VW T4 - Hytin tuunaus ja fiksaus + hifi

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

parkkinen
-

VW T4 - Hytin tuunaus ja fiksaus + hifi

ViestiKirjoittaja parkkinen » 22.8.2006 17:18

Asiani käsittää niin laajan jutun ja en löytänyt kuin pientä apua vanhoista topiceista. Koskien maalaustua. Ideani ovat sen verran paranormaaleja, mutta tuning kärpäsen puremalle ei voi mitään.

Kysymykset
1. Olen nähnyt näissä tuning ja hifi tapahtumissa erikoisesti muotoiltuja koetauluja yms. Onko nämä tehty jotenkin kittaamalla ja maalaamalla? Mitä oikein pitäisi ottaa huomioon kun alkaa kittaamaan muovipintaa ja kuinka siitä saa pysyvät, että ei ensimmäisen 3-5v aikaan hilseile pois. Muovin maalaaminen ei nyt suuri ongelma. karhunkieli + rasvanpoistoaine juttu tuli luettua täältä. Asiaan liittyvää neuvoa kaipaisin.

2. Katto ja seinäpahvit. Onko olemassa mitään jalopuu tai jotain vastaavaa kalvoa millä saisi nämä pahvit toisen näköisiksi? Vai suosittletteko ennemmin kittiä ja maalia pintaan? Olen joitain kalvoja nähnyt, mutta ne on 40x60 yms kokoa. Näissä tulee sitten näkymään saumat. Kyseessä kun on vielä T4 ja nämä hirvittävät muovi nappulat jolla kaikki on kiinni. Pitää olla varovainen, ettei riko niitä.

3. Miten nämä kuituvalot toimisivat autossa? 12v systeemillähän osa on, mutta miten kylmyydenkesto? Olen ajatellut porata kattopahveihin reikiä ja iskeä nämä kuidut niihin kiinni. Samalla tulisi tyylikäs valo :) Tietenkin katkasijan kautta toimivaksi. Tähtitaivas taka osaan ;)

4. Orkkis paikat on 4 tuumaiset ja olen ajatellut modata 5.25 niille paikoille. Miten kannattaisi tehdä? Siis hifistyksen kannalta. Bitumi mattoa koetaulun sisälle, mutta mitenkä toi korotus tehdään? siis jos haluaa hyvän? Millä sitten nämä kiinni koetauluun? entäs kaiutin? Ruuveja kuulemma ei kannata käyttää.

itkonen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.8.2006 18:38

T4:een kannattaa tehdä oveen paikat 6,5" elementille. Orkkispaikka toimii hyvin sellaisenaan esim 3-tie setin keskarin paikkana, mutta ei ilman reilua modaamista midin paikkana.

Sallinen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 23.8.2006 16:54

Pelkällä kitillä on huono muotoilla, suosisin ennemmin lasikuitua. Kuidun tarttuvuus muoviin on kyseenalaista, mutta maaliin kuitu tarttuu. Eli ensin maali, sitten kuitu päälle. Pintakäsittely nukkaamalla, nahalla verhoilemalla tai maalaamalla.

Hyvinkin aidon näköisiä jäljitelmämuoveja olen nähnyt metritavarana askarteluliikkeissä.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”