vento td tekniikanvaihtokysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

vento td tekniikanvaihtokysymyksiä

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.8.2006 22:57

Elikkäs, nyt siis mietinnässä se, että jos tuosta nykyisestä motista (aaz) sattuu aika jättämään, tai muuten vain innostuu värkkäämään,niin mitä vaihtoehtoja on, jos haluaa keulalle tdi padan?

Eikös tuo 1z mene siihen melko helposti? Mitäs siihen sitten joutuu laittamaan kokonaisuudessaan? Olen elänyt siinä uskossa että johtosarjaa, boksia ym. Ja ne sitten vissiin pitäisi olla toisesta ventosta?

Ja saakos tuohon lievilläkään muutoksilla mitään muuta tdi myllyä, kun haussa olisi siis sitä voimaa/vääntöä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.8.2006 23:45

Etujarrut/tolpat, laatikko, kytkin, moottori, johtosarja, vaihdekeppi ja polkimet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 19.8.2006 11:55

Hmm. Laittaa mietityttämään, että mitä tuolle lähtee tekemään. Vaihtaako tdi padan, vai ostaako toisen samanlaisen padan, mikä siellä jo on ja rakentelisi siitä jotain jännää. Voimaa tuo kuitenkin kaipaa.

Onkohan nuita td:n pumppuja miten hirveästi kaupan? Taitaa kuitenkin olla hittituote näissä piireissä:D Meinaa että seuraavassa kokoonpanossa ei tule olemaan eko td:n pumppua...

Ehdotuksia otetaan siis vastaan, että miten tuota kannattaa lähteä kehittelemään...Punnitsen tässä mielessä kolari tdi venton ostamista....

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 21.8.2006 7:29

Rakentele siitä AAZista vaan. Kyllä sieltä se 150 pollea irtoaa, ja sillä jo pärjää :)

Pumput voipi olla kiven alla ja hinnakkaita, kyllä.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.8.2006 7:53

Putko unohti mainita takajarrut, jotka on TDI:ssä levyt.

Eli aika paljon on osaa vaihdettava, jos haluaa auton viralliseksi TDI:ksi.
Tietysti jos ei paljon swapista ääntä päästele, niin homma menee siten että vaihdat koneen laatikkoineen (tdi:ssä paljon pidemmät välitykset).
Sitten viet molemmat jakajapumput hämeen dieseliin, jossa ne kasaa sulle mekaanisen tdi-pumpun. Silloin ei tartte johtosarjoja, polkimia, ecua yms elektromiikka roinaa.

Toisaalta jo tuohon swappiin menevällä 1500eur:lla vaihtaa auton jo TDi-koneiseen autoon....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.8.2006 10:36

90hp TDI:ssä on rummut

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.8.2006 10:48

110hv tdi III-farkussa myös takana rummut

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.8.2006 11:49

Jaahas eli passateissä on kaikissa TDI:ssä levyt takana.
Golf sen verta pienempi ettei tartte, kiitos korjauksesta.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 21.8.2006 17:24

Eli tuon tdi:n jätän tuosta pois, kun vissiin taitaa melkein sama ilo irrota aaz:sta.

Eli kannattaa varmaan lähteä liikkeelle niistä alapään laakereista(vahvistaa), välijäähdytin(ei mitään pientä melkein vakiota, vaan teettää ISOMMAN), isompi ahdin ja td:n syöttöpumppu. Onko tuossa kokoonpanossa mitään itua? Ja mites sitten tuo muutos, saako ruveta jarrujakin rakentamaan?

Mites muuten, onko muilla samoja virityksiä aaz koneessa ja ventossa? Kiinnostaisi vain, että paljonko noilla siitä voisin järjen rajoissa saada ulos? Ja kuinka käy sitten oikeasti sen kulutuksen, kun tuntuisi, että se ei matka ajossa ainakaan hirveästi nouse...?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa