VW Golf IV 1.9 PD TDI 130hv 4WD viritykset ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

VW Golf IV 1.9 PD TDI 130hv 4WD viritykset ?

ViestiKirjoittaja mrjj » 11.8.2006 19:54

Ensiviikolla rantautuu pitkästä aikaa pitoauto eli otsikonmukainen keksintö.
Mitäs sille nyt kannattaisi tehdä jotta siitä saisi kaikki tehot mitä siitä nyt voi saada ilman mittavia osien vaihtoja ja uusimisia ?
Vapaavirtaussuotimia ja uusia pakareita en tule laittamaan enkä vaihda turboa tai kytkintä.

Janne

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 11.8.2006 22:06

Miksi et ostanut tehokkaampaa valmiiksi?
Ja jos mitään et ole valmis sille tekemnään niin taitaa olla www.turbotec.com ainut vaihtoehto.

a7071
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.6.2005 14:21

ViestiKirjoittaja a7071 » 11.8.2006 22:50

Käydessäni kysyivät ensin mitä minä itse haluan saada autosta irti. (: Sanoin että jos mentäisiin kuitenkin motin ja muiden osien kestävyyden ja taloudellisuuden ehdoilla, liikoja rääkkäämättä, olisivat realistiset luvut n. +40 oria ja väännöt hieman päälle 400:n.

Tällä hetkellä siis moottori vakio 150PD.

Kiinnostaisihan tuo, mutta onko tämä 600€:n väärtti? (: Hmm, hmm, hmm...

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 12.8.2006 0:45

Pitoauto=käyttöauto. Tuohon yhtälöön en sekottaisi mitään virittämistä. Kun virität, aina kesto vakioon huononee=ongelmia tiedossa.

Minulla on harrasteauto jota voi sitten virittää ja on viritettykin. Ei tosin VAG mutta saksalainen kuitenkin. Sillä sitten voi käydä sitä vauhdin nälkäänsä tyydyttämässä. Ko. autolla tulee ajokilsoja noin 5000 vuodessa.

Mutta kaikkihan taaplaavat omalla tyylillään.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 12.8.2006 10:04

no jos 600e tuosta tehonlisäyksestä on arveluttavaa/liikaa ni todellakin kannattaa pitää auto vakiona ja hemmottelee itseään vaikka uusilla tankkaushanskoilla.

Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin ajaa vakiona tai softa muutos (jonka itse valitsisin).
Ja tokihan kannattaa vielä lukea Autobildin lastutesti että saa oikean kuvan virityksestä ja sen tuomista eduista/ongelmista ;)

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 12.8.2006 11:02

Joo tämä on just skooppi: "osien kestävyyden ja taloudellisuuden ehdoilla, liikoja rääkkäämättä"

mutta joo en oikein löytänyt mobilesta tehokkaampaa tdi golffia kuin 131hv, ihan muutama 110kw/150hv näytti olevan mutta ei farkkuna ainakaan saati sitten 4motionilla. Mutta mielenkiintoista olisi tietää erot tähän 96kw malliin....
Nyt kuitenkin osui niin unelma kombinaatio varusteita yhdistettynä mobilen halvimpaan hintaan niin saas nähdä millainen keksintö sieltä tulee.

600e vs 40hv on todella ok hinta mutta mielessä oli että jos siihen 131hv => 150hv tai max 160hv olisi tyytyminen. se mitä en halua että auto pöläyttää kauheet saavut ja ahtaa/vääntää itsensä rikki.
Suoraansanoen tuo pumppusuutin 131hv kulkee kuin piru itsessään jo kun on tähän asti polkenut 90hv ruiskutuspumppuversiolla vain.Mutta vois tosiaan ne tehtaalle jääneet parikytä pollea ottaa mukaan jos "helposti ja turvallisesti" käy kerta.
Väännön ohella diisselin idea on kohtuullinen kulutus ja sekään ei saisi nousta kun 4motion jo nappaa osansa.

Täältä bongasin jostain että ainakin seatissa ensiasennettuja osia käyttäen saisi tehonlisäystä tuon verran about, se kuulostaisi mielenkiintoiselta....?

tuosta boxin ohjelmoinnista ei ole kokemusta mutta onko se nyt eriasia kuin viritysmuistipiirin vaihto ecuun eli ns. lastutus ?

Laitoinpa turbotecciin kyselyä koskien ASZ moottoria...

Sakkeus
-
Viestit: 61
Liittynyt: 1.2.2006 1:17

ViestiKirjoittaja Sakkeus » 12.8.2006 15:25

Tiedäthän myös että oikeesti tuosta irtoaa ihan eri verran kuin 130hp, ellei tosiaan oo paska yksilö ja/tai paikat tukkeessa ja/tai epäkunnossa. Lähempänä 150hp kuin 140hp taitaa olla todelliset hp jos dynottas..ei siis ihme että kulkee ku 90hp myllyistä irronnee oikeesti 93-96hp ja vääntööki on tuossa yli 100Nm enemmän :)... Eurovanteen lastut kiinnostais itteäni eniten.......... http://www.eurovanne.fi/hinnastot.htm

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 12.8.2006 20:32

Jos ei tuo lastutus kiinnosta, niin voisin suositella Steinbauerin tehoboxia. Ja kyllä, tiedän, ihan turha j**sustella, että rahat menee ihan hukkaan boxilla! Itelläni ollut ko. boxi kiinni nyt reilun 10tkm, ja toiminut kuin unelma. Auto kulkee varsin mukavasti, eroa vanhaan vakio 130hp:n on kuin yöllä ja päivällä!

Tuo boxi on siinä mielessä hyvä, että sitä voi itse säätää haluamallaan tavalla joko miedommalle tai tehokkaammalle. Voimasavuja ei oikeastaan lähde juurikaan, mutta kulkuja tuntuisi olevan.....

Sakkeus
-
Viestit: 61
Liittynyt: 1.2.2006 1:17

ViestiKirjoittaja Sakkeus » 13.8.2006 19:17

Millä tavalla kulutus muuttui Steinbauerin asennuksen jälkeen?

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 13.8.2006 20:30

No ei se kulutus ainakaan noussut. Vähemmän kuluttaa kuin vakiona.

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja PowerD » 14.8.2006 13:00

Vie se Karalalle ohjelmoitavaksi niin se on siinä. Saat valita eri vaihtoehdoista jopa 180 hp asti ja löytyy myös sellaisia "järkeviä" ohjelmia jotka ei ota ihan täysiä tehoja tai potkaise täyttä vääntöä heti 2000 rpm kohdalle. Asiallisella käytöllä voimansiirto ja kytkin kestää.

Tuota parempaa hinta/laatu suhdetta viritykselle ei löydy mistään :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa