mutta voishan sitä omaan kokeilla jos menee boordit vitosesta paskaksi. Peruskorjattu laatikko maksaa enemmän ku tarpeeksi 1000€!? Ja mikä homma vaihtaa...

ikkunapaku
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2006 20:44

ViestiKirjoittaja ikkunapaku » 16.9.2006 9:45

Joo on kuulemma todella tyyppivika mut yleensä menee ne rattaat rikki ku öljyä lootassa niin vähän että ei voitele enää sitä vitosen rattaistoa ja sit se palaa kun pitkään ajetaan.Ja laatikko maksaa 1300 eskoo....

Toi hitsaaminen tuli mullaki mieleen mut sit mietin vaan sitä että miten toi kestävyys ku kaiketi akseli ja ratas on karkaistu että kestää ja sit ku hitsataan ni miten toi lämpö vaikuttaa kun kuitenkaan ei pääse karkaisemaan sitä hitsauksen jälkeen.No täytyy viel miettii .

Ja toisaalta kun kone otettava kaiketi pois kuitenki kun vaihtaa noi männät ja samalla kytkimen ja jakohihnan vaikka vaihdettu kyllä samaan aikaan ku kansi eli
parikymmentätuhatta sitte mutta seissy kuitenki sen verran kauan että syytä vaihtaa.

Mut tosiaan jos jollain vinkkiä mistä noit koneen osia sais halvalla eli mäntää ym ym,tai sit koko koneen.....

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 16.9.2006 10:41

muistelisin, että -93 lähtien kansi muuttunut "paremmaksi" eli ei esikammiot irtoile. kyllä se kone kestää tosi paljon kilometrejä, kun on asiallinen peruskäyttö.
Tuolta saa paljon varaosia. http://www.kolari-special.fi/


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa