Tilasin saksasta uuteen 77 kW:n 1.9 VW-dieseliin "VW PD BOXin"
http://www.powerbox-int.de/index.php?ca ... 1796a402d8
tämä lienee ns. evrymodaus eli elektroniikkaa ei ole paljoa sisällä, ja toiminta perustuu pelkästään syötön lisäämiseen. Olen asentanut laitteen ja takapuolituntumalla että jonkinmoisella ajanmittauksen perusteella piristystä on tullut, sanoisinko n. 10 %. Kone ottaa herkemmin kierroksia, ja kelaa moottoritienopeuksilla nopeutta normaalia nopeampaa. Eli sinäsä hintaansa nähden varmasti ok. Mutta uusin Auto-Bildin numeron artikkeli lastuviritysten haitallisuudesta hiukkassuodattimeen sai hieman huolestumaan. Tietääkseni uudessa passatissa ei ole hiukkassuodatinta, ja toisekseen tämähän viritys lisää polttoaineen suihkutusmäärää, mutta ei säännöstele sitä "kuiviin" ?
Eli onko tästä haittaa katalysaattorille tai muulle koneelle ?
Evry mode - dongle onko haittaa ?
Valvoja: ffp jäsenet
Omat arvelut ja kokeilut :
- Pukkaa ahtimen "juuttuvat" siivet täyteen nokea -> jumittaa
- Pukkaa imusarjan täyteen nokea - > kiva juttu se egr
- Lisää kulutusta ihan tolkuttomasti = litra / satku
Kyllähän se tehoa tuo, mutta itselläni en uskaltanut edes tavan evryä pitää pitkään. Riittää tuo 96kW ihan hyvin ja jos lisää tehoa haluan, sijoitan sen 1000e kunnon softaan ja egr.n poistoon ja varaan 2000e taskuun mahdollisten vahinkojen korjaamiseen.
Kaide
- Pukkaa ahtimen "juuttuvat" siivet täyteen nokea -> jumittaa
- Pukkaa imusarjan täyteen nokea - > kiva juttu se egr
- Lisää kulutusta ihan tolkuttomasti = litra / satku
Kyllähän se tehoa tuo, mutta itselläni en uskaltanut edes tavan evryä pitää pitkään. Riittää tuo 96kW ihan hyvin ja jos lisää tehoa haluan, sijoitan sen 1000e kunnon softaan ja egr.n poistoon ja varaan 2000e taskuun mahdollisten vahinkojen korjaamiseen.
Kaide
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa