Turboko vuotaa öljyä/mikä anturi on kiinni välijäähdyttimes
Valvoja: ffp jäsenet
Turboko vuotaa öljyä/mikä anturi on kiinni välijäähdyttimes
eli jatkan ppc osiosta tänne tätä vian etsintää. tulppasin egr kellolle menevän letkun ja käytin samalla välijäähyttimeltä tulevan imuletkun irti ja yllätys oli suuri. letkun pohja oli täynnä oljyä ja oloin ihmetellä mistä näin paljon öljyä oli päässyt sinne niin tarkistin koneen öljyt niin sieltähänne olivat melkein kokonaan kadonneet. onko noissa turboissa öljyn kierrätys että valskaako turbo öljyt pihalle vai mistä alkaa vikaa etsimään??? kone on asz .
Viimeksi muokannut TDI130, 11.6.2006 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika vittumaista mallailla uusia ahtoputkia paikalleen kun coolerista tulee öljyä putken sisään valumalla. Yritä siinä sitten hitsata niitä :D Orkkis cooleri tosiaan on aika täynnä öljyä, mutta uuden coolerin sennuksen yhteydessä huohotus menee kyllä jonnekkin aivan muualle. Olen vaan kahden vaihella että laittaisiko vaan letkun auton alle, vai rakentaisiko siihen ihan kunnon erottajan/säiliön. Laiskuus luultavasti tosin iskee ja putki menee auton alle :D
viimesyksynä viimeksi tarkistin ahtoputkiston niin sillon sielä oli semmosta tahmasta kartaa jonkin verran mutta nyt tuli selvää öljyä ja koneesta häipynyt toista litraa pitkästi öljyä. huippu tehot ollut jo 2-3kk hukassa ja ppc ei muuttanut tilannetta.
Pitääköhän toi turbo alkaa irrottaa ja tarkistaa kunto. harmi kun itsellä ei ole VAG-COMia.
Pitääköhän toi turbo alkaa irrottaa ja tarkistaa kunto. harmi kun itsellä ei ole VAG-COMia.
Elikkä luultavasti on turbon vaihto edessä. Ei ne ole ikuisia eikä vasinkaan kun niitä vähän rääkkää ;) Samaan vahinkoon kannattaa varmaan hommata vähän vakiota isompi turbo siihen tilalle niin voi kutitella vähän enemmän.http://www.all4tdi.de/ Tuolta löytyy ainakin vähän etsiskelemällä PD150 turbo kohtuu hintaan. Tosin lontoon kieliset sivut ei ole oikein toiminut niin olen joutunut arvailemaan että mitä sakemanniksi sanotaan.
Se siitä sitten. Eikös jollain ollut ihan myynnissäkin säiliöitä kyseiseen tarkoitukseen, vai riittääkö tarkoitukseen jokin "purnukka" kunhan huolehtii siitä ettei kippo pääse jäätymään talvella?
Itse kanssa arvuutan epämääräisen suurta öljyn kulutusta nyt viimeisen 2 tkm kilsan aikana, pirtelöä on hävinnyt 2/3 mittatikun asteikosta. Samoilla oireilla mennään siis TDI130 kanssa.
Itse kanssa arvuutan epämääräisen suurta öljyn kulutusta nyt viimeisen 2 tkm kilsan aikana, pirtelöä on hävinnyt 2/3 mittatikun asteikosta. Samoilla oireilla mennään siis TDI130 kanssa.
Pitää huomenna mennä luetuttamaan vikamuisti. Mitäs kaikkea autoon pitää vaihtaa jos ostaa ton Garrett GT1749VB. Ei taida käydä suoraan entisen tilalle. ja kone oli toi asz. Ei löytynyt tähän hätään yhtään paikkaa missä kannattis käyttää autoa vikamuistia luetuttamassa niin ehdotuksia kehään. paikka kunta oulu ja pörhöä ei kannate ehdottaa.
Nyt on turbo käynyt huollossa ja tässä samalla on vaihdettu n75 uuteen ja tehot on edelleen kateissa, vikamuistissa ei mitään kun kävin nyrkki pajalla luetuttamassa missä oli joku vanha kapula millä katto. kun tossa puhdistin ahtoputkistoa niin mikä anturi on kiinni välijäähdyttimessä kiinni, se oli öljyssä ja puhdistin sen pensalla. voisiko se olla sökönä ja jos on niin vaikuttaako se tehoihin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa