130hv pd viritys tyytyväisyys.
Valvoja: ffp jäsenet
130hv pd viritys tyytyväisyys.
onko tuntunut 130hv pd laiskalta. oletteko virittäneet. miten kesto ja tyytyväisyys. itsellä ei vielä viritys paineita.
Revon lastu ollu kiinni yli 30tkm. Kulkee kyllä ihan pirusti, mutta kytkin ei pysynyt messissä ja pääsi irrottamaan kun ~2000 kiekalla polkasi tasasella. Ylämäessä korkeammallakin kierroksilla. Nyt kun on Sachsin paineasetelma ja levy, ei moista ongelmaa enää ole. Mun persdyno kylläkin sanoo että mahdollisesti olis muutama koni lähtenyt autuaammille metsästysmaille talvella, mutta sekin varmaan selviää kun pääsee ensimmäisille ratapäiville loggailemaan.
Radalla on ollut ongelmaa sen verran, että kun lämmöt alkaa oikeesti nousta, niin lyö vikatilan päälle ja sitten mennään SDI:nä (niinkuin auton takana lukee...) Käynnistyksellä on taas tilanne korjaantunut. Ei olla VAG-COMilla sitäkään vikaa vielä ehditty tutkia, mutta epäilisin että lämmöt nousee liian suuriksi. Uusi DP voisi siihen auttaa...
Radalla on ollut ongelmaa sen verran, että kun lämmöt alkaa oikeesti nousta, niin lyö vikatilan päälle ja sitten mennään SDI:nä (niinkuin auton takana lukee...) Käynnistyksellä on taas tilanne korjaantunut. Ei olla VAG-COMilla sitäkään vikaa vielä ehditty tutkia, mutta epäilisin että lämmöt nousee liian suuriksi. Uusi DP voisi siihen auttaa...
syynä tuohon vikatilaan radalla ajaessa on ahtopaineen karkaus liian ylös.. mikäli tuossa enää rajat toimii... isompi ahdin auttaa, mikä ei oo mikään helppo tuohon pd cordoon.. isompi cooleri voisi myös auttaa. radalla ajaessa kovaa tahtoo lämmöt nousta, palamis lämmöt nousee ja samalla pakopaine-> ahdin kun on pieni niin vnt siivet ei pysty rajoittamaan ahtoja, nousee väkisin yli rajan.
Mielenkiintoista... Mites kun tuo ahtopainemittari näyttää että ahdot vain laskee huipuistaan kun on jonkin aikaa ajanut. Sitten kun ahdot laskee täyskaasulla jonnekkin alle ~0.7barin (mittarin mukaan), niin menee vikatilaan. Eikös noitten ahtopaineiden pitäisi nousta sitten äkisti ja sitten mennä vikatilaan jos se liian pienestä turbosta olisi kiinni?
.
Osuit Kimmo naulan kantaan. :-)
On tosiaan nasevasti sanottu.
Virittäminen on tosiaan taitolaji, mutta oikein kellään meillä sitä vaan ei ole.
Enempi on kysymyksiä, kun vastauksia.
Mutta kyllä vw,n tekniikka on tosi kestävää.
Lue vaikka tuosta ylempää.
Kaikki kokeilut on kestänyt.
Jos joku moottorinvalmistajan ingenjööreistä lukisi näitä juttuja, niin olisi jo aikapäiviä tukka ja alushousut revittynä. :-)
Ei kannata liian vakavasti ottaa tätä hommaa.
.
Osuit Kimmo naulan kantaan. :-)
On tosiaan nasevasti sanottu.
Virittäminen on tosiaan taitolaji, mutta oikein kellään meillä sitä vaan ei ole.
Enempi on kysymyksiä, kun vastauksia.
Mutta kyllä vw,n tekniikka on tosi kestävää.
Lue vaikka tuosta ylempää.
Kaikki kokeilut on kestänyt.
Jos joku moottorinvalmistajan ingenjööreistä lukisi näitä juttuja, niin olisi jo aikapäiviä tukka ja alushousut revittynä. :-)
Ei kannata liian vakavasti ottaa tätä hommaa.
.
kesto
kyllä itsellänikin 1.9 tdi alh laitto varatilaan kun ahtopaineet meni yli. se teki sitä vakiona ja viritettynä. jumikohan siinäkin turbon siivet.
perustekniikka kyllä kestää mutta moottorin ympäriltä menee vähän sitä sun tätä. lähinnä ilmamäärämittareita ja ahtopaineensäätäjiä.
minua pikkaisen tuo virittäminen pelottaa. meinaan jos kalahtaa niin vitutus hirmuinen.eikä voi ikinä olla varma miten paljon virittäminen vaikutti asiaan.
mutta oli kyllä alh ihan eri peli lastun jälkeen ja kyllä kesti.
perustekniikka kyllä kestää mutta moottorin ympäriltä menee vähän sitä sun tätä. lähinnä ilmamäärämittareita ja ahtopaineensäätäjiä.
minua pikkaisen tuo virittäminen pelottaa. meinaan jos kalahtaa niin vitutus hirmuinen.eikä voi ikinä olla varma miten paljon virittäminen vaikutti asiaan.
mutta oli kyllä alh ihan eri peli lastun jälkeen ja kyllä kesti.
Viimeksi muokannut golfkimmo, 6.5.2006 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli ASZ. EGR:n ohjauksen tulppasin 15tkm jälkeen. Vakiosofta poistui 35tkm kohdalla, softa tuotti parhaimmillaan 1.8bar piikkejä (1.6bar requested), vaihdoin 65tkm hieman maltillisemman 1.6bar piikkiä tuottavan (1.4bar requested). Ei mitään ongelmia missään vaiheessa, jaksoin irrotella karstoja joka päivä ja turbon siivet ei takerrelleet missään vaiheessa. Parhaimmillaan (kuulemma) autolla joku ajoi mittarin mukaan 230kmh ja pienimmillään kulutus oli 3.9l/100km. Varttimailikin taittui 15.1s/151kmh. Suosittelen varauksetta kyseistä myllyä raskasjalkaiselle ja paljon ajavalle henkilölle.
-
- -
.
Sellainen ahdin, joka täyskaasullakin pyrkii ahtamaan liikaa, on hyvä :-)
Säätää ahtoja vaan vähän isommalle, niin kyllä se rauhoittuu.
(Liian) Pienen ahtimen käytäytymiseen juuri kuluu, että pienilläkin kierroksilla herätään kerkeästi, ahtopainemittarin neula seuraa kaasupolkimen pienintäkin liikettä orjallisesti ja viiveettä. Keskikierroksilla ahtopainepiikki käy korkealla ja palaa vitkutellen "ruotuun". Korkeilla kierroksilla tuotto ei sitten enää riitä, joten ahdot tippuu, pakopainetta ei tässä kohden kannata mitata, saattaa tulla pala kurkkuun.
Jos haluaa tehdä pienen ahtimen elämän vielä vaikeammaksi, niin poistaa vaan imupuolelta kaikki esteet ja vaihtaa tosi avaran pakoputken, että lähtee ilma oikein moottorin läpi virtaamaan. :-)
Itse olen lastuhommissa kyllä kallistumassa siihen suuntaan, että ahtopainetta ei juuri yritettäisikkään nostaa.
Jos haluaa moottoriin lisää ilmaa, niin poistelee sitten niitä esteitä ilman virtaukselta, jolloin vaikutus on sama, eikä varsinaiseen ahtopaineeseen tarvi koskeakkaan.
Jo ahtimen vaihtokin suurempaan lisää virtausta reilustikkin, jos esim hyötysuhdetta saa parannettua, paineennosto ei ole ainut autuaaksi tekevä juttu.
Todellinen lisäilman tarve tulee kyllä yleensä vasta, kun suuttimetkin on vaihdettu.
Minä olen ajellut lastutetuilla autoilla(ni) useita satoja tuhansia kilometrejä, hyvin ovat toimineet, yhtäkään lastuvikaa ei ole ollut.
Oman toopeilun takia tästä viimeisestä kulkineesta on jouduttu kytkin uusimaan.
Kyllä näiden tekniikka uskomattoman paljon kestää, kunhan niiden vääntöjen kanssa pysyy kohtuudessa..
Sellainen ahdin, joka täyskaasullakin pyrkii ahtamaan liikaa, on hyvä :-)
Säätää ahtoja vaan vähän isommalle, niin kyllä se rauhoittuu.
(Liian) Pienen ahtimen käytäytymiseen juuri kuluu, että pienilläkin kierroksilla herätään kerkeästi, ahtopainemittarin neula seuraa kaasupolkimen pienintäkin liikettä orjallisesti ja viiveettä. Keskikierroksilla ahtopainepiikki käy korkealla ja palaa vitkutellen "ruotuun". Korkeilla kierroksilla tuotto ei sitten enää riitä, joten ahdot tippuu, pakopainetta ei tässä kohden kannata mitata, saattaa tulla pala kurkkuun.
Jos haluaa tehdä pienen ahtimen elämän vielä vaikeammaksi, niin poistaa vaan imupuolelta kaikki esteet ja vaihtaa tosi avaran pakoputken, että lähtee ilma oikein moottorin läpi virtaamaan. :-)
Itse olen lastuhommissa kyllä kallistumassa siihen suuntaan, että ahtopainetta ei juuri yritettäisikkään nostaa.
Jos haluaa moottoriin lisää ilmaa, niin poistelee sitten niitä esteitä ilman virtaukselta, jolloin vaikutus on sama, eikä varsinaiseen ahtopaineeseen tarvi koskeakkaan.
Jo ahtimen vaihtokin suurempaan lisää virtausta reilustikkin, jos esim hyötysuhdetta saa parannettua, paineennosto ei ole ainut autuaaksi tekevä juttu.
Todellinen lisäilman tarve tulee kyllä yleensä vasta, kun suuttimetkin on vaihdettu.
Minä olen ajellut lastutetuilla autoilla(ni) useita satoja tuhansia kilometrejä, hyvin ovat toimineet, yhtäkään lastuvikaa ei ole ollut.
Oman toopeilun takia tästä viimeisestä kulkineesta on jouduttu kytkin uusimaan.
Kyllä näiden tekniikka uskomattoman paljon kestää, kunhan niiden vääntöjen kanssa pysyy kohtuudessa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”