Eli mahtaneeko kellään olla tietoa/kokemusta miten tuossa AFN koneessa pitäisi ahtojen nousta, eli onko tuo normaalia että ahdot nousee tuonne speksattuun ~0.9bariin vasta ~2300rpm kohdalla? Ja voisiko katalysaattorin puuttumisella olla yhteyttä ahtopaineiden hitaaseen nousuun, vai onko tuo tosiaan ihan normaali ilmiö? EGR on tulpattu.
MAFin vaihdolla ei vaikutusta, joten sen pitäisi olla ehjä.
Engine speed Specified MAP Actual MAP
/min mbar mbar
1638 1040.4 1030.2
1638 1040.4 1030.2
1680 1815.6 1050.6
1827 1897.2 1336.2
2037 1948.2 1723.8
2268 1948.2 1897.2
2499 1948.2 1907.4
2730 1948.2 1917.6
2940 1948.2 1836
3150 1948.2 1897.2
3360 1948.2 1917.6
3549 1948.2 1927.8
3738 1948.2 1938
3927 1948.2 1958.4
4074 1938 1978.8
4242 1917.6 1968.6
4368 1866.6 1927.8
---------------------------------------------------
Engine speed MAF (specified) MAF (actual)
861-945 240-340 240-340
/min mg/R mg/R
1638 330 380
1638 480 385
1764 850 615
1932 850 745
2142 850 865
2373 850 840
2604 850 865
2835 850 820
3045 850 805
3255 850 805
3465 850 795
3654 850 785
3822 850 785
4011 850 775
4158 850 770
4305 850 735
-----------------------------------
AFN koneisen ahtopaineiden noususta kysymys...
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä mitään kovin epänormaaleja suhinoita kuulu. Tosiaan tuota maffia tuli kokeiltua kaverin autosta, mutta pitänee kokeilla vielä uudella maffilla.
Turbohuollossa tuli pikaisesti käytyä näyttämässä ja tiukka mielipide oli että ei siitä enää kalua tule, uusi pitää ostaa, sanoi turbohuollon mies kun testaili tuon alipainekellolta lähtevän tangon liikkuvuutta.
Mielenkiintoisinta asiassa oli se että huoltomies työnsi kätensä kainaloa myöten konetilaan ja sanoi että turbon siivet jumittaa, tanko ei liiku kunnolla. Tuossa afn-koneessa tuo alipainekello ja tuo tanko on vain suht ylhäällä konetilassa, en tiedä mistähän se kaveri tuon tangon liikkuvuutta oikein kokeili. Vieressä kyllä seisoin eikä kaveri mielestäni koskenutkaan siihen paikkaan missä omasta mielestäni tuon siipien säätötangon pitäisi olla...
Turbohuollossa tuli pikaisesti käytyä näyttämässä ja tiukka mielipide oli että ei siitä enää kalua tule, uusi pitää ostaa, sanoi turbohuollon mies kun testaili tuon alipainekellolta lähtevän tangon liikkuvuutta.
Mielenkiintoisinta asiassa oli se että huoltomies työnsi kätensä kainaloa myöten konetilaan ja sanoi että turbon siivet jumittaa, tanko ei liiku kunnolla. Tuossa afn-koneessa tuo alipainekello ja tuo tanko on vain suht ylhäällä konetilassa, en tiedä mistähän se kaveri tuon tangon liikkuvuutta oikein kokeili. Vieressä kyllä seisoin eikä kaveri mielestäni koskenutkaan siihen paikkaan missä omasta mielestäni tuon siipien säätötangon pitäisi olla...
Jepjep...jääpi turbohuolto tällä kertaa ilman minun rahoja. Maffistahan se kuitenkin oli sitten kiinni. Tilasin uuden anturan motonetistä ja päätin kokeilla vanhalla miten käy jos poraan anturin takaseinään reiän... Nyt lähtee vääntämään alle 2000rpm niin että hirvittää ja kiertää todella iloisesti ylös asti. Varsinkin tuo alaväännön kasvu tuntuu ihan persiissä asti.
Toivottavasti sitten uuden maffin kanssa pelaa samalla tavalla.
edit: uudella maffilla käyttäytyy muuten identtisesti, mutta nyt pääsee 3.vaihteella jopa hivenen yli 120km/t, kun aiemmin nyykähti vähän ennen 120. Tämän lisäksi reipas musta savupilvi pöllähtää siellä 4000rpm tienoilla. En tiedä saako nyt sitten liikaa soppaa vai karstako sieltä vain vilkuttelee.
Toivottavasti sitten uuden maffin kanssa pelaa samalla tavalla.
edit: uudella maffilla käyttäytyy muuten identtisesti, mutta nyt pääsee 3.vaihteella jopa hivenen yli 120km/t, kun aiemmin nyykähti vähän ennen 120. Tämän lisäksi reipas musta savupilvi pöllähtää siellä 4000rpm tienoilla. En tiedä saako nyt sitten liikaa soppaa vai karstako sieltä vain vilkuttelee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa