Mistä matala 10" subi? RATKAISTU!
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä matala 10" subi? RATKAISTU!
Millä merkillä olisi laadukas ja kohtuu hintainen 10" subbari elementti jolla olisi matala upotus syvyys? usean merkin upotus syvyys noin 12-13cm, pitäisi olla noin 10cm tai pitää boxia muuttaa. Kotelo noin 22L suljettu.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 4.8.2006 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vaikka tästä
ei vaiskaan :)
leikkaa levystä supparin ja kotelon väliin pieni koroke pala, niin sittenhän siihen mahtuu vaikka mikä.
ei vaiskaan :)
leikkaa levystä supparin ja kotelon väliin pieni koroke pala, niin sittenhän siihen mahtuu vaikka mikä.
Tästä on siis kysymys:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... h=imgAnch2
Osa tuota takaseinää tulee just elementin kohdalle ja tällä hetkellä jos elementin tuohon syvennykseen asennan niin upotus syvyys on 10cm eli tuo legacyn elementti sopii just mutta jos laadukkaampaa elementtiä laittaa niin sitten pitää korottaa. Vois kokeilla vinolla korokepalalla niin että elementti olis vinosti yläviistoon niin että magneetti tulis alemmaksi. Kovin paljoa ei viittis korottaa koska silloin elementti tulee tavaratilaan päin ja näyttää typerältä.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... h=imgAnch2
Osa tuota takaseinää tulee just elementin kohdalle ja tällä hetkellä jos elementin tuohon syvennykseen asennan niin upotus syvyys on 10cm eli tuo legacyn elementti sopii just mutta jos laadukkaampaa elementtiä laittaa niin sitten pitää korottaa. Vois kokeilla vinolla korokepalalla niin että elementti olis vinosti yläviistoon niin että magneetti tulis alemmaksi. Kovin paljoa ei viittis korottaa koska silloin elementti tulee tavaratilaan päin ja näyttää typerältä.
Kyseessähän on tämä rojekti: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=59047
pikkasen otsikkoa lainaten...
Millä merkillä olisi laadukas ja kohtuu hintainen 8" subbari elementti jolla olisi matala upotus syvyys? ja kotelo olisi mallia suljettu...
vahvistintehoa kyllä löytyy, mutta asennuspaikan takia tulee 2 kpl 8" subeja etupyöräkoteloon upotettuna, 1kpl per puoli..eli elementti menee pyöräkotelosta läpi ja kotelo tulee lokarin ja eturenkaan väliin...tukeva metallikoppa koriin kiinnitettynä...
Millä merkillä olisi laadukas ja kohtuu hintainen 8" subbari elementti jolla olisi matala upotus syvyys? ja kotelo olisi mallia suljettu...
vahvistintehoa kyllä löytyy, mutta asennuspaikan takia tulee 2 kpl 8" subeja etupyöräkoteloon upotettuna, 1kpl per puoli..eli elementti menee pyöräkotelosta läpi ja kotelo tulee lokarin ja eturenkaan väliin...tukeva metallikoppa koriin kiinnitettynä...
www.ljudia.com -puljusta löytyy peerlesin ja mgr-merkin elementtejä ainakin, tuo mgr on mulle tuntematon mutta kaippa se asiansa ajaa.
varapyöräkotelomalli
nojoo mutta olikohan se blaukkarilla tai pioneerillä millä oli se noin kymmenen sentiä syvä valmiiksi koteloitu malli minkä pysty laittamaan vaikka penkin alle. makso vaan aika mansikoita.
E: ja tuolla pylellä on näköjään myös nitrous tank look enclosure
nojoo mutta olikohan se blaukkarilla tai pioneerillä millä oli se noin kymmenen sentiä syvä valmiiksi koteloitu malli minkä pysty laittamaan vaikka penkin alle. makso vaan aika mansikoita.
E: ja tuolla pylellä on näköjään myös nitrous tank look enclosure
Lainataas vähän topiccia, ja heitetään kysymys sarjassamme hullut ideat. Eli kun tuossa omassa kärryssä on takana ihan täysi kokoinen 15" vararengas aluvanteella, ja näin ollen siellä on suht iso tila renkaan sisällä. Eli onko mahdollista ja mitenkään järkevää toteuttaa minkäänlaista subbariratkaisua tuon vanteen sisään. Ajatus siis siinä, ettei tarvitsisi jättää vararengasta kotiin, ja kun takakontti muutenkin on pieni, niin saisi sen sinne. Eli pitäisi tehdä joku spesiaalikotelo, mutta se olisi tietenkin oltava sellainen minkä saa sieltä helposti pois mutta olisi kuitenkin tiukasti kiinni. Saattaapi olla aika mahdoton viritys mutta kannattaako teidän mielestä edes alkaa järkeileen?
Kyllähän sellaisia koteloita tehtykin on 10-15" subbareille. Vaatii vain varapyörän käännön väärinpäin, keskellä olevan kiinnityspultin poiston ja ei muuta kun lasikuidulla leikkimään. Lopuksi reikä takaluukun mattoon ja verkko päälle. Omaan farmariin samanlaista lootaa ensin suunnittelin mutta koska tavaratila on käytössä niin eipä bassot paljoa kuulu tavaroiden alta.
Sattui tuommoinen jonkinlainen valmissetti silmään. Onko kenelläkään tuosta mitään tietoa, mahtaako olla mistään kotoisin?
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=359
On kuitenkin vain 8 tuumainen mutta ei nyt aivan ilmainen, mutta tuo kotelo kai sen tekee... Itse kun en pahemmin noista tiedä, niin mikä pointti tuolla teräslevyllä on? Joko tuon levyn on tarkoitus kestää jos takakontissa jotain on vai sen päälle vielä jokin verkko...? Eikö nuo tule mitenkään sen paremmin kiinni, eli pudotetaanko vaan renkaan sisään ja sillä hyvä?
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=359
On kuitenkin vain 8 tuumainen mutta ei nyt aivan ilmainen, mutta tuo kotelo kai sen tekee... Itse kun en pahemmin noista tiedä, niin mikä pointti tuolla teräslevyllä on? Joko tuon levyn on tarkoitus kestää jos takakontissa jotain on vai sen päälle vielä jokin verkko...? Eikö nuo tule mitenkään sen paremmin kiinni, eli pudotetaanko vaan renkaan sisään ja sillä hyvä?
Jos subi oikeasti toistaa vain niitä matalia ääniä, eikä tehoa tarvitse käyttää korkeampien äänien toistoon, on aivan sama, mihin subin autossa sijoittaa ja onko edessä verkkoa vai kiinteää ainetta tai tavaratilan seinämä.
Matalataajuiset äänet etenevät autossa pääosin rakenteita pitkin kovinkaan paljon vaimenematta edes ilmateitse etenevinä. Jos vaimenee liikaa, tehoa saa lisää rahalla.
Aikanaan typ89 coupeaudiin yritin saada bassotoistoa aikaiseksi rakenteita rikkomatta. Ainoa vaihtoehto oli silloinen Pioneerin kenkälaatikon kokoinen aktiivisubbari, jolle ainut paikka ahtaassa autossa -normaalikäyttöä haittaamatta- oli tavaratilan lattian alla lokerossa kannen alla. Tehonpuutteesta huolimatta hyvin toimi, koska jakotaajuus oli niin alhainen.
BTW matalien äänien etenemisestä: eilen ajellessani Joensuun Itäsillalla perään liimautui teiniseatti. Itselläni oli ikkunat kiinni, mutta oman autoni sisälle kuului takana tulevan auton basso aivan kuin olisin ollut itse tuossa autossa.
Hieman siinä myös säikähdin, kun silta basson tahtiin tärähti -taisi kuitenkin olla samaan aikaan vastaan tullut sorarekka.
Matalataajuiset äänet etenevät autossa pääosin rakenteita pitkin kovinkaan paljon vaimenematta edes ilmateitse etenevinä. Jos vaimenee liikaa, tehoa saa lisää rahalla.
Aikanaan typ89 coupeaudiin yritin saada bassotoistoa aikaiseksi rakenteita rikkomatta. Ainoa vaihtoehto oli silloinen Pioneerin kenkälaatikon kokoinen aktiivisubbari, jolle ainut paikka ahtaassa autossa -normaalikäyttöä haittaamatta- oli tavaratilan lattian alla lokerossa kannen alla. Tehonpuutteesta huolimatta hyvin toimi, koska jakotaajuus oli niin alhainen.
BTW matalien äänien etenemisestä: eilen ajellessani Joensuun Itäsillalla perään liimautui teiniseatti. Itselläni oli ikkunat kiinni, mutta oman autoni sisälle kuului takana tulevan auton basso aivan kuin olisin ollut itse tuossa autossa.
Hieman siinä myös säikähdin, kun silta basson tahtiin tärähti -taisi kuitenkin olla samaan aikaan vastaan tullut sorarekka.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa