miten kkk k14 ahtimeen lisää ahtoja?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

miten kkk k14 ahtimeen lisää ahtoja?

ViestiKirjoittaja juseliina » 21.8.2006 5:29

kertokaas jos tiedätte... ja sit se et miten ne sais jäämään 1.0bar kohdille

Ghidrah
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.12.2005 5:30

ViestiKirjoittaja Ghidrah » 21.8.2006 6:53

Muistaakseni sitä tankoa pidentämällä. tolla ahtimella kilon paineet pysyvästi, älä edes unta näe. Riippuu toki, mitä pysyvyydellä haetaan..voihan ne ahdot pysyä siellä päivän parikin jopa tai sitten vaan yhden täyskaasukiihdytyksen. Ks. ahdin on käytännössä pelkkä pakokaasujarru.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.8.2006 11:19


juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 21.8.2006 16:41

nii siis saahan sinne sen 1.4:ki mut ei niin paljoo haluis laittaa

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.8.2006 23:22

Syöttöruuvi isommalle,musta pötikkä tukkittava imusarjasta

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 22.8.2006 23:55

Tiedetään,minulla on ollut puolitoista vuotta ahdot 1.0-1.1 bar.Laitoin ahtimen ja hukkaportin väliseen letkuun pienen paineenalentimen(smc,festo),tarkka säädettävä.Jotkut bleedaa,en ymmärrä,miksi ilmaa,mikä pitäisi pienestä ahtimesta mennä koneeseen,hukataan ulkoilmaan.AAZ koneessa ei ole imusarjassa ylipaineventtiiliä.Minun koneessa KKK 03 turboahdin.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 23.8.2006 10:23

Kyllä terve kone kestää yli yhden ahtoja enemmänkin kuin kaksi kiihdytystä,itsellä aikaisemmin 1.2 puoli vuotta tuolla kyseisellä rusinalla ongelmitta,nyt isompi ahdin kun surkiahan se k 14 on.
Hukkis irti tai tulppaus ja sitten syöttöruuista ahtoja sen minkä haluaa.
kahdella 1,5 mm reiällä hukkiksen putkessa pitäisi portin toimia 1,2 kohdalla,vaikka syöttöjö olisi reilumminkin....käytännössä kun säätää ruuvista että ottaa yli kilon on jo savuakin senverta reippaasti, ettei reikiä tai venttiileitä tarvitse.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 23.8.2006 11:34

ok kiitos.. minkäs ahtimen oot nyt laitanut?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.8.2006 16:13

Laitoin ahtimen ja hukkaportin väliseen letkuun pienen paineenalentimen(smc,festo),tarkka säädettävä.Jotkut bleedaa,en ymmärrä,miksi ilmaa,mikä pitäisi pienestä ahtimesta mennä koneeseen,hukataan ulkoilmaan


Paljon järkevämpä,ä kuin laittaa tommonen säädin siihen hukka portille menevään letkun väliin

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.8.2006 17:04

Kun porailee niitä reikiä letkuun, ahdot nousee yhtä nopeasti kuin ennenkin. Jotkut säätimet hidastaa melko paljonkin ahtojen nousua.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 24.8.2006 10:39

>>Hukkis irti tai tulppaus ja sitten syöttöruuista ahtoja sen minkä haluaa

Tämä nyt on vihoviimeinen neuvo :-o

Ahdot pitää säätää hukkaportilla, ei syötöllä, jos meinaa tehoja ottaa autosta irti. Toki ahdon voi rajoittaa syötölläkin, mutta se nyt on sama kuin suorittaisi sukupuoliyhdynnän saamatta orgasmia.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 24.8.2006 12:32

Mulla toimi rajapainesäädin tosi mukavasti tuossa paineensäädössä. Tai jos oikeen tarkkoja ollaan niin rajapaineventtiilillä ei pysty oikeen hyvin sitä haluttua max painetta säätämään vaan tarvii kaveriksi esim. bleedausta tai kuristusventtiilin yms. Rajapaineventtiilin plussa puoli on siinä, että ahdot saa nousemaan nopeasti ylös eikä portti ala vuotamaan ennen max painetta.

Rajapaineventtiili toimi myös hyvin niin että KKK ahtimen säädettävällä hukkaportilla sääti halutun ahtopaineen ja sitten säätää rajapaineventtiilin suht samaan. Paineet nousee nopiaa ja pysyy tasaisena täysveto päällä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 24.8.2006 17:45

^^Voisiko veskola neuvoa nyt tyhmempää,että minkä takia?
Syöttöä on lisätty n, puoli kierrosta, ahtokarassa julmettu viiste, portti pois käytöstä, savua riittää eikä ahdot nouse kuin 1,2 teen. mitä hyötyä on portista joka aukeaa 1,2 ssa jos se ei enempää ahda?

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 24.8.2006 21:52

Garrett gt1749v onko tollanen ahdin vaikea muuttaa 1.9TD aaz golffiin

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.8.2006 23:07

Sovitteita joutuu varmaan tekemään pakoputkelle/sarjalle ja öljyputkille. Vnt säätimen joutuu muuttamaan ahtopaineella toimivaksi, tai vaihtamaan sopivan kellon tilalle. Vähän askartelemista, mutta ei mitenkään mahdotonta

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 24.8.2006 23:09

jep, vittu ku pitää olla peukalo tossa kämmenen keskellä :D

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 25.8.2006 13:30

k 24 käy suoraan, k 26 pienellä vaivalla, vnt,n itse jätin pois laskusta kun se peukalo saattaa keskelle kämmentä hypätä....

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 25.8.2006 15:40

eli k24 ois mulle se järkevin... kysyimpä tossa ProTurbolta paljonkop maksaa jos laittavat coolerin ja ahtoputket, 1000e hinta asennuksen kanssa

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.8.2006 19:12

^ melko suolainen hinta mielestäni. päädyin väkertämään itse ja aikaa meni vaikka luulin että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.Päivän pähkäily meni hukkaan ja pari kolme päivää siinä taisi mennä sovitellessa. Kustannukset jäi kuulereineen muistaakseni alle 250 e,n. mutta nyt jos asentaisin niin laittaisin kerralla isomman jäähyn.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 26.8.2006 19:18

joo tosi kova hinta :/

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 26.8.2006 19:52

joo tosi kova hinta :/


Niin toihan riippu että minkä lainen cuuleri on ja mistä ahto putket tehdään, jos putket tehdään rosterista ja rosteri mutkilla ja liitokset silikooni putkella ja cuuleri on hyvä niin ei toi hirveen kallis ole

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 26.8.2006 19:56

joo noin ne proturbolla tekee ja työn laatu tosi hyvä, frendin saabbiin laitettiin siel uus turbo + cooleri, ahtoputket ja pakosarja oli tosi hyvin tehty

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 31.8.2006 0:03

noniin, ahtopainemittari asennettu ja sitä tankoa pitensin, ajossa tuntuis olevan 0.85 Bar ahtoja... ei kuitenkaa auton kulussa mitään huomattavaa eroa :/

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 2.9.2006 1:53

Lisäilma ilman ruokaa on turhaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.9.2006 11:19

Eli nyt pyöräytät syöttöruuvia kiinnipäin varttikierroksen ja käyt kokeileen. Jos ei savua niin vartti lisää jne niin kauan että savua näkyy peilistä. Sitten pikkasen takaisin päin.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 2.9.2006 12:07

^vieläkö popp off toiminnassa? 0,85 nääs raja jossa suhauttaa paineet pihalle eli jos on niin pellinpala väliin...

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 2.9.2006 14:43

Yritin tuolla ylempänä kertoa,ettei AAZ:ssa ole pop offia.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 2.9.2006 15:52

ens viikolla on pajeron cooleri keulalla, kestäiskö pitää ne 1.4 bar ahdot mitkä tuolla tulppaamisella saa
Viimeksi muokannut juseliina, 2.9.2006 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 2.9.2006 15:54

Lisäilma ilman ruokaa on turhaa.

Ei pysty ruuvista säätää enempää, nytkin tyhjäkäynti 1000-1100 :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.9.2006 16:16

Jos ruuvista ei saa ruokaa enää, niin sitten ahtokaraa viistämään.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 2.9.2006 18:14

saa ruuvistaki mut tyhjäkäynti nousee eikä saa pienemmälle, se kaasuvintta pökkää pumkppuun...

apah
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2005 23:01

ViestiKirjoittaja apah » 2.9.2006 18:52

Jos pumpun takana on sähköinen vahapatruuna(nostaa kylmänä kierroksia)ja siellä kaksi säätöruuvia,pudota toisesta tyhjäkäyntiä(voit joutua pidentämään patruunan vaijeria)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa