Golf GT
Valvoja: ffp jäsenet
Kaikki kilkkeet olis nyt pintamaalattunakin ja molemmat takalikasuojatkin sain hiottua ja sitte aloittelin maalaamaan pohjaa.
Vähän kerrallaan hioda puhtaaksi ja tärpätillä pölyt pois ja maalia niskaan.
Huomenna jatkaa maalihommia ja sitten alkaa juhlimaan jo ammattiin valmistumista :):)
Vähän kerrallaan hioda puhtaaksi ja tärpätillä pölyt pois ja maalia niskaan.
Huomenna jatkaa maalihommia ja sitten alkaa juhlimaan jo ammattiin valmistumista :):)
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No voi vittu eiköhän jossain muualla vois tollasta kysyä kun toisen projekti-threadissa... Eiköhä haullakin jotain osviittaa löytyis asiaan?
No ei kai siinä sitte mitää jos omistajaa ei haitanne. t. 14v (mopoo odotellessa)
No ei kai siinä sitte mitää jos omistajaa ei haitanne. t. 14v (mopoo odotellessa)
Viimeksi muokannut reynolds, 5.6.2006 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En itse ole kyllä mikään kovin expertti näitten maalien tietoisuuden parissa, niin vaikea sanoa, että millä kannattaa maalata. Tuo minun käyttämä yhdistelmä näyttäis kyllä toimivan ihan hyvin, kun etuakselisto lilluu ulkona vedessä ja ei ole vielä mitään merkkejä kukkimisesta.. :) Eikä myöskään ole kovin helkkä iskuille.
Mutta asiaan:
Vihdoinkin sain taka-akselin pohjamaaliin.
Sekä pohja jatkui taas vähän matkaa.
Alustan puslien olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten mutta ei ole näkyny :( Täytyy huomenna soittaa sinne hotcarsille...!!
Mutta asiaan:
Vihdoinkin sain taka-akselin pohjamaaliin.
Sekä pohja jatkui taas vähän matkaa.
Alustan puslien olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten mutta ei ole näkyny :( Täytyy huomenna soittaa sinne hotcarsille...!!
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eilen sain akselitot kasattua, puslat meni nätisti paikoileen ruuvipenkissä ;) Jarrusatulat puhdistin ja rasvasin jarruvaseliinilla, sekä jatkoin takasatuloiden "käsijarrutappeja" noin 2mm.
Nyt olis viikonloppuna tarkoitus saada koko pohja ja likasuojat pintamaalattua ja ehkä jopa sisusta paikoilleen..
Nyt olis viikonloppuna tarkoitus saada koko pohja ja likasuojat pintamaalattua ja ehkä jopa sisusta paikoilleen..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jos en nyt hirmu väärässä ole niin eikös etuvetoisissa pitäisi olla haritusta tai miksi sitä nyt sanottiinkaan... koulussa vaan oli noista juttua ja loppu päätös oli et takatuuppareissa yleensä aurausta ja nelikot sekä etuvetoset haritusta? nuo johtuen siitä että miten renkaat käyttäytyvät auton ollessa liikkeellä...
korjatkaa jos olen väärässä...
korjatkaa jos olen väärässä...
Ollaan taas edetty jonkin verran..
Takakaaret laitoin kuosiin. Eli peltien väli maalattu kahteen kertaan ja sitten liimamassa väliin ja poppareilla kiinni.
Poppareitten päälle laitoin vielä liimamassaa, joten ei ole ruostumisen pelkoa :)
Etulikasuojista kotelovaha pois ja maalia pellille hiottuihin kohtiin ja sitten kiveniskumassa koko lokariin.
Takakaaret laitoin kuosiin. Eli peltien väli maalattu kahteen kertaan ja sitten liimamassa väliin ja poppareilla kiinni.
Poppareitten päälle laitoin vielä liimamassaa, joten ei ole ruostumisen pelkoa :)
Etulikasuojista kotelovaha pois ja maalia pellille hiottuihin kohtiin ja sitten kiveniskumassa koko lokariin.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kädin kaarien alle laitoin Teboilin avohammaspyörärasvaa.
Etsin kylläkin perämoottoreissa käytettävää vesivaseliinia, jota joku peltiseppä suositteli. Vesivaseliinia käytin aikoinaan cabrion kaarien alla, mutta onneksi löysin hieman kiinteämmän aineen.
Aivan julmetun jämäkkää ainetta. Kuin sikaliimaa, mutta sikäli parempaa, että se pysyy elastisena ja täyttää varmasti joka kolon.
Kolmoseen pitäisi kaaret laittaa kohta ja tuo teboilin aine tulee taas käyttöön.
Etsin kylläkin perämoottoreissa käytettävää vesivaseliinia, jota joku peltiseppä suositteli. Vesivaseliinia käytin aikoinaan cabrion kaarien alla, mutta onneksi löysin hieman kiinteämmän aineen.
Aivan julmetun jämäkkää ainetta. Kuin sikaliimaa, mutta sikäli parempaa, että se pysyy elastisena ja täyttää varmasti joka kolon.
Kolmoseen pitäisi kaaret laittaa kohta ja tuo teboilin aine tulee taas käyttöön.
Wurthin liimamassaa ja tarkoitus on vielä vetää kotelosuoja tuonne peltien väliin sisältä, jotta viimeisetkin koloset täyttyy.
Aloitin myös massailun, eli helmat +takahelma, etulikasuojat ja sisäpohja vedetty nyt massalla. Huomenna vois vissiin vetää pohjan
Aloitin myös massailun, eli helmat +takahelma, etulikasuojat ja sisäpohja vedetty nyt massalla. Huomenna vois vissiin vetää pohjan
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aloitin kasaamaan kaikkee mahdollista koriin kiinni. Vähän on massa vielä pehmyttä, eli varovainen täytyy olla..
Kuten näkyy pohjatöitä ollaan aloitettu kittailun merkeissä, konetila pitäis vielä vesihioa ja maalata uusiks.
Kuten näkyy pohjatöitä ollaan aloitettu kittailun merkeissä, konetila pitäis vielä vesihioa ja maalata uusiks.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pohjien teko jatkuu.
Moottoritila ois hiottu kokonaan ja laitoin vielä kittiä muutamaan kohtaan.
Kyljet kittailtu, mutta täytyy hioa loppuun.
Perään laitoin juuri kittiä ja sekin pitäis hioa.
Moottoritila ois hiottu kokonaan ja laitoin vielä kittiä muutamaan kohtaan.
Kyljet kittailtu, mutta täytyy hioa loppuun.
Perään laitoin juuri kittiä ja sekin pitäis hioa.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Pohjat saatu nyt valmiiksi.
Tyrkkäsin auton ulos tallista ja pesin sen pölyistä, sekä kuivasin sitten.
Tuossa ennen pesua..
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... uun003.jpg
Huomenna siivota ja imuroida talli. Teippailla auto valmiiksi ja jos ehtii niin vetää pohjamaali siihen :)
Tyrkkäsin auton ulos tallista ja pesin sen pölyistä, sekä kuivasin sitten.
Tuossa ennen pesua..
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... uun003.jpg
Huomenna siivota ja imuroida talli. Teippailla auto valmiiksi ja jos ehtii niin vetää pohjamaali siihen :)
viittiskö joku kertoa mistä tohon laatikkoon lisätään öljyä onko se toi vihree korkki tossa ? vai onko se vaan joku tarkistus aukko kun meikäläinen kaato siittä öljyy ja pois valu kaikki :(
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... sta001.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... sta001.jpg
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
No olis kai se tullu melkein samalla vaivalla, mutta mieli tekee ajamaan :S Ja nopeehan se on maalata sitten jatkossa, kun ei ole peltitöitä :)
Meinasin jo talvella verhoilla sisustan nahkalla, mutta se jäi sitten.. Olis hyvä jos löytäis jostain tuota ihan alkuperäistä kangasta tuohon kuskinpenkin reunaan, kun sitä on paikattu.
Sitten alkais olla sillä mallilla, että kone pitäis nostaa paikoilleen.
Kaaret ja helmat laittelin sikalla paikoilleen.
Ja sisustakin alkais olla kondiksessa, aika pölyinen..
Meinasin jo talvella verhoilla sisustan nahkalla, mutta se jäi sitten.. Olis hyvä jos löytäis jostain tuota ihan alkuperäistä kangasta tuohon kuskinpenkin reunaan, kun sitä on paikattu.
Sitten alkais olla sillä mallilla, että kone pitäis nostaa paikoilleen.
Kaaret ja helmat laittelin sikalla paikoilleen.
Ja sisustakin alkais olla kondiksessa, aika pölyinen..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt on otettu sitten savut koneesta ja ajettukin 3 metriä.. Ongelmilta ei vältytty :(
Nesteet tuli pihalle, kun kannen kylkeen tuleva muovilaippa, mistä lähtee nesteletku oli lohki :(
Kylkiä kokeilin vähän myllyttää oven etureunasta.
Nesteet tuli pihalle, kun kannen kylkeen tuleva muovilaippa, mistä lähtee nesteletku oli lohki :(
Kylkiä kokeilin vähän myllyttää oven etureunasta.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No eipä tuolla ole niin merkitystä, kun ei siitä huomaa mitään, että onko maalattu ;) Ja jos ensi kesänä maalaisi koko auton :)
Laitoin kotelosuojavahan oviin ja kaikkiin koteloihin, sekä sisustan kasasin loppuun.
Laitoin kotelosuojavahan oviin ja kaikkiin koteloihin, sekä sisustan kasasin loppuun.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli aika helppo nakki sittenkin sen rattaan ulos saaminen.. Laatikon pohja on kalteva sinne vaierin reikää kohti.. Auto käyntiin ja kaasuttelua paikoillaan kytkin pohjassa, niin se tuli itsestään siihen reiän kohdalle. Siitä vaan pinseteillä se ulos. Ihme ratas oli ehjä, joten laitoin sen paikoilleen ja ajua :) Toimii!
Toisen puolen kylki on jo myllytetty. Maalirajaa ei huomaa kuin 20cm päästä ja huonosti silloinkin:
Toisen puolen kylki on jo myllytetty. Maalirajaa ei huomaa kuin 20cm päästä ja huonosti silloinkin:
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Maskilippa ei sovi tuon maskin kassa yhteen ja on muutenkin parempi nuin :) Ja kilpi pysyy tuossa, ellen siloita puskuria. Mutta jos joskus innostun siloittamaan puskimen, niin kilpi tulee näin:
http://vortex3.rely.net/gallery/albums/ ... ng/004.jpg
Keulaa ei oikein voi pudottaa tuolla rengastuksella tuon enempää. Takaa voisi jonkun sentin laskea. Mutta eikös tämän tyylisuunnan auton pidäkkin olla etukenossa?? ;)
E: niin ja tuon kuvan auto on samalla rengastuksella ja näyttäis olevan aika samalla korkeudella, renkaasta kaareen..
http://vortex3.rely.net/gallery/albums/ ... ng/004.jpg
Keulaa ei oikein voi pudottaa tuolla rengastuksella tuon enempää. Takaa voisi jonkun sentin laskea. Mutta eikös tämän tyylisuunnan auton pidäkkin olla etukenossa?? ;)
E: niin ja tuon kuvan auto on samalla rengastuksella ja näyttäis olevan aika samalla korkeudella, renkaasta kaareen..
Edestä se on ihan helppo homma, kunhan vaan leikkelee..
Takana, kun on ulko- ja sisäpelti, mitkä ovat alunperin pistehitsattu yhteen, niin niistä otin ensin ylimääräiset pois.
Sitten pieksin molemmat ulko- ja sisäpellin lekalla mahdollisimman ulos ja porasin poppareille reiät.
Sitten huolellinen maalaus, pohja ja pintamaali.
Kun maalit kuivaneet, niin sikaflex liimamassa peltien väliin ja popparit paikoilleen ja sikaflexiä niittien kantojenkin päälle, ettei jää vedelle reikiä.
Kun sikaflex kuivanut, niin kotelonsuojavaha vielä peltien väliin sisäpuolelta.
Luulisi kestävän ;)
Niin ja vanteiden offset on edelleen "15"
Takana, kun on ulko- ja sisäpelti, mitkä ovat alunperin pistehitsattu yhteen, niin niistä otin ensin ylimääräiset pois.
Sitten pieksin molemmat ulko- ja sisäpellin lekalla mahdollisimman ulos ja porasin poppareille reiät.
Sitten huolellinen maalaus, pohja ja pintamaali.
Kun maalit kuivaneet, niin sikaflex liimamassa peltien väliin ja popparit paikoilleen ja sikaflexiä niittien kantojenkin päälle, ettei jää vedelle reikiä.
Kun sikaflex kuivanut, niin kotelonsuojavaha vielä peltien väliin sisäpuolelta.
Luulisi kestävän ;)
Niin ja vanteiden offset on edelleen "15"
Laittelin tuossa loput alipaineletkut paikoilleen kaasutinhässäkkään, niin matka-ajussa kulutus putosi 7.5L/100km -> 6.0L/100km, ihan mukava pudotus näillä bensan hinnoilla..
Tein myös uuden kiinnityksen pissapojan säiliölle. Löytyi tuollainen pikkuinen volkkarin säiliö, oisko tilavuus jotain 2litraa.. Kun entinen oli 9.2 litran säiliö :D
Täytynee laitaa kuvia myöhemmin, vielä on paljon tekemistä ennen kuin se on "valmis"
Tein myös uuden kiinnityksen pissapojan säiliölle. Löytyi tuollainen pikkuinen volkkarin säiliö, oisko tilavuus jotain 2litraa.. Kun entinen oli 9.2 litran säiliö :D
Täytynee laitaa kuvia myöhemmin, vielä on paljon tekemistä ennen kuin se on "valmis"
Omassa lötkössäni on alunperin joku puolentoista litran kiulu rintapellissä ja siitä mettä imevä ruutta on itkettävän ja naurettavan välimailta -kuin keskenkasvuinen kossi kusisi lasille.
Lampunpesimethän ovat vain koristeena. Säiliökin on mahtava hinkki ja pumppu kuin eri planeetalta. Siispä tein adapterin lampunpesimen moottorin letkulähdön ja pissapojan letkun väliin -jopa löytyi tehoa lasinpesimeen eikä lopu heti neste kesken. Toimii tosin vain valot päällä, mutta niinhän ne aina ovat ajettaessa.
Pitänee kolmoseen tehdä sama temppu.
Lampunpesimethän ovat vain koristeena. Säiliökin on mahtava hinkki ja pumppu kuin eri planeetalta. Siispä tein adapterin lampunpesimen moottorin letkulähdön ja pissapojan letkun väliin -jopa löytyi tehoa lasinpesimeen eikä lopu heti neste kesken. Toimii tosin vain valot päällä, mutta niinhän ne aina ovat ajettaessa.
Pitänee kolmoseen tehdä sama temppu.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mitäs kävi tuossa kuvassa oleville vanteille?
http://i45.photobucket.com/albums/f71/Luna1987/02Golfsivusta.jpg
Tollaiset vois olla ihan näppärät talvivanteiksi.
http://i45.photobucket.com/albums/f71/Luna1987/02Golfsivusta.jpg
Tollaiset vois olla ihan näppärät talvivanteiksi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa