Kolmet sakot samana iltana (mahtaa ottaa pattiin)
Valvoja: ffp jäsenet
Kolmet sakot samana iltana (mahtaa ottaa pattiin)
http://www.nelonen.fi/uutiset/arkisto_u ... 5220942395
Tuostahan joutuu jo varmaan atarin-seurantaan.
No, toisaalta, ihan asialla olleet.
Kyseinen tieosuus ollut jonkun korkeamman suojassa, koska ainakaan tänä syksynä ei vielä mitään suurempaa ja tuolla vielä tähän aikaan vuodesta liikkuu puimureita ja muita varsin hitaita maatalouskoneita suht paljon.
EDIT: Jos muuten 80 rajoitusalueella selviää huomautuksella on aivan paska puhetta väittää ettei huomannut rajoitusta. Vai ajaako sitten satasen alueella (koska näinhän kyseinen kuljettaja ilmeisesti luuli) reilusti alle sadan ;)
Tuostahan joutuu jo varmaan atarin-seurantaan.
No, toisaalta, ihan asialla olleet.
Kyseinen tieosuus ollut jonkun korkeamman suojassa, koska ainakaan tänä syksynä ei vielä mitään suurempaa ja tuolla vielä tähän aikaan vuodesta liikkuu puimureita ja muita varsin hitaita maatalouskoneita suht paljon.
EDIT: Jos muuten 80 rajoitusalueella selviää huomautuksella on aivan paska puhetta väittää ettei huomannut rajoitusta. Vai ajaako sitten satasen alueella (koska näinhän kyseinen kuljettaja ilmeisesti luuli) reilusti alle sadan ;)
Jotkut ei vaan opi. Eräällä kävi kanssa eilen lievä munkki vastaantulleen pollariauton kanssa. Ohituskaistalla oli pakko polkaista, kun oikeanpuoleisella kaistalla kuljettaja nautti "reilusta meiningistä" ja polki sen mitä mopollaan pääsi. Korttikin olisi varmaan lähtenyt, mutta ilmeisesti ei ollu tutka päällä. Joten nyrkkiä siellä vain raita-autossa heiluteltiin... ;) Loppumatkan tosin eräs ajoi kuin kusisukassa taustapeiliin pälyillen.
^ 62/40 kuulostaa jo aikas urbaanille.... Haluaisinpa nähdä sen huomautuksen johon sheriffi kirjoittaa että 62 40-alueella.
EDIT: Semmosen sommitelman tuohon sain että joku 40-aluerajoitus, jossain kaupungin laidalla, kilometrin suoralla jossa ei yhtään liittymää ja juuri siinä aluerajoitus päättyy-kyltin alla tutkattu, aamulla noin kello 4.30, täydellisellä näkyvyydellä eikä yhtään toista autoa missään ja kummipoika... Eli ei se ehkä sittenkään mahdotonta.
Pitääpä vastasen varalta muistaa että kysäsee ensin, että olisko siellä muistutuskiintiössä vielä tilaa, että josko tää sinne?
EDIT: Semmosen sommitelman tuohon sain että joku 40-aluerajoitus, jossain kaupungin laidalla, kilometrin suoralla jossa ei yhtään liittymää ja juuri siinä aluerajoitus päättyy-kyltin alla tutkattu, aamulla noin kello 4.30, täydellisellä näkyvyydellä eikä yhtään toista autoa missään ja kummipoika... Eli ei se ehkä sittenkään mahdotonta.
Pitääpä vastasen varalta muistaa että kysäsee ensin, että olisko siellä muistutuskiintiössä vielä tilaa, että josko tää sinne?
Viimeksi muokannut Antero, 7.8.2006 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
117 satasen alueella motarilla joskus vuosia sitten. sakot vaan kouraan. ikinä ole huomautuksella päässyt. toisaalta eipä kyllä seuraavana vuonna 20 ylityksestäkän kortti lähtenyt. sen jälkeen ei ole muutamaan vuoteen sakkoja enää tullu hankittuakaan. kyllä se satkukin kirpasee imelästi kun ei ole tuloja. varmasti kirpasis vieläkin ja siksi koitankin varoa sakkojen saamista.
Joo'pa joo, 62/40 -> Huomautus.
Meikäläisen viimeeksi saama sakko 1½ vuoden takaa kun sinivuokoilla oli nollatoleranssi 8-tiellä jossai Rauman lähettyvillä. 84/80 ja pikavoitto. Yritin mittarivirhemarginalia ehdotella jolloin vanhempi konstaappeli ehdotti auton hallintalaitteiden uudelleenkatsastusta. Kylläpä nauratti makoisasti se vitsi... vieläkin naurattaa (happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista).
Meikäläisen viimeeksi saama sakko 1½ vuoden takaa kun sinivuokoilla oli nollatoleranssi 8-tiellä jossai Rauman lähettyvillä. 84/80 ja pikavoitto. Yritin mittarivirhemarginalia ehdotella jolloin vanhempi konstaappeli ehdotti auton hallintalaitteiden uudelleenkatsastusta. Kylläpä nauratti makoisasti se vitsi... vieläkin naurattaa (happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista).
Ite ajoin joskus just kortin saaneena samaan puhallutus ratsiaan 6 kertaa, ja aina samasta suunnasta:) Siinä oli kolme poliisia puhalluttamassa, ja kolme ekaa kertaa menikin sopivasti aina eri poliisille, kaks seuraavaa menikin sitten samalle, eli kolme kertaa samalle poliisille.. Koppalakki rupes jo ihmetteleen, ei tullu kolmannella kerralla enää "iltaa" vaan "mitä helv..." mutta puhallutti kuitenkin..;) Kuudes kerta mut huidottiinkin jo pois paikalta, enkä enää uskaltanutkaan mennä uudestaan..;)
Niin, ja kaikki tämä tahallaan, ja tietty selvinpäin;) Tiesin "oikoreitin" yhden talon pihan läpi samalle tielle takas, ja pääsin aina vaan uudestaan kuluttaa kyttien pillejä..;D
Niin, ja kaikki tämä tahallaan, ja tietty selvinpäin;) Tiesin "oikoreitin" yhden talon pihan läpi samalle tielle takas, ja pääsin aina vaan uudestaan kuluttaa kyttien pillejä..;D
Tämä Iisalmen ilkkuva poliisi oli omalla kohdallani lauantaina ainakin armelias. Ajelin Kiuruvedeltä Vieremälle päin sitä hyväkuntoista asfalttia ja siellähän ne Koppeloharjun kaupan nurkilla kyttäsivät.
Vauhtia oli jotain 95 kahdeksankympin alueella. Tie tyhjä ja suora, keli mitä mainioin. Octavia vilautti vaan valoja ja heilutteli tomerasti etusormea lasissa. Naytin peukkua takaisin ja himmasin kahdeksaan kymppiin. Jos sakot olis tullut, niin ne olis nielty mukisematta.
Ihan hyvä että vahtivat. Saisivat vahtia täälläkin pohjoisessa. Eilen Ranua-Roi välillä veti eräs kelkkailijasuuruus Ivecolla peräkärri perässä ja aiheutti ohituksillaan melkoisen näytelmän. Ohi vaan kun vauhtia oli meikäläiselläkin reilu 100 km/h gps:n mukaan. Melkein vastaantulijan keulaan...
Vauhtia oli jotain 95 kahdeksankympin alueella. Tie tyhjä ja suora, keli mitä mainioin. Octavia vilautti vaan valoja ja heilutteli tomerasti etusormea lasissa. Naytin peukkua takaisin ja himmasin kahdeksaan kymppiin. Jos sakot olis tullut, niin ne olis nielty mukisematta.
Ihan hyvä että vahtivat. Saisivat vahtia täälläkin pohjoisessa. Eilen Ranua-Roi välillä veti eräs kelkkailijasuuruus Ivecolla peräkärri perässä ja aiheutti ohituksillaan melkoisen näytelmän. Ohi vaan kun vauhtia oli meikäläiselläkin reilu 100 km/h gps:n mukaan. Melkein vastaantulijan keulaan...
Viimeksi muokannut Petteri, 7.8.2006 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ittelläkin ollu silti tuuria, ja asiallisia poliiseja. Muutama viikko sitten sivarit seuras about 30 kilsan matkan ku tulin töistä kotio :D onneks ei tutka toiminu, mittas keskinopeuden siltä matkalta 118km/h 100 alueella. pääsi pieni helpotuksen puhallus ku sano nopeuden, ohitin ne aikas reippaasti ku ohitin samalla 2 yhdistelmää... kumma kun ei heti pysäyttäny... ohittelin yhden volvon peräs ihan nätisti ja ne tuli peräs =) ja kaiken kruunas tietty se ku ne alko vilkuttelemaan pitkiä perkeleesti perässä... ni aloin pujottelemaan hiukan, luulin et joku tuttu takana.. sit alko volkkarinmerkki vilkkumaan punasta ja vitutus nousemaan =)
sakot tietty tuli ja sit selvis et vero maksamatta... oli lasku jääny autoon.. noh anto siitäkin sitte sakot mut sain ajaa kotiin kilvet paikoillaan =)
sakot tietty tuli ja sit selvis et vero maksamatta... oli lasku jääny autoon.. noh anto siitäkin sitte sakot mut sain ajaa kotiin kilvet paikoillaan =)
Tuo Joutsa- Suonenjoki tieosuus on yleisesti ottaen melko hiljainen pätkä, ei mitään kauheita liikennemääriä, ainakin mitä itse olen siitä ajellut (pe ja su illat) Suorahko tie ja kohtalainen näkyväisyys. Yleisesti ottaen porukka päästelee siinä aika hyvää kyytiä, reilusti yli rajoitusten (>20km/h). Moni varmasti ajattelee että ei siellä korvessa ketään ole, etenkään poliisia...mutta... Aihetta tutkaamiseen sillä osuudella kyllä olikin, ja jatkossa myös.
Tuo 40:n alueella huomatuksella pääseminen. Olen nähnyt kaverin kirjallisen huomautuksen, joka päästeli 40:n alueella 64 tutkaan ---> kirjallinen huomautus (tapahtuma-aika illalla pienellä paikkakunnalla eikä muista liikkujista ollut tietoakaan. Omasta mielestä kyllä olis selkeä sakon paikka).
Tuo 40:n alueella huomatuksella pääseminen. Olen nähnyt kaverin kirjallisen huomautuksen, joka päästeli 40:n alueella 64 tutkaan ---> kirjallinen huomautus (tapahtuma-aika illalla pienellä paikkakunnalla eikä muista liikkujista ollut tietoakaan. Omasta mielestä kyllä olis selkeä sakon paikka).
Pitääkö se nyt perjantai iltana klo 8 olla siellä koulun kohdalla puskassa kyykkimässä sen föönin kanssa? Ei kai siellä silloin nassikat ole liikkeellä. Olisivat aamupäivästä tutkailemassa nuita koulujen kohtia silloinhan siellä lapset on liikkeellä.
Samoin tuo moottoriteiden tutkaaminen ihmetyttää. Moottoritie kuitenkin on niitä harvoja paikkoja joissa pikku ylinopeus ei aiheuta isoa riskiä. Ei ole nassikoita eikä kevyttäliikennettä, ei hitaita ajoneuvoja eikä sivutieltä tulijoita.
Samoin tuo moottoriteiden tutkaaminen ihmetyttää. Moottoritie kuitenkin on niitä harvoja paikkoja joissa pikku ylinopeus ei aiheuta isoa riskiä. Ei ole nassikoita eikä kevyttäliikennettä, ei hitaita ajoneuvoja eikä sivutieltä tulijoita.
Pieksämäeltä eteläänpäin olen ajellut varmaan satoja kertoja ja koskaan siellä en ole poliisiin törmännyt -missään muodossa.
On sen verran hiljainen tienpätkä, että ei ihme, jos joku lasettaa ylinopeutta. Aikaisemmin siinäkin pätkällä oli paljon satasen rajoitusta, mutta tie on taas remonttikunnossa ja 80:kin tuntuu paikoin liioittelulta.
Kylien läpi mennään, mutta sitten onkin 60 rajoitusta -jota tosin kukaan ei varmaan noudata.
En ole tosin kuullut siellä juuri onnettomuuksiakaan sattuneen.
En minä kyllä mitään koululaisia siellä ole koskaan nähnyt, kai siellä joku koulu sitten on. Lapsetkin varmaan raijataan autolla kouluun nykyisin, taisi joku karhun kanssa ottaa kontaktia naapuripitäjässä männä keväänä.
On sen verran hiljainen tienpätkä, että ei ihme, jos joku lasettaa ylinopeutta. Aikaisemmin siinäkin pätkällä oli paljon satasen rajoitusta, mutta tie on taas remonttikunnossa ja 80:kin tuntuu paikoin liioittelulta.
Kylien läpi mennään, mutta sitten onkin 60 rajoitusta -jota tosin kukaan ei varmaan noudata.
En ole tosin kuullut siellä juuri onnettomuuksiakaan sattuneen.
En minä kyllä mitään koululaisia siellä ole koskaan nähnyt, kai siellä joku koulu sitten on. Lapsetkin varmaan raijataan autolla kouluun nykyisin, taisi joku karhun kanssa ottaa kontaktia naapuripitäjässä männä keväänä.
Jurvassa menetti kuus nuorta korttinsa 2-3 viikkoa sitten. Olivat hurjastelleet 40-alueella, eivätkä olleet huomanneet, kun siviilipoliisit olivat istuneet ja ottaneet tutkaa keskellä keskustaa. Oli nimittäin pollareilla ollut tutka muovipussissa/repussa ja sit vain kirjannu hurjastelijat ylös ja pysäyttänyt myöhemmin :D
Tiedä pitääkö aivan paikkansa, mut jotenkin noin se suurinpiirtein oli mennyt :)
Tiedä pitääkö aivan paikkansa, mut jotenkin noin se suurinpiirtein oli mennyt :)
Enemmän näkisin järkeä tuossa kaupunkinopeuksien mittaamisessa. Tuossa vieressä kulkee esikaupungin kokoojakatu -kilometrin verran suoraa hyväpintaista tietä, myöskin risteäviä katuja. Päivittäin näkee/kuulee aika hurjia kiihdytyksiä. Aikaisemmin näki paljon myös pyörien keulimisia, mutta onneksi pensasaita on kasvanut niin korkeaksi, että ei häiritse näköelimiä...
Samaa mieltä Lukkarin kanssa. Se "ehtymätön luonnonvara" löytyy taajama-alueiden sisältä, jonne sen valvonnan saisi kohdistaa. Mutta ei, eilenkin oli juttua tölsässsä, että kokeilevat tutkausta motareilla - onhan se varmastikikin pullamössö paskalakkien helpompi laittaa telkänpönttö keskialueelle kuvaamaan ja tutkailla vain ruudulta rekkarit ja lappu postiin. Paljonko mitättömillä ylinopeuksilla motarilla ja onnettomuuksilla on yhteistä, kysyn vaan? Ennemmin valvoisivat perseessä roikkumista ku kahenkympin ylityksiä.
Jahas, tuo ei muuten ole mitään uutta että tuolla Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki akselilla on noita miliisejä tutkaamassa. Itse olen kotoisin Kangasniemeltä ja siellä pyörii aivan pirusti noita sinivuokkoja. En tajua mitä ne siellä aina kokoontuu tutkiansa kuluttamaan... Tuota Joutsa-Suonenjoki väliä on kyllä tullut vuosien aikana ajeltua melko paljon kun aina etelään tai pohjoiseen kulkiessä siitä ajan.
ööö. hetkinen...
Onko tää taas joku uus sääntö mistä vanhalla ei oo tietoo. Tämä jotta nopeusrajoituksen vaíkutus on riippuvainen a)mitä kello on b)mitä kalenteri näyttää. Aina sitä täältä netistä uutta oppii...
JA sillä niitä jepaleita siinä Rättiniemellä pyöriikin kun siihen on kiva tulla Lapaskankaalle kahveelle sekä Jyväskylästä, Mikkelistä, Joutsasta ja Pieksämäeltä.
Onko tää taas joku uus sääntö mistä vanhalla ei oo tietoo. Tämä jotta nopeusrajoituksen vaíkutus on riippuvainen a)mitä kello on b)mitä kalenteri näyttää. Aina sitä täältä netistä uutta oppii...
JA sillä niitä jepaleita siinä Rättiniemellä pyöriikin kun siihen on kiva tulla Lapaskankaalle kahveelle sekä Jyväskylästä, Mikkelistä, Joutsasta ja Pieksämäeltä.
eihän nekään aina ihan reilusti pelaa. mutta tuo motareilla kyttäily on kyllä aika turhaa touhua. voishan ne toki valvoa, ihan toivottavaakin olisi, ettei siellä sentään ihan 160 lasissa päästellä, mutta nuo 20kmh ylityksistä palkitsemisen voisivat jättää tekemättä. ja samoin tavallisilla teillä ohituksen aikasten ylitysten tutkaaminen on kyllä aika hävytöntä rahastusta. minusta ohituksen voi tehdä vain laillisesti tai turvallisesti. laillisesti vain jos ohitettava on traktori. turvallista ja laillista en ole oikeastaan kenenkään nähnyt tekevän samaan aikaan.
No nehän saa tutkata kuten haluaa. Tuota voi nyt miettiä sitten ottaako mukisematta sakon vastaan. Ihan huvikseen vaikka kiistää.
Tähän paikalliseen taajamaan sais kyllä tulla tutkailemaan. Vituttaa pikkuhiljaa nämä amiskuminvinguttajat ja motoristit. Tässä on nyt kesän aikana kuunneltu punarajakiihdytyksiä iltaisin jo riittämiin.
Tähän paikalliseen taajamaan sais kyllä tulla tutkailemaan. Vituttaa pikkuhiljaa nämä amiskuminvinguttajat ja motoristit. Tässä on nyt kesän aikana kuunneltu punarajakiihdytyksiä iltaisin jo riittämiin.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Antero: Eipä noilla kalenteri jutskilla ole merkitystä rajoitusten kanssa. Pistää vaan sapettaan toi uutisointi, sekä kyttien idioottimainen toimintansa perustelu. Aina on se koulu, niitä ihanaisia pilttejä (savuttomalla taipaleella susilapsia) juoksentelemassa valtoimenaan pallon perässä tms. millä saadaan lammaskansa heidän toimintansa puolelleen.
Mutta kuten jo kymmeneen kertaan sanottua, eihän tällä toiminnalla ole mitään tekemistä oikean liikenneturvallisuustyön kanssa, vaan on pelkkää rahastusta. Mielenkiinnolla vain odotan hetkeä, että esim. automaattivalvonta ylittää kansan sietorajan...
Mutta kuten jo kymmeneen kertaan sanottua, eihän tällä toiminnalla ole mitään tekemistä oikean liikenneturvallisuustyön kanssa, vaan on pelkkää rahastusta. Mielenkiinnolla vain odotan hetkeä, että esim. automaattivalvonta ylittää kansan sietorajan...
Itseasiassa kyllä niiden tarvitsee pysäyttää tietyn ajan kuluessa siitä ylinopeudesta. Entiselle työkaverille sattui seuraavaa:
Töistä kotiin mennessä(moottoritie) ihan lievää ylinopeutta liimaantui moottoripyörä puskuriin. Kaveri sitten kiihdytti vähän että saisi rakoa mopoon. Mopo tuli samaa tahtia perässä. Useita kilometrejä ne kumminkin tollai meni ja sitten vasta poliisi pisti pillit päälle(sivari). Poliisi sanoi heti ensimmäisenä, että anna kortti. Kaveri sanoi, ettei todellakaan anna, mennään vttu vaikka asemalle. No asemalla sitten juttu hylättiin heti kun isompi herra katsoi kartasta missä perään oli lähty ja missä sitten oli pysäytetty. Kysyi vielä heti perään, että nostaako syytteen virkarikkeestä(tai jostain muusta vastaavasta) ja tottakai se nostettiin.
Töistä kotiin mennessä(moottoritie) ihan lievää ylinopeutta liimaantui moottoripyörä puskuriin. Kaveri sitten kiihdytti vähän että saisi rakoa mopoon. Mopo tuli samaa tahtia perässä. Useita kilometrejä ne kumminkin tollai meni ja sitten vasta poliisi pisti pillit päälle(sivari). Poliisi sanoi heti ensimmäisenä, että anna kortti. Kaveri sanoi, ettei todellakaan anna, mennään vttu vaikka asemalle. No asemalla sitten juttu hylättiin heti kun isompi herra katsoi kartasta missä perään oli lähty ja missä sitten oli pysäytetty. Kysyi vielä heti perään, että nostaako syytteen virkarikkeestä(tai jostain muusta vastaavasta) ja tottakai se nostettiin.
Itse sain joskus kirjallisen kun ajoin matkailuautolla 80 alueella 94km/h
Itse sain aikanaan ylinopeussakon Leppävirralla, kun ajoin veljen kaksi vuotta vanhalla Caddyllä muistaakseni hieman yli yhdeksääkymppiä. Satasen alue, suora tie, kuiva syyskeli.
Tässä vaiheessa miettii moni, että mitä helv... Siihen aikaan tuollaisessakin vehkeessä oli kasikympin lätkä takapellissä, joten ajoneuvokohtainen ylittyi -muistaakseni meni vielä päiväsakoille juuri tämän syyn takia.
Arvatkaa, ottiko pattiin?
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
ei oulussa vaikuta kovin tiukkapipoiselta tuo motarin tutkaaminen. ajelin tuossa muutama viikko sitten motaria letkassa ja siinä on 100 km/h rajoitus. letka meni oikeaa kaistaa semmoiset ~120 km/h. sillankaiteen taakse näkymättömiin oli laitettu siviilikyttis piiloon ja pollari makas auton päällä ja tutkas menemään. paikka oli sellainen että sitä kyttää ei kyllä huomannu ku ihan likeltä. jonkin matkan päässä oli sitten motskarikyttä pientareella odottamassa. ketään muuta eivät siitä letkasta ottaneet kuin sen älypään sieltä hänniltä joka lähti ohittaan tuota ~120 km/h ajavaa letkaa. ei siis huonosti toimittu.
Nelosen jutussa oli ehkä hieman väärin mainittu tuo paikka. Nenonpellon koulu on "helpompi" laittaa siihen juttuun kun alkaa selittää että siinä on tällainen ( http://www.vaalijala.fi/index.asp ) tuolla kun on asiakasta ympäri vuoden ja noin kauniina kesäpäivänä vielä varmaan tuohonkin aikaan liikenteessä. Kaikki heistä ei ole ihan sitä ketterintä porukkaa jos paikalle hyökätään toista markkaa lasissa. Tietenkin näiden "pätevien" kuskien mielestä tuossa vain Darwinismi toimisi ja yhä ihan paskassa paikkaa 80-lätkä ja sitten nämä paskahatut vielä kytiksellä, right?
Tuosta paikasta noin 50-60 km etelään (tuota reittiä siis, ei maantieteellisesti) on taas Kuulonhuoltoliiton kesäpaikka. Tuosta tiestä vain noin reilu satametriä (vanha kyläkoulu sekin). Sielläkin on hyvin säännöllisen epäsäännöllisesti leirejä, iltatilaisuuksia jne. ja taas asiakaskuntaa joka ei ihan heti kuule että sieltä mutkan takaa tullaan kiireellä, vaan luottavat pelkkään näköhavaintoon.
Tästä taas semmonen reilu kymppi etelään on Kutemajärven kylä, jonka koulun liikuntakenttä on käytännöllisesti katsoen tiessä kiinni. Tuommosilla kylillä se koulun kenttä on paikka missä se (jo niin vähäinenkin) nuoriso notkuu alkuillasta. Nuoremmat potkii pallo tai hautoo muita kolttosia ja isommat jo saattaa puskassa ottaa kaljaa ja hautoa isompia kolttosia. Siitä sitten pallo pomppaa tielle, niin joko sinne pienempi hyppää perään ajattelemattomuuttaan ja isompi kaljoissaan. Isommat siitä mopolla lähtee/tulee/kikkaile siinä kentällä ja välillä livetään tielle.
Että miksi piti purkautua. No siksi että vituttaa suoraan sanottuna tää mankuminen "koulun kohdalla" tutkaamisesta/kyttäämisestä, kun ei ilmeisesti ole mitään tietoa mitä tämänkin ao. reitin koulujen yhteydessä/välittömässä läheisyydessä tapahtuu.. KELE!
Tuosta paikasta noin 50-60 km etelään (tuota reittiä siis, ei maantieteellisesti) on taas Kuulonhuoltoliiton kesäpaikka. Tuosta tiestä vain noin reilu satametriä (vanha kyläkoulu sekin). Sielläkin on hyvin säännöllisen epäsäännöllisesti leirejä, iltatilaisuuksia jne. ja taas asiakaskuntaa joka ei ihan heti kuule että sieltä mutkan takaa tullaan kiireellä, vaan luottavat pelkkään näköhavaintoon.
Tästä taas semmonen reilu kymppi etelään on Kutemajärven kylä, jonka koulun liikuntakenttä on käytännöllisesti katsoen tiessä kiinni. Tuommosilla kylillä se koulun kenttä on paikka missä se (jo niin vähäinenkin) nuoriso notkuu alkuillasta. Nuoremmat potkii pallo tai hautoo muita kolttosia ja isommat jo saattaa puskassa ottaa kaljaa ja hautoa isompia kolttosia. Siitä sitten pallo pomppaa tielle, niin joko sinne pienempi hyppää perään ajattelemattomuuttaan ja isompi kaljoissaan. Isommat siitä mopolla lähtee/tulee/kikkaile siinä kentällä ja välillä livetään tielle.
Että miksi piti purkautua. No siksi että vituttaa suoraan sanottuna tää mankuminen "koulun kohdalla" tutkaamisesta/kyttäämisestä, kun ei ilmeisesti ole mitään tietoa mitä tämänkin ao. reitin koulujen yhteydessä/välittömässä läheisyydessä tapahtuu.. KELE!
Oisit vain Antero laittanut kelle osoitettu :-) Ja en todellakaan ole paikallisia kuten ite tunnut olevan, joten paikka sekä kalenteritieto noiden kyläkoulujen kesätapahtumista on hieman hataralla pohjalla. Taidamme muutenkin lukea hieman erilaisten lasien takaa liikennevalvontaa (ite sanon kyttäystä) koskevaa uutisointia. Enempää en ala kinastelemaan ettei mene henkilökohtaisuuksiin, mutta seuraappa vain, hyvin monessa kyseistä asiaa koskevassa uutisoinnissa on se tietty sävy, millä voi, sekä mikä vaikuttaa kansaan. Samaisella sävyllä varmasti pyritään vaikuttamaan siihen, että se 10-20 taajaman ulkopuolella ylppää ajanut saataisiin näyttämään saatanan suurelta rikolliselta, vaikka käytännössä se ei ole tehnyt mitään pahaa kellekkään.
^ Juuri samaa mieltä pasaatin kanssa, kesä, tyhjä tie ja sinivuokko pusikkoon kyttäämään ajaako naapurin Reijo 80 alueella nyt 85 vai jopa 95 on mielestäni aivan älytöntä. Saatika sitten nopeuksien tutkaaminen moottoritiellä.
Samaan kastiin menevät nuo telkänpöntöt tuolla teiden varsilla, mitä niillä ehkäistään? Tolppien kohdalla ajetaan alle rajoitusten ja niiden välillä paikataan sitten se mitä tolpat aiheuttavat. Liikennevirta pumppaa kahta kauheemmin kuin niillä osuuksilla joissa tolppia ei ole.
Samaan kastiin menevät nuo telkänpöntöt tuolla teiden varsilla, mitä niillä ehkäistään? Tolppien kohdalla ajetaan alle rajoitusten ja niiden välillä paikataan sitten se mitä tolpat aiheuttavat. Liikennevirta pumppaa kahta kauheemmin kuin niillä osuuksilla joissa tolppia ei ole.
Nuo tienoot tuntien, olen Anteron kanssa pitkälti samaa mieltä noista nimenomaisista paikoista ja niiden valvonnasta. Halkokummun ja Kutemajärven kohdalla 60 -rajoitus on paikallaan, tie kulkee keskellä kylää ja voi arvata, että lujaa mennään.
Jälkimmäisen kylän kohdalla vauhtia hiljentää erityisen mielellään, kun muistaa, että sukulaislapset käyvät paikallista koulua...
Sitä vain en ymmärrä, miksi siinä ent. Alajoen koulun (Kuulonhuoltoliiton toimipiste) kohdalla, jossa on vielä mutkainen tie ja heikko näkyvyys, ei ole 60 -rajoitusta. Tien toisella puolella samalla kohdalla on myös levähdysalue ja etelästä päin juuri ennen kyseistä kohtaa on silta.
Kesällä Kuulonhuoltoliiton tiloissa on tosiaan paljon kaikenlaista kissanristiäistä ja liikennettä riittää.
Jälkimmäisen kylän kohdalla vauhtia hiljentää erityisen mielellään, kun muistaa, että sukulaislapset käyvät paikallista koulua...
Sitä vain en ymmärrä, miksi siinä ent. Alajoen koulun (Kuulonhuoltoliiton toimipiste) kohdalla, jossa on vielä mutkainen tie ja heikko näkyvyys, ei ole 60 -rajoitusta. Tien toisella puolella samalla kohdalla on myös levähdysalue ja etelästä päin juuri ennen kyseistä kohtaa on silta.
Kesällä Kuulonhuoltoliiton tiloissa on tosiaan paljon kaikenlaista kissanristiäistä ja liikennettä riittää.
Noo kyllä täällä kovin moni vinkuu poliisin epäoikeuden (muka) mukaisuudesta..
Sama hommahan se on tuossa poliisinkin pr-hommassa (nämä lehtijutut jne.) kun meillä muillakin. Omaa rooliahan niissä pitää kohottaa. Määrärahoja ja yleistä arvostusta (hyminää) pitää saada lisää. Veikkaan että vähemmistössä on nekin jotka tuotakin uutisointia lukiessaan kiroavat, että perkeleen kyttääjät. Suurin osa hymistelee että hyvä hyvä, siinä sai tappaja-kaaharit. Eli uutisoinnin tarkoitus on saavutettu.
Tässä jutussa olis kyllä ollut mielestäni paikallaan kirjoittaa mitä tuossa tutkauspaikan läheisyydessä on. Ei se teksti olisi hirveästi kasvanut jos olis vaikka laittanut että "erityisvammaisten ympärivuotisen koulun läheisyydessä".
Eikä se "normi" ylinopeutta normaalissa maantieolosuhteissa ajanut ole minunkaan silmissäni mikään yhteiskunnan vihollinen numero uno. Pahoin vaan pelkään että mikäli se jalka ei nouse tuommoisen koulusta varoittavan merkin kohdalla illalla niin tuskin se nousee sitten päivälläkään ja toisaalta hyvin pitkälti tämäkin yhteiskunta perustuu siihen että on sääntöjä ja niiden mukaan mennään (välillä ne säännöt pikkusen venyvät, ihan ok, kunhan ei kokonaan revitä)
Sama hommahan se on tuossa poliisinkin pr-hommassa (nämä lehtijutut jne.) kun meillä muillakin. Omaa rooliahan niissä pitää kohottaa. Määrärahoja ja yleistä arvostusta (hyminää) pitää saada lisää. Veikkaan että vähemmistössä on nekin jotka tuotakin uutisointia lukiessaan kiroavat, että perkeleen kyttääjät. Suurin osa hymistelee että hyvä hyvä, siinä sai tappaja-kaaharit. Eli uutisoinnin tarkoitus on saavutettu.
Tässä jutussa olis kyllä ollut mielestäni paikallaan kirjoittaa mitä tuossa tutkauspaikan läheisyydessä on. Ei se teksti olisi hirveästi kasvanut jos olis vaikka laittanut että "erityisvammaisten ympärivuotisen koulun läheisyydessä".
Eikä se "normi" ylinopeutta normaalissa maantieolosuhteissa ajanut ole minunkaan silmissäni mikään yhteiskunnan vihollinen numero uno. Pahoin vaan pelkään että mikäli se jalka ei nouse tuommoisen koulusta varoittavan merkin kohdalla illalla niin tuskin se nousee sitten päivälläkään ja toisaalta hyvin pitkälti tämäkin yhteiskunta perustuu siihen että on sääntöjä ja niiden mukaan mennään (välillä ne säännöt pikkusen venyvät, ihan ok, kunhan ei kokonaan revitä)
Nyt tulee sitten hieman provosoiva kirjoitus, ihan vaan keskustelua herättääkseni :)
Esim. Kilpijoki ja Pasaatti, teidän mielestä on siis ihan OK ajella parikymppiä ylinopeutta. Työtään ne Poliisit tekee, valvoo lain noudattamista. Miksi ette vaadi nopeusrajoitusten nostamista sen sijaan, että valitatte siitä kun poliisit sakottaa?
Itseäni ottaa päähän se, että joka ikiseen tuppukylään lisääntyy neljänkympin rajoitukset... yksi täällä lähiseuduilla on Suodenniemi... "kuollut" kyläpahanen, jossa hyvin harvoin näkee ketään muita liikkeellä. Toinen lähes vastaava on Jämijärvi... sentään hiukan isompi paikka, mutta aika pikku "kylä" silti. Ihmeen harvoin noissa sentään tutkataan, sakkoa saisi jaella huolella. Itse jos ajaa rajoitusten mukaan, niin aiemmin 80 alueella ohitetut ja kauan aikaa sitten pitkälle taakse jääneet liimaantuvat aika äkkiä takapuskuriin... ilmeisesti ajavat sitä samaa seitsemää kymppiä rajoituksista riippumatta.
Muuten täälläpäin on muutama ihan miellyttäväkin havainto, muutaman koulun kohdalla sentään nostetaan kesäksi rajoitus 80:een, ei tarvi sentään kesän aikana madella siinä kun kyläkoulut ovat tyhjillään.
Ja juu, motareiden "yleisrajoitus" 120 pitäis nostaa ainakin kympillä, mielellään enemmän.
Esim. Kilpijoki ja Pasaatti, teidän mielestä on siis ihan OK ajella parikymppiä ylinopeutta. Työtään ne Poliisit tekee, valvoo lain noudattamista. Miksi ette vaadi nopeusrajoitusten nostamista sen sijaan, että valitatte siitä kun poliisit sakottaa?
Itseäni ottaa päähän se, että joka ikiseen tuppukylään lisääntyy neljänkympin rajoitukset... yksi täällä lähiseuduilla on Suodenniemi... "kuollut" kyläpahanen, jossa hyvin harvoin näkee ketään muita liikkeellä. Toinen lähes vastaava on Jämijärvi... sentään hiukan isompi paikka, mutta aika pikku "kylä" silti. Ihmeen harvoin noissa sentään tutkataan, sakkoa saisi jaella huolella. Itse jos ajaa rajoitusten mukaan, niin aiemmin 80 alueella ohitetut ja kauan aikaa sitten pitkälle taakse jääneet liimaantuvat aika äkkiä takapuskuriin... ilmeisesti ajavat sitä samaa seitsemää kymppiä rajoituksista riippumatta.
Muuten täälläpäin on muutama ihan miellyttäväkin havainto, muutaman koulun kohdalla sentään nostetaan kesäksi rajoitus 80:een, ei tarvi sentään kesän aikana madella siinä kun kyläkoulut ovat tyhjillään.
Ja juu, motareiden "yleisrajoitus" 120 pitäis nostaa ainakin kympillä, mielellään enemmän.
HeikkiJ: en suoranaisesti tarkoita, että on ok ajella 20 ylimääräistä. Paikka ja aika täytyy tietenkin ottaa huomioon. Se on hyvä, että asioista keskustellaan. Nopeuksien nosto ei kuitenkaan tule suomen kaltaisessa holhousyhteiskunnassa kyseeseen se on monta kertaa nähty. Teiden ylläpitoon ei anneta rahaa ja sillä verukkeella voidaankin sitten vaikka loputkin 100km/h kesänopeuspätkistä muuttaa 80 yleisrajoitukselle.
Ja mitä tulee poliisin toimintaan niin kyllä aika kovasti vaatii profiilin nostoa lehtiartikkeleissa. Esim tutkaaminen on ok juurikin koulujen, kylien keskustojen yms. läheisyydessä, mutta sitä en ymmärrä että tietoisesti torpedoidaan julkisuuskuvaa laittamalla tutka pystyy juurikin siihen ainoaan ohituspaikkaan koko maantiellä. Varsinkin kun suomalainen reilu meininki esim ohituskaistoilla tietää ohittajalle oikeasti aika kovaa ylinopeutta, että pääsee siitä aiemmin nutanneesta kaverista ohi.
e: ja mitä sakkoihin tulee, 2 ylinopeussakkoa 11 vuoden aikana, molemmat ihan syystä ja maksettiin mukisematta pois.
Ja mitä tulee poliisin toimintaan niin kyllä aika kovasti vaatii profiilin nostoa lehtiartikkeleissa. Esim tutkaaminen on ok juurikin koulujen, kylien keskustojen yms. läheisyydessä, mutta sitä en ymmärrä että tietoisesti torpedoidaan julkisuuskuvaa laittamalla tutka pystyy juurikin siihen ainoaan ohituspaikkaan koko maantiellä. Varsinkin kun suomalainen reilu meininki esim ohituskaistoilla tietää ohittajalle oikeasti aika kovaa ylinopeutta, että pääsee siitä aiemmin nutanneesta kaverista ohi.
e: ja mitä sakkoihin tulee, 2 ylinopeussakkoa 11 vuoden aikana, molemmat ihan syystä ja maksettiin mukisematta pois.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 8.8.2006 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BTW: 40-aluerajoituksia syntyy kuin sieniä sateella koska kunnat on löytäneet siinä piilevän porsaan reiän. Katsos yli 40 alueella pitää merkitä/ylläpitää/huoltaa pääväylien etuajo-oikeudesta kertovat liikennemerkit ja muutenkin liikenneympäristöä pitää vaalia. Kun taas 40-alueella (kun ajetaan niin hiljaa) ei käytänössä noista edellisistä tarviset välittää paskan vertaa.
Tämän vielä jokunen vuosi sitten joku Pieksämäen kunnan viskaali kehui paikallis-aviisissa kun herätti paikallista porua kun asukasluvultaa pienen kaupungin, pinta-alaltaan suht suuri keskustaajama laputettiin sisääntuloteiltä 40-aluerajoituksilla.
Tämän vielä jokunen vuosi sitten joku Pieksämäen kunnan viskaali kehui paikallis-aviisissa kun herätti paikallista porua kun asukasluvultaa pienen kaupungin, pinta-alaltaan suht suuri keskustaajama laputettiin sisääntuloteiltä 40-aluerajoituksilla.
Lisää vaan Heikki J. vettä myllyyn :-) Tää aihe on kanssa ehtymätön luonnonvara mitä ainakin mielipiteisiin tulee :-)
No, jos asiaa ajatellaan ihan oikeesti, niin eihän kait se perus koppalakki niitä kuukausi ja vuosisakotus suunnitelmia laadi, vaan eiköhän ne tule sieltä "yläkerrasta". Paikanvalinnalla sen sijaan voisivat - mikäli haluaisivat, vaikuttaa siihen kansan mielipiteeseen ja hyminän määrään.
Itellä kokemusta parista perus kyttäys tilanteesta. Muuan vuosi sitten olin menossa Kihniöön kolmostietä ja Yariksen vetämässä letkassa mentiin 100 alueella 80-90 km/h. Ohituskaistan tullessa Yariksen vauhti kasvoi, mutta muilla nyt oli kanssa latu auki joten edelle. Ite kanssa olin lähes letkan hännillä ja kohdalla oli vauhtia hieman vajaa 130, joten arvata saattaa että mäen päällä suurin osa liputettiin varikolle. Mitä vaaransin muiden kanssa? Se ei ole vielä selvinnyt mulle, mutta päiväsakoille meni ja reippaasti. Mainittakoon, että varis kuski jatkoi matkaansa tyytyväisenä - se joka koko episodin sai aikaan.
Toinen oli nyt toissa kesänä Kajaani - Iisalmi välillä. Ei savun savua about 10 kilometriin ja kruiseen lukittuna 120 km/h. Sää mitä parhain, sekä suoraa tietä sekä raivattua näkymää sivulle. Kauempana edellä meni kanssa auto samaa vauhtia. Tulipa sitten avensis ja maija vastaan, sekä hetken keskustelun jälkeen rikesakko oli molemmilla räpylässä. 17 km/h ylppää - kyllä oli rikollinen olo.
Nopeuksien nosto, kuten Kilpijoki tuossa jo sanoikin, ei ole meillä mitenkään mahdollista. Olihan tuossa aiemmin juttua motareiden nopeuden nostosta, sekä samassa hengenvedossa sinne valvonnan lisäämisestä. No, tulipa vain tuossa nyt mieleen omasta kirjoituksesta ja telkku uutisista, että mikähän noista on nyt sitten siirtynyt kokeiluasteelle, sekä kohta käytännöksi...?
No, jos asiaa ajatellaan ihan oikeesti, niin eihän kait se perus koppalakki niitä kuukausi ja vuosisakotus suunnitelmia laadi, vaan eiköhän ne tule sieltä "yläkerrasta". Paikanvalinnalla sen sijaan voisivat - mikäli haluaisivat, vaikuttaa siihen kansan mielipiteeseen ja hyminän määrään.
Itellä kokemusta parista perus kyttäys tilanteesta. Muuan vuosi sitten olin menossa Kihniöön kolmostietä ja Yariksen vetämässä letkassa mentiin 100 alueella 80-90 km/h. Ohituskaistan tullessa Yariksen vauhti kasvoi, mutta muilla nyt oli kanssa latu auki joten edelle. Ite kanssa olin lähes letkan hännillä ja kohdalla oli vauhtia hieman vajaa 130, joten arvata saattaa että mäen päällä suurin osa liputettiin varikolle. Mitä vaaransin muiden kanssa? Se ei ole vielä selvinnyt mulle, mutta päiväsakoille meni ja reippaasti. Mainittakoon, että varis kuski jatkoi matkaansa tyytyväisenä - se joka koko episodin sai aikaan.
Toinen oli nyt toissa kesänä Kajaani - Iisalmi välillä. Ei savun savua about 10 kilometriin ja kruiseen lukittuna 120 km/h. Sää mitä parhain, sekä suoraa tietä sekä raivattua näkymää sivulle. Kauempana edellä meni kanssa auto samaa vauhtia. Tulipa sitten avensis ja maija vastaan, sekä hetken keskustelun jälkeen rikesakko oli molemmilla räpylässä. 17 km/h ylppää - kyllä oli rikollinen olo.
Nopeuksien nosto, kuten Kilpijoki tuossa jo sanoikin, ei ole meillä mitenkään mahdollista. Olihan tuossa aiemmin juttua motareiden nopeuden nostosta, sekä samassa hengenvedossa sinne valvonnan lisäämisestä. No, tulipa vain tuossa nyt mieleen omasta kirjoituksesta ja telkku uutisista, että mikähän noista on nyt sitten siirtynyt kokeiluasteelle, sekä kohta käytännöksi...?
sitähän ne kyllä on pariin otteeseen pelotellu.
mutta antero ja keskone puhuvat asiaa. tuommosissa paikoissa missä on lapsia ja vanhuksia ja muita paljon, niin pidetään ne nopudet pieninä ja hoksottimet herkällä. ja yleensäkin taajamissa.
Ikävä nähdä että liikennekäyttäytymisessä on paljon eroja eri kaupungeissa ja kylissä. Esimerkiksi Oulussa näyttää siltä että pääasiassa kevyttä liikennettä kunnioitetaan ja autot on ne yleensä jotka väistää. tosin pyöräilijät ja mopoilijatkin voisivat vähän katsoa etteivät ihan sokkona syöksy alle risteyksessä. vähän voisivat miettiä omaa henkeäkin. pennut kaahaa skootterila ihan hölmönä alle puun takaa ja monta kertaa on hengenlähtö lähellä. Sitten taas tuolla kotikylillä esimerkiksi on taas niin että kevyt liikenne näkyy olevan se joka väistää. Aina. ei siellä kukaan uskolla tulla edes suoja tielle ennenkun joku ihan pysähtyy siihen eteen ja sillonkin katotaan vähän aikaa silmiin että eihän se vaan meinaa kaasuttaa.
Miettikääs miten paljon vaaratilanteita syntyy kun tuommoselta pikkukylältä tulee joku jäppis vaikka tuonne ouluun ajelemaan. eihän se tajua varoa mitään kamikaze pentuja jotka mopoineen syöksyvät eteen puskan takaa kun ei se siihen ole tottunut.
mutta antero ja keskone puhuvat asiaa. tuommosissa paikoissa missä on lapsia ja vanhuksia ja muita paljon, niin pidetään ne nopudet pieninä ja hoksottimet herkällä. ja yleensäkin taajamissa.
Ikävä nähdä että liikennekäyttäytymisessä on paljon eroja eri kaupungeissa ja kylissä. Esimerkiksi Oulussa näyttää siltä että pääasiassa kevyttä liikennettä kunnioitetaan ja autot on ne yleensä jotka väistää. tosin pyöräilijät ja mopoilijatkin voisivat vähän katsoa etteivät ihan sokkona syöksy alle risteyksessä. vähän voisivat miettiä omaa henkeäkin. pennut kaahaa skootterila ihan hölmönä alle puun takaa ja monta kertaa on hengenlähtö lähellä. Sitten taas tuolla kotikylillä esimerkiksi on taas niin että kevyt liikenne näkyy olevan se joka väistää. Aina. ei siellä kukaan uskolla tulla edes suoja tielle ennenkun joku ihan pysähtyy siihen eteen ja sillonkin katotaan vähän aikaa silmiin että eihän se vaan meinaa kaasuttaa.
Miettikääs miten paljon vaaratilanteita syntyy kun tuommoselta pikkukylältä tulee joku jäppis vaikka tuonne ouluun ajelemaan. eihän se tajua varoa mitään kamikaze pentuja jotka mopoineen syöksyvät eteen puskan takaa kun ei se siihen ole tottunut.
^^ niin tai millaisia katseita suomipoika aiheuttaa jalankulkijoissa Ruotsissa autoillessaan. Siellä kyllä tulee tilaa suojatiellä todella herkästi kevyelle liikenteelle.
Olikos se nyt Porissa vai missä poliisilla koekäytössä kamera minkä virittävät jalustalle moottoritien varteen. Voi tutkata sekä lähestyvää että loittonevaa kulkuneuvoa. Tv:ssä näyttivät kuvaa kun pojat virittivät moottoritielle sinne keskikaiteiden väliin. Myöhemmin oli tulossa samainen "kolmijalka" pääkaupunki seudulle.
Olikos se nyt Porissa vai missä poliisilla koekäytössä kamera minkä virittävät jalustalle moottoritien varteen. Voi tutkata sekä lähestyvää että loittonevaa kulkuneuvoa. Tv:ssä näyttivät kuvaa kun pojat virittivät moottoritielle sinne keskikaiteiden väliin. Myöhemmin oli tulossa samainen "kolmijalka" pääkaupunki seudulle.
-
- -
- Viestit: 350
- Liittynyt: 31.10.2004 18:06
Joops pikkuveli nappasi viikko sitten itäväylällä 98kmh 70kmh alueella ja lukeman otti kameralaite tuollaisen hopean pikku transit connectin sisällä... Oli pysäköitynä bussipysäkin keulille. Kaveri paukautti myös tuon saman transitin kohdalle vuosi sitten silloin oli vihdintiellä bussipysäkillä. Eli kannattaa olla tarkkana tuon kohdalla jos on herkkä kaasujalka...
No tervetuloa Helsinkiin vaan, jos mielestänne koette poliisin toiminnan olevan kummallista muualla maassa. Pahoittelen jo nyt tekstini pituutta:
Helsingissä on etenkin keskustan alueilla alkanut yleistymään 30-rajoitus "liikenneturvallisuuden" nimessä. Suurin osa on kuitenkin 40-aluetta. Käytännössä näillä rajoituksilla ei kuitenkaan näytä olevan mitään väliä. En edes muista milloin olen nähnyt Helsingin keskustan alueella tutkaa. Sama on tilanne myös Helsingin lähiöissä. JOS MISSÄÄN olisi tarvetta nopeuksien tehokkaampaan valvontaan, niin näissä paikoissa. Ihmisiä on pe*keleesti ja kevyen liikenteen ja autojen välisiä onnettomuuksia tapahtuu eniten maassa.
Viimeksi kun Mannerheimintiellä pysähdyin päästämään jalankulkijoita tien yli, veti taksi viereistä kaistaa 70km/h lasissa suojatien yli pysähtymättä ja takaa kuului äkkijarrutuksen ääni ja perään oikein kunnon tööttisinfonia. Eli "Helvettiäkö keskelle tietä pysäytit, idiootti!". Jalankulkija ei uskaltanut ylittää tietä vaan kääntyi kannoillaan ja lähti kohti liikennevaloilla varustettua ylityspaikkaa.
Mutta mitä tekee Poliisi? Ei ainakaan valvo Suomen eniten liikennöityjä taajamia. Yksi vilkkaimmista Helsingin ulosmenoväylistä on Tuusulantie jolla on viimeisten liikennevalojen jälkeen 80-rajoitus. Ajan alueella paljon iltaisin töihin mennessäni, ja todella usein näkee tutkia juuri siinä toisen loivan mutkan jälkeen. Viimeksi äimistyin kun tien varressa oli 6 poliisiautoa ja 2 pyörää hoitamassa tätä tehtävää klo 20:45 illalla. Normaali ihminen joka keskustan jumituksesta pois päästyään saapuu tälle 80-alueelle jossa voi turvallisesti ajaa leveätä monikaistaista tietä, ajaa helposti ylinopeutta. Ja valtion kirstu kilisee. Varmempaa sakotuspaikkaa ei helpolla tästä maasta löydy.
Oma lukunsa ovat kehätiet. Ajan arkipäivisin kehä ykköstä työmatkoillani. Rajoitus on 80, mutta käytännössä mennään niin kovaa kuin vain suinkin päästään. Väitän, että tuhannesta autosta 20 ajaa kehä ykkösellä rajoituksen mukaan päiväsaikaan, ja 200 törkeää ylinopeutta jos vain tilaa on. Mutta valvotaanko tätä meininkiä? No ei! Viimeiset 8 kuukautta olen ajanut joka päivä kehä ykköstä, ja vain pari kertaa olen nähnyt siellä poliisiauton, tutkasta nyt puhumattakaan. Onhan se tietenkin selvää että siinä sumassa on ikävä poliisien ajella ja olisi vähän vaikea alkaa pysäyttelemään autoja, mutta ei sitä tarvitsisi sitten kompensoida öisin:
Menkääpä nimittäin ajelemaan vaikka kehä kolmoselle yöaikaan. Liikennettä on vähän, ja olisi turvallisempaa ajaa silloin sitä vauhdikkaampaa nopeutta. Esim. satasen vauhti 80-alueella ei ole kehä kolmosella kenenkään haitaksi yöaikaan. Mutta se ei onnistu, koska Kehä 3:lla on miltei takuuvarmasti tutka, ja mistään varoituksista ei puhettakaan. Lappuun kirjoitetaan korkein tutkaan saatu nopeus, ja jälleen kilisee kirstu.
....jotain tarttis tehrä.....
Helsingissä on etenkin keskustan alueilla alkanut yleistymään 30-rajoitus "liikenneturvallisuuden" nimessä. Suurin osa on kuitenkin 40-aluetta. Käytännössä näillä rajoituksilla ei kuitenkaan näytä olevan mitään väliä. En edes muista milloin olen nähnyt Helsingin keskustan alueella tutkaa. Sama on tilanne myös Helsingin lähiöissä. JOS MISSÄÄN olisi tarvetta nopeuksien tehokkaampaan valvontaan, niin näissä paikoissa. Ihmisiä on pe*keleesti ja kevyen liikenteen ja autojen välisiä onnettomuuksia tapahtuu eniten maassa.
Viimeksi kun Mannerheimintiellä pysähdyin päästämään jalankulkijoita tien yli, veti taksi viereistä kaistaa 70km/h lasissa suojatien yli pysähtymättä ja takaa kuului äkkijarrutuksen ääni ja perään oikein kunnon tööttisinfonia. Eli "Helvettiäkö keskelle tietä pysäytit, idiootti!". Jalankulkija ei uskaltanut ylittää tietä vaan kääntyi kannoillaan ja lähti kohti liikennevaloilla varustettua ylityspaikkaa.
Mutta mitä tekee Poliisi? Ei ainakaan valvo Suomen eniten liikennöityjä taajamia. Yksi vilkkaimmista Helsingin ulosmenoväylistä on Tuusulantie jolla on viimeisten liikennevalojen jälkeen 80-rajoitus. Ajan alueella paljon iltaisin töihin mennessäni, ja todella usein näkee tutkia juuri siinä toisen loivan mutkan jälkeen. Viimeksi äimistyin kun tien varressa oli 6 poliisiautoa ja 2 pyörää hoitamassa tätä tehtävää klo 20:45 illalla. Normaali ihminen joka keskustan jumituksesta pois päästyään saapuu tälle 80-alueelle jossa voi turvallisesti ajaa leveätä monikaistaista tietä, ajaa helposti ylinopeutta. Ja valtion kirstu kilisee. Varmempaa sakotuspaikkaa ei helpolla tästä maasta löydy.
Oma lukunsa ovat kehätiet. Ajan arkipäivisin kehä ykköstä työmatkoillani. Rajoitus on 80, mutta käytännössä mennään niin kovaa kuin vain suinkin päästään. Väitän, että tuhannesta autosta 20 ajaa kehä ykkösellä rajoituksen mukaan päiväsaikaan, ja 200 törkeää ylinopeutta jos vain tilaa on. Mutta valvotaanko tätä meininkiä? No ei! Viimeiset 8 kuukautta olen ajanut joka päivä kehä ykköstä, ja vain pari kertaa olen nähnyt siellä poliisiauton, tutkasta nyt puhumattakaan. Onhan se tietenkin selvää että siinä sumassa on ikävä poliisien ajella ja olisi vähän vaikea alkaa pysäyttelemään autoja, mutta ei sitä tarvitsisi sitten kompensoida öisin:
Menkääpä nimittäin ajelemaan vaikka kehä kolmoselle yöaikaan. Liikennettä on vähän, ja olisi turvallisempaa ajaa silloin sitä vauhdikkaampaa nopeutta. Esim. satasen vauhti 80-alueella ei ole kehä kolmosella kenenkään haitaksi yöaikaan. Mutta se ei onnistu, koska Kehä 3:lla on miltei takuuvarmasti tutka, ja mistään varoituksista ei puhettakaan. Lappuun kirjoitetaan korkein tutkaan saatu nopeus, ja jälleen kilisee kirstu.
....jotain tarttis tehrä.....
Miettikääs miten paljon vaaratilanteita syntyy kun tuommoselta pikkukylältä tulee joku jäppis vaikka tuonne ouluun ajelemaan. eihän se tajua varoa mitään kamikaze pentuja jotka mopoineen syöksyvät eteen puskan takaa kun ei se siihen ole tottunut.
Eli tervetuloa HTS :)
Kuinkahan monta meiän letka teilaa tuolla :P
Dmind: Meinaat kohtaa Tuusulanväylällä, YIT:n päämajan kohdalla? Toinen sakon paikka on samaisella tiellä Tuusulan päässä ensimmäisten valojen kohdalla, Kolme kertaa olen sattunut ratsiaan, jossa auto pysäköitynä keskikaistelle ja rahastajat A24:sen, Keravan risteyksen kohdalla. Sinänsä hyvä paikka valtion kassan näkökulmasta, että moni ajelee ylppää, kun on kuiten valo-ohjattu liittymä. Valot palavat vielä pitkään keltaista, joten aikaa reagointiin on.
Toi kehien yöaikainen kyttäys on kyl aikasta hupaisaa. Työkaveri sai kanssa päiväsakkomuikkarin yhtenä tiistai-iltana jälkeen kello 9:n kehä 3:lla Turunväylän alussa, kohdassa jossa 100 vaihtuu 80:iin. Oli kytät kysynyt, et "eikös näin uudessa autossa ole vakionopeudensäädintä" (V50 volvo), johon työkaveri "Et se päällähän minä juuri ajoin" (lukittuna 110 km/h) :-)
Toi kehien yöaikainen kyttäys on kyl aikasta hupaisaa. Työkaveri sai kanssa päiväsakkomuikkarin yhtenä tiistai-iltana jälkeen kello 9:n kehä 3:lla Turunväylän alussa, kohdassa jossa 100 vaihtuu 80:iin. Oli kytät kysynyt, et "eikös näin uudessa autossa ole vakionopeudensäädintä" (V50 volvo), johon työkaveri "Et se päällähän minä juuri ajoin" (lukittuna 110 km/h) :-)
Itselleni osu kanssa armeliaat poliisit tuossa viime viikonloppuna. 24-tiellä Lahdesta pohjoiseen päin, eli vääksyn suuntaan, poliisit pitivät puhallusratsiaa pe-la yönä klo. 01.00 aikaan. Tie oli hiljainen, vastaan tuli ehkä 10 autoa noin 30km matkalla ja kun ratsiaan ajoin niin muita tielläliikkujia ei näkynyt missään. Tutkalukemat he saivat taatusti usean sadan metrin matkalta kun en niitä nähnyt ennenkuin aloin ihmettelemään punaista valoa mikä näytti "pomppivan" edessä (pysäytysmerkki). Vauhtia minulla oli karvan alle 130, 100-alueella, mutta poliisi sanoi vaan että ajellaan sitten vähän rauhallisemmin. Ihmettelen vain että miksi eivät sakottaneet, koska tutka niillä oli aivan varmasti, ja lukemat he saivat pitkältä matkalta. Liekö ollut jo kiire kotiin? Kaikista eniten ihmettelen sitä, että mitä h**vettiä he tekevät keskellä yötä siellä pusikossa, varsinkin kun siihen aikaan siitä menee n.20 autoa tunnissa.
Jotkut ei vaan opi. Eräällä kävi kanssa eilen lievä munkki vastaantulleen pollariauton kanssa. Ohituskaistalla oli pakko polkaista...
Niin, eräät ne ei opi, voi polkasta myös jarrua ja jättää ohittamatta, joka lainmukaan ON sallittua ;)
Tuohon huomautukseen... itselläni on kehä-III 70 alueelta 102 tutkattu nopeus ja selvisin silti suullisella varotuksella, eli virallisesti ei mitään ole varoiteltu. Selitykseksi kelpas 10000 vuotuista kilometriä ja ainoo 2 kaistainen kokemus on porvoon motari kerran kuussa itikseen. Siellähän on 100 tai 120. eli meni siis "vanhasta tottumuksesta" yli 100 :)
....jotain tarttis tehrä.....
Joo muuttuvat rajotukset olis poikaa kaikilla isojen kaupunkien sisääntuloväylillä ja kehillä. Olettaen tietysti että mäkelänkadun Shelliltä iltaisin ja yöllä olisi heti 100kmh eikä se typerä 80.
*nimim. lappu löytyy sieltä*
Juu näinhän se on, hassu juttu on vain se suomalainen ajokulttuuri jossa 100 alueella ajetaan 85 ja ohituskaistan kohdalla sitten mennään 120... ei ohituksen estäminenkään ihan sallitun rajoissa taida mennä tuolla lakikirjoissa...voi polkasta myös jarrua ja jättää ohittamatta, joka lainmukaan ON sallittua ;)
Tuo suomalainen ajokulttuuri ihmetyttää täälläkin, 2-tietä kun tulee ajettua melko paljon, niin siellä näkee juuri näitä että 100 alueella roikutaan perässä vähintäänkin närkästyneen näköisenä, minulla vauhtia 100-110, sitten kun tulee 80 alue, poljetaan jarrua ja jättäydytään kunnolla jälkeen, kun meikä painaa samaa vauhtia menemään.. Ja taas kun 100 alue alkaa tullaan ihan puskuriin roikkumaan ja kärkkymään niitä kamikaze ohituksia..
Ilmeisesti näillä kuskeilla 80-rajoitus tarkoittaa 80 ja 100 rajoitus tarkoittaa väh. 120.. Vikaa on toki minussakin, kun en jaksa joka risteyksen ja kinttupolun kohdalla hiljentää 200metrin matkalla siihen 80:iin, vaan pidän mieluummin tasaisen matkanopeuden..
Ilmeisesti näillä kuskeilla 80-rajoitus tarkoittaa 80 ja 100 rajoitus tarkoittaa väh. 120.. Vikaa on toki minussakin, kun en jaksa joka risteyksen ja kinttupolun kohdalla hiljentää 200metrin matkalla siihen 80:iin, vaan pidän mieluummin tasaisen matkanopeuden..
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa