Tehoa hukkunut..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

Tehoa hukkunut..

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.7.2006 11:30

Tehoa hävinnyt mystisesti.. ehkä 15hevosvoiman verran.. vikakoodeja ei näy, maffi toimii kuin pitää.. auto alkanut savuttaa hieman enemmän kuin ennen. yläkierroksilla ei enää jaksa, 4000 jälkeen jo puutuu.. ennen nelosella paria rekkaa reilummin ohittaessa tuli punaraja mittarista vastaan->4700rpm. nyt puutuu. ahtovuotoja katselin eikä niitä näy. ahtaa mittarin mukaan kuin pitää, 1.4bar. hihnalla ajettu 81tkm. ajoitus 0.7, ei näkyny tyhjäkäynnillä toteutuvan, vaan on 1.1. korjaa kyllä kierroksia nostettaesssa. p-suodattimen tyhjensin myös tuossa aiemmin. ilmansuodatin on myös vaihdettu. mistä tuota vikaa katselemaan? autossa racet, va mallin ahdin, 1.4bar map.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.7.2006 12:30

Mites ahtolämmöt?

Itsellä pukkaa parin vedon jälkeen yli 60°C lämmöt.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.7.2006 13:00

no ulkona oli jotain alle 15 astetta. näytti ahtolämpöjä 40 pintaan tasamaalla ajaessa. 0.5bar. oikein hitaasti vitosella putos 35 kieppeille. pieni kiihdytys, ei revitys niin lämmöt yli 50. mutta miten tuo nyt äkkiä olisi noihin tehoihin vaikuttanu.. cooleri on kyllä pesty kuukausi sitten. sehän on kokoa postimerkki, isomman sovittaminen cordoban keulaan hankalaa mikäli ei siirretä syylaria koneeseen päin.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.7.2006 13:14

Mulla on alkanut MAF puutua, huomaa kyllä vag scopem käyristä.

Onkos pakoputki mahdollisesti tukossa?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.7.2006 13:22

siellä voi hyvinkin olla hämminkiä koska yläkierroksille se jarru on tullut.. vakio rööri siellä on, pitäis parempi korvaava löytää tilalle..?? millainen katti on dieselissä että onko se mahdollista jotenkin rikkoutua?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.7.2006 14:42

Oisko katin sisukset irti? Ilmeisesti joillakin käynyt moista tdi vehkeissä...

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 20.7.2006 14:46

Moni on varmasti eri mieltä, mutta itse uskon että katin ei tarvitse mennä edes mitenkään rikki. Se voi mennä tukkoon. Mulla ei ainakaan päivä paistanut läpi. Otin kennon pois.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.7.2006 15:14

Eikai toimivastakaan katista pidä paistaa päivä läpi?

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 20.7.2006 15:25

mulla on ollut sama ongelma fabiassa koko kesän luulen että vika on vain penkin ja ratin välissä. maffia on tutkittu pariin kertaankin jne. mitään vikaa ei löydy. Se on vain se akuutti tehon puute tossa vessassa

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.7.2006 15:30

Eikai toimivastakaan katista pidä paistaa päivä läpi?
Muutamaa vaan oon tutkinu niin kyllä niistä on läpi näkyny.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 20.7.2006 15:37

Juu, kyllähän niistä läpi näkyy, jos putket vaan on yhtään samalla linjalla. Aika suorassa sen täytyy kuitenkin olla, kun nuo pillit on niin pienet ja pitkät.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.7.2006 16:45

tullu kokeiltua aiemmin samasta ristauksesta kiihdyttää tietylle merkin kohdalle, ennen veti 155 nyt vaivaiset 145. no vakiona hädin tuskin 120 aavistuksen pienemmillä renkailla. kone kyllä käy tyhjäkäyntiä normaalisti. mutta ahdistus vaivaa yläkierroksilla.

mummeli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.7.2006 23:26

ViestiKirjoittaja mummeli » 22.7.2006 1:38

Autoni on Audi ja 1.9 AFN koneella. Mulla oli yhdessä ahtopaineen säätösolenoidin (N75) letkussa halkeama. Sitä ennen kone ei enää vetänyt kunnolla yli 3000rpm:n jälkeen 3 vaihteella. Nyt tuon korjattua tehoja tuli reilusti lisää! Diagnoosi kapula ilmoitti vikakoodia 00575 eli ahtopaineen paineventtiiliä.

Nyt haluasin tietää että onko autossani vakio softa, vai "chipattu"ohjelma. Kulkee nimittäin nyt audini niin hyvin 110 heppaiseksi.?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 23.7.2006 7:44

Täytyy olla. Ainakin mun AFN-Passat tuntuu jo ihan mopolta.. :)

Käy kokeilemassa, kuin kauan kestää kiihdyttää 0-100km/h ja 60-120km/h.
Vakio-Passat selvitti molemmat noin 12sek pintaan. 60-120 tais olla luokkaa ½-sekkaa pitempi aika. Nämä siis käsiajan otolla. Kellona äärimmäisen tarkka kännykan sekkari.

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 27.7.2006 13:10

Joskus Borastani puuttui hieman voimaa ja syynä oli moottorin lämpötila-anturi

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 28.7.2006 17:10

tuntuu lähtevän normaalisti kun ei kaasua paineta pohjaan asti.. kaasu pohjassa nelosvaihtella 70 nopeudesta kiihdyttää ja löysää vähän pedaalia niin jopas kulkee... mikä syy? ahtopaine tippuu ehkä aavistuksen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa