GTI-kiihdytys Alastarossa 19.8

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

GTI-kiihdytys Alastarossa 19.8

ViestiKirjoittaja valonviejä » 17.8.2006 1:15

Näyttää jäävän tämäkin väliin Transportterilta. Ikävä kyllä säädöt edelleen tekemäti Karalan kiireiden takia. Muuten setti vaikuttaa ihan lupaavalta. Pari kiloo ahtoa ei tunnu olevan ongelma ja ruokaakin kone tuntuisi saavan. Ylävetoa heikentää miedompi nokka. Tuntuu ainakin toistaiseksi vetävän vain noin viiteen tonniin asti, kun edellisellä nokalla veti nätisti 5500. No käyttömukavuus on kyllä selvästi entistä parempi.

Toivottavasti pääsen kokeileen varttia vielä ennen talvea.

Jokatapauksessa olen paikalla katsomassa muiden menoa viinanottamisen merkeissä. Toivottavasti savusumuvehkeitä näkyy viivalla.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 17.8.2006 17:49

Multa hajosi sitten taas se kannentiiviste :-=)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 17.8.2006 18:42

No paikalla pitäisi olla kuitenkin yksi nopea Vito. Sääli, etten päässyt koettaan sitä vastaan.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 18.8.2006 9:37

>>No paikalla pitäisi olla kuitenkin yksi nopea Vito

Onk se se CDI 6 sylinterinen, koittakaas joku selvittää sen aika ja loppunopeus sekä 60 ft aika, kiinnostaa kovasti.

Itse en ehdi paikalle, en millään...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.8.2006 11:51

Sepä se. Karalassa antanut mukavia vääntöjä vaikkei huipputehoja pystyttykkään toteamaan. Automaatti tosin, mutta takaveto varmaan auttaa viivaltairtoamisessa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.8.2006 20:56

Omassakin jotain rytkyä täytyy olla, kun kolmeneljäsosa kaasulla ottaa 200kmh mittariin. Tuli yhden Legacyn kanssa koetettua...

Ei uskalla painaa poljinta vielä pohjaan ennen säätöjä.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 18.8.2006 22:28

Automaatti kannattaisi vahvistaa ennen kuin se hajoaa, tai no samapa se on vahvistaako sen sitten myöhemmin.

Eihän se cdi mihinkään mene jollei sille muuta ole tehty kuin lastu. Se kaipaa AMG suutinta ja suurempaa ahdinta sekä softa luonnollisesti "tuikku" käsittelyä :-o

Voipi Vitossa olla pito-ongelmaa jos on vain takavetoinen...tosin ei se nyt aikaan mitään vaikuta merkittävästi.

Niin no paljonko se vääntö sitten oli ja mikä esti huipputehon, se softako ? Kyllä Karalan se pitäisi osata tehdä, jollei se ihan erilainen taas ole.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 19.8.2006 9:23

siinä on 400cdi:n automaatti, joten kestää ilman vahvistamista paljon. Kolmen tonnin kohtaalla 700Nm, sitten alko renkaat lipsuun rullilla :D Tuskin ihan paska on.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 20.8.2006 8:05

Kyllä se sitten pitäs liikahtaa, no lähtikö portterilta päänahka ?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 20.8.2006 11:39

Eikai päänahan vientiä lasketa jos ei ole edes paikalla puolustautumassa? No Vito ei sitten kuitenkaan ilmestynyt. Sääli. Aikovat vielä parantaa ylärekisteriä ennen viivalle tuloa. Jännitystä havaittavissa myös Vitoleirissä :D :D :D

Pirunnopee T2 Transu siellä oli. Ajo 14,3 ja jotain 160kmh. Bensakoneinen tosin, joten ei saa multa äärimmäistä respektii, mutta silti hieno laitos.

Taidan lähtee sääteleen ahtoja omaani näin sunnuntaipäivän ratoksi...

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 20.8.2006 12:13

puuh huh, huh :-o :-)

Mites pieni ahdistin siinä mahtaa olla vakiona, ja ilmeisesti tekevät siihen sen paineenostohommelin justiinsa sinne yläkierroksille.

Kyllä ne suuttimet voisi kyllä vaihtaa niin se jaksaa antaa soppaa suuremmillakin kierroksilla...siis jaksaa eli on riittävän nopea annos. Sekin on hauska nähdä miten se sähköinen laatikko pärjää kiihdytyksestä. Eikös syyskuussa ole vielä kisoja jossain...

Kiinnostaa vähän tuo tuotekehitys, kun kuka tietää koska tuommonen moottori rullaa omaan kotipihaan, tosin henkilöauton rungossa.

Eihän noita T2:sia lasketa edes pakuiksi kun ovat niin köykäsiä :-) jos nyt ymmärsiin mikä laitos oli kyseessä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 20.8.2006 15:14

Omistajan sanojen mukaan sekä ahdin että suuttimet riittävät pitkälle, mutta partikkelisuodatin tökkii. Eivät saaneet sitä ohjelmallisesti ratkaistua ainakaan vielä. Eiköhän Karala siinäkin onnistu kunhan saa vähän aikaa miettimiseen.

Joo tuo T2 taitaa olla ainoa järkevänpainoinen paku Suzuki pakun lisäksi. :D

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 21.8.2006 8:28

Täällä tulokset sekavassa muodossa:

http://www.fhra.fi/fin/index.php?page_id=9&c1__id=189

Aika vähän kiisseleitä viivalla.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 21.8.2006 21:37

Onhan noita keveitä pakuja. Kaverilla on projektina daihatsu hijet, muistaakseni jotain 800-900 kiloa elopainoa, takaveto/sähköisesti kytkettävä neliveto ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa