ASV:n ahtopaine ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mym
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2006 12:26

ASV:n ahtopaine ongelma

ViestiKirjoittaja mym » 24.8.2006 19:44

eli auto on 1.9TDI Toledo vm 2000 ja kone siis ASV. sellasta onkelmaa ilmenny että ahdot nousee liian korkeiks ja heittää vikatilaan.. ahtopaineensäätösolenoidi on vaihdettu takuuseen, samoin ilmamäärämittari. sama vika olis siis reilu vuosi sitten, jolloin vaihdettiin noi edelllä mainitut ja sit otettiin ahdin irtija puhdistettiin. vika poistui sillon. EGR on kans tukittu jonkun aikaa sit. olisko noin 20000km ajettu sen jälkeen kun ahdin putsattiin, sit EGR tukkoon ja kaikkiaan puhdistuksen jälkeen ajettu noin 35 000km. pari viikkoo sit vaihdettiin välijäähyn kyljessä oleva ahtopaineanturi(ko). sit pelas pari viikkoo ok, ja taas alko sama vika. sen jälkeen vaihdettiin toi ilmamäärämittari. seuraavana päivänä vika palas taas... eli mikään ei auttanut.. tosin en tajua miksi se ahtopaineanturin vaihto auttoo noinkin kauan.. kun ajotyyli on kuitenkih ollu sama niin ois luullu että jos siinä ei ois ollu vikaa niin se ei ois auttanut yhtään. välillä pystyy kiihdyttään ihan normaalisti, mutta välillä menee vikatilaan kun polkee kaasu pohjassa ja kiekat yleensä jossain 3500-4500 välillä kun tekee vian. voiko toi enää johtua muusta kun siipien jumittamisesta? vai voiko tollanen johtua esim ruiskupumpusta tai jostain muusta...? autolla ajettu kaikkiaan 144000km. tais tulla aika sekava mutta koittakaa saada selkoo..

mym
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2006 12:26

ViestiKirjoittaja mym » 28.8.2006 14:01

eikö kellään oo mitään vinkkejä...?vai oliko selostus liian epäselvä..? aattelin että jos tuon ahtimen ottas irti ja kattois sen viä kerran että onko siinä vikaa.. onko jollain muita ideoita...??

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 28.8.2006 15:00

Ahtimen puhdistuksella varmaan pelaa taas jonkin aikaa.
Alipaine letkut kannattaa kans tarkastaa, että niissä ei ole vuotoja.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.8.2006 15:27

Otat alipaineletkun ahtimelta irti ja jos vielä menee yläkierroksilla liiasta paineesta vikatilaan niin jumissahan ne siivet silloin on. Ahtopainemittari ja VAG-COM olisi jälleen kerran hyviä välineitä vianetsintään.

mym
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2006 12:26

ViestiKirjoittaja mym » 28.8.2006 19:52

niinhän nuo olisi... eli jos menee letku irti vikatilaan niin sillon on ainoo mahdollisuus se siipien jumitus? kuinka päin tuo säätö toimii siis? tanko sisään vedettynä paine pienin vai? vai kuinka päin??mistä oot tuon kuullu että noin pitäs näkyä....? ku niossa huolloissa ei yleensä kerro kukaan mitää....eli kuinka se siinä sit näkyy jos ne siivet ei liiku sillon mihkään....?? alipaineletkuja oon vähän kyllä jo katellukkin ja ne vaikuttas ehjiltä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.8.2006 0:16

Puuh.
Ilman alipainetta johdinsiivet pitäisi olla auki ja ahtoja tulee kaikkein vähiten. Eli jos ahdot nousee vielä yli pyynnin niin siivet on juminu syystä tai toisesta sellaiseen asentoon että ahtaa ja ahtaa liikaa.
Pienen pieni mahdollisuus 'jumimiseen' on että säätövarsi on itsestään säätynyt lyhemmäksi tai että alipainekello on hajonnut/ruostunut jumiin johonkin asentoon.

mym
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2006 12:26

ViestiKirjoittaja mym » 29.8.2006 14:48

niin tuo säätö siis liikkuu käsin liikuttamalla ainakin, mutta sillon edelliselläkin kerralla kun ahdin putsattiin, niin se kyllä liikkui. sit ku otti siitä sen kellon varen irti niin siinä tuntui jonkinlainen pieni tökkäisy. että ei ne ihan täysin jumissa oo, mutta aattelin että jos se on samalla lailla kun viimeksikin. mutta ei kai tossa enää voi olla muuta mikä tohon vaikuttaa kun noi siivet.. kaikki muu on jo kait vaihdettu?? maf, ahtopaineanturi, ja se solenoidi joka siipiä säätää. onko viä jotain muuta mahdollisuutta?

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 16.12.2006 15:11

Jatkan tähän ketjuun, kun on aika lailla läheltä liippaava...

m(j)uuttuvasiipinen alkaa jumimaan ja (asv) Leoni menee vikatilaan. Uusi ja isompi ahdin on tilattu ja katsoin Vag Comilla vikamuistin ja antoi seuraavanlaisen tekstin:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P 1557 - 35 - 10 intermittent



Mitähän tämä koodi tarkoittaa ja onko jossakin listaa näistä koodeista, ettei aina tarvitse viestiä ruveta kirjoittelemaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa