Moro.. Saakohan tohon suoraan isompaa turboa esim. jotain hydridiä ilman et joutuis
pakosarjan vaihtaan? Vai tuleeko jotain "isompia" ongelmia?
Ja kone on tosiaan toi 1z, eli 90hp
Ja mitä toi letku tekee mikä menee tosta kytkimestä( N75 ?? ) tonne turbon
kompurapäähän?? eli se on melkein turbon ja coolerille menevän putken
liitoskohdassa.. Tossa kytkimessä on myös hukkaportinletku..
Siihen vois varmaan laittaa myös isommat suuttimet, mut minkälaiset?
vastuksen oon laittanu jo, mut vielä vois vähän piristää..
Arveluttaa vaan toi turbo..
1.9 tdi ( 1z ) virittäminen
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä samanmoinen projekti menossa. Nyt löytyy KCR:än lastu ja Racen520 suuttimet hommasin mutta ei ole vielä paikallaan, turbokin pitäisi vielä vaihtaa. Fin-Turbolla taisi olla se hybridiahdin 690€ luokkaa korjatkaa jos väärässä. Ite aattelin lykätä sinne jonku "sopivan" turbon :D ja tehä jonkumoisen välilaipan siihen, kattoa nyt mitä tulee.
Viisaammat jatkaa varmaan lisää, mutta mun käsittääkseni ongelma esimerkiksi siinä 110 heppaisen ahtimessa on se, että muuttuvasiipisen ahtimen ohjaus toimii alipaineella kun taas näiden hukkaportillisten ohjaus toimii ylipaineella. Muuttuvasiipiseen vaihto edellyttää siis ahtimen alipainekellon muutoksen ylipainekelloksi ja mahdollisesti myös moottorinohjausohjelman muutoksen. Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko ecu ja n75-venttiili. Tällä palstalla muistaakseni nimimerkki Trompi on tehnyt tuollaisen muutoksen. Lisäksi on syytä selvittää, kuinka pitkälle tuo 110 hv:n vakioahdin riittää...
Itsekin olisin varmaan vaihtanut muuttuvasiipiseen jos viitseliäisyys ja tekninen osaaminen olisi riittänyt.
Päädyin kuitenkin tuohon hybridiin seuraavista syistä: se on likimain plug and play eikä siinä ole muuttuvasiipisten juuttumisongelmia. Lisäksi hybridi olisi mielestäni suht edullinen siihen nähden, että siinä on kaikki liikkuvat osat uutta. Käytännössä ehkä jopa parempi kuin kaupan uusi... Huonoa on tietysti se, ettei se herää yhtä alhaalta kuin muuttuvasiipinen. Vakio-ohjelmalla ja race-suuttimilla lähtee vetämään jotenkin jo ~1500 rpm, väkevä veto alkaa ~1900rpm.
Itsekin olisin varmaan vaihtanut muuttuvasiipiseen jos viitseliäisyys ja tekninen osaaminen olisi riittänyt.
Päädyin kuitenkin tuohon hybridiin seuraavista syistä: se on likimain plug and play eikä siinä ole muuttuvasiipisten juuttumisongelmia. Lisäksi hybridi olisi mielestäni suht edullinen siihen nähden, että siinä on kaikki liikkuvat osat uutta. Käytännössä ehkä jopa parempi kuin kaupan uusi... Huonoa on tietysti se, ettei se herää yhtä alhaalta kuin muuttuvasiipinen. Vakio-ohjelmalla ja race-suuttimilla lähtee vetämään jotenkin jo ~1500 rpm, väkevä veto alkaa ~1900rpm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa