1.9 Tdi ALH ongelma?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 Tdi ALH ongelma?
Eli auto käynnistyy ja liikkuu ihan ok, kone ei vaan kierrä niinkuin pitäisi. Tuntuu tehottomalta ja laiskalta...aikaisemmat keskustelut eivät nyt valaise tarpeeksi. Tuntuu eritoten isoilla vaihteilla, kaasun kun painaa pohjaan niin kiihtyy ja kohta hyytyy, kiihtyy uudelleen ja taas hyytyy.
Vikamuisti on tyhjä, ilmansuodatin uusi, kotelo puhdistettu...
Vikamuisti on tyhjä, ilmansuodatin uusi, kotelo puhdistettu...
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28.1.2006 19:47
Sijainti heti tossa ilmansuodattimen kotelon jälkeen.
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1726.JPG
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1727.JPG
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1726.JPG
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1727.JPG
Mulla ilmeni tänä aamuna saman suuntainen ongelma n.70km ajon jälkeen. Eli moottori toimii vähän niinkuin siinä ei olisi turboa ollenkaan. Vetää suunnilleen samalla laiskalla voimalla 1200-3000 rpm välillä, eli turbon mukaan tuloa ei huomaa. En kokeillut yläkierroksia enkä sammuttanut autoa ja kokeillut uudestaan. Iltapäivästä tulee kokeiltua nuokin.
Ilmeisesti maf on mennyt pikaisen haun perusteella.
Löytyyköhän jostakin linkkiä tms. jossa olisi havainnollisesti kerrottu tuo maffin vaihto-operaatio? Sekin helpottaisi jos vaikka noihin oheisiin kuviin piirtäisi jonkunmoisen ympyrän siihen maffin kohdalle (vaikkapa paintilla :).
Kannattaako osa ostaa merkkiliikkeestä vaiko jostakin muualta? Onko osien laadussa/toiminnassa eroja? Onnistuuko asennus tumpelolta? Auto on siis -00 Octavia 66kW koneella. Moottorin tyyppiä en muista. Tarkistetaan sekin illalla.
Ilmeisesti maf on mennyt pikaisen haun perusteella.
Löytyyköhän jostakin linkkiä tms. jossa olisi havainnollisesti kerrottu tuo maffin vaihto-operaatio? Sekin helpottaisi jos vaikka noihin oheisiin kuviin piirtäisi jonkunmoisen ympyrän siihen maffin kohdalle (vaikkapa paintilla :).
Kannattaako osa ostaa merkkiliikkeestä vaiko jostakin muualta? Onko osien laadussa/toiminnassa eroja? Onnistuuko asennus tumpelolta? Auto on siis -00 Octavia 66kW koneella. Moottorin tyyppiä en muista. Tarkistetaan sekin illalla.
Painttia käytetty :)
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1727.JPG
maf ympyröity ja osoitettu punaisella oikealta vasemmalle osoitetulla nuolella. Toinen punainen nuoli osoittaa liitintä, joka menee maffiin.
siniset nuolet osoittaa kahta ruuvia ja yhtä klemmaria, joilla maffi on imuputkessa kiinni.
http://kotisivu.dnainternet.net/jkorppi ... G_1727.JPG
maf ympyröity ja osoitettu punaisella oikealta vasemmalle osoitetulla nuolella. Toinen punainen nuoli osoittaa liitintä, joka menee maffiin.
siniset nuolet osoittaa kahta ruuvia ja yhtä klemmaria, joilla maffi on imuputkessa kiinni.
Sama kuva näkyy kuin aikaisemminkin. Eli ei viivoja tai muutakaan.
Osaatko vielä sanoa onko esim AD-varaosaliikkeestä tai motonetistä ostettu maf parempi vai huonompi kuin merkkiliikkeestä hommattu?
edit: Nyt kuva näkyy oikein. Kiitoksia :)
Osaatko vielä sanoa onko esim AD-varaosaliikkeestä tai motonetistä ostettu maf parempi vai huonompi kuin merkkiliikkeestä hommattu?
edit: Nyt kuva näkyy oikein. Kiitoksia :)
Viimeksi muokannut Jaran, 14.5.2006 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AD-maffi
Just vaihdoin anopin AGR koneeseen AD-varaosaliikkeen maffin. Se ei ollut kuin 20€ halvempi kuin merkkiliikkeen maffi. Täyskaasulla AD-maffi toimii ihan hyvin mutta jos kiihdyttää pikkuhiljaa, jossain 2000rpm kohdalla tulee yht äkkiä nykäisy niinkuin vanhoissa turbovehkeissä.
Toimii, vaihdoin tuon MAF:in ja kolovi kulkee taas. Vaihto kesti vajaat 5 minuuttia. Eli MAF:in liitin irti, kaksi ristipääruuvia irti, putkiklemmari sakemanneilla, uusi osa tilalle ja klemmari paikoilleen ja ruuvit takaisin. Osa pörhöltä 120€, muilla ei ollut hyllyssä ja viikonloppu painoi niskaan. Kiitos auttaneille!!
Tosiaan uudelleen käynnistämisen jälkeen auto taas kulkee normaalisti (noilla tehoilla se ei ripästi ole kulkenutkaan..:)
Liekö maf vika vai? Tehnyt tuon SDI -maisen kulkupuolen vain tuon yhden kerran, sen jälkeen ajettu n.400km muutamilla käynnistykskerroilla ilman ongelman uusiutumista. Tuleeko tuosta maf -viasta muuten vikakoodi muistiin? Minulla ei tuota VAG -kaapelia ole, kuten ei ole läppäriäkään joten en voi itse asiaa tarkistaa..
Liekö maf vika vai? Tehnyt tuon SDI -maisen kulkupuolen vain tuon yhden kerran, sen jälkeen ajettu n.400km muutamilla käynnistykskerroilla ilman ongelman uusiutumista. Tuleeko tuosta maf -viasta muuten vikakoodi muistiin? Minulla ei tuota VAG -kaapelia ole, kuten ei ole läppäriäkään joten en voi itse asiaa tarkistaa..
Vikatilaan taitaa sulla mennä?
Eli jos sulla Jaran sammuttamisen jälkeen toimii normaalisti niin veikkaan että turbon paineet on käynyt liian korkealla ja kone heittänyt varaohjelman päälle.
Itsellä teki samaa ja homma korjaantui kun vaihdoin turbon paineensäätimen. Toinen vakiovika on turbon siipien jumiminen. Siihen auttaa turbon putsaus tai vaihto.
Itsellä teki samaa ja homma korjaantui kun vaihdoin turbon paineensäätimen. Toinen vakiovika on turbon siipien jumiminen. Siihen auttaa turbon putsaus tai vaihto.
Joo nyt on toiminut normaalisti. Tossa 66kW AGR -mallissa ei käsittääkseni ole muuttuvasiipistä turboa, joten vika on/oli varmaan sitten tuossa paineensäätimessä.
Siirrytään sitten hieman topicin ulkopuolelle.. Onko tuo paineensäädin kalliskin? Entä onnistuuko vaihto "parkkipaikalla" tumpelolta..:) Mistä kannattaa ostaa?
Siirrytään sitten hieman topicin ulkopuolelle.. Onko tuo paineensäädin kalliskin? Entä onnistuuko vaihto "parkkipaikalla" tumpelolta..:) Mistä kannattaa ostaa?
Tosiaan tehnyt tuon tehon katoamisen nyt muutaman viikon aikana kaksi kertaa. Lisäksi on kerran nykinyt kiihdytyksessä 3 - 5 -vaihteilla. Nykiminen oli tuntuvaa, mutta auto silti kiihtyi.
Onkohan vika siis tuo n75 vai mikä? Ei viitsisi ylimääräisiä osia ostella..:) Selviääkö vika VAG-kaapelilla? Onkohan Hämeenlinnassa ketään osaavaa kaapelin omistajaa, joka voisi tulla mittailemaan?
Onkohan vika siis tuo n75 vai mikä? Ei viitsisi ylimääräisiä osia ostella..:) Selviääkö vika VAG-kaapelilla? Onkohan Hämeenlinnassa ketään osaavaa kaapelin omistajaa, joka voisi tulla mittailemaan?
Just eilen korjasin golffista samaisen vian. Eli startin jälkeen ok, ja kun kiihdyttää reilusti, menee vikatila päälle, eli ahdot nousi liikaa. Kävin ostamassa uuden ahtopaineensäätimen ja taas toimii moitteetta. Niitä voi kuulemma yrittää vähä sähköllä kouluttaa, mut eipä tuo osa maltaita maksa joten maksaako se vaivan?
Joo itsekin olin sitä mieltä tuolla aiemmin ettei AGR:ssä ole muuttuvasiipistä turboa. Nyt siihen tuli vahvistus. Kiitos linkistä!
Mutta mitä mieltä olette viasta? Tänään työmatkalla taas nykäisi 3-vaihteella n. 3100 kierroksen kohdalla pari kertaa. Ja melkein heti perään vakionopeudensäätimellä kiihdytettäessä 110km/h -> 130km/h ei kiihtynyt tasaisesti vaan nyki hieman.
Eikö "ahtopaineensäädin" ole tuo N75? Olenko ymmärtänyt oikein? Ja lieneeköhän vika siinä?
Mutta mitä mieltä olette viasta? Tänään työmatkalla taas nykäisi 3-vaihteella n. 3100 kierroksen kohdalla pari kertaa. Ja melkein heti perään vakionopeudensäätimellä kiihdytettäessä 110km/h -> 130km/h ei kiihtynyt tasaisesti vaan nyki hieman.
Eikö "ahtopaineensäädin" ole tuo N75? Olenko ymmärtänyt oikein? Ja lieneeköhän vika siinä?
Hmm. Eli nykimisen aiheuttaa tuo neulannousuanturi?!? Miten se juuri 3. suuttimesta menee? Onkohan tuo suutin vaikeakin vaihtaa ja paljonkohan on kustannukset? Kannattaako vaihtaa samalla muutkin suuttimet?
Ja vedon katkeamisen aiheuttanee tuo ahtopaineensäädin?
Krisse: paljonko säädin kustansi/mistä ostit ja onko vaikea vaihtaa?
Jani.K: Joo otsikko voi vähän hämätä, en vain viitsinyt uutta aloittaa..:)
Ja vedon katkeamisen aiheuttanee tuo ahtopaineensäädin?
Krisse: paljonko säädin kustansi/mistä ostit ja onko vaikea vaihtaa?
Jani.K: Joo otsikko voi vähän hämätä, en vain viitsinyt uutta aloittaa..:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa