Käynnistyspainike MK2:seen

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

Käynnistyspainike MK2:seen

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 7.7.2006 11:43

Joo eli homman nimi on se että ei ole oikein vielä tällaista sähköhässäkkä-juttua tultu tehtyä..eli mietin vain että kun se käynnistin on sellaset 600W varmaan,niin sille painikkeelle pitäs varmaan hoitaa joku mieletön 80A rele kun painike on 20A.....mistä sellasia sitten saa,tai oletteko tehneet homman jollain toisella tavalla..kertokaa mielellään omista starttinappivirityksistä. :P.
Kiitos etukäteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.7.2006 11:46

Solenoidi hoitaa releen virkaa. Eihän se virtalukkokaan muuten kestäis.

En tosin ymmärrä miks nappi pitäis laittaa kun viallinen virtalukkokin on vaihdettavissa...

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 7.7.2006 13:30

No onhan se siistimpää käynnistää auto napista, kuin avaimesta. Toiset jaksaa..

Luulisin, että virtalukon start-asennon johdotuksen kun kääntää napille, homman pitäs pelata.. Mitkä johdot ne sitten on, siinä sulle pähkinä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.7.2006 16:31

nappi vaan ohjaamaan startin herätettä (+50)

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 9.7.2006 23:16

Joo eli meinaan just et se solenoidi hoitais sitä virkaa..mutta kuiteski se musta/punainen solenoidiin menevä johto(50) on hirvittävän paksu..siksi rupesi mietityttämään...eli ei muuta kun se johto+12V nappiin niin toimii eikä kärähdä:D

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 10.7.2006 1:32

no ei mun mielestä startin heräte johto mikään kauheen paksu ole!!! virta johto kylläkin... ainakin mun autossa näin...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.7.2006 10:58

Se solenoidille menevä paksu johto lienee jatkuva plussa joka tulee suoraan akulta. Lisäksi sinne tulee heräte virtalukolta ja se on jo ihan inhimillisen paksuinen johto.

Tuossa ilmeisesti hämää vielä se, että se paksu virtajohto jatkuu startin solenoidilta laturille. Latausvirta akulle tulee siis myös sitä reittiä.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 10.7.2006 15:09

^juurikin näin. kyllä sen herätteen helposti napille laittaa...

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 10.7.2006 17:48

Eijei,eli kyllä mä oon jo kauan sitten sen oikean johdon löytäny(50)100%varmasti se johto..Se on vaan yhtä paksu(6mm2) kun vieressä oleva punainen,joka siis antaa jatkuvaa virtaa(30)..Sen verran näitä oon präntännyt...:;

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.7.2006 17:55

Ottaahan se solenoidi varmasti aika monta amppeeria, ei relekään siinä välissä varmasti pahaa tekisi.

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 10.7.2006 20:30

Joo sellasen 30A joku bilteman sulkevan releen siihen aattelin vetästä kun ostin 200vuotta sitte....mutta muistin virkistykseksi menikö se näin että siihen releesee tulee se herätysvirta (eli 30virta ja 87 maatto) ja sitte ne releen 2 muuta napaa(85,86)nii niihin tulee laite(startin johto (50)) ja sen virta toiseen napaan eli 86seen.
Tajusko joku täst mitää??:D..kiitti kaikista avunannoista :P:P..

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.7.2006 9:19

30 = jatkuva +12v
87 = releen ulostulo (eli se 50)
85 = kelan toinen pää (laita maihin)
86 = kelan toinen pää (laita sytytysvirta napin kautta)


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa