Eli esim. yön seistyään käynnistyy heikosti. Hehkun merkkivaloa kun oon seuraillut niin palaa aina yhtä pitkään eli sit juuri ajettu 200km ja auto seissyt 2min tai seissyt yön yli (~8 astetta lämmintä). Autoon ku laittaa virrat päälle jarrujen kuluneisuuden merkkivalosta johtuen kuuluu se "piiiiiiip" ääni hehkunvalo on sammunut jo ennen ku ääni lakkaa. Oli sit kylmä tai kuuma moottori. Hehkunvalo sammuu suunnilleen samaan aikaan ku muutkin valot. Kun kylmänä starttaa ja auton saa käyntiin niin ei tarvii käyttää ku 20sekuntia niin lähtee taas ihan normaalisti käyntiin. Aamulla ku lähtee töihin auto ei meinaa lähteä, ajan töihin noin 20min olen töissä 8tuntia ja kotiin lähtiessä yleensä lähtee ongelmitta.
Mistä vikaa kannattaa lähtee etsimään? Mielessä käynyt hehkut, hehkun rele, ilma naftalinjassa, naftan paluuletkut, suodatin. Olenko ihan hakoteillä? Eka dieselautoni koskaan ja ollut mulla vasta pariviikkoa eli on pikkasen tuo dieseltekniikka hakusessa viel. Täältä uskoisin kuitenkin apua savani?!?
Anteeksi mahdollisesti sekava teksti, yrittäkää saada selvää, kysykää jos on kysyttävää.
Searchia kokeilin jotain löyty mut ei just vastaavaa.
EDIT: Vikakoodit luettu perjantaina, ainut koodi mikä löytyi oli kaasupolkimesta, se poistettiin kävin ajamassa autolla eikä koodi uusiutunut. Muita koodeja ei ollut ja vika oli jo ennen koodien lukemista.
T4 transporter 2.5tdi 75kw -00 käynnistys...
Valvoja: ffp jäsenet
noin puolitoista vuotta (40tkm) takaperin jakopää, luulisin et samalla vaihdettu pumpunremmi. Mitä tuumaat tohon hehku hommaan?
En epäile etteikö vika vois olla tos ajotuksessa, ihmetyttää vaan miten ajoitus vaikuttaa jos auto seisoo pidempään?- Kuten sanoin en ainakaan toistaiseksi diisseleistä paljoa tajua ja siksi mahdollisesti tyhmä kysymys.
En epäile etteikö vika vois olla tos ajotuksessa, ihmetyttää vaan miten ajoitus vaikuttaa jos auto seisoo pidempään?- Kuten sanoin en ainakaan toistaiseksi diisseleistä paljoa tajua ja siksi mahdollisesti tyhmä kysymys.
VAG-COM:lla voisi testata tuota ajoitusta. Ohjelmallisesta säädöstä ennakot tappiin, jos käynnistyvyys paranee, niin vika on siinä.
Kylmäkäynnistyksessä kone säätää hyvät ennakot, mutta jos ne ei toteudu, niin joutuu hetken sahaamaan, ennenkuin syttyy.
Ei ole tyhmä kysymys, kyllä näiden kanssa oppii pelaamaan kun vähän aikaa ihmettelee ja kyselee... ja merkkihuolto ei aina ole se "know-how center..."
Tuolla toisessa topicissa dealer kirjoittaa hehkuista...
dealer
Vähän asian sivusta:
Suorasuihkudiesel ei tarvitse pikkupakkasellakaan hehkuja lähteäkseen käyntiin.
Mikäli on ongelmia käyntiinlähdön kanssa, eikä ilmavutoja ole, pumpun ajoitus on pielessä tai pumppu kulunut.
Kylmäkäynnistyksessä kone säätää hyvät ennakot, mutta jos ne ei toteudu, niin joutuu hetken sahaamaan, ennenkuin syttyy.
Ei ole tyhmä kysymys, kyllä näiden kanssa oppii pelaamaan kun vähän aikaa ihmettelee ja kyselee... ja merkkihuolto ei aina ole se "know-how center..."
Tuolla toisessa topicissa dealer kirjoittaa hehkuista...
dealer
Vähän asian sivusta:
Suorasuihkudiesel ei tarvitse pikkupakkasellakaan hehkuja lähteäkseen käyntiin.
Mikäli on ongelmia käyntiinlähdön kanssa, eikä ilmavutoja ole, pumpun ajoitus on pielessä tai pumppu kulunut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa