Tervehdys!
Näppäränä jannuna putsasin racen suuttimet ja pikku simoissa väänsin ilman momenttiavainta sellaseen mopomiehen momenttiin
(pikkusen ku antaa periksi niin puoli kierrosta takas)...eli tuo pultti aavistuksen löysä...pisauttaa suuttimen ja kannen välistä...ja onhan se taaimmainen pytty,tietysti,mahtavampi homma...elikkäs mikä avuksi ennenku teen lisää vahinkoa.
Uskaltaako porata isommaksi ja uuden jengat vai pitääkö helicoil ja kutosen pultti?entäs jos meneepi vinoon, voiko laittaa pari tiivistettä päällekkäin toimiiko kemialliset mömmöt???
maksanee "pari euroo" ottaa kansi irti yms...
terveisin
todella kiitollinen TI mies!(tissuttelen illalla?)
kysymys...uusi jenka kanteen, liikaa oli voimaa?!
Valvoja: ffp jäsenet
Itse onnistuin katkaisemaan yhden niisät suutimen kiinnitys pulteista sinne kannen sisälle. Ruuvarilla vaan sitten yrittää ronklata sitä loppua kierrettä sieltä kannen sisäsästä. Meni muutama tunti siellä parkikkipaikalla ja muutenkin oli mukava kännykän taskulampun valossa sitä rassata. Lopulta se kuitenkin antautui ja saatiin siihen vaihdettua uusi pultti. Noissa taitaa olla se oikea momentti jotain 25nm tai jotain onnettoman vähän. Ei edes tarvinnut kovaan kiristää että se pultti meni poikki.
Varmaan kokeilisin ensiksi helocoileja tuohon. Ne jos saa vaan jollain liimalla pysymään siellä paikallaa. Varmaan halvempaa kun kannen irrottaminen ja niiden kierteiden uusiminen.
Varmaan kokeilisin ensiksi helocoileja tuohon. Ne jos saa vaan jollain liimalla pysymään siellä paikallaa. Varmaan halvempaa kun kannen irrottaminen ja niiden kierteiden uusiminen.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
tiivisteitä ei voi laittaa paria päällekkäin tai kusaisee todella ankeasti.
Joudut varmaan poraamaan sen puolipallon mallisen holkin isommalle reijälle jos vaihdat 8mm pultin.
Mä varmaan poraisin suosiolla reikää auki ja vääntäisin tapilla isomman jengan.
Suutinhan on itsessään "uiva" eli se keskittää itse itsensä, joten pultin vinoudella ei ole merkitystä jos ei mene ihan hemmetisti vinoon vasemmalle tai oikealle.
tunget vaan suuttimen reijän täyteen jotain rättiä ja putsaat vielä imurilla porailujen jälkeen ennen rätin poistoa, niin luulis ton onnistuvan.
Mopomiehen momentti on mun mielestä ihan ehdoton tohon hommaan.. itse en käytä momentti avainta kuin kampiakselin pukkeihin, kiertokankiin ja kannen / nokan pultteihin.
Joskus kaveri remppasi Supran koneen ja käytti mutu momenttia (räikkää ja jatkovartta).. kone pyöri ~minuutin ennen kuin suolsi rojut mäkeen =)
Joudut varmaan poraamaan sen puolipallon mallisen holkin isommalle reijälle jos vaihdat 8mm pultin.
Mä varmaan poraisin suosiolla reikää auki ja vääntäisin tapilla isomman jengan.
Suutinhan on itsessään "uiva" eli se keskittää itse itsensä, joten pultin vinoudella ei ole merkitystä jos ei mene ihan hemmetisti vinoon vasemmalle tai oikealle.
tunget vaan suuttimen reijän täyteen jotain rättiä ja putsaat vielä imurilla porailujen jälkeen ennen rätin poistoa, niin luulis ton onnistuvan.
Mopomiehen momentti on mun mielestä ihan ehdoton tohon hommaan.. itse en käytä momentti avainta kuin kampiakselin pukkeihin, kiertokankiin ja kannen / nokan pultteihin.
Joskus kaveri remppasi Supran koneen ja käytti mutu momenttia (räikkää ja jatkovartta).. kone pyöri ~minuutin ennen kuin suolsi rojut mäkeen =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa