Diesel eberspärcher - Uskaltaako ostaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Diesel eberspärcher - Uskaltaako ostaa?
Hei.. Mitä olen täällä lukenut eebereistä niin olen tullut siihen tulokseen, että uskaltaako sitä ostaa (uusi ja liikkeessä asennettuna). Omistan Transportterin ja erään portterihan paloi kuka täällä kirjoittelee. Tiedän, että se on kallis ja kenties ei järkevä ostos autooni taloudelliselta kannalta. Tahtoisi vaan lämmintä talvella.
Onko webasto ja eber todellakin niin huonoja vai mistä nämä palamiset ja syttymiset johtuu? Onko teillä paljonkin tilainteita tiedossa? Onko mitään muuta vastaavaa systeemiä olemassa kuin pa-lämmitin? Roikkaa ei sitten ehdotella. Ei tahtoisi autoaan polttaa ja tuota palovakuutusta kun ei ole.
Jauhan samaa, mutta onko tuo kuinka suuri riski?
Onko webasto ja eber todellakin niin huonoja vai mistä nämä palamiset ja syttymiset johtuu? Onko teillä paljonkin tilainteita tiedossa? Onko mitään muuta vastaavaa systeemiä olemassa kuin pa-lämmitin? Roikkaa ei sitten ehdotella. Ei tahtoisi autoaan polttaa ja tuota palovakuutusta kun ei ole.
Jauhan samaa, mutta onko tuo kuinka suuri riski?
Mulla on ollut Eberi profiilin golffissa 4 vuotta, eikä mitään ihmeellisiä onglemia ole ollut... Eikä olet syttynyt.
Isällä on ollut noita rakkineita (Eberi ja Webasto) autoissaan kohta lähes 20v. (En muista vuosia tarkkaan, mutta pitkään kuisteski), eikä silläkään oo kertaakaan ollut pihalla savuavaa autonjämää... :)
Isällä on ollut noita rakkineita (Eberi ja Webasto) autoissaan kohta lähes 20v. (En muista vuosia tarkkaan, mutta pitkään kuisteski), eikä silläkään oo kertaakaan ollut pihalla savuavaa autonjämää... :)
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
tulee, osakasko ~60e vuoteen. (hirvi, palo ja varkaus vakuutus)
Edit: vastausta tuohon alempaan...
Joo kyllähän omavastuut tuppaa tuolla 150e olemaan kaikissa vakuutusyhtiöissä. Kai. eli pikku jutut menee kyllä omaan piikkiin, mutta jos autos palaa niin 150e ei liene mahdoton summa kerätä.
Laajaosakasko sisältää myös ilkivaltavakuutuksen n.80e vuoteen. Tietääkseni pelkkää palo/ilkivaltavakuutusta ei ole. Asiantuntiat ovat kuitenkin vakuutusyhtiöissä :)
Edit: vastausta tuohon alempaan...
Joo kyllähän omavastuut tuppaa tuolla 150e olemaan kaikissa vakuutusyhtiöissä. Kai. eli pikku jutut menee kyllä omaan piikkiin, mutta jos autos palaa niin 150e ei liene mahdoton summa kerätä.
Laajaosakasko sisältää myös ilkivaltavakuutuksen n.80e vuoteen. Tietääkseni pelkkää palo/ilkivaltavakuutusta ei ole. Asiantuntiat ovat kuitenkin vakuutusyhtiöissä :)
Viimeksi muokannut Loirottaja, 23.8.2006 17:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiitoksia neuvoistanne :)
Mikähän sen palamisen aiheuttaa? Karstainen putki tuntuisi olevan monessa Eberissä. Eli huonopolttoaine kenties? Vai säädöt päin honkia? netistä saa lukea paljon noita palamisia ja muita vastaavia. Kaikkeen ei pidä uskoa, mutta pistää mietityttämään.
En ole koskaan omistanut vakuutusta, koska ne tuntuvat huijaukselta. Isän Seatista särettiin aikoinaan ikkuna. Auto oli silloin parivuotta vanha ja omavastuu oli isompi mitä se ikkuna. Eli Ikkuna ostettiin omaan piikkiin. Olikohan Tapiola silloin.
Olisiko pelkkää palovakuutusta ilman noita muita? Tai palo ja ilkivalta?
Ihan vitsinä. Törmäät karanneeseen sirkusnorsuun. Korvaisiko täysasko? Vai pitääkö norsuja varten hankkia oma vakuutus *nauraa* Voisi pokalla joskus kysyä ja katsoa vakuutus tädin silmiin.
Mikähän sen palamisen aiheuttaa? Karstainen putki tuntuisi olevan monessa Eberissä. Eli huonopolttoaine kenties? Vai säädöt päin honkia? netistä saa lukea paljon noita palamisia ja muita vastaavia. Kaikkeen ei pidä uskoa, mutta pistää mietityttämään.
En ole koskaan omistanut vakuutusta, koska ne tuntuvat huijaukselta. Isän Seatista särettiin aikoinaan ikkuna. Auto oli silloin parivuotta vanha ja omavastuu oli isompi mitä se ikkuna. Eli Ikkuna ostettiin omaan piikkiin. Olikohan Tapiola silloin.
Olisiko pelkkää palovakuutusta ilman noita muita? Tai palo ja ilkivalta?
Ihan vitsinä. Törmäät karanneeseen sirkusnorsuun. Korvaisiko täysasko? Vai pitääkö norsuja varten hankkia oma vakuutus *nauraa* Voisi pokalla joskus kysyä ja katsoa vakuutus tädin silmiin.
Aika riskiä ajella ilman vakuutuksia muistellen kaikkia tapauksia mitä täälläkin on puitu. 15-vuotias kolhi autoja lunastuskuntoon parkkipaikalla -> syyllisiä ei saatu kiinni, mitään ei korvata. Auto karkasi käsistä talvella ohitustilanteessa -> lunastukseen, mitään ei korvattu jne. Harvoinhan näitä tapahtuu mutta hyvä niihin on varautua.
Bonuksettomissa kaskoissa on isot omavastuut joten tietoinen riskihän se on ottaa halpa vakuutus.
PA-lämmittimien karstoittuminen johtunee liian lyhyistä lämmitysajoista. Turvallisia nuo kuitenkin periaatteessa ovat. En ainakaan ole kuullut, että kenelläkään sen takia olisi auto palanut. Täällä foorumillakin taitaa olla se yksi tapaus.
Bonuksettomissa kaskoissa on isot omavastuut joten tietoinen riskihän se on ottaa halpa vakuutus.
PA-lämmittimien karstoittuminen johtunee liian lyhyistä lämmitysajoista. Turvallisia nuo kuitenkin periaatteessa ovat. En ainakaan ole kuullut, että kenelläkään sen takia olisi auto palanut. Täällä foorumillakin taitaa olla se yksi tapaus.
Kyllä kannattaa ehdottomasti ainakin selvittää kaskon eri laajuuksien hinnat ja harkita, nykyinen kilpailutilanne on markkinoilla niin kova että hinnat ovat painuneet kuluttajan kannalta todella järkevälle tasolle. Itse työskentelen alalla ja tietysti sen takia näkee monenlaisia tilanteita, mutta se on selvä että itse en edes harkitsisi niin suuren riskin kantamista etten vakuuttaisi autoani.
Jonkun verran noita asentaneena ja asennuksia nähneenä, voisin väittää että 99% paloista mitkä noisa aiheutuu, johtuu huonosta asennuksesta ei niinkään laitteesta. Laitteissa kumminkin on liekkivahdit, ylikuumenemissuojat yms, joten itse laitteesta palon lähteminen on aika epätodennäköistä. Todennäköisin kohde on että pakoputki on jotain syttyvää vasten, taikka sitten on suunnattu jotain palavaa kohdetta kohti. Toinen syypää on huonosti asennettu polttoaineletku, joka hinkaa poikki ja ruiskii polttoaineet kuumaan pintaan.
Karstoittuminen on dieseleissä ongelmana jos käyttöaika on hyvin pieni usein, ei kannata laittaa liian tehokasta lämmitintä tämän takia. Veneissä hyvinkin yleistä että laitetaan liian iso lämmitin, ja vuoden jälkeen voi olla ihan tukkeessa. Bensavehkeissä ei onneksi ole samaa ongelmaa.
Karstoittuminen on dieseleissä ongelmana jos käyttöaika on hyvin pieni usein, ei kannata laittaa liian tehokasta lämmitintä tämän takia. Veneissä hyvinkin yleistä että laitetaan liian iso lämmitin, ja vuoden jälkeen voi olla ihan tukkeessa. Bensavehkeissä ei onneksi ole samaa ongelmaa.
Uuden laitteen takuu?
Lainaan hieman topiccia.
Mitenkäs on nyt sitten laitteen valmistajan takuun kanssa, jos...
tilaa uuden laitteen Saksasta ja
a) suorittaa asennuksen asian osaavassa (valtuutetussa?) liikkeessä,
b) asennuksen suorittaa yksityinen asian varmasti osaava henkilö, mutta ei valtuutetun liikkeen/korjaamon toimesta?
Jos jotain ilmenee laitteessa, kuka on takuusta vastuussa? Laitteen valmistaja, myyjä vai asennuksen suorittanut liike/korjaamo(ei siis yksityinen hlö)?
Jos jollain olisi kertoa faktaa.
Kiitti ja moi!
Mitenkäs on nyt sitten laitteen valmistajan takuun kanssa, jos...
tilaa uuden laitteen Saksasta ja
a) suorittaa asennuksen asian osaavassa (valtuutetussa?) liikkeessä,
b) asennuksen suorittaa yksityinen asian varmasti osaava henkilö, mutta ei valtuutetun liikkeen/korjaamon toimesta?
Jos jotain ilmenee laitteessa, kuka on takuusta vastuussa? Laitteen valmistaja, myyjä vai asennuksen suorittanut liike/korjaamo(ei siis yksityinen hlö)?
Jos jollain olisi kertoa faktaa.
Kiitti ja moi!
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
sehän siinä onkin se vitsi...
Helpommalla selviää jos ostaa koko paketin samasta paikasta.
Vian ilmettyä viet auton asenuksen tehneelle firmalle, joka sanookin että ei meidän asennuksessa ole mitään vikaa vaan tässä laitteessa on. Niin joudut maksamaan eberin asentaneelle firmalle normaali taksan vian etsinnästä. Eli asennus on vain asennus.
Tosin itsekkään en ole tarkistanut käytäntöä takuukorjauksiin, avaimet käteen periaatteella tehdystä kaupasta. (Laitteen virallinen myynti & asennus)
Helpommalla selviää jos ostaa koko paketin samasta paikasta.
Vian ilmettyä viet auton asenuksen tehneelle firmalle, joka sanookin että ei meidän asennuksessa ole mitään vikaa vaan tässä laitteessa on. Niin joudut maksamaan eberin asentaneelle firmalle normaali taksan vian etsinnästä. Eli asennus on vain asennus.
Tosin itsekkään en ole tarkistanut käytäntöä takuukorjauksiin, avaimet käteen periaatteella tehdystä kaupasta. (Laitteen virallinen myynti & asennus)
Asennus on niin helppo, etten siitä ole maksanut kuin ensimmäisellä kerralla. Viimeiset 2 eberiä olen asentanut itse. Jos asennuksessa ryssii, syyttää saa tietysti itseäään mutta kun itse laittaa niin tietää, miten se on laitettu.
Mitä vikoihin tulee niin normaali takuuhan sillä koneella on. Vikatapauksissa vian syy löytyy vikamuistin luennalla. Itsellä ollut 2 vikaa - hehkutulppa x 2 ja puhallimoottori x1. Mainitut viat ovat tulleet takuuajan jälkeen eli n. 3v käytön kohdalla alkaa kuluvat osat kulumaan.
Mitä vikoihin tulee niin normaali takuuhan sillä koneella on. Vikatapauksissa vian syy löytyy vikamuistin luennalla. Itsellä ollut 2 vikaa - hehkutulppa x 2 ja puhallimoottori x1. Mainitut viat ovat tulleet takuuajan jälkeen eli n. 3v käytön kohdalla alkaa kuluvat osat kulumaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa