Terve asiantuntijat!
Minulla on tuollainen -00 Audi TT Quattro-projekti viittä vaille valmis. Puuttuu enää apukuskin airbag. Osaisko kukaan neuvoa mistä löytyis. Paikallinen Audi pyytää boksista ja tyynystä n. 1.500 €. Hyvä jos löytyis vähän huokeammalla jostain.
Kiitos jo etukäteen.
Audi TT Airbag
Valvoja: ffp jäsenet
koeta ottaa selvää onko muissakin konsernin autoissa sama päkki käytössä. hinnoissa on aika paljon hajontaa vaikka olisi sama osa. esim monet skodan osat on 2x kalliimpia mitä volskin vaikka olisikin samoja.
myös eri omistajan ketjulla saattaa olla eroja hinnassa (laakkonen/pörhö)
sitten tietty varmaan voi kikkailla kaverin kaverilla osan saksasta merkkiliikkeestä.
myös eri omistajan ketjulla saattaa olla eroja hinnassa (laakkonen/pörhö)
sitten tietty varmaan voi kikkailla kaverin kaverilla osan saksasta merkkiliikkeestä.
Etkan mukaan samaa tyynyä on käytössä myös A3 & S3:ssa 01-03. Ohjainta ei ole ainakaan täysin samalla numerolla käytössä muissa malleissa.
Etkan kuvan mukaan rakenne näyttää samalta kuin Golfissa, jossa kojelaudan luukku ei ole kiinni airbägissa, vaan luukku on sidottu kojelaudan sisällä olevaan metallikehikkoon kiinni liinoilla. Airbägin lauetessa paine ja bägin edessä oleva peltiluukku sylkäisee kojelaudan luukun pois. Borassa rakenne on muuten vastaava, mutta kojelautaan repeää aukko bägin lauetessa.
Itse kysyisin romppeita Valkolta Laitilasta tai Vammalan osamyynnistä.
Etkan kuvan mukaan rakenne näyttää samalta kuin Golfissa, jossa kojelaudan luukku ei ole kiinni airbägissa, vaan luukku on sidottu kojelaudan sisällä olevaan metallikehikkoon kiinni liinoilla. Airbägin lauetessa paine ja bägin edessä oleva peltiluukku sylkäisee kojelaudan luukun pois. Borassa rakenne on muuten vastaava, mutta kojelautaan repeää aukko bägin lauetessa.
Itse kysyisin romppeita Valkolta Laitilasta tai Vammalan osamyynnistä.
Ootko yrittäny ebay:stä löytää? sitte tuossa on toinen http://www.bildelsbasen.se/
luulis nyt ainakii a3:n tyynyjä löytyvän...
edit: varaosahaun kautta löytyy useita, esim. M. Niemellä 350€
luulis nyt ainakii a3:n tyynyjä löytyvän...
edit: varaosahaun kautta löytyy useita, esim. M. Niemellä 350€
Etsintä tuottaa tulosta, ohjainboksi löytyi airbageille (kohtuuhintaan)..
Vielä jostain "nurkasta" kun löytyis tuo vänkärin tyyny, niin olisin enemmän kuin onnellinen audin omistaja..
Varaosahaussa löytyy S3:n matkustajan air-bag numerolla: 8L0880202B. Audin varaosamyynti täällä antoi numeron: 8L0880202E. Eli muuten sama mutta viimeinen kirjain on eri.
Mitäpä arvelette, kävisikö tuo S3:n tyyny minulle?
Vielä jostain "nurkasta" kun löytyis tuo vänkärin tyyny, niin olisin enemmän kuin onnellinen audin omistaja..
Varaosahaussa löytyy S3:n matkustajan air-bag numerolla: 8L0880202B. Audin varaosamyynti täällä antoi numeron: 8L0880202E. Eli muuten sama mutta viimeinen kirjain on eri.
Mitäpä arvelette, kävisikö tuo S3:n tyyny minulle?
En ole sieltä kysynyt, huomenna Tallinnaan, vois käydä kysymässä, jos ei mene liian läträämiseksi..
Ja vielä: Ruotsin varaosahaku antaa S3:n tyynylle saman numeron, jonka viimeinen kirjain on A. Lieköhän yhteensopivia kaikki. Olen enemmän noita mersuja rakentanut ja siellä ainakin käy SLK:n, CLK:n ja ja E-mallin vänkärin turvatyynyt keskenään.. Tiedä sitten..
Ja vielä: Ruotsin varaosahaku antaa S3:n tyynylle saman numeron, jonka viimeinen kirjain on A. Lieköhän yhteensopivia kaikki. Olen enemmän noita mersuja rakentanut ja siellä ainakin käy SLK:n, CLK:n ja ja E-mallin vänkärin turvatyynyt keskenään.. Tiedä sitten..
Tyyny tulossa
Kahdesta eri paikasta asian vielä varmistettuani tilasin sitten tuon S3:n bagin. Pitäisi istua, toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Vieläkö aukeaisi kuskin ovi niin auto alkais olla ajokunnossa. (voihan sitä tosin vänkärin ovestakin kulkea, pitemmän päälle voi olla veemäistä..)
Pikkurallit piti jo pihatiellä ottaa, tuntuu että voimaa on hieman eri tavalla ku vanhassa chevyssäni..
Vieläkö aukeaisi kuskin ovi niin auto alkais olla ajokunnossa. (voihan sitä tosin vänkärin ovestakin kulkea, pitemmän päälle voi olla veemäistä..)
Pikkurallit piti jo pihatiellä ottaa, tuntuu että voimaa on hieman eri tavalla ku vanhassa chevyssäni..
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”