käynnistys ongelmat audissa
Valvoja: ffp jäsenet
käynnistys ongelmat audissa
eli audi ei oikeen meinaa kylmänä lähteä käyntiin ja sit kun sahaamisen jälkeen lähtee ni putkesta pöllähtää pienoinen pilvi.mistäköhän vikaa vois lähtee etsimään.hehkuttaa senverran et valo vilahtaa...suuttimissa vika?vai missä
tietojen mukaan kaikki hehkut vaihettu vuoden -05 alussa.auto ollu itellä vast pari viikkoa... katsastus olis edessä ja pakokaasu testiin pitäs mennä ni samalla vois kysästä siitä pumpun ajotuksesta.kuulemma suomen parhaimpia diesel asennus laitteita...JOUTSENON DIESEL ASENNUKSESSA.. kaipa ne siel tietää paremmin... rupee vaa vituttaa toi sahaamine joka aamu.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 9.8.2004 10:44
Audi-foorumillakin on keskusteltu AAT/AEL:n käynnistysongelmista. Esim:
Lisää löytyy foorumin hakutoiminnolla.
Oma arvio lyhyesti: Hehkut eivät vaikuta käynnistymiseen näin kesäkeleillä. Pumpun ajoitus kannattaa tarkistaa ensimmäisenä. Käynnistyksen kannalta on oleellista tarkistaa nimenomaan pumpun mekaaninen ajoitus.
Lisää löytyy foorumin hakutoiminnolla.
Oma arvio lyhyesti: Hehkut eivät vaikuta käynnistymiseen näin kesäkeleillä. Pumpun ajoitus kannattaa tarkistaa ensimmäisenä. Käynnistyksen kannalta on oleellista tarkistaa nimenomaan pumpun mekaaninen ajoitus.
Vento-96
Eli aaz-kone ei lähde käyntiin hyvin kylmänä, mutta jos saa käyntiin ja ajaa vaikka 500m niin sen jälkeen lähtee kyllä hyvin. Hehkut on just vaihdettu, eli mahtaako vika olla legendaarisessa kuningaspultissa vai mistä se mahtaa johtua?
täällä myöskin mystinen pitkään starttauttava 1z koneinen. kylmänä ikäänkuin lähtisi hieman paremmin mutta lämpimänä joutuu sahaamaan poikkeuksellisen kauan, on kokeiltu vaihtaa lämpötila-anturia, hehkuja,moottorinohjausrelettä ja käytetty vw huollossa jossain koneessakin kiinni mutta ei vikakoodeja tai tyhjentävää diagnoosia ,autolla ajettu jotain 450tkm joten onko pumppu päässyt kulumaan, kenties suuttimet?
Sukulaismiehen Passatissa oli käynnistys ongelmia varsinkin kylmästä sai sahata kauan, koitettiin myös kauan paikallistaa vikaa ja kuskattiin jokapaikassa. Viimeisenä vaihdettiin syöttöpumpun käyttöakselin stefa ja se auttoi. Suht helppo vaihtaa pumppua irroittamatta jakopään kautta.
Oma teoria asiasta on: auton seisoessa pumpun kautta pääsee imemään ilmaa järjestelmään ja pumppu on tyhjentynyt startatessa.
Oma teoria asiasta on: auton seisoessa pumpun kautta pääsee imemään ilmaa järjestelmään ja pumppu on tyhjentynyt startatessa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Auto pitää olla sitten jakajapumpullinen, pumpparia ei pysty tsekkaan.
- Aja auto normi käyntilämpöön ja jätä käymään
- Tökkää VAG-COM kiinni
- Valitse engine ja meas blocks
- Tökkää switch to basic settings, jolloin TDI Graphin teksti pitäisi muuttua harmaasta mustaksi
- Valitse sieltä TDI Graphista autosi ja tietokone kertoo loput
En ota vastuuta virheellisistä ohjeista, noi tuli ulkomuistista ;) Mutta eiköhän niillä pärjää.
- Aja auto normi käyntilämpöön ja jätä käymään
- Tökkää VAG-COM kiinni
- Valitse engine ja meas blocks
- Tökkää switch to basic settings, jolloin TDI Graphin teksti pitäisi muuttua harmaasta mustaksi
- Valitse sieltä TDI Graphista autosi ja tietokone kertoo loput
En ota vastuuta virheellisistä ohjeista, noi tuli ulkomuistista ;) Mutta eiköhän niillä pärjää.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
^samaa itsekin mietein, mutta se ei oikein sovi siihen, että tunnin päästä taas lähtee paremmin käyntiin.
Kyllä mä ihen varmuuden vuoksi vaihtaisin sen lämpöanturin(siis sen nelinapaisen).
Toi nestepään kuluminen voisi olla vielä vaihtoehto.. vaikkei kilometrit siihen vielä viittaakaan. Tiedätkö, onko ajettu itänaftalla?
Kyllä mä ihen varmuuden vuoksi vaihtaisin sen lämpöanturin(siis sen nelinapaisen).
Toi nestepään kuluminen voisi olla vielä vaihtoehto.. vaikkei kilometrit siihen vielä viittaakaan. Tiedätkö, onko ajettu itänaftalla?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa