Eli suodattimella kirkaassa letkussa menee tasaisen epätasaisesti ilmakuplia polttoaineen joukossa kohti ruiskutuspumppua, kone kuitenkin kulkee ja kukkuu ihan normaalisti.
Monesti käyntihäiriöitä selvitellessä kehoitetaan PA-järjestelmän vuodot käymään läpi erityisesti jos ilmaa näkyy.
Silmämääräisesti vuotoja ei missään näy, voihan se tietenkin imeä jostain ilmaa.
Edellisessä `01 Sdi Seat:issa oli sama ilmiö.
Onko siis syytä huoleen? Alanko korjaamaan ehjää?
Ilmaa PA-letkussa
Valvoja: ffp jäsenet
Huoltomies sanoi minulle että on normaalia jos siinä on <70% ilmaa.
Minulla kulki ainakin reilusti ilmaa tuossa letkussa. Kulussa ei ollut mitään vikaa tuon suhteen. Vaihdoin putsarin (ei tietoa edellisestä vaihdosta) ja nyt on 5tkm takana ja enää ei ilmaa näkynyt kulkevan.
Korjausopas kehoittaa ryntäyttelemään kierroksia 2000 tienoille auton ollessa paikallaan ja jos letkussa vielä on ilmaa niin uudestaan kierroksia nostelemaan kunnes ilmaa ei ole. Eli ei kait se autoa riko jos siinä ilmaa kulkee, mutta tuskin se on sen letkun tarkoitus..:)
Minulla kulki ainakin reilusti ilmaa tuossa letkussa. Kulussa ei ollut mitään vikaa tuon suhteen. Vaihdoin putsarin (ei tietoa edellisestä vaihdosta) ja nyt on 5tkm takana ja enää ei ilmaa näkynyt kulkevan.
Korjausopas kehoittaa ryntäyttelemään kierroksia 2000 tienoille auton ollessa paikallaan ja jos letkussa vielä on ilmaa niin uudestaan kierroksia nostelemaan kunnes ilmaa ei ole. Eli ei kait se autoa riko jos siinä ilmaa kulkee, mutta tuskin se on sen letkun tarkoitus..:)
Meitillä 1z ympäristössä oli jossain vaiheessa TARVIKE pa-suodattimen kanssa tuota ilmakuplaongelmaa, ja aiheutti oireitakin, eli aamulla sai sahata käymään pariin kertaan. Vaihdoin uuden suodattimen, orkkiksen tällä kertaa (oli myös edullisempi kuin tarvike). Tuon jälkeen ei ongelmia ole ollut.
Suodattimen vaihdon jälkeen auto myös kulki tasaisemmin .
Suodattimen vaihdon jälkeen auto myös kulki tasaisemmin .
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”