Vento 1.9TDI -97 "kutittelu"
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.9TDI -97 "kutittelu"
Olisin ostamassa tuollaista 1.9 TDI Ventoa, kun on tuota työmatkaakin jne.
Tarkoitus olisi hieman piristellä myllyä ja kysyisinkin vähän tietoa.
- Ahtopainemittari on ensimmäinen ostos uuteen vehkeeseen. Paljonko ahtoja kannattaa nostaa tai siis paljonko kone/turbo normaalikäytössä kestää?
Onko hukkaportin säätöruuvi pahassa paikassa, eli onnistuuko säätö tuossa kotipihalla vai?
- Tarkoitus olisi myös laittaa kartiosuodin autoon, onko siinä mitään ongelmia? Itsellä Golfissa on ainakin ilmastoinnin jotain antureita tuon ilmanputsarin päällä, joten siihen en ole sitä edes ajatellut.
- Syöttöjä isommaksi...
- Otin Golfista irti takaäänenvaimentimen, jonka sain lahjaksi :) Siihen piti tehdä vähän putkenpätkää, että sai sovitettua sen Golfin putkistoon. Käykö tämä suoraan Ventoon, vai pitääkö muokata?
Tarkoitus olisi hieman piristellä myllyä ja kysyisinkin vähän tietoa.
- Ahtopainemittari on ensimmäinen ostos uuteen vehkeeseen. Paljonko ahtoja kannattaa nostaa tai siis paljonko kone/turbo normaalikäytössä kestää?
Onko hukkaportin säätöruuvi pahassa paikassa, eli onnistuuko säätö tuossa kotipihalla vai?
- Tarkoitus olisi myös laittaa kartiosuodin autoon, onko siinä mitään ongelmia? Itsellä Golfissa on ainakin ilmastoinnin jotain antureita tuon ilmanputsarin päällä, joten siihen en ole sitä edes ajatellut.
- Syöttöjä isommaksi...
- Otin Golfista irti takaäänenvaimentimen, jonka sain lahjaksi :) Siihen piti tehdä vähän putkenpätkää, että sai sovitettua sen Golfin putkistoon. Käykö tämä suoraan Ventoon, vai pitääkö muokata?
Minulla on hyvin virtaava takapönttö. Eli siis jonka irroitin Golfista. (Ei ole vakio, sain lahjaksi rosteri "pörinäpöntön")
Tässä kuva
Paljonko ahtoja ja syöttöjä nostamalla saa "turvallisesti" otettua irti tuosta vehkeestä.
Ja kuinka suureksi ahtoja kärsii nostaa?
Hmmm... Pitänee sitten miettiä sitä kartiosuodin asiaa. Imuäänien pitäisi kuitenkin "miehistyä" huomattavasti vai?
Mitenkäs tuon katalysaattorin kanssa? Kannattaako tehdä ohitin ja iskeä se paikoilleen, kuinka paljon se ahdistaa?
Tässä kuva
Paljonko ahtoja ja syöttöjä nostamalla saa "turvallisesti" otettua irti tuosta vehkeestä.
Ja kuinka suureksi ahtoja kärsii nostaa?
Hmmm... Pitänee sitten miettiä sitä kartiosuodin asiaa. Imuäänien pitäisi kuitenkin "miehistyä" huomattavasti vai?
Mitenkäs tuon katalysaattorin kanssa? Kannattaako tehdä ohitin ja iskeä se paikoilleen, kuinka paljon se ahdistaa?
Kun sulla on TDI, niin sieltä ei noin vaan syöttöjä nostella.
EVRY:llä saa sen 10-15% lisää tehoa, ja maksaa 5eur.
Ahtoja ihan turha nostella ennen kuin saat edes savua. Teho otetaan polttoaineesta ei ilmasta, ja vakio koneissa on yli-ilmamäärä melkeinen.
Jos pidemmälle tahdot mennä niin turbo menee heti vaihtoon.
Suuttimista riippuu aika pitkälti mitä tehoja TDI-koneesta saa.
Jos intoa on ja pelkoa ei, niin kyllä tuosta sen 200hv saa.....
Mutta ensiksikin lue viikko tätä diesel osiota, käy myös holysmoke.fi
ja käytä hakua, kaikki tieto kyllä löytyy valmiiksi.
EVRY:llä saa sen 10-15% lisää tehoa, ja maksaa 5eur.
Ahtoja ihan turha nostella ennen kuin saat edes savua. Teho otetaan polttoaineesta ei ilmasta, ja vakio koneissa on yli-ilmamäärä melkeinen.
Jos pidemmälle tahdot mennä niin turbo menee heti vaihtoon.
Suuttimista riippuu aika pitkälti mitä tehoja TDI-koneesta saa.
Jos intoa on ja pelkoa ei, niin kyllä tuosta sen 200hv saa.....
Mutta ensiksikin lue viikko tätä diesel osiota, käy myös holysmoke.fi
ja käytä hakua, kaikki tieto kyllä löytyy valmiiksi.
Tecalemitin hinnastosta löytyy yhtä ja toista. Esim. Ihan perus -1..+1,5bar hintaan 10,50€.
-1...+3bar, kuiva, hinta 10,90€.
-1...+3bar, kuiva, hinta 10,90€.
Makuasia. Imusarjassa vallitsee alipaine vielä kevyellä kaasutuksellakin.
Ahtimen reagoinin näkee vähän tarkemmin, jos mitari alkaa pakkaselta. Näin voi taas koittaa arvailla, aukeeko siivet niinkun kuuluu.
Onko toi tarpeellista onkin sitte toinen juttu. Toi 0..2bar on kyllä jo aika yleispätevä. Pitäs ruveta riittämään jo vähän ripeemmällekin laitteelle. Vakion kanssa pienempikin asteikko riittää, mut alkaa jo olla kyseenalaista, tarvitaanko koko vehjettä..
Ahtimen reagoinin näkee vähän tarkemmin, jos mitari alkaa pakkaselta. Näin voi taas koittaa arvailla, aukeeko siivet niinkun kuuluu.
Onko toi tarpeellista onkin sitte toinen juttu. Toi 0..2bar on kyllä jo aika yleispätevä. Pitäs ruveta riittämään jo vähän ripeemmällekin laitteelle. Vakion kanssa pienempikin asteikko riittää, mut alkaa jo olla kyseenalaista, tarvitaanko koko vehjettä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa