VW:n scIROCco

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

VW:n scIROCco

ViestiKirjoittaja Rascal » 25.8.2006 16:20

Viimeksi muokannut Rascal, 4.11.2008 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 25.8.2006 17:11

Keulasta tosi hyvän näköinen, mutta perä tuo jotenkin mieleen 206/307 pösön :(

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 25.8.2006 17:31

Mun mielestä taas perä parempi. Noi uudet volkkarin konseptikeulat ei istu tohon merkkiin yhtään. Kansanauto, ja pah :)

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 25.8.2006 17:32

Keula on kuin suoraan Mitsun Evo X:stä.

A. Koro
-
Viestit: 66
Liittynyt: 13.11.2003 17:45

ViestiKirjoittaja A. Koro » 25.8.2006 18:22

Mun makuun muotokieli on siitä älyttömän kokoisesta R mersusta. Mut onhan tuo selkeästi pienempi ja hieno ku mikä. Mutta jos GTI Polokin maksaa niin tajuttomasti kuin maksaa, niin tuon hinta lopputuotteena huitelisi kai jossain 50te paikkeilla -> surkea vastine rahalle.

iikka.k
-
Viestit: 1395
Liittynyt: 23.7.2003 16:02

ViestiKirjoittaja iikka.k » 25.8.2006 19:30

eiks se kikkoro jo aikanaankin ollut ei paras vastine massille?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.8.2006 20:38

Katoaa massaan. EI hyvän näkönen. Pösö ja sitikka jne ranskiksethan on ollu tollasia konseptina jo 10v sitten. Ja tuloksena 206, xsara jne. pikkukopit.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 25.8.2006 21:00

no jos se tuotantoon tulisi niin kaikkia varmaan lohduttaa se ettei se tuolta varmasti tule enää sillon näyttämään. minä ainakin tykkään. nätin näkönen sisältä ja ulkoa.

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 26.8.2006 8:42


Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.8.2006 11:57

Mä kyllä toivoisin aika paljon enemmän kulkua kuin mitä typer:ssä on.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.8.2006 12:33

Mulla ei varmaan ole niin harjaantunut silmä kuin toisilla, mutta en mä kyllä löydä mitään yhtenevää tuon "esikuvan" kanssa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.8.2006 12:38

Molemmissa on taka- ja etupää eli onhan siinä yhtäläisyyttä kaikkiin maailmanautoihin.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 26.8.2006 13:03

tuliskin ton näkönen, ois vihdoinki tää kansanauto ees vähä jonkunäkönen, eikä tälläne peruskippo ku tälläkihetkel :)

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 26.8.2006 17:04

Tiedä siitä kulkupuolesta mutta tehoa on ainakin 10hv enemmän kuin typerässä. Tosin jos Type-RR toteutuu niin se menee tehoissa edelle.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 27.8.2006 11:14

Näyttäisi tulevaisuudessakin VW suosivan mustia helmoja.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 27.8.2006 20:11

Jääpähän jotain tekemistä rakentelijoillekin, muuten kun noi autot alkaa olla aika valmiin näköisiä suoraan pakasta :)

M.V.
-
Viestit: 166
Liittynyt: 18.8.2003 12:57

ViestiKirjoittaja M.V. » 28.8.2006 10:10

Meikäläistä jotenkin kyllä kiehtoo.

PS. Mitkähän nuo vanteet ovat vai ovatko jotkut protot nekin? Aikas maukkaat nekin. Tuollaisia voisi vaikka harkita seuraaviksi.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

Skodaltakin uusi Joyster

ViestiKirjoittaja LauriJT » 21.9.2006 19:22

Kuva

Joy ride
When Skoda first showed off its Roomster as a concept a couple of years ago, many thought it would lead to a watered down production model.

But no, Skoda stuck to its guns and launched the Roomster as a distinctive small MPV.

So, here we have the Joyster from Skoda, which will be its star concept at next week's Paris Motor Show.

A three-door sports-estate, the Joyster shares a similar front grille and headlight treatment to the Roomster, while the back end kicks up to provide head and luggage space.

Skoda is keeping quiet about the likelihood of the Joyster going into production, but given their recent track record we could be driving a Skoda coupe in two or three years' time.


bongattu topgearin sivuilta

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 23.9.2006 0:45

Ihan hieno auto ainakin mä tykkään.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 23.9.2006 4:52

Tahtoo 4motion/quattro/what ever -version!

wees
-
Viestit: 4
Liittynyt: 23.2.2006 22:08

ViestiKirjoittaja wees » 24.9.2006 0:31

ihme avaruusaluksia.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 4.3.2008 16:59

http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... rocco.html

Uusi Scirocco on sitte lopulta tulossa myyntiinkin asti. Moottoreina näyttäis olevan 2.0TSI 147kW ja 1.4TSI 118kW

Hieman sekavin tuntein itse olen, kun Corradon muodot ovat niin rakkahat :)

Mielenkiintoinen uutuus kuitenkin.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.3.2008 17:09

Ihan näppärän näköinen. Toinen mielenkiintoinen, jokseenkin proto, on Seatin Bocanegra http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=15091

Auto on nähtävillä tuolla Geneven näyttelyssä, mutta en löytänyt just nyt siitä kuvaa.

edit.
Tuossa Genestä kuvia:
http://www.salon-auto.ch/en/en_images/i ... 5&idPage=1
Lyhyt linkki
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.3.2008 17:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 4.3.2008 17:10

aika paljon muistuttaa sitä GTI W12 konseptia tuo scirocco.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 4.3.2008 17:44

Tuolla live kuvia uudesta Sciroccosta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.3.2008 17:51

Kunhan saavat tuon myyntiin niin sittenhän sen voi parin vuoden päästä kuopata ja tehdä uuden Corradon :)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.3.2008 18:13

Ihan hyvännäköinen, ei vaan yhtään volkkarimainen. Jos joku löisi tuohon keulaan pösön merkin en luultavasti kiinnittäisi siihen mitään huomiota. Vähän olisi toivonut enemmän jotain.. en tiedä mitä, mutta jotain mistä tuon olisi voinut jollain tavalla yhdistää vanhaan Sciroccoon. Tietysti onhan sillä sama nimi ja se on coupe.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 4.3.2008 18:41

Juu ei kyllä todellakaan volkkarimainen. Enemmänkin juuri pösöä ja keula kuin suoraan mitsusta.

Tuo Seatin konsepti jo näyttikin hieman enemmän seatilta :p

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 4.3.2008 20:08

Nättihän tuo on. Tosin jos keulalta puuttuisi VW-logo, niin varmaan itsekin olisin pohtinut että onpa pösöllä tehty hieno auto.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.3.2008 20:17

Sama tuli mieleen, ensin katselin pikkukuvista että mitä se pösö tuolla tekee ja vasta isosta kuvasta paljastui tuo merkki :/

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.3.2008 20:40

Onpas kyllä yhtä ruma ku ne vanhatkin scirocot että linjassa ovat suunnittelijat pysyneet. =D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.3.2008 23:13

no ei hätää... menee 20 vuotta ennenku laitan tuommosen jos silloinkaan :)

Jarna
-
Viestit: 118
Liittynyt: 18.11.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Jarna » 5.3.2008 7:21

Aijai pojat, kauneus on katsojan silmässä. Sisäpiirin tietona messuilta saatuna tilaa tuossa riittää enemmän kuin aiemmissa Sciroccoissa, takapenkillä mahtuu oikeasti istumaan ilman että etupenkit ovat täysin etuasennossa tai pää vinossa kattoa vasten ja takaloosterissa on tilaa vaikka hevoset söis. Sitä paitsi nuo erillispenkit takana ovat kohtalaisen funkyt.

Mitä tulee tuohon että uusi versio ei näytä vanhalta, niin sehän nyt on vain ja ainoastaan positiivista, muotoilukieli on nyt hieman muuttunut tuosta iloisesta 70-80 -lukujen taitteesta. Tarkasti kun katsoo, niin kyllä Volkkarin suunnittelijat ovat tuijotelleet ainakin kakkoskoppaista Sciroccoa. Ovenkahvat, takapenkin sivupanelit, konepellin ja ikkunan alapuoliset pokkaukset ovat tutunoloisia.

Oikeasti nelipaikkainen coupe (CLK:a ja Passat CC:tä ei lasketa), kohtuuhinta (21500 e Saksassa hinnat alkaen ennakkotietojen mukaan, vastaa suunnilleen 1.4 GT Sport Golffia Suomessa) ja allekirjoittaneen pitkä viha/rakkaussuhde kakkoskoppaisen Sciroccon kanssa taitaa aikaansaada sen, että tilaukseen menee. Sitten olisi kaikki korimallit Sciroccosta tallessa. :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 6.3.2008 0:55

toihan on pirun komee tosin ehkä ei niin volkkarimainen mutta silti jotenkin toi on vaan komee

Sarge
-
Viestit: 132
Liittynyt: 29.7.2003 22:49

ViestiKirjoittaja Sarge » 7.3.2008 18:47

Onkos tosta tietoa että milloin tulee myyntiin, vaikuttaa nimittäin todella mielenkiintoselta. Entäs tuo hinnat alkaen -malli, onko tietoa millä koneella se on? 2.0TFSI ei nyt ainakaan voi TT:tä kalliimpi olla, joten lienee jossain GTI:n ja TT:n välimaastossa.

Edit: Puusilmä minä, tuollahan noi moottorivaihtoehdot onkin ylempänä.

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 9.3.2008 11:38

sabaro
Kuva

vobbe
Kuva

No mut ainahan näitä autojen yhdennäköisyyttä on arvosteltu :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 9.3.2008 13:12

Ei voi olla totta...

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 9.3.2008 13:42

No jaa. Kyllä tuo uusi Impreza vielä sentään rumuudessa Sciroccon pieksee :D

Mutta on kyllä linjoissa vähän samaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 9.3.2008 16:58

Jos nuo laittaisi vierekkäin parkkiin niin ero olisi aika selvä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.3.2008 20:52

Väri on sama ja hiukan samaa keulan muodoissa, toinen on neliovinen ja perästä aivan eri muotoinen, kyllä vähissä valojen lisäksi mielestäni samankaltaisuus. Subaru olisi vaikka minkä kanssa saman näköinen, jos sitä aletaan verrata.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.3.2008 17:25

Niin no, kun on kyse autoista niin tottakai ne on samankaltaisia. Eli neljä rengasta, ikkunat edessä, sivuilla ja takana, peilit löytyy. Muoto on pääpiirteiltään sama, eli keula on matala, ja tuulilasin etureunasta alkaa viistosti nousemaan ja loppuosa autosta taaksepäin on korkeampi kuin keula. Tässä tapauksessa kun molemmat ovat ns. viistoperiä niin auto loppuu katon takareunaan josta perä tippuu jyrkästi alas. Keulassa on valot lähes aina etukulmissa ja sama takana. Noinhan se autoissa menee ja joten tottakai autot muistuttaa tältä osilta toisiaan, eikä noita piirteitä onneksi ole aluttu paljoa muokkaamaan missään autossa. Sitten tulee erilaiset yksityiskohdat, joiden osalta kaikki autot eroavat toisistaa. Ja niiden yksityiskohtien osalta noissa kahdessa ei ole samaa juuri muuta kuin ehkä tuo etuvalojen muoto.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.3.2008 23:31

No jos nuo hinnat ovet edes vähänkään samassa linjassa härmän kamaralla kuin saksassa, niin tuo on vaarallisen haluttava laite

http://www.zercustoms.com/photos/Volkswagen-Scirocco.html

JHonkala
-
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2007 15:19

ViestiKirjoittaja JHonkala » 11.3.2008 8:22

Kakkosautoksi..? Taitaa muotoiluosastolla olla paljonkin Volvon entisiä suunnittelijoita, senverran on samanlaista kylkilinjaa c30 kanssa. Kaikesta huolimatta todella upea laite.

Sarge
-
Viestit: 132
Liittynyt: 29.7.2003 22:49

ViestiKirjoittaja Sarge » 16.4.2008 12:01

Nostetaas tääkin esille taas. Lueskelin tossa uusinta CAR-magazinea, missä oli pitkä juttu uudesta Sciroccosta, ja mielenkiintosena pomppas esiin tuo maininta hinnasta, 20600£ briteissä 200hp 2.0TSI, ja esim. 3-ov GTI Golf manuaalina, lähtöhintä 20850£. Pikkasen yllättävää että jäis GTI:n tasolle tai jopa sen alle toi 200hp-versio, varsinkin kun siinä on tuo Adaptive Chassis Control vakiona, mitä GTI:ssä taas ei ole. En tiedä sitten kuinka paikkaansa pitävä tämä tieto on, mutta jos näin on, niin aina parempi.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 16.4.2008 13:23

Milloinkohan noita vanteita rupeaa saamaan replikana :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.5.2008 19:44

http://www.caradvice.com.au/12948/volks ... -unveiled/

This incredible machine features a highly-modified version of the car’s standard 2.0-litre TFSI engine pumping out 242kW and maximum torque of 340Nm at 2,100rpm.

Power is transferred to the front wheels through VW’s 6-speed DSG dual clutch gearbox, identical to the transmission used in the road-going model.

Kuulostaa asialliselta ja tuloksienkin mukaan ihan kelpo laite. 24h kisassa sijotus yleiskisassa 11 ja oman luokan voitto, yleiskisassa edellä vain Porscheja ja pari Bemaria.

Kuva

Clio
-
Viestit: 119
Liittynyt: 24.7.2003 11:17

ViestiKirjoittaja Clio » 25.5.2008 23:01

Pari viikkoa sitten näin ringillä tollasen testaamassa tota VLN kisaa varten, oli muuten tosi hyvännäkönen.
Muutama kuvakin tuli otettua, katsotaan jos niitä ilmestyis kohta carfreaksien sivuille.

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 25.5.2008 23:25

Wörtherseessä tuo kyseinen hassuttelulaite oli myös näytillä.


Kuva

Kuva

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 29.5.2008 7:59

Vähän Original Zubehöriä niin alkaa vakiokin näyttää paremmalta:



Kuva

Kuva

Kuva

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.5.2008 8:06

Olisko tässä vastaus toisaalla esitettyyn kysymykseen millä VW:llä nuoriso ajaa tulevaisuudessa?

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 29.5.2008 9:51

Jumankekka ku on nätti peli :o

Tuommosella kikkaralla kehtais jo ajellakki :D

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.5.2008 10:26

Tuo kilpurin sisusta on kyllä varsin maukkaasti viimeistelty :P

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.5.2008 10:33

Jokohan tässä taas menee vouhotukset uusiksi

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 29.5.2008 12:01

Kenellä Suomen eka kilpurireplica? =)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 29.5.2008 21:35

Tämä auto voitaisiin nimetä Volkswagen 306:seksi, jotenkin tulee vaan nuo patongit mieleen tästä :)

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 11.7.2008 19:53

Top Gearissa väitettiin muuten, että briteissä tämän hinnoittelu vastaisi aikalailla GTI Golffeja... Ei kyllä olisi paha hinta.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 11.7.2008 20:22

Heh, "jotain uutta, jotain lainattua"

Nelos korisen golffin kautta A3:n viikset pilkottaa tuolta muuten niin futurisesta kabiinista=)

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

Mahottoman hieno.

ViestiKirjoittaja My_bug » 12.7.2008 7:38

Täällä on jo ensimmäinen tilauksessa. :P Seuraava auto on kyllä Scirocco.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 24.7.2008 21:58

ööö tuota, onkos sitä Golfin W12 versiota tulossa myyntiin? Dorf on ilmeisen tosissaan haastamassa GTI-luokassa
http://fi.worldcarfans.com/9080722.002/ ... d-focus-rs

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 25.7.2008 4:48

Ei kai sitä w12 versiota missään vaiheessa ole tarkoitettu laittaakaan myyntiin? Voin olla tietysti väärässä..

Tuo Ford on ihan hieno, mutta siinä on yksi vika. Se on FORD :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.7.2008 6:16

W12 Golf oli hieno, mutta loivasti överi idea. Tuo RS Focus taas on muuten hieno, mutta vanhan Cossu Escon hengessä olis saanu tässäkin olla se kardaani. Mutta jos tuo on yhtä hyvä ajaa kuin edellisen korimallin RS Focus niin ei tuokaan varmaan ihan kauhean huono ole.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.7.2008 8:20

mutta miten tuo gti-luokka nykyään lasketaan? ku mutuna olis että eikä niissä ole ennen ollu rajoituksia mikä on laskettu gti-luokkaan? mutta miten nykyään

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 25.7.2008 9:06

Citröän miehenä olisin ihan hiljaa pelkästä autonvalmistajasta. Tuo Fordin kardaanin vieroksuminen on todella ikävää. Semminkin kun konsernissa on osaamista laittaa Focuksen kokoinen auto nelikoksi (Mazda ja Volvo). Luulisi että samalla hinnalla kun on kehitelty tuota uutta etupään rakennetta olisi saatu se kardaanikin paikalleen. Tosin menisihän siinä hommassa uusiksi pohjapelti aika radikaalisti.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.7.2008 12:04

Vanhasta RS Fiikuksesta kun tuli juttua niin tässä Jeremy-sedän (ei Ron) mietintöjä kyseisestä autosta. Hehkutus on sitä luokkaa että siitä päätellen ei ainakaan kardaania kaivattu koeajolla ;)

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 25.7.2008 13:22

Se on varmaan kiva testailla tuollasia "puutarhajyrsimiä" kun ei ole lumesta tietoakaan. Eipä siitä nelivedosta kesällä täälläkään ole hirveästi hyötyä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.7.2008 13:41

^ no eipä oikein naurata itselläni tuommoset 300hp etuvetosena.. aika paljon ärrävolvojaki on haukuttu ku tehoja löytyy mutta ku etuvetonen

edit: ja aina ei välttämättä ole asfalttipinta alla

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 25.7.2008 13:49

^ no eipä oikein naurata itselläni tuommoset 300hp etuvetosena.. aika paljon ärrävolvojaki on haukuttu ku tehoja löytyy mutta ku etuvetonen

Eihän ärrävolvot ole ollu etuvetoja enää aikoihin. Tarkoittanet näitä 850 T5R yms.?

Näiden kaikkien toyotajaris-itkujen jälkeen sanon että helvetin hieno auto, sciroccot ja corrado on saanu arvoisensa jatkajan jo pelkän ulkonäön perusteella :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.7.2008 15:13

Näissä RS Focuksissa (uudessa ja vanhassa) on sentään vähän edes panostettu siihen voiman saamiseen tiehen ilman ongelmia. Etuvedoissakin on eroja.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.7.2008 15:18

^oikein..

Ja Volvoista vielä se että nelivedoissakin on eroja, Aikalailla puskevia..

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 25.7.2008 15:20

Ei 300HV ole liikaa etuvedolle, ainakaan suoralla.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 25.7.2008 15:21

Etuvedoissakin on eroja.

Jep, minun 200hv etuveto vetelee ja sutii aivan varmasti enemmän kuin tuo 300hv voorti, ja paljon. Eikös tuota juuri hehkuettu että "Ford olisi löytänyt viisastenkiven tehokkaiden etuvetojen ajettavuuteen".

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 26.7.2008 0:29

Olisi mielestäni pitänyt saada vielä astetta tehokkaampi malli tuosta, olisivat vaikka jättäneet sen tehottomimman pois.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.9.2008 21:10

Nythän se sitten on hinnoteltu suomeenkin. 1,4 TSI 160 hp alkaen 29500 eur

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.9.2008 0:12

Ei loppujen lopuksi mikään ihan mahdottoman hintainen.

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 3.9.2008 9:13

H&R:ltä nopeaa toimintaa...

Kuva




Kyllä tuo tosiaan aika kilpailukykyisesti on hinnoiteltu joskin automaatti-ilmastoinnin, sporttipaketin ja nahkapenkkien ruksaaminen tuo mukavasti lisähintaa. Noooh, ehkä kaikkea ei ole pakko ruksata? Sitten vaan miettimään olisiko moottorivalinta 2.0TSI 6-pykälä DSG vai myöhemmin tuleva 1.4 TSI 7-pykälä DSG.

a9801259
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2003 19:50

ViestiKirjoittaja a9801259 » 25.10.2008 11:37

Kojelauta oli kyllä pettymys kun sisään pääsin. Taas semmoinen harmaa ja halpa muovinen (kuten niin monessa uudessa VW:ssä).
Tekisivät niistä mustia, jos ei semmoista "pehmeää" enää osata tehdä.

Muuten on kyllä pirun siisti!

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 25.10.2008 11:44

No kolmellakymmenellä tonnilla ei alcantaraa saa. Ne sisustan rahat taitaa nykyään upota johonkin konehuoneen puolelle. Livenä on kyllä volkkariksi todella hyvännäköinen.

`niksu
-
Viestit: 150
Liittynyt: 21.11.2007 1:10

ViestiKirjoittaja `niksu » 25.10.2008 11:54

Pari tuollasta livenä nähnyt jo. Toinen taisi olla jopa autokoulun auto. Todella hienon näköisiä laitteita omasta mielestäni :P

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 25.10.2008 13:01

Eilen tuli kokeiltua moista 200hv DSG versiota, makealta peliltähän se vaikuttaa. Hienosti taittuu auto kurviin vakioalustallakin. Hinta vaan tuntuu omasta mielestä vähän korkealta, ainakin kyseisessä versiossa. Samalla rahallahan saa jo jonkinlaisilla varusteillakin Passat CC:n.

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 26.10.2008 19:29

Hei, harkinnassa olis toi pikkukoneinen versio. Mutta en ole mistään löytänyt vastausta, eikä ole myyjät ainakaan vielä osanneet vastata kysymykseen; onko 2.0TSI:ssä ja 1.4TSI: keskenään samat jarrut? Ja ovatko ne samat kuin GTI:ssä? Sattuisiko kukaan tietämään? Ei nyt välttämättä kauppaa ratkaiseva tekijä, mutta jäisi kuitenkin kaivelemaan jos paremmatkin olis ollu tarjolla.

-Matti-
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.10.2008 20:13

ViestiKirjoittaja -Matti- » 26.10.2008 19:38

^^Ite kans kävin ajelemassa demotourilla tuolla sciroccolla ja olihan se hieno peli..Ainut asia mikä häiritsi niin huono näkyvyys taakse päin peruutuspeilistä ja ikkunoiden mataluus,mutta aluksihan kaikki on outoa..
Kyllähän tuollaisen vois seuraavaksi vaihtaa ku nyt päällä hirveä scirocco kuume..

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 29.10.2008 16:31

Scirocco koeajettu ja mielestäni täysin turha malli. Pieni, kallis, epäkäytännöllinen, ahdas, takaapäin suorastaan ruma ym. Koeajossa ensimmäiset negatiiviset havainnot olivat ikkunoiden suhina, rengasmelu, huono näkyvyys ikkunoista ja peileistä, pieni tavaratila jossa älyttömän korkea nostokynnys, takapenkki ahdas ja sinne itsensä asettaminen vaatii akrobaatin taitoa. Edessä keskikyynärnojakin oli aivan rihveli, Octaviassa täysin vastaava on paljon jämäkämpi. 1.4:n vääntö aika olematon. Perusvarustelu on vaatimaton, ei ksenoneita, ei vakionopeudensäädintä, ei automaatti-ilmastointia. Mittaristo, hallintalaitteet, ohjaustuntuma ja kuskinpenkki olivat sitävastoin erinomaiset. Takuuvarma teinilippismalli joka kyllä kiinnittää pissisten huomion.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 29.10.2008 19:52

Issekin kävin tuota tuolla DemoTourilla katsomassa. Kovasti olivat tuputtamassa että "kokeilemaan kokeilemaan". Istahdin sisään ja totesin että ne ajat on setällä takana kun postilaatikosta ajaminen oli "Cool". Muistui mieleen kun joskus viime vuosituhannella kokeilin TT:tä. Piti ihan mennä siihen seinän taakse, istua TT:en ja ihastella miten hyvin siitä näkee ulos ;)
Makukysymys, mutta kuten todettu, huomioarvo tuolla on varmaan aika hyvä. Tuommoinen jos on jossain autokoulussa oppilasautona niin siellä ei ainakaan lasketa ajo-oppilaita helpolla =:)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 30.10.2008 8:39

Scirocco koeajettu ja mielestäni täysin turha malli. Pieni, kallis, epäkäytännöllinen, ahdas, takaapäin suorastaan ruma ym. Koeajossa ensimmäiset negatiiviset havainnot olivat ikkunoiden suhina, rengasmelu, huono näkyvyys ikkunoista ja peileistä, pieni tavaratila jossa älyttömän korkea nostokynnys, takapenkki ahdas ja sinne itsensä asettaminen vaatii akrobaatin taitoa. Edessä keskikyynärnojakin oli aivan rihveli, Octaviassa täysin vastaava on paljon jämäkämpi. 1.4:n vääntö aika olematon. Perusvarustelu on vaatimaton, ei ksenoneita, ei vakionopeudensäädintä, ei automaatti-ilmastointia. Mittaristo, hallintalaitteet, ohjaustuntuma ja kuskinpenkki olivat sitävastoin erinomaiset. Takuuvarma teinilippismalli joka kyllä kiinnittää pissisten huomion.


Onneksi maailmaan vaan tehdään niinkin järkeviä autoja kuin diesel Octavia, kuinka voisimmekaan elää ilman vaihtoehtoja?

-HABA-

ViestiKirjoittaja -HABA- » 30.10.2008 8:46

xxx
Viimeksi muokannut -HABA-, 8.9.2010 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 30.10.2008 9:29

Tästähän puuttuu enää "kateus-kortti". Kaksi edellistä kierrelleet aihetta jo menestyksekkäästi. Onko jollain tavoin katkeraa/kateellista kirjoittaa negatiivisista fiiliksistä tai verrata tuotetta A tuotteeseen B?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 30.10.2008 9:45

Tästähän puuttuu enää "kateus-kortti". Kaksi edellistä kierrelleet aihetta jo menestyksekkäästi. Onko jollain tavoin katkeraa/kateellista kirjoittaa negatiivisista fiiliksistä tai verrata tuotetta A tuotteeseen B?


Ei ole väärin verrata tuotetta A (diesel octavia) tuotteeseen B (diesel passat).

Mielestäni väärin on, että tuotetta A ( tomaatti) verrataan tuotteeseen B ( moottorisaha).

Jos arvioija ei kuulu tietyn tuotteen kohderyhmän kanssa edes samalle mantereelle, niin minkä helvetin takia siitä arviointitapahtumasta pitää sitten ihan raportti kirjoittaa nettiin? Eikö kaikille toppahousumiehille pitäs olla selvää, että Golffin kokoluokassa oleva coupe-viritelmä saattaa olla hieman ahtaampi, pienempi, ahdistavampi, kalliimpi jne. (muotoilun ansiosta) kuin ala-asteikäisen viivoittimella piirtämä tusinassakolmetuhatta-perheauto?

Kertokaas sitten, mikä olisi Sciroccon kilpailijoista se parempi vaihtoehto? Skoda Roomster?

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 30.10.2008 9:58

Hä ? Siis täälläkö pitää täst edes (vai onko jo pitänyt, jos näin niin sori, en ole huomannut) ennen kuin kirjoittaa _mielipidettään_ jostain tuotteesta/asiasta, ensin varmistua olenko kykevä kommentoimaan kyseistä asiaa. Mitkäs nuo kriteerit on? Kuulunko ko. tuotteen kohderyhmään, onko minulla aito aie hankkia ko. tuote, onko minulla taloudelliset edellytykset hankkia ko. tuote, olenhan varma että en ole katkera/kateellinen ko. tuotteeseen liittyen.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 30.10.2008 11:06

Antero, oon ollu jo alusta alkaen sitä mieltä, että sinä et kuulu mihinkään kohderyhmään. Mikään ei kelpaa.

Tietyt ihmistyypit vain jaksavat minua huvittaa, kerta kaikkiaan. Jos nenän eteen annetaan vaikka Halle Berry koeajot mielessä, tuumattaisiin vain että "ei noilla lantioilla kyllä lapsia tehdä, eikä neekeri osaa varmaan lihakeittoakaan vääntää. Kyllä oma maatuska on paras."

Jos Scirocco on kaikissa mainitsemissanne kohdissa paska, mikä on se benchmark mihin te sitä vertaatte? Johonkinhan väitteet/mielipiteet kalleus, pienuus, alaväännön puute, postilaatikkomainen ajonäkymä jne. perustuu? Vai onko se nyt vaan siitä kiinni, että auto maksaa yhtä paljon kuin puolet isompi perheauto, jossa edellä mainitut kohdat ovat juuri päin vastoin? Olisiko esim. Bugatti Veyron mielestänne yhtä huono em. asioissa?

Enkä edes yritä heittää kateuskorttia ilmaan.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 30.10.2008 11:34

No herra isä, jopas tämä(kin) sattui nyt herkkään. Kait se sitten on että tuo työnkuva hirttää päälle koko ajan. Työn puolesta kun pitäisi saada ihmiset tuomaan esille omia mielipiteitään kun pelkällä hymistelyllä ja nyökyttelyllä ei asiat etene, niin kait se sitten tulee näihin kirjoituksiinkin, vilpitön pahoittelu.

Omalla kohdallani oli mielestäni varsin selkeästi mainittu että esim. TT:en verrattaessa tuo uusi Scirocco on paljon ahtaamman tuntuinen (tämä nyt ihan omakohtainen tuntemus, ei perustu mittanauhaan, pahoittelen). Siitä näkee minusta huonosti ulos, henkilökohtainen mielipide, I'm sorry ja että joskus tuo olisi varmasti ollut minunkin mielestäni "cool", mutta ihmisen mieliteot/mielipiteet muuttuu. Lopuksi vielä totean, että varmaan hyvä huomiarvo (positiivinen huomio, oletin)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 30.10.2008 11:46

Oleellisen pointin olet Antero sanonut itse tuossa aiemmin:

Onko jollain tavoin katkeraa/kateellista kirjoittaa negatiivisista fiiliksistä tai verrata tuotetta A tuotteeseen B?


Mutta se on unohdettu sen jälkeen:


Hä ? Siis täälläkö pitää täst edes (vai onko jo pitänyt, jos näin niin sori, en ole huomannut) ennen kuin kirjoittaa _mielipidettään_ jostain tuotteesta/asiasta, ensin varmistua olenko kykevä kommentoimaan kyseistä asiaa. Mitkäs nuo kriteerit on? Kuulunko ko. tuotteen kohderyhmään, onko minulla aito aie hankkia ko. tuote, onko minulla taloudelliset edellytykset hankkia ko. tuote, olenhan varma että en ole katkera/kateellinen ko. tuotteeseen liittyen.


Vertailu ja mielipiteen kertominen on eria asia. Vertailu TT:hen on lähempänä totuutta, mutta sitä ei näissä viimeisissä keskusteluissa ole ollut. Marko on jo kertonut miksi on turha vertailla Octaviaa ja Sciroccoa. Itse en kumpaakaan hankkisi. Toista voisin harkita, toinen kuuluu kategoriaa jota en elämässäni koe tarvitsevani.

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 30.10.2008 11:52

Samaa mieltä Markon kanssa, eli erikoisempaa autoa tulee arvostella ensisijaisesti sen erikoisominaisuuksien valossa joita sen suunnittelussa on painotettu. Mennään aika pahasti metsään jos haetaan Scirocco koeajolle ja aletaan mittailemaan miten ahtaasti pääsee takapenkille, kuinka äänekkäät ja kovat sen leveät urheilurenkaat ovat eikä takapaksiinkaan saa tarpeeksi tavaraa. Miksi te niin edes teette? Eikö käynyt mielessä että merkiltä jolta löytyy jo Golf-luokan auto (Golf!), se ei halunnut tehdä välttämättä toista samanlaista?

Voi melkein kuvitella seuraavan skenaarion autoliikkeessä..

Toppahousu: PÄIVÄÄ! TULTIIN TÄSSÄ PERHEEN JA MUMMUN KANSSA KATSOMAAN UUTTA AUTOA! TÄSSÄ TÄMMÖNEN KIROKKO NÄYTTÄÄ JUST SOPIVAN KOKOSELTA!
Myyjä: Päivää päivää. Se nyt ei valitettavasti oikein perh..
TH: MITÄ MITÄ, EIHÄN SE TUO MUMMU NYT TUONNE TAAKSE PÄÄSE, LONKKAANSA ALKOI VIELÄ VALITTAMAAN. MITEN TÄHÄN AHTAASEEN PENKKIIN AIKANEN MIES PITÄSI MAHTUA?!?!
M: Tuossa meillä vieressä on farmari-Go..
TH: NYT LÄHETTÄÄ ANNELI TUOHON KONELALLE KATTOMAAN SE SAMARA MISTÄ PUHUTTIIN! EI TÄSTÄ LIIKKEESTÄ SAA AUTOJA KU TUOLLASIA SAKSALAISTEN AKKOJEN KAUPPAKASSEJA!
M: ...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.10.2008 12:06

Samaa mieltä Markon kanssa, eli erikoisempaa autoa tulee arvostella ensisijaisesti sen erikoisominaisuuksien valossa joita sen suunnittelussa on painotettu. Mennään aika pahasti metsään jos haetaan Scirocco koeajolle ja aletaan mittailemaan miten ahtaasti pääsee takapenkille, kuinka äänekkäät ja kovat sen leveät urheilurenkaat ovat eikä takapaksiinkaan saa tarpeeksi tavaraa. Miksi te niin edes teette? Eikö käynyt mielessä että merkiltä jolta löytyy jo Golf-luokan auto (Golf!), se ei halunnut tehdä välttämättä toista samanlaista?

Noinhan yleisesti ottaen saa lukea Tekniikan Maailman testeissä :D

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 30.10.2008 15:42

Koe istuttua ja yleisesti ihmeteltyä tuli Scirocco, en ajanut. Mukavia pikkudetaljeja, jotka muistuttavat Corradosta. Esim. takapenkki on muotoilultaan oikeastaan samanlainen. Tavaratila melko tilava juuri syvyytensä puolesta. Ajoasento loistava, kuten myös hallintalaitteet. Hinnaltaan sellainen, että on makuasia kumman valitsee, Gti Golfin vai tämän. Toisin oli Corradon aikakaudella, kun Corrado maksoi melkein 2x Gti/G60 Golfin hinnan. Ihan hieno, nostalginenkin malli tämä uusi Scirocco. Tosin sellaista "pakko saada" tunnetta ei syntynyt.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.10.2008 15:50

Tietyt ihmistyypit vain jaksavat minua huvittaa, kerta kaikkiaan. Jos nenän eteen annetaan vaikka Halle Berry koeajot mielessä, tuumattaisiin vain että "ei noilla lantioilla kyllä lapsia tehdä, eikä neekeri osaa varmaan lihakeittoakaan vääntää. Kyllä oma maatuska on paras."


Tyrskähti kahvit pöydälle :D

Itse olen hieman perehtynyt tähän Scirocco hommaan, ja käynyt jopa muutamissa kaupoissa kyselemässä muutamia aiheeseen liittyviä juttuja. Tosin autokauppiaatkaan eivät aina löydä asiakkaan tarvekartoituksen kaikkia puolia, kun eräässäkin liikkeessä neljännessä lauseessa mainittiin, että mallin ei ole saatavana takaovia...

No kun en vähimmässäkään määrin ole takaovien tarpeessa eikä täällä maalla ole pahemmin tarvetta taaksepäinkään nähdä, niin olen jopa hieman kehittänyt ajatusta tuollaisen hankkimisesta työmatkaliikennöintiin.

Tosin hieman höperöllehän tilanne vaikuttaa vertailussa nykykalustoon.
Sama moottori, sama kojelauta, samat etupenkit, sama alusta (jos ei lasketa magneetti-iskareita) samat jarrut, sama mittaristo, huonommat ämyrit jne. Perse ei kestä tilata noin paljoa varusteita kuin nykyisessä ammeessa eikä kikkorosta saa kesäkuumalla kattoakaan peräkonttiin, joten mitään hiton järkeä ei ole vaihdossa 18500 km vähemmän ajettuun ja 2,5 vuotta uudempaan peliin. Mutta silti tuo vaan on niin helvetin hieno, että pakko ois saada...vähän niinku tuo edellä mainittu Halle.

Epäkäytännölisyys aste molemmissa on lähes täydellinen, eossissa lisäksi katto alhaalla jopa ihastuttavan vähän tavaratilaa emmaljungalabradorinnoutaja osastolle...

Ja mikä tärkeintä, molemmat on tosi gay.

Vaikeeta se on tää elämä autojen kanssa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 30.10.2008 16:58

Kävinpä tuossa itsekkin taivastelemassa tuota uutta Sciroccoa liikkeessä. Vaikka se edelleen hieman tuo Peugeotin mieleen niin oli se kaikinpuolin makoisa laite. Etenkin sisätiloiltaan tunnelma oli aika samanlainen kuin vanhemmassa Mk2 Scirocossa. Hauska pieni yksityiskohta mihin kiinnitin huomioita oli se että oven kahvasta vetäessä ensin ikkuna laskeutui noin sentin verran karmitiivisteen alta pois jotta oven pystyi avaamaan. Tämä siksi kun ovet ovat karmittomat (vai miten se oli?).

Koeajot täytyy käydä kinuamassa jossain välissä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.10.2008 17:13

Hauska pieni yksityiskohta mihin kiinnitin huomioita oli se että oven kahvasta vetäessä ensin ikkuna laskeutui noin sentin verran karmitiivisteen alta pois jotta oven pystyi avaamaan. Tämä siksi kun ovet ovat karmittomat (vai miten se oli?).


Joo näinhän se on...kun lukituksen avaa kaukosäätimellä laskeutuvat lasit hetkeksi jo tuossa vaihessa. Jos autoon ei mennä sisään heti, nousevat lasit ylös. Passat CC:ssä kun kaikki neljä lasia napsahtavat alas, pitävät ne jopa melko voimakkaan ääneen.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.10.2008 18:00

Tuossa tosiaan taisi ne lasit mennä oikein johonkin uraan? Mites sitten KUN se lukkolaitteen mikrokytkin alkaa temppuilla, eikä tunnista oven avaamista, kuten omassa TT:ssäni. Siinä ei onneksi ole mitään uraa tuota lasia varten. Taitaa tuo kaukosäädinkikka sentään vielä pelastaa tilanteen, että autoon pääsee sisälle :)

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 30.10.2008 18:02

Tuliko sohaistua kepillä ampiaispesää..? Aivan sama, mutta ainakin kiivasta keskustelua näyttää syntyneen.

Hyvännäköisiä autoja on ollut aina ja tulee aina olemaan. Onhan tuo Scirocco linjakkaan näköinen peli, paitsi että takaosa on kuin eri autosta, perä muistuttaa -90 luvun civicciä.
Scirocossa on ollut lähtökohtana että auton ulkonäkö menee käytännöllisyyden ohi. Asiakas varmasti tietää mistä ominaisuuksista joutuu tinkimään ja vastaavasti mitä saa tilalle kun ostaa ko. auton. Ideologia on melko pitkälti sama kuin A3 CC:ssä tai TT:ssä. Myös BMW:n 1sarjan coupe kuuluu samaan sarjaan, luottokortti taskuun ja menoksi.
Mutta, ihmettelen sitä miten scirocossa on yksityiskohtia jotka on konsernin muissa "halpismerkeissä" toteutettu paremmin. Juuri tuo mainitsemani keskikyynärnoja on aivan hanurista, muuten VI Golfissa on prikulleen sama. Onko karmittomat ikkunat vaikea tehdä niin ettei ne suhise? Samoin Onko rengaskoteloiden vaimentaminen niin vaikeaa/kallista ettei siihen kannata panostaa. Ihmetyttää että 22k€:n karvahattu skodassa on automaatti-ilmastointi, ksenonvalot, vakionopeussäädin ja monia muita varusteita vakiovarusteena mitkä joutuu Sciroccoon tilaamaan erikseen? Selitys on yksinkertainen, kun kysymyksessä on ns.urheilumalli, automallin valmistaja ottaa monikertaisen katteen itselleen verrattuna perusjettaan tai skeidaan. Kuitenkin kyseessä on "vain" volkkari, niin ihmetyttää moinen nuukailu.

Tämä kuulostaa juuri joltain perheenisältä joka joutuu olosuhteiden pakosta ajamaan farmari Octavialla.


Tuohon on pakko kommentoida että voihan niitä isättömiä lapsia jossakin olla, mutta perheestä ei ole tietoakaan, "karvahattu" RS TDI Octavialla ajan ihan omasta tahdosta, eikä se ole farmari.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.10.2008 18:36

Ihmetyttää että 22k€:n karvahattu skodassa on automaatti-ilmastointi, ksenonvalot, vakionopeussäädin


Joku syyhän Skodan ostajalla täytyy olla, että Tsekkituotteeseen valitsee...

Heikki: Ainakaan Eossissa ja CC:ssä ei ole varsinaista uraa, vaan lasi painuu tiivisteeseen, mutta vähän raakaahan se avaaminen siinä vaiheessa on kun lasi ei alas liiku. Onneksi autosta ulospäin tultaessakin lasit laskee kun avaimen nykäisee pois virtalukosta ;D

Sciccoron ajo-ominaisuudet ansaitsee kyllä varsin asiallisen arvosanan...huomaa että auto ajodynamiikaltaan on suunniteltu urheilulliseksi eikä vaan urheiluversioksi perhemallista kuten GTI, S ja RS mallit.. Lähes kaikista vag mallista tuttu huomattava aliohjautuminen puuttuu lähes kokonaan. Ja Audilta anastettu magneettialusta on sekin kiva asia. Nopeakossa mutka-ajossa löysäkoriselle avoEossille tulee turpaan sata nolla.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa