ahun kulutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

overhead
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.8.2006 21:27

ahun kulutus

ViestiKirjoittaja overhead » 4.8.2006 21:48

olis vähän tietoa vailla.kone on 66kw:n pata ja auto vw passat,eli tyypiltään ahu.koneessa on kiinni jotkut 502 power+ suuttimet ja ruiskutuspumppua on säädetty,en tiedä mihinkä suuntaan ja krc:n boxi.kulutus ja savutus on mielestäni liian suurta.onko käynyt niin,että suuttimien vaihdon jälkeen paineet on pudonnut pumpussa liian alas.pitääkö paikkansa?elikä joukolla antamaan vinkkejä ongelman korjaamiseen.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.8.2006 22:21

Miten lähtee käymään kylmänä? Suuri kulutus ja huono kylmäkäynnistyvyys yleensä merkki siitä, että pumpun ajoitus pielessä. Savutus... ahtovuoto tai saa polttoaineaineksia liikaa.
Noista vois lähtee tutkimuksissa alkuun.

overhead
-
Viestit: 6
Liittynyt: 4.8.2006 21:27

ahun kulutus

ViestiKirjoittaja overhead » 4.8.2006 22:26

pumpun säädön ja suuttimien vaihdon jälkeen kylmä käynnistus huononi.saa pyörittää moottoria kauemmin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.8.2006 23:43

Täytyy sanoa, että en tiedä mihin kaikkeen suuttimet vaikuttaa. Pitääkö pumpun ajoituksessa ottaa huomioon jotain kun suuttimet on vaihdettu isompaan?
Jos sulla on VAG-COM, niin katsot sillä pumpun ajoituksen uudelleen. Joku muu viisaampi saa kertoa miten ajoitus pitää moisilla suuttimilla olla.
Mutta kyllä tuo huonontunut kylmäkäynnistyvyys kertoo selvästi ettei ajoitus olisi kohdallaan.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 5.8.2006 14:59

Jos pääset katselemaan sitä VAG-COMilla, niin tarkista IQ samalla. Jos se on liian korkealla (numero iso), niin käyntiinlähtö on heikon laista. Joutuu nimen omaan "sahaamaan" sen käyntiin, jos ollaan reilusti pielessä.

Ajoitus on hyvä olla lähellä sitä ylintä viivaa (taisi olla vihreä).

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 5.8.2006 20:14

Ajoitus on hyvä olla lähellä sitä ylintä viivaa (taisi olla vihreä).

Hitto kun säätelin itse just ajoituksen kohdalleen ja jätin sen niin, että on nyt tasan kohdallaan VAG-COMin mukaan. Jälkeen tuli itselläkin mieleen, jos jonkun verran aikaisemmalle olis parempi. Nyt jo kyllä käynnistyvyys parani ja kulutuskin on selvästi tipahtanut.
Mites tuon IQ:n kanssa, mitä se pitäisi about olla? Ja vaikuttaako evry siihen taas jotenkin?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 5.8.2006 20:26

Itse pidän siinä 2 pinnassa, mutta monissa tapauksissa 3-4 välissä on hyvä.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 5.8.2006 21:40

^ extreme urheilija ;-) Mulla on tällä hetkellä tasan 4.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 6.8.2006 12:44

Täytyy katsella. Niin, vaikuttaakos toi evry asiaan jotain?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa