Tietokoneen rekisteritiedostot kuntoon?
Valvoja: ffp jäsenet
Tietokoneen rekisteritiedostot kuntoon?
Tyttöystävä oli sitten päättänyt tehdä fiksusti ja poistanut useammankin pelin koneeltaan suoraan vain raahamalla pelikansiot roskakoriin. Eli Windowsiin jäi varmasti vielä rekisteritietoja kummittelemaan. Mitenkäs niitä sai manuaalisesti jälkeenpäin putsattua?
-
- -
- Viesti:
Ei ne rekisterit mitään haittaa, käytännössä ne ei hidasta konetta tai aiheuta muutakaan harmia.
Jos ne kuitenkin haluat pois niin koita jotain rekisterinsiivoussoftaa http://www.google.com/search?q=registry+cleaner tai format c: ja windowsin uudelleenasennus.
Jos ne kuitenkin haluat pois niin koita jotain rekisterinsiivoussoftaa http://www.google.com/search?q=registry+cleaner tai format c: ja windowsin uudelleenasennus.
Käytännössä KYLLÄ HIDASTAA.
Ihan perustoimenpiteeksi kannattaa opetella vaikkapa Easycleanerin ajo sillon tällöin. Rekisteriin kertyy ajan kanssa vaikka mitä paskaa, joka alkaa hidastamaan Wintoosan toimintaa.
Kaiken mitä Easycleaner rekisteriskannauksellaan löytää, voi huoletta poistaa.
Ihan perustoimenpiteeksi kannattaa opetella vaikkapa Easycleanerin ajo sillon tällöin. Rekisteriin kertyy ajan kanssa vaikka mitä paskaa, joka alkaa hidastamaan Wintoosan toimintaa.
Kaiken mitä Easycleaner rekisteriskannauksellaan löytää, voi huoletta poistaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
-
- -
en nyt oo 100% varma ku ei oo ohjelmaa koneella ja en sitä tänne firman romuun rupee laittamaan, korjatkaa jos olen väärässä:
kyllä voi, ohjelma etsii kaikki virheelliset merkinnät rekisteristä ja antaa niistä listan siis JOS tää ny on niinku muut vastaavat ohjelmat..
jos jossain lukee et "nää on virheelliset merkinnät" tms (englanniksi varmaankin ;) nii antaa mennä vaan.. älä sit mua syytä ;D
Siis ymmärsinkö nyt oikein tuon EasyCleanerin käytön, että kaikki siihen listalle tulevat rekisteritiedot voi poistaa? :o
kyllä voi, ohjelma etsii kaikki virheelliset merkinnät rekisteristä ja antaa niistä listan siis JOS tää ny on niinku muut vastaavat ohjelmat..
jos jossain lukee et "nää on virheelliset merkinnät" tms (englanniksi varmaankin ;) nii antaa mennä vaan.. älä sit mua syytä ;D
Vain sellaiset rekisterimerkinnät hidastaa käynnistymistä jotka luetaan käynnistymisvaiheessa, ja niitähän ei ole kuin rajallisesti. Varsinkin kun nyt puhutaan jostain pelien rekkareista. Jos kyseessä ois joku virussurma tai vastaava ois asia tietenkin eri. Itse en näe rekkarin siivousta kovin oleellisena, mutta eipä siitä haittaakaan ole.
Jos rekkariputsaus jännittää, tee ensin järjrstelmän palautuspiste, silloin voi aina palauttaa aiemman rekkarin kokonaisuudessaan jos jotain oleellista katoaa. Toinen vaihtoehto on tietenkin ottaa backup HIVE-tiedostoista.
Jos rekkariputsaus jännittää, tee ensin järjrstelmän palautuspiste, silloin voi aina palauttaa aiemman rekkarin kokonaisuudessaan jos jotain oleellista katoaa. Toinen vaihtoehto on tietenkin ottaa backup HIVE-tiedostoista.
Rekisterin täyttyminen hidastaa Wintoosan käyttöä, sillä kaikessa viisaudessaan MS on senkin koodannut alusta loppuun päin v*ttua. Eli mitä suurempi ja sotkuisempi rekisteri, sen enemmän sen kahlaamiseen käytetään aikaa joka käänteessä kun kahlaamisen aihetta on.
Rekisterin koko tai sotkuisuus ei siis paranna prosessoritehoa, mutta pidentyneet latausajat voi konkreettisesti todeta kuka tahansa kun vierailee jonkun kumminkaimanserkun vanhaa Win98 konetta tervehtimässä. Lisäksi virheelliset rekisterimerkinnät voivat aiheuttaa kaikennäköistä "kivaa" sekoilua koneen toiminnassa, kun ohjelmia joiden toimintoihin rekisterissä viitataan, ei enää olekaan asennettuna.
Easycleaneria olen käyttänyt kymmenissä eri kokoonpanoissa vuosikausia, aina poistaen KAIKEN mitä rekisteriskannaus löytää. Ikinä ei ole yksikään kone näillä toimenpiteillä mennyt juntturaan tai edes kiukutellut.
Lisäksi Easycleaner tekee automaattisesti backupin kaikesta mitä poistaa, eli tarvittaessa kaikki on myös palautettavissa paskakaivoonsa.
Rekisterin koko tai sotkuisuus ei siis paranna prosessoritehoa, mutta pidentyneet latausajat voi konkreettisesti todeta kuka tahansa kun vierailee jonkun kumminkaimanserkun vanhaa Win98 konetta tervehtimässä. Lisäksi virheelliset rekisterimerkinnät voivat aiheuttaa kaikennäköistä "kivaa" sekoilua koneen toiminnassa, kun ohjelmia joiden toimintoihin rekisterissä viitataan, ei enää olekaan asennettuna.
Easycleaneria olen käyttänyt kymmenissä eri kokoonpanoissa vuosikausia, aina poistaen KAIKEN mitä rekisteriskannaus löytää. Ikinä ei ole yksikään kone näillä toimenpiteillä mennyt juntturaan tai edes kiukutellut.
Lisäksi Easycleaner tekee automaattisesti backupin kaikesta mitä poistaa, eli tarvittaessa kaikki on myös palautettavissa paskakaivoonsa.
-
- -
Mulla on juuri tuollainen valmiiksi asennettu homeinen versio. Sen sijaan Windowsin omaa varmuuskopiointisoftaa ei oletuksena ole tässä versiossa asennettu, sekin tosin löytyy wintoosan asennuslevyltä.Joo. Ei mulla tuota Home-Editionia ole, mutta tuli vain mieleen, kun jostain muistelin lukeneeni (taisin muistaa väärin) ettei sitä olisi ja useimmilla peruskäyttäjillä taitaa olla vain tuo valmiin konepaketin mukana tullut home.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”