2.5 td ( 4-syl ) mikä olis sopiva ahdin +200hv

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

2.5 td ( 4-syl ) mikä olis sopiva ahdin +200hv

ViestiKirjoittaja JTM » 24.5.2006 16:22

eli tosiaan otsikon mukasta. tarkotus olis ottaa yli 200 irti. ahtimen paikka luultavasti vaihtuisi, joten kaikki merkit käy. ja ihan hurjia paineita ei ole suunnitelmissa ( max 1.4bar ). vakio ahtimena on ihin rhb5. siipien koosta ei tietoa. vakiona 125hv/ 290nm ja max paineet ( ilm hetkelliset ) 1.1bar.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 26.5.2006 8:22

GT22vnt (VW, Audi), GT23vnt (MB), GT25vnt (BMW) tulisivat ensmäisinä mieleen.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 26.5.2006 16:59

kiitosta. eli vnt ahdinta siis. hmm saakos tommosen toimimaan jos vaihtaa ton alipainekellon ylipainemalliin ? vai tarviiko jotain muita kikkoja ? ja ihan hurjaa alavääntöä ei tartte, koska vakio kytkytin ei varmaan semmosia siedä. ( lue alle 400nm siis )

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.5.2006 19:08

Kyllä sen ihan kohtalaisesti saa toimiin ylipainekellollakin. Mulla on nyt paikallaan orkkis alipainekellosta modattu versio.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 27.5.2006 15:52

mutta eikös tossa ole ongelmana paineen "heiluminen" .. siis jos käyttää pelkästään ylipainekelloa ?

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 27.5.2006 17:58

Mitenkäs sähköisesti ohjatut VNT:t? Softaymmärrystä löytyisi kontrollereista. Mitä anturitietoa tarvitaan noiden siipien ohjaamiseen?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.5.2006 18:41

Eipä tuolla heilumisella ole paljoa merkitystä kunhan et mene kipurajalle paineitten kanssa. GT25 kipuraja noin 1,5bar, GT23 1,75bar, GT22 ?.

Itsellä 1,2bar ylipainekello ja kellolle menevässä letkussa reikä (=bleedaus). Ei suurempia ongelmia vaikka nimenomaan kipurajaa tavoittelen. :) Saisi toki olla parempikin.

Toivottavasti uusi ahtimeni siirtää kipurajan yli kahteen baariin.

Järkevänkokoisia sähköohjattuja on vielä melko vaikea saada käsiinsä järkihintaan, kun ovat pakostakin melko uusista autoista. Tossa olis kyllä noita isompia jokunen...

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 27.5.2006 22:33

ahaa eli myynnissä = ) .. pitää laittaa korvan taakke. tämä ns harraste auto täytyy vaan päivittää tässä samalla. ( 4x4 2.0 ja 350hv italiaano romeo ) tai nyt 324 ja risat.. pakosarja ja suuttimet tulossa. =)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 31.5.2006 12:27

Mitä se tuo kipuraja nyt meinaa? Mulla on nyt paikallaan GT23V ja jossain tuolla 1,8bar tienoilla rupeaa niinkuin sakkaamaan ja paineet heittää jonkin verran. Tuotako tarkotit?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 31.5.2006 13:13

Pakopaineet lähtee käsistä. Esim. aikanaan omasta mitattu GT25vnt:stä 1,5bar ahdoilla 2,0bar pakopainetta, 1,7bar ahdoilla noin 5,5kiloo...

Tuon huomaa kyllä ajossa ihan mittaamattakin.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 7.6.2006 18:48

mites tommoset tavalliset ahtimet... minkämoiset mahtais niistä sopia tohon 200 havitteluun.. ?

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 7.6.2006 22:56

Mulla on hiluxin hieman alle 2.5 litraisessa 4syl koneessa hyviä kokemuksia holset hx40 ahtimesta. Puhtia tulee kivasti jo 1.5bar paineillakin 3000rpm ylöspäin, mutta kunnolla mennään kun säätä ahdot 2bar ja kierroket yli 5000rpm. Paras veto loppuu 5700rpm kohdalla jolloin ahdot karkaavat 2.5bar vaikka hukkis alkaa aueta jo ennen 2bar lukemia. pakopaine pysyy kuitenkin tuolloinkin alle 2bar lukemissa. Syöttöpumppu tosin pitää olla kunnossa että tuo herää, mutta kunnolla kun saa ruokaa niin ei viivekään ole häiritsevä.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 8.6.2006 17:49

heh.. ihan noin rajua en taida tarttea.. = ) mut jos veto alkais siinä 2200rpm paikkeilla... ja siitä sinne +5000rpm . vakiolle luvataan paras vääntö 2000rpm, mutta ajattelin isomman ahtimen helpottavan kytkimen hommaa alakierroksilla. eli : ahdin joka antaa potkua 2000-5000+ alueelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa