Ahtovuodon löytäminen?
Valvoja: ffp jäsenet
Ahtovuodon löytäminen?
Mitenkä paikallistaa ilmeinen ahtovuoto?
Silmämääräisesti en löydä mitään vuotoa.
Onko jollain jotain helppoa menetelmää jolla saisi vuodon sijainin selville?
Silmämääräisesti en löydä mitään vuotoa.
Onko jollain jotain helppoa menetelmää jolla saisi vuodon sijainin selville?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yhdellä korjaamolla käydessä, entinen volvolta lähtenyt mekaanikko kertoili et rakentaa laipat putkesta tms. turbon pään letkuun ja samainen imusarjan päähän. Toiseen laippaan liitos josta saa paineen putkistoon ja sitten vaan tutkimaan korvakuulolla ja fairyn avulla. Sanoi käyttäneensä tapaa useamman kerran.
Tuollainen oli itselläni käytössä, kun S4:n painevuotoa etsin. Parempi kuin muovipullo, ei painu kasaan, kun klemmarin voi kiristää putken pohjan hartiaan. Pullon pohjaan reikä ja korkkiin venttiili.
Kompuran regulaattorista <1 bar painetta ilmanputsarin jälkeiseen rööriin, täyttöpistooli narulla sitomalla on -asentoon ja kuuntelemaan suhinoita.
Kannattaa olla hyvin varovainen paineistuksen kanssa. Kokeilin kesällä koeponnistaa tuolla menetelmällä S2 Audin väläriä, jonka kyljessä on max. paineet 2.5 bar. Tulppasin toisen pään huolella ja laskin normipaineet sisälle. Paukahduksen ääni sai korvat lukkoon ja muovitulppa lensi kymmenen metrin päähän -onneksi ei ollut lärvi tiellä.
Edit: usein vuoto on paikassa, mihin ei fairya saa, mutta vuodon kyllä kuulee.
Kompuran regulaattorista <1 bar painetta ilmanputsarin jälkeiseen rööriin, täyttöpistooli narulla sitomalla on -asentoon ja kuuntelemaan suhinoita.
Kannattaa olla hyvin varovainen paineistuksen kanssa. Kokeilin kesällä koeponnistaa tuolla menetelmällä S2 Audin väläriä, jonka kyljessä on max. paineet 2.5 bar. Tulppasin toisen pään huolella ja laskin normipaineet sisälle. Paukahduksen ääni sai korvat lukkoon ja muovitulppa lensi kymmenen metrin päähän -onneksi ei ollut lärvi tiellä.
Edit: usein vuoto on paikassa, mihin ei fairya saa, mutta vuodon kyllä kuulee.
Viimeksi muokannut lukkari, 29.8.2006 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:-))) Ei ahtovuotoa voi moottorista etsiä. Ainoastaan turbon lähdön ja imusarjan tulon välisestä putkistosta / coolerista.
Mikäli savuttaa ryntäytystestissa liikaa siellä on joko:
- alasyöttöä liikaa (onko ruuvattu jotakin, mitä ?)
- ilmanpuhdistin tukossa
- imu tai siis paineputket tukossa (onko egr järjestelmä tukkinut imusarjan?)
- pumpun ennakko poskellaan (milloin vika on tullut ?)
- jokin suuttimista ei toimi oikein, vuotaa tjms.
jne jne vaikeampia tapauksia.
Nouseeko ahtopaine ryntäytyksessä kuinka korkealle ?
Onko pumpussa savutuksenestoventtiili tjms. Siis kello, joka lisää syöttöä kun ahtopaine kasvaa. (Poista se käytöstä katsastuksen ajaksi).
Mielestäni paikallaan polkaistaessa ahtopaineellakaan ei ole juurikaan savua estävää vaikutusta.
Onko koneen käynnissä jotakin muita oireita ?
Huom ! Koneen sisälle ei kannata päästää mistään reittiä painetta ilmakompressorista, tuloksena voi olla stefojen pullahtelua yms. ikävää.
Mikäli savuttaa ryntäytystestissa liikaa siellä on joko:
- alasyöttöä liikaa (onko ruuvattu jotakin, mitä ?)
- ilmanpuhdistin tukossa
- imu tai siis paineputket tukossa (onko egr järjestelmä tukkinut imusarjan?)
- pumpun ennakko poskellaan (milloin vika on tullut ?)
- jokin suuttimista ei toimi oikein, vuotaa tjms.
jne jne vaikeampia tapauksia.
Nouseeko ahtopaine ryntäytyksessä kuinka korkealle ?
Onko pumpussa savutuksenestoventtiili tjms. Siis kello, joka lisää syöttöä kun ahtopaine kasvaa. (Poista se käytöstä katsastuksen ajaksi).
Mielestäni paikallaan polkaistaessa ahtopaineellakaan ei ole juurikaan savua estävää vaikutusta.
Onko koneen käynnissä jotakin muita oireita ?
Huom ! Koneen sisälle ei kannata päästää mistään reittiä painetta ilmakompressorista, tuloksena voi olla stefojen pullahtelua yms. ikävää.
Kiitoset listauksesta!
Alla jonkinlaisia vastauksia.
Mikäli savuttaa ryntäytystestissa liikaa siellä on joko:
- alasyöttöä liikaa (onko ruuvattu jotakin, mitä ?)
- Ei ole ruuvattu mitään.
- ilmanpuhdistin tukossa.
-Ei tukossa uusittu ja tarkistettu "pääskyssihti"
- imu tai siis paineputket tukossa (onko egr järjestelmä tukkinut imusarjan?)
-Egr laipattu, imusarjassa jonkinverran tavaraa.
- pumpun ennakko poskellaan (milloin vika on tullut ?)
-Pumpun ennakko tarkistettu vag-comilla ja on keskimmäisen viivan kohdalla.
Vika ollut reilu vuoden, viime katsastuksessa muistaaseni viidennellä polkaisulla saatiin vasta 3.0 arvo.
- jokin suuttimista ei toimi oikein, vuotaa tjms.
-Saattaa vuotaa, toteaminen vaatii käsittääkseni diesel-pajalla käynnin?
Minkä hintaisia on uudet suutin satsit, vakiot varmaan täytys laittaa kun ei turbiini ole vaihtolistalla.
Ahtopaineet saan testattua kun pääsen kotiin ja saan auton narunjatkoksi.
Just äsken ryntäytin 500km ajon jälkeen p-alueella, savua tuli pirusti ja asfaltissa komee nokiläiskä.
Mielestäni auton kulkupuoli on kunnossa mutta ryntäytyksessä ottaa alussa tahmeasti kierroksia.
Minkäs näköinen härpäke tuo savutuksenestoventtiili on ja missä se sijaitsee?
Alla jonkinlaisia vastauksia.
Mikäli savuttaa ryntäytystestissa liikaa siellä on joko:
- alasyöttöä liikaa (onko ruuvattu jotakin, mitä ?)
- Ei ole ruuvattu mitään.
- ilmanpuhdistin tukossa.
-Ei tukossa uusittu ja tarkistettu "pääskyssihti"
- imu tai siis paineputket tukossa (onko egr järjestelmä tukkinut imusarjan?)
-Egr laipattu, imusarjassa jonkinverran tavaraa.
- pumpun ennakko poskellaan (milloin vika on tullut ?)
-Pumpun ennakko tarkistettu vag-comilla ja on keskimmäisen viivan kohdalla.
Vika ollut reilu vuoden, viime katsastuksessa muistaaseni viidennellä polkaisulla saatiin vasta 3.0 arvo.
- jokin suuttimista ei toimi oikein, vuotaa tjms.
-Saattaa vuotaa, toteaminen vaatii käsittääkseni diesel-pajalla käynnin?
Minkä hintaisia on uudet suutin satsit, vakiot varmaan täytys laittaa kun ei turbiini ole vaihtolistalla.
Ahtopaineet saan testattua kun pääsen kotiin ja saan auton narunjatkoksi.
Just äsken ryntäytin 500km ajon jälkeen p-alueella, savua tuli pirusti ja asfaltissa komee nokiläiskä.
Mielestäni auton kulkupuoli on kunnossa mutta ryntäytyksessä ottaa alussa tahmeasti kierroksia.
Minkäs näköinen härpäke tuo savutuksenestoventtiili on ja missä se sijaitsee?
No nyt sain vihdoin logattua arvoja autosta.
Osaisko arvon raati päätellä noista mitään, moottori on lastutettu 1Z.
Vai olisko joitain muita arvoja kuin nämä group 003 ja 010 jotka ankaran savutuksen takia tarvis tarkistaa?
Itsestä alkaa tuntua että vika vois olla suuttmissa.
Mitä mahtaa maksaa sopivat suuttimet kyseiseen moottoriin, vakio turbolla tarkoitus jatkaa?
Ja jos jollain on sopivia suuttimia tarjolla, niin laittaakaa viestiä!
Koittakaa saada selvää, jouduin manuaalisesti järjetelemään noita logeja kun exel sotkee ne ihan sekaisin.
Group A: '010
Mass Air Flow Barometric Manifold Position
TIME 861-945 Pressure Pressure Throttle
STAMP mg/R mbar mbar %
0,01 465,5 1027 1040 0
0,49 462,2 1027 1040 13,3
0,98 478,8 1027 1051 49
1,47 542 1027 1153 49
1,99 678,3 1027 1377 45,5
2,48 704,9 1027 1469 52,9
2,96 847,9 1027 1877 63,1
3,45 847,9 1027 2336 71
3,97 768,1 1027 2601 98,8
4,52 748,1 1027 2254 0
5,01 801,3 1027 1785 94,5
5,49 847,9 1027 2591 100
5,98 847,9 1027 2601 100
6,47 847,9 1027 2601 100
6,99 834,6 1027 2540 100
7,48 781,4 1027 2315 100
7,97 738,2 1027 2132 96,9
8,46 581,9 1027 1683 0
8,98 847,9 1027 1897 100
9,52 847,9 1027 2356 100
10,08 847,9 1027 2234 100
10,62 847,9 1027 2142 100
11,18 847,9 1027 2132 100
11,72 847,9 1027 2132 100
12,21 847,9 1027 2132 100
12,7 847,9 1027 2132 100
13,19 834,6 1027 2122 100
13,68 811,3 1027 2111 100
14,2 801,3 1027 2091 0
14,74 847,9 1027 1826 100
15,23 847,9 1027 2264 100
15,72 847,9 1027 2183 100
16,21 847,9 1027 2142 100
16,73 847,9 1027 2122 100
17,28 847,9 1027 2122 39,6
17,83 611,8 1027 1479 0
Ja tässä seurrava.
Group A: '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 861-945 240-340 240-340 huhti.84
STAMP /min mg/R mg/R %
0,01 840 236,1 472,2 69,5
0,53 924 581,9 462,2 30,5
1,08 1239 778,1 485,5 4,7
1,63 1890 788 595,2 19,9
2,12 2646 678,3 847,9 58,6
2,6 3129 259,4 847,9 4,7
3,09 2667 256 661,7 23,8
3,58 1827 675 738,2 25,4
4,1 2121 847,9 847,9 4,7
4,59 2436 847,9 847,9 4,7
5,08 2751 847,9 847,9 4,7
5,57 3045 847,9 847,9 4,7
6,05 3339 847,9 847,9 4,7
6,58 3633 847,9 847,9 4,7
7,06 3906 847,9 801,3 4,7
7,55 4158 847,9 751,5 4,7
8,07 4221 847,9 651,7 4,7
8,59 3339 847,9 731,5 4,7
9,11 2877 847,9 847,9 4,7
9,65 3024 847,9 847,9 4,7
10,14 3150 847,9 847,9 4,7
10,63 3255 847,9 847,9 4,7
11,12 3381 847,9 847,9 4,7
11,64 3486 847,9 847,9 4,7
12,19 3591 847,9 847,9 4,7
12,74 3717 847,9 847,9 4,7
13,29 3822 847,9 821,3 4,7
13,84 3927 847,9 801,3 4,7
14,39 4032 847,9 781,4 4,7
14,94 4095 847,9 721,5 4,7
15,46 3360 694,9 615,1 4,7
15,98 3024 847,9 847,9 4,7
16,47 3066 847,9 847,9 4,7
16,95 3129 847,9 847,9 4,7
17,47 3192 847,9 847,9 4,7
17,99 3234 847,9 847,9 4,7
18,51 3276 847,9 847,9 4,7
19 3339 847,9 847,9 4,7
19,49 3360 545,3 827,9 4,7
19,97 2961 252,7 588,5 4,7
20,5 2163 246,1 588,5 4,7
21,04 1491 246,1 528,7 4,7
21,59 987 256 495,4 53,1
22,14 924 246,1 485,5 69,5
22,63 861 236,1 455,5 69,5
Osaisko arvon raati päätellä noista mitään, moottori on lastutettu 1Z.
Vai olisko joitain muita arvoja kuin nämä group 003 ja 010 jotka ankaran savutuksen takia tarvis tarkistaa?
Itsestä alkaa tuntua että vika vois olla suuttmissa.
Mitä mahtaa maksaa sopivat suuttimet kyseiseen moottoriin, vakio turbolla tarkoitus jatkaa?
Ja jos jollain on sopivia suuttimia tarjolla, niin laittaakaa viestiä!
Koittakaa saada selvää, jouduin manuaalisesti järjetelemään noita logeja kun exel sotkee ne ihan sekaisin.
Group A: '010
Mass Air Flow Barometric Manifold Position
TIME 861-945 Pressure Pressure Throttle
STAMP mg/R mbar mbar %
0,01 465,5 1027 1040 0
0,49 462,2 1027 1040 13,3
0,98 478,8 1027 1051 49
1,47 542 1027 1153 49
1,99 678,3 1027 1377 45,5
2,48 704,9 1027 1469 52,9
2,96 847,9 1027 1877 63,1
3,45 847,9 1027 2336 71
3,97 768,1 1027 2601 98,8
4,52 748,1 1027 2254 0
5,01 801,3 1027 1785 94,5
5,49 847,9 1027 2591 100
5,98 847,9 1027 2601 100
6,47 847,9 1027 2601 100
6,99 834,6 1027 2540 100
7,48 781,4 1027 2315 100
7,97 738,2 1027 2132 96,9
8,46 581,9 1027 1683 0
8,98 847,9 1027 1897 100
9,52 847,9 1027 2356 100
10,08 847,9 1027 2234 100
10,62 847,9 1027 2142 100
11,18 847,9 1027 2132 100
11,72 847,9 1027 2132 100
12,21 847,9 1027 2132 100
12,7 847,9 1027 2132 100
13,19 834,6 1027 2122 100
13,68 811,3 1027 2111 100
14,2 801,3 1027 2091 0
14,74 847,9 1027 1826 100
15,23 847,9 1027 2264 100
15,72 847,9 1027 2183 100
16,21 847,9 1027 2142 100
16,73 847,9 1027 2122 100
17,28 847,9 1027 2122 39,6
17,83 611,8 1027 1479 0
Ja tässä seurrava.
Group A: '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 861-945 240-340 240-340 huhti.84
STAMP /min mg/R mg/R %
0,01 840 236,1 472,2 69,5
0,53 924 581,9 462,2 30,5
1,08 1239 778,1 485,5 4,7
1,63 1890 788 595,2 19,9
2,12 2646 678,3 847,9 58,6
2,6 3129 259,4 847,9 4,7
3,09 2667 256 661,7 23,8
3,58 1827 675 738,2 25,4
4,1 2121 847,9 847,9 4,7
4,59 2436 847,9 847,9 4,7
5,08 2751 847,9 847,9 4,7
5,57 3045 847,9 847,9 4,7
6,05 3339 847,9 847,9 4,7
6,58 3633 847,9 847,9 4,7
7,06 3906 847,9 801,3 4,7
7,55 4158 847,9 751,5 4,7
8,07 4221 847,9 651,7 4,7
8,59 3339 847,9 731,5 4,7
9,11 2877 847,9 847,9 4,7
9,65 3024 847,9 847,9 4,7
10,14 3150 847,9 847,9 4,7
10,63 3255 847,9 847,9 4,7
11,12 3381 847,9 847,9 4,7
11,64 3486 847,9 847,9 4,7
12,19 3591 847,9 847,9 4,7
12,74 3717 847,9 847,9 4,7
13,29 3822 847,9 821,3 4,7
13,84 3927 847,9 801,3 4,7
14,39 4032 847,9 781,4 4,7
14,94 4095 847,9 721,5 4,7
15,46 3360 694,9 615,1 4,7
15,98 3024 847,9 847,9 4,7
16,47 3066 847,9 847,9 4,7
16,95 3129 847,9 847,9 4,7
17,47 3192 847,9 847,9 4,7
17,99 3234 847,9 847,9 4,7
18,51 3276 847,9 847,9 4,7
19 3339 847,9 847,9 4,7
19,49 3360 545,3 827,9 4,7
19,97 2961 252,7 588,5 4,7
20,5 2163 246,1 588,5 4,7
21,04 1491 246,1 528,7 4,7
21,59 987 256 495,4 53,1
22,14 924 246,1 485,5 69,5
22,63 861 236,1 455,5 69,5
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä sain ekasta lukujoukosta tuommoisen. Eikös se oo hyvä?
Osaisko joku vääntää rautalagasta miten toi "sortatus" suoritetaan, ettei tarvis suoltaa tälläistä numero ja kirjain mömmöä tänne?
Eli kun puran login exelillä kotikoneella ja kaverin koneella niin näkymä on tälläinen.
Työkoneella tulee ihan ymmärrettävään muotoon.
Logit 1 ja 11
Monday,26,June,2006,16:39:13
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,840,2.6,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,0.47,840,2.4,1.340,86.4,,,,,,,,,,
,0.95,840,2.4,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,1.44,840,2.4,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,1.96,840,2.6,1.400,86.4,,,,,,,,,,
,2.52,840,2.6,1.360,86.4,,,,,,,,,,
Thursday,24,August,2006,17:49:05
038 906 018 BQ ,,0000SG 2112,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,903,3.4,1.600,81.9,,,,,,,,,,
,0.47,903,3.2,1.640,81.9,,,,,,,,,,
,0.91,903,3.2,1.600,81.9,,,,,,,,,,
,1.35,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
,1.85,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
,2.29,903,3.2,1.620,81.9,,,,,,,,,,
,2.73,903,3.2,1.620,81.9,,,,,,,,,,
,3.17,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
Thursday,14,September,2006,17:58:26
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.46,840,3.0,1.400,84.6,,,,,,,,,,
,0.95,840,3.0,1.460,84.6,,,,,,,,,,
,1.46,1008,19.0,2.160,84.6,,,,,,,,,,
,1.95,1449,25.4,2.360,84.6,,,,,,,,,,
,2.44,2079,27.0,2.880,84.6,,,,,,,,,,
,2.92,2793,25.8,3.160,84.6,,,,,,,,,,
,3.41,3570,35.2,4.340,84.6,,,,,,,,,,
,3.93,4242,41.0,4.520,84.6,,,,,,,,,,
,4.42,3927,0.2,0.900,84.6,,,,,,,,,,
,4.91,2940,43.6,4.260,84.6,,,,,,,,,,
,5.40,3066,43.4,4.320,84.6,,,,,,,,,,
,5.89,3402,42.6,4.460,84.6,,,,,,,,,,
,6.41,3717,42.0,4.520,84.6,,,,,,,,,,
,6.90,3969,41.6,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,7.39,4200,41.2,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,7.91,4452,40.8,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,8.42,3822,29.8,3.780,85.5,,,,,,,,,,
,8.94,2982,43.6,4.200,85.5,,,,,,,,,,
,9.43,3108,43.2,4.340,85.5,,,,,,,,,,
,9.92,3234,43.0,4.380,85.5,,,,,,,,,,
,10.40,3360,42.8,4.440,85.5,,,,,,,,,,
,10.89,3486,42.6,4.460,85.5,,,,,,,,,,
,11.42,3612,42.2,4.500,85.5,,,,,,,,,,
,11.96,3717,42.0,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,12.45,3822,41.8,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,12.94,3906,41.6,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,13.43,3990,41.6,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,13.95,4074,41.4,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,14.50,4158,41.2,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,15.05,4263,41.0,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,15.60,4032,41.4,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,16.15,3150,43.2,4.300,87.3,,,,,,,,,,
,16.70,3213,43.0,4.340,87.3,,,,,,,,,,
,17.24,3276,43.0,4.380,88.2,,,,,,,,,,
,17.73,3339,42.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,18.22,3381,42.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,18.71,3423,42.6,4.400,88.2,,,,,,,,,,
,19.20,3486,42.6,4.460,88.2,,,,,,,,,,
,19.72,3528,41.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,20.21,3234,0.0,0.860,88.2,,,,,,,,,,
,20.70,2331,0.0,0.720,88.2,,,,,,,,,,
,21.18,1638,0.0,0.720,88.2,,,,,,,,,,
,21.70,1050,4.4,1.420,88.2,,,,,,,,,,
,22.25,924,2.4,1.320,88.2,,,,,,,,,,
,22.77,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,23.29,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,23.78,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,24.27,861,2.8,1.360,88.2,,,,,,,,,,
,24.78,882,3.0,1.340,88.2,,,,,,,,,,
,25.30,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,25.82,861,3.0,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,26.31,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,26.80,840,3.0,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,27.32,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,27.83,861,2.8,1.420,90.0,,,,,,,,,,
,28.35,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,28.84,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,29.33,840,3.0,1.360,90.9,,,,,,,,,,
,29.81,840,3.0,1.360,90.9,,,,,,,,,,
,30.34,840,3.0,1.400,90.9,,,,,,,,,,
,30.88,861,2.8,1.360,90.9,,,,,,,,,,
Wednesday,12,April,2006,19:47:27
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,Pressure,Pressure,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,861,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,0.47,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,0.96,861,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,1.44,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,1.96,840,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,2.51,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,3.00,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,3.49,861,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,3.97,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,4.49,840,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,5.01,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,5.54,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,6.02,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,6.51,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,7.02,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,7.54,840,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,8.06,861,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,8.55,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,12.03,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,12.55,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,13.07,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
Thursday,14,September,2006,17:59:57
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,Pressure,Pressure,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,861,989,1040,93.0,,,,,,,,,,
,0.47,861,989,1040,93.0,,,,,,,,,,
,0.96,1029,989,1040,84.4,,,,,,,,,,
,1.45,1554,1142,1091,64.5,,,,,,,,,,
,1.97,1281,1183,1183,71.1,,,,,,,,,,
,2.46,1302,1214,1163,60.5,,,,,,,,,,
,2.94,1785,1367,1234,42.2,,,,,,,,,,
,3.43,2331,1479,1520,39.8,,,,,,,,,,
,3.95,2856,1632,1887,41.4,,,,,,,,,,
,4.50,3339,1693,2101,62.1,,,,,,,,,,
,4.99,3969,1744,2550,74.6,,,,,,,,,,
,5.48,4452,1775,2601,85.5,,,,,,,,,,
,5.96,4536,1622,2315,94.1,,,,,,,,,,
,6.45,3360,1642,1836,84.8,,,,,,,,,,
,6.97,2982,1816,2601,94.1,,,,,,,,,,
,7.52,3339,1907,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.01,3612,1918,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.50,3885,1938,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.98,4095,1928,2601,68.4,,,,,,,,,,
,9.51,4326,1918,2601,68.4,,,,,,,,,,
,10.03,4368,1724,2479,85.9,,,,,,,,,,
,10.55,3318,1714,1918,70.7,,,,,,,,,,
,11.04,2961,1816,2601,94.1,,,,,,,,,,
,11.52,3087,1938,2601,94.1,,,,,,,,,,
,12.04,3234,1969,2601,94.1,,,,,,,,,,
,12.56,3339,1999,2601,94.1,,,,,,,,,,
,13.08,3465,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,13.57,3570,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,14.06,3675,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,14.54,3759,2020,2601,68.4,,,,,,,,,,
,15.03,3843,2020,2601,68.4,,,,,,,,,,
,15.55,3948,2009,2601,68.4,,,,,,,,,,
,16.10,3822,1785,2356,87.1,,,,,,,,,,
,16.59,2856,1622,1999,74.2,,,,,,,,,,
,17.08,2961,1856,2601,94.1,,,,,,,,,,
,17.57,3003,1979,2601,94.1,,,,,,,,,,
,18.09,3045,2009,2601,94.1,,,,,,,,,,
,18.63,3108,2050,2601,94.1,,,,,,,,,,
,19.12,3171,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,19.61,3213,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,20.10,3276,2091,2601,68.4,,,,,,,,,,
,20.58,3318,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,21.11,3381,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,21.59,3402,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,22.08,3150,1979,2071,89.5,,,,,,,,,,
,22.57,2268,1581,1540,94.1,,,,,,,,,,
,23.06,1617,1346,1306,94.1,,,,,,,,,,
,23.58,1029,1255,1163,94.1,,,,,,,,,,
,24.07,945,1153,1112,93.4,,,,,,,,,,
,24.56,861,1112,1081,92.6,,,,,,,,,,
,25.08,861,1071,1071,92.6,,,,,,,,,,
,25.59,861,1040,1061,92.6,,,,,,,,,,
,26.11,861,1030,1061,92.2,,,,,,,,,,
Eli kun puran login exelillä kotikoneella ja kaverin koneella niin näkymä on tälläinen.
Työkoneella tulee ihan ymmärrettävään muotoon.
Logit 1 ja 11
Monday,26,June,2006,16:39:13
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,840,2.6,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,0.47,840,2.4,1.340,86.4,,,,,,,,,,
,0.95,840,2.4,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,1.44,840,2.4,1.360,86.4,,,,,,,,,,
,1.96,840,2.6,1.400,86.4,,,,,,,,,,
,2.52,840,2.6,1.360,86.4,,,,,,,,,,
Thursday,24,August,2006,17:49:05
038 906 018 BQ ,,0000SG 2112,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,903,3.4,1.600,81.9,,,,,,,,,,
,0.47,903,3.2,1.640,81.9,,,,,,,,,,
,0.91,903,3.2,1.600,81.9,,,,,,,,,,
,1.35,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
,1.85,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
,2.29,903,3.2,1.620,81.9,,,,,,,,,,
,2.73,903,3.2,1.620,81.9,,,,,,,,,,
,3.17,903,3.2,1.580,81.9,,,,,,,,,,
Thursday,14,September,2006,17:58:26
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'001,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.46,840,3.0,1.400,84.6,,,,,,,,,,
,0.95,840,3.0,1.460,84.6,,,,,,,,,,
,1.46,1008,19.0,2.160,84.6,,,,,,,,,,
,1.95,1449,25.4,2.360,84.6,,,,,,,,,,
,2.44,2079,27.0,2.880,84.6,,,,,,,,,,
,2.92,2793,25.8,3.160,84.6,,,,,,,,,,
,3.41,3570,35.2,4.340,84.6,,,,,,,,,,
,3.93,4242,41.0,4.520,84.6,,,,,,,,,,
,4.42,3927,0.2,0.900,84.6,,,,,,,,,,
,4.91,2940,43.6,4.260,84.6,,,,,,,,,,
,5.40,3066,43.4,4.320,84.6,,,,,,,,,,
,5.89,3402,42.6,4.460,84.6,,,,,,,,,,
,6.41,3717,42.0,4.520,84.6,,,,,,,,,,
,6.90,3969,41.6,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,7.39,4200,41.2,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,7.91,4452,40.8,4.520,85.5,,,,,,,,,,
,8.42,3822,29.8,3.780,85.5,,,,,,,,,,
,8.94,2982,43.6,4.200,85.5,,,,,,,,,,
,9.43,3108,43.2,4.340,85.5,,,,,,,,,,
,9.92,3234,43.0,4.380,85.5,,,,,,,,,,
,10.40,3360,42.8,4.440,85.5,,,,,,,,,,
,10.89,3486,42.6,4.460,85.5,,,,,,,,,,
,11.42,3612,42.2,4.500,85.5,,,,,,,,,,
,11.96,3717,42.0,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,12.45,3822,41.8,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,12.94,3906,41.6,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,13.43,3990,41.6,4.520,86.4,,,,,,,,,,
,13.95,4074,41.4,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,14.50,4158,41.2,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,15.05,4263,41.0,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,15.60,4032,41.4,4.520,87.3,,,,,,,,,,
,16.15,3150,43.2,4.300,87.3,,,,,,,,,,
,16.70,3213,43.0,4.340,87.3,,,,,,,,,,
,17.24,3276,43.0,4.380,88.2,,,,,,,,,,
,17.73,3339,42.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,18.22,3381,42.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,18.71,3423,42.6,4.400,88.2,,,,,,,,,,
,19.20,3486,42.6,4.460,88.2,,,,,,,,,,
,19.72,3528,41.8,4.440,88.2,,,,,,,,,,
,20.21,3234,0.0,0.860,88.2,,,,,,,,,,
,20.70,2331,0.0,0.720,88.2,,,,,,,,,,
,21.18,1638,0.0,0.720,88.2,,,,,,,,,,
,21.70,1050,4.4,1.420,88.2,,,,,,,,,,
,22.25,924,2.4,1.320,88.2,,,,,,,,,,
,22.77,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,23.29,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,23.78,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,24.27,861,2.8,1.360,88.2,,,,,,,,,,
,24.78,882,3.0,1.340,88.2,,,,,,,,,,
,25.30,861,3.0,1.400,88.2,,,,,,,,,,
,25.82,861,3.0,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,26.31,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,26.80,840,3.0,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,27.32,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,27.83,861,2.8,1.420,90.0,,,,,,,,,,
,28.35,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,28.84,861,2.8,1.360,90.0,,,,,,,,,,
,29.33,840,3.0,1.360,90.9,,,,,,,,,,
,29.81,840,3.0,1.360,90.9,,,,,,,,,,
,30.34,840,3.0,1.400,90.9,,,,,,,,,,
,30.88,861,2.8,1.360,90.9,,,,,,,,,,
Wednesday,12,April,2006,19:47:27
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,Pressure,Pressure,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,861,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,0.47,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,0.96,861,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,1.44,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,1.96,840,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,2.51,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,3.00,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,3.49,861,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,3.97,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,4.49,840,949,1010,92.6,,,,,,,,,,
,5.01,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,5.54,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,6.02,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,6.51,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,7.02,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,7.54,840,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,8.06,861,949,1010,93.4,,,,,,,,,,
,8.55,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,12.03,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,12.55,840,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
,13.07,861,949,1010,93.0,,,,,,,,,,
Thursday,14,September,2006,17:59:57
028 906 021 AP ,,1.9l R4 EDC SG D31,
,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,Pressure,Pressure,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,861,989,1040,93.0,,,,,,,,,,
,0.47,861,989,1040,93.0,,,,,,,,,,
,0.96,1029,989,1040,84.4,,,,,,,,,,
,1.45,1554,1142,1091,64.5,,,,,,,,,,
,1.97,1281,1183,1183,71.1,,,,,,,,,,
,2.46,1302,1214,1163,60.5,,,,,,,,,,
,2.94,1785,1367,1234,42.2,,,,,,,,,,
,3.43,2331,1479,1520,39.8,,,,,,,,,,
,3.95,2856,1632,1887,41.4,,,,,,,,,,
,4.50,3339,1693,2101,62.1,,,,,,,,,,
,4.99,3969,1744,2550,74.6,,,,,,,,,,
,5.48,4452,1775,2601,85.5,,,,,,,,,,
,5.96,4536,1622,2315,94.1,,,,,,,,,,
,6.45,3360,1642,1836,84.8,,,,,,,,,,
,6.97,2982,1816,2601,94.1,,,,,,,,,,
,7.52,3339,1907,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.01,3612,1918,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.50,3885,1938,2601,94.1,,,,,,,,,,
,8.98,4095,1928,2601,68.4,,,,,,,,,,
,9.51,4326,1918,2601,68.4,,,,,,,,,,
,10.03,4368,1724,2479,85.9,,,,,,,,,,
,10.55,3318,1714,1918,70.7,,,,,,,,,,
,11.04,2961,1816,2601,94.1,,,,,,,,,,
,11.52,3087,1938,2601,94.1,,,,,,,,,,
,12.04,3234,1969,2601,94.1,,,,,,,,,,
,12.56,3339,1999,2601,94.1,,,,,,,,,,
,13.08,3465,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,13.57,3570,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,14.06,3675,2030,2601,68.4,,,,,,,,,,
,14.54,3759,2020,2601,68.4,,,,,,,,,,
,15.03,3843,2020,2601,68.4,,,,,,,,,,
,15.55,3948,2009,2601,68.4,,,,,,,,,,
,16.10,3822,1785,2356,87.1,,,,,,,,,,
,16.59,2856,1622,1999,74.2,,,,,,,,,,
,17.08,2961,1856,2601,94.1,,,,,,,,,,
,17.57,3003,1979,2601,94.1,,,,,,,,,,
,18.09,3045,2009,2601,94.1,,,,,,,,,,
,18.63,3108,2050,2601,94.1,,,,,,,,,,
,19.12,3171,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,19.61,3213,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,20.10,3276,2091,2601,68.4,,,,,,,,,,
,20.58,3318,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,21.11,3381,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,21.59,3402,2081,2601,68.4,,,,,,,,,,
,22.08,3150,1979,2071,89.5,,,,,,,,,,
,22.57,2268,1581,1540,94.1,,,,,,,,,,
,23.06,1617,1346,1306,94.1,,,,,,,,,,
,23.58,1029,1255,1163,94.1,,,,,,,,,,
,24.07,945,1153,1112,93.4,,,,,,,,,,
,24.56,861,1112,1081,92.6,,,,,,,,,,
,25.08,861,1071,1071,92.6,,,,,,,,,,
,25.59,861,1040,1061,92.6,,,,,,,,,,
,26.11,861,1030,1061,92.2,,,,,,,,,,
Onko ahtomittaria, mitä näyttää?
Login 11 mukaan ahtaa koko ajan täyskaasulla vähintään 1,6 bar ja pulssisuhde ei lopulta edes yritä korjata tilannetta kun tippuu 94%:sta yhtäkkiä 68%:iin.
Logissa 10 tilanne ahtojen suhteen oli vielä parempi, ei ahtanut noin rajusti yli.
Ahtolämmöt on ilmeisesti ihan taivaissa kun joka vaihteella vaan ahtopyynti nousee jotta ilmamassaa saataisiin koneeseen tarpeeksi. Nelosella pyytää jo 1,08 bar. Tämäkin tukee sitä että ahtoja on todellisuudessa tosi paljon -> ilma kuumenee rajusti.
Multa löytyy yhdet AHH-moottorin suuttimet, jotka on pienemmät kuin 1Z:ssa. Voisi ainakin turha savuttelu loppua...
Login 11 mukaan ahtaa koko ajan täyskaasulla vähintään 1,6 bar ja pulssisuhde ei lopulta edes yritä korjata tilannetta kun tippuu 94%:sta yhtäkkiä 68%:iin.
Logissa 10 tilanne ahtojen suhteen oli vielä parempi, ei ahtanut noin rajusti yli.
Ahtolämmöt on ilmeisesti ihan taivaissa kun joka vaihteella vaan ahtopyynti nousee jotta ilmamassaa saataisiin koneeseen tarpeeksi. Nelosella pyytää jo 1,08 bar. Tämäkin tukee sitä että ahtoja on todellisuudessa tosi paljon -> ilma kuumenee rajusti.
Multa löytyy yhdet AHH-moottorin suuttimet, jotka on pienemmät kuin 1Z:ssa. Voisi ainakin turha savuttelu loppua...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ole ahtomittaria, mutta ajattelin hakea sellaisen vaimennetun 0-2bar näytöllä olevan "teollisuusmittarin", kun en viitsi laittaa mitään kiinteetä.
Kun ei ole käyttänyt juurikaan exeliä niin tuppaa olemaan hankalaa.
Auto tosiaan savutteli jo ennen lastujen vaihtoa.
Onko pelkoa että kone poikii noilla spekseillä?
Kiitokset tähän astisista vastauksista, ehkä se vikakin löytyy joskus.
Kun ei ole käyttänyt juurikaan exeliä niin tuppaa olemaan hankalaa.
Auto tosiaan savutteli jo ennen lastujen vaihtoa.
Onko pelkoa että kone poikii noilla spekseillä?
Kiitokset tähän astisista vastauksista, ehkä se vikakin löytyy joskus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa