Corradon öljy summeri huutaa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

Corradon öljy summeri huutaa.

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 2.6.2006 16:13

Elikkäs vm -92 corrado G60 ja öljysummeri huutaa kun on ajanut vähän aikaan. Saattaa loppua jossain vaiheessa ja alkaa taas uudelleen.

Tehtyä/tarkistettua.

Ö-paine anturi vaihdettu.
Tarkastetty ö-paineet pitäisi olla ok.
Liitokset tarkistettu.
Ja öljyä on koneessa.

Ainiin ja sitä ei tule kylmänä. Pitää olla öljyn lämmöt 100 tai yli.


Oisko kellään ideoita mitä kannataisi katsoa?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 2.6.2006 16:44

Terve!

Itse osittain saman vian kanssa painineena niin. Öljynpaine antureita on kaksi toinen kannessa ja toinen öljynsuodattimen päällä, niitä aivan turha tarkistella, maksavat yhteensä vajaa 10e hae uudet ja kato mitä tapahtuu, jos ongelma ei poistu niin sitten kannattaa vikaa enempi metsästää...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.6.2006 16:46

Eikös noita antureita öljynpaineelle ole kaksi kappaletta? Molemmat vaihdettu? TOinen anturi yli 2000 rpm alueelle ja toinen sen alle olevalle.

Mulla huutaa kanssa se summeri kun kierrokset on tasan 2000 rpm. Öljynlämmöt tosiaan pitää olla yli 100. Uusi anturi ollut jo laatikossa 3 vuotta... ollut kiireitä tai jotain. Tosin en tiedä kumpi noista antureista sen aiheuttaa. Suodattimen jalkaan sopiva anturi mulla olis ainakin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 2.6.2006 16:48

Jooh se suodattimen jalkaan tuleva vaihdoin justiinsa ei vaikutusta eli taitaa olla ylemmässä vika. Hope so. Kummatkin vaihdettu ei vaikutusta :(

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 2.6.2006 16:54

Pelkäämpä niitä kiertokangen laakereita. 2-3t välillä kuuluu kalkatus. Ja luin tuolta, että k-kangen laakereita ois menny. ja vapaalla ääni kuuluu selkeemmin ku ajossa.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 2.6.2006 17:16

Mulla ois villiarvaus että alempi on 2000 ja yli kierroksille, meinaan en sanu sitä eilen vaihettua kun ei ollu 24 koon hylsyä, ja mulal kanssa välillä huutaa yli 2000 kierroksilla tai oikeestaan huutaessa kierrokset taitaa olal 2200, eli levis vaiha se alempi niin pitäs auttaa, tai ainaki uskosin :D

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 2.6.2006 17:20

Kyllä se alempi oli ihan 15mm kiinni ja uusi "tarvike" meni 16mm kiinni. Missä on 24mm ??

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 2.6.2006 19:12

Onks siel summeriki?Ei mul oo koskaan huutanu vaikka ollu öljyt vähissä =) toiminu varmaan joskus auton edellisessä elämässä.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 3.6.2006 1:10

Mulla ainakin molemmat orkkikset kiinni 24 millisillä, ja tarvikkeet 22 millisillä. Voisko olla vuosimalli kohtasia eroja?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.6.2006 17:44

Ei ole mulla ainakaan se alempi 15 mm isompi. Ei edes se uusi anturi. -91 on auto.

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 18.8.2007 20:07

Voiko nuo kellot testata jotenkin.
Omassa toki dissukka mutta oire Tyhjäkynnillä ei mitää vilkkumista tai summerinpärinää. kierrokset hetkeksi korkealle ja alkaa valo vilkkua ja ei sammu sit vasta kun käyttää virrat pois. Tämäkin vika mittariston vaihdon jälkeen.
Tilanne ei muutu miksikään vaikka ottaa molemmista kelloista johdot irti ja kokeilee uudelleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa