Putsarikotelolle tuleva imuputki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

Putsarikotelolle tuleva imuputki

ViestiKirjoittaja LTR » 29.5.2006 14:58

Eli tämmöinen huomio tuli tehtyä että:

115hp ja pienemmät dieselit Golf 4:n nokalla olevat poikittaiset koneet omaavat pienen imuputken joka tulee sieltä lampun takaa ilmanputsarikotelolle.

130/150hp tdi:t ja 1.8T/V6/R32 omaavat kaikki saman suuremman putken.

Ison putken vaihto poisti putkenpäästä näkyvän haituvan 150 heppaiseksi lastutetussa satkussa.

Tähän saisi tietysti isommankin tekemällä, mutta dieselin iso akku on aavistuksen tiellä ja hankaloittaa hommaa riittävästi vaikka sitä hieman siirtäisikin. Hintaa vw:llä n.43e

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.5.2006 18:17

Just tämmöset huomiot on tarpeen!

Itse olen etsimässä ilmamäärämittarilta turbolle isompaa putkea vag osista. Pitäisi sopia siis ALH koneseen ja pieneen koriin (polo, cordoba, ibiza).

Ilmeisesti 130hp TDI:stä pitäisi löytyä ja sopia, mutta onkohan kukaan kokeillut?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.5.2006 19:04

Osanumeron jos vielä paiskais tähän niin aletaan aaltoja tekemään

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 29.5.2006 19:17

130hp Ibizan alumiininen sopii ja maksaa 290e liikkeessä..

Otsikon putken numero tulee huomenna..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.5.2006 19:29

Eikun tänään: 1JO 129 609 C, ARL ja ASZ putsarikotelon intake pipe

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.5.2006 19:37

kyselin aiemmin sellaista pd cordon muoviputkea, ainakin tyrkytti laakkoselta, kuulosti halvalta, 71e ja risat. tosin tiedä tiesikö ne mitä tarkoitin, yhtään kappaletta ei ollu myyty suomessa kyseistä osaa..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.5.2006 19:57

Pitäs jostain kaivaa tiedot minkälaiset imuputket on Ibiza Cupra PD160:ssä...

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 29.5.2006 20:05

jossain topikissa luki noi PD160 imuputken numerot en vain nytten ole löytynyt sitä

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.5.2006 20:33

Trumpet: 6LL 129 621
Pipe: 6LL 129 618

Löytyvät edelleen tuolta komerosta, voishan ne äiteelle vaikka ruuvata paikalleen ;) Niin ja Laakkoselta hinta noin 50€.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.5.2006 21:12

Siis mihin väliin noi Kilpijoen osanumeroilla tulevat putket tulevat?

http://www.polo9n.info/thumb.php?image= ... 1&resize=1

http://www.polo9n.info/thumb.php?image= ... 1&resize=1

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 29.5.2006 21:21

kuin paljon teillä on täydellä kaasulla alipainetta ennen turboa putkistossa?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.5.2006 21:54

jukkaA: keulalta (lukkopelti?) ilmanputsarikotelolle. Fabian orkkikseen verrattuna putki on noin puolet suurempi halkaisijaltaan ja trumpettiosa kaksinkertainen.

e: Kuva tuohon väliin

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.5.2006 22:04

Jaa tohon väliin, mulla ilma otetaan jostain lokarin sisältä...

Onko tietoa miten paksu putki menee Fabia RS:ssä ilmamäärämittarilta turbolle ja mitä materiaalia se on?

Saattas hyvällä tsäkällä käydä mun poloon jos ois vähän järeempää tekoo.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.5.2006 12:01

Mulla oli alipainetta pahimmillaan ~0.35-0.4bar ja nyt on aika tarkkaan 0.15, mutta imuputkessa maffilta ahtimelle on edelleen kehittämisen varaa toki ei enää täysin orkkis ja maffikin on satkusta eli pienempi halkaisijainen. Nämä arvot siis uudella suodattimella.

Eihän se turbo tee turhaa työtä jos vielä pakoputkessa on 0.5 bar pakopainetta turbon jälkeen sen lisäksi, että imuputkessa on 0.4bar alipaine.. juu ei..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.5.2006 15:48

Tässä vertailun vuoksi:

Kuva

Kuva

Kuvat eivät tee täysin oikeutta, kokoero on luonnossa suurempi.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 31.5.2006 13:16

miten olet mitannut paineet putkesta?
reikä kylkeen, vai letku reijästä putkeen?
http://www.freescale.com/files/sensors/ ... AN1573.pdf

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 31.5.2006 14:48

Tein tuohon vakiodownpipeen liitännän ihan mutterista jossa oli sopiva kierre tuollaiseen metalliseen paineilmalähtöön. Siihen sitten vaimennettu teollisuusmittari ja letku, ei kovin pitkäikäinen ratkaisu. Samalla tavalla on tullut mitattua myös noita vetorakvaattoreja ja hyvin on suuntaa antanut.

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 31.5.2006 18:59

Onko tuo "pipe" sama myös pumppusuihkari vehkeissä?
Mites hyödyt normaali käytössä? ts. vakiokaara muuten ?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 31.5.2006 21:44

Löytyy ylimmästä postauksesta tuo missä on sama.
Otsikon putkesta ei varmastikkaan ole juurikaan hyötyä vakiossa, ei toki haittaakaan.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 31.5.2006 21:45

Putsasin tänään snowscreenin, mutta putki oli muistaakseni aika erinäköinen? Snowscreeni on erillinen osa ja tuli viistittuun putkenpäähän ruuveilla kiinni. Koko noiden väliltä.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 31.5.2006 21:46

Juu, noista kummastakaan ei löydy alunperinkään snowscreeniä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa