130hv pd viritys tyytyväisyys.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

130hv pd viritys tyytyväisyys.

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 27.4.2006 22:32

onko tuntunut 130hv pd laiskalta. oletteko virittäneet. miten kesto ja tyytyväisyys. itsellä ei vielä viritys paineita.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 27.4.2006 23:03

tuntui jo 25tkm ajettuna.. nytten on Revon ohjelma voimaa tuli kivasti lisää, mutta nytten kaipailisi jo lisää. Taisi jäädä hepat talvi unille samoin kuin ehjä Maffi. Kytkimen kestossa voi tulla ongelmia riippuen virityksen tasosta

needle
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.3.2006 12:41

ViestiKirjoittaja needle » 29.4.2006 10:45

Revon lastu ollu kiinni yli 30tkm. Kulkee kyllä ihan pirusti, mutta kytkin ei pysynyt messissä ja pääsi irrottamaan kun ~2000 kiekalla polkasi tasasella. Ylämäessä korkeammallakin kierroksilla. Nyt kun on Sachsin paineasetelma ja levy, ei moista ongelmaa enää ole. Mun persdyno kylläkin sanoo että mahdollisesti olis muutama koni lähtenyt autuaammille metsästysmaille talvella, mutta sekin varmaan selviää kun pääsee ensimmäisille ratapäiville loggailemaan.

Radalla on ollut ongelmaa sen verran, että kun lämmöt alkaa oikeesti nousta, niin lyö vikatilan päälle ja sitten mennään SDI:nä (niinkuin auton takana lukee...) Käynnistyksellä on taas tilanne korjaantunut. Ei olla VAG-COMilla sitäkään vikaa vielä ehditty tutkia, mutta epäilisin että lämmöt nousee liian suuriksi. Uusi DP voisi siihen auttaa...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.4.2006 13:31

syynä tuohon vikatilaan radalla ajaessa on ahtopaineen karkaus liian ylös.. mikäli tuossa enää rajat toimii... isompi ahdin auttaa, mikä ei oo mikään helppo tuohon pd cordoon.. isompi cooleri voisi myös auttaa. radalla ajaessa kovaa tahtoo lämmöt nousta, palamis lämmöt nousee ja samalla pakopaine-> ahdin kun on pieni niin vnt siivet ei pysty rajoittamaan ahtoja, nousee väkisin yli rajan.

needle
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.3.2006 12:41

ViestiKirjoittaja needle » 29.4.2006 18:14

Mielenkiintoista... Mites kun tuo ahtopainemittari näyttää että ahdot vain laskee huipuistaan kun on jonkin aikaa ajanut. Sitten kun ahdot laskee täyskaasulla jonnekkin alle ~0.7barin (mittarin mukaan), niin menee vikatilaan. Eikös noitten ahtopaineiden pitäisi nousta sitten äkisti ja sitten mennä vikatilaan jos se liian pienestä turbosta olisi kiinni?

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

viritys

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 2.5.2006 22:07

taitaa tuo virittäminen olla taitolaji tai sitten heikko vw tekniikka.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 3.5.2006 15:02

.
Osuit Kimmo naulan kantaan. :-)
On tosiaan nasevasti sanottu.
Virittäminen on tosiaan taitolaji, mutta oikein kellään meillä sitä vaan ei ole.
Enempi on kysymyksiä, kun vastauksia.

Mutta kyllä vw,n tekniikka on tosi kestävää.
Lue vaikka tuosta ylempää.
Kaikki kokeilut on kestänyt.
Jos joku moottorinvalmistajan ingenjööreistä lukisi näitä juttuja, niin olisi jo aikapäiviä tukka ja alushousut revittynä. :-)
Ei kannata liian vakavasti ottaa tätä hommaa.
.

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

kesto

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 5.5.2006 22:40

kyllä itsellänikin 1.9 tdi alh laitto varatilaan kun ahtopaineet meni yli. se teki sitä vakiona ja viritettynä. jumikohan siinäkin turbon siivet.

perustekniikka kyllä kestää mutta moottorin ympäriltä menee vähän sitä sun tätä. lähinnä ilmamäärämittareita ja ahtopaineensäätäjiä.

minua pikkaisen tuo virittäminen pelottaa. meinaan jos kalahtaa niin vitutus hirmuinen.eikä voi ikinä olla varma miten paljon virittäminen vaikutti asiaan.

mutta oli kyllä alh ihan eri peli lastun jälkeen ja kyllä kesti.
Viimeksi muokannut golfkimmo, 6.5.2006 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 6.5.2006 0:39

Oli ASZ. EGR:n ohjauksen tulppasin 15tkm jälkeen. Vakiosofta poistui 35tkm kohdalla, softa tuotti parhaimmillaan 1.8bar piikkejä (1.6bar requested), vaihdoin 65tkm hieman maltillisemman 1.6bar piikkiä tuottavan (1.4bar requested). Ei mitään ongelmia missään vaiheessa, jaksoin irrotella karstoja joka päivä ja turbon siivet ei takerrelleet missään vaiheessa. Parhaimmillaan (kuulemma) autolla joku ajoi mittarin mukaan 230kmh ja pienimmillään kulutus oli 3.9l/100km. Varttimailikin taittui 15.1s/151kmh. Suosittelen varauksetta kyseistä myllyä raskasjalkaiselle ja paljon ajavalle henkilölle.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 6.5.2006 1:08

Jos jännittää niin kannattaa jättää virittämättä.

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 6.5.2006 23:23

itsellänikään ei ole ollut mitään ongelmia ASZ koneen kanssa reilu 50tkm tulee vuodessa ja varmasti saa useasti kunnolla happea ja kyllähän tuo jotenkin kulkee 229 olen ajanut gps.n mukaan. Ainut mikä noissa voi helpoiten hajoa on kytkin

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 20.5.2006 23:32

.
Sellainen ahdin, joka täyskaasullakin pyrkii ahtamaan liikaa, on hyvä :-)
Säätää ahtoja vaan vähän isommalle, niin kyllä se rauhoittuu.

(Liian) Pienen ahtimen käytäytymiseen juuri kuluu, että pienilläkin kierroksilla herätään kerkeästi, ahtopainemittarin neula seuraa kaasupolkimen pienintäkin liikettä orjallisesti ja viiveettä. Keskikierroksilla ahtopainepiikki käy korkealla ja palaa vitkutellen "ruotuun". Korkeilla kierroksilla tuotto ei sitten enää riitä, joten ahdot tippuu, pakopainetta ei tässä kohden kannata mitata, saattaa tulla pala kurkkuun.
Jos haluaa tehdä pienen ahtimen elämän vielä vaikeammaksi, niin poistaa vaan imupuolelta kaikki esteet ja vaihtaa tosi avaran pakoputken, että lähtee ilma oikein moottorin läpi virtaamaan. :-)

Itse olen lastuhommissa kyllä kallistumassa siihen suuntaan, että ahtopainetta ei juuri yritettäisikkään nostaa.
Jos haluaa moottoriin lisää ilmaa, niin poistelee sitten niitä esteitä ilman virtaukselta, jolloin vaikutus on sama, eikä varsinaiseen ahtopaineeseen tarvi koskeakkaan.
Jo ahtimen vaihtokin suurempaan lisää virtausta reilustikkin, jos esim hyötysuhdetta saa parannettua, paineennosto ei ole ainut autuaaksi tekevä juttu.
Todellinen lisäilman tarve tulee kyllä yleensä vasta, kun suuttimetkin on vaihdettu.

Minä olen ajellut lastutetuilla autoilla(ni) useita satoja tuhansia kilometrejä, hyvin ovat toimineet, yhtäkään lastuvikaa ei ole ollut.

Oman toopeilun takia tästä viimeisestä kulkineesta on jouduttu kytkin uusimaan.

Kyllä näiden tekniikka uskomattoman paljon kestää, kunhan niiden vääntöjen kanssa pysyy kohtuudessa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa